sobota, 14 listopada 2015

Żal, smutek i łzy

          Witam wszystkich gości na moim blogu.
O tragedii w Paryżu dowiedziałam się wcześnie rano, kiedy włączyłam telewizor, przed pójściem do pracy. Zawsze sprawdzam pogodę.
A tu...smutna wiadomość o strzelaninie, ofiarach, zamachu.
Tak niedawno byłam w Paryżu, który mnie w sobie rozkochał.
Tutaj post na temat mojej podróży- klik
Kiedy byłam dzieckiem mówiło się o wojnie, ale tej bardziej jądrowej, biologicznej, chemicznej.
Każdy pamiętał ogrom strat, zniszczeń, miliony poległych ludzi w I i II wojnie światowej. Tego piekła na ziemi nie da się zapomnieć.
Nikt nie myślał, że po kilkudziesięciu latach człowiek znów chwyci za broń i zacznie zabijać niewinnych, przypadkowych ludzi. Zabije drugiego człowieka z zimną krwią w imię... no właśnie czego?
Zamachy terrorystyczne, to coraz częstsze i bardzo niebezpieczne działania polityczno-przestępcze.
Nikt nie może czuć się dziś bezpiecznie, czy to we własnym kraju, czy podczas zagranicznej podróży lub turystycznego wypoczynku.
Nie znam się za bardzo na polityce, zatem nie będę się wymądrzała. Ale takie zachowania, które niosą za sobą śmierć, cierpienie, straty są niedopuszczalne we współczesnym, cywilizowanym świecie !
Łączę się w bólu, smutku, żałobie, modlitwie  z Paryżem, Francją i rodzinami osób, którzy zginęli.
Wysłałam współczującą wiadomość do naszej Pani Justynki- przewodniczki po Paryżu.
Cały dzisiejszy dzień nie napawa mnie radością, nawet w pracy koleżanki zauważyły mój smutek.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy czytają i odwiedzają mojego bloga.

/cudowne widoki z wieży Eiffla/

Cytat na dziś:

"Za wojnę są odpowiedzialni nie tylko ci, którzy ją bezpośrednio wywołują, ale również ci, którzy nie czynią wszystkiego co leży w ich mocy, aby jej przeszkodzić".
Jan Paweł II


6 komentarzy:

  1. Łączę się w bólu, smutku, żałobie, modlitwie z Paryżem i rodzinami osób, którzy zginęli

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystke oczy dziś skierowane są w strone Paryża, łączę sie w bólu , mądre są słowa Jana Pawła II...

    OdpowiedzUsuń
  3. Straszna tragedia. Nie odnajduję słów, aby wyrazić swój żal, współczucie. Ale także strach, bunt, obawę. To mogło być wszędzie. I może być wszędzie. Co będzie z nami ? Jak daleko posuną się terroryści ? Pozdrawiam Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pochlam głowę w milczeniu, chociaż we mnie taka złość wezbrała....

    OdpowiedzUsuń
  5. Ileż tych tragedii ludzkość jeszcze musi znieść, by zrozumieć, że walka nic nie daje - tylko śmierć.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie również bardzo poruszyła ta tragedia. Chyba nigdy nie zrozumię co może kierować tymi ludźmi, ze zabijają niewinne osoby :((((

    OdpowiedzUsuń