środa, 4 listopada 2015

Spotkanie z człowiekiem

     Witam pięknie miłych gości na moim blogu:)
Dzisiejszy temat bloga podsunął mi Ojciec z naszego klasztoru.
Mianowicie, tytułem jest: spotkanie, ale to z człowiekiem.
Jak zasugerował Ojciec: "każde nasze spotkanie z drugim człowiekiem  jest inne, znaczące i wywiera na nas presję".
Kiedy kogoś spotykamy zawsze oczekujemy czegoś nowego, innego, może nawet zaskakującego.
Nie wszystkie spotkania są dla nas miłe, ani wymagające kontynuacji. Od nas samych zależy, z kim i kiedy, w jakich okolicznościowych zawieramy nowe znajomości, te przelotne, czy trwałe.
Na ścieżkach zwanych życiem, spotykamy ludzi wartościowych, od których uczymy się mądrości, którzy są dla nas ostoją, przykładem, wzorcem do naśladowania.
Ale dobrze, kiedy poznajemy "ciemniejsze" strony życia. Uczymy się wówczas odróżniania dobra od zła, pomagamy ludziom wyjść z nałogów, czy wspieramy dobrym, ciepłym słowem.
Nigdy nie wolno odwracać się do ludzi, zwłaszcza potrzebujących, zagubionych- plecami. Nie wolno odmówić rozmowy, choćby krótkiej. Człowieka należy wysłuchać, z jego racjami, poglądami.
Piszę, to wszystko z doświadczenia życiowego. Spotykałam bowiem różnych ludzi, tych dobrych i tych, jak ich nazywam "zagubionych".
Nauczyłam się jednego, warto i trzeba pomagać, a nade wszystko wybaczać innym pomyłki życiowe.
Moim, jednym z wielu jest spotykanie mądrych kapłanów- doradców duchowych. Tak było z kilkoma Ojcami Bernardynami. To Oni pomagali zrozumieć czym jest śmierć, wspierali po stracie bliskich. To dzięki Nim umocniłam się w wierze i nauczyłam przebaczać. A przede wszystkim zrozumiałam, czym i jaki sens ma życie w ogóle i jakie wartości warto umacniać.
Kolejnymi osobami, które pozwolę sobie tu nadmienić- bez nazwisk, były moje starsze, dojrzałe- przyjaciółki. Spotykałam je na swej drodze już od wczesnych lat młodości. Te rozmowy na poważne tematy były dla mnie bardzo pouczające, konkretne i pełne mądrości przydatnych w dalszym życiu osobistym i zawodowym.
Dziś np. byłam u Pani Marii, mocno doświadczonej przez los, ale mądrej, dobrej, pogodnej jednocześnie. Te spotkania zawsze są miłe, budujące i sensowne.
No i Rodzina, bliscy bez których nie byłoby mnie, ani sensu mego istnienia. To Rodzinie zawdzięczam wiele dobrych i wzniosłych życiowych kroków i z niej czerpię siłę do dalszych działań. A dzieci, to moja duma i cudne niezapomniane chwile.
Kochani nie zapominam o Was- blogowych znajomych. Wymiana zdań tu na blogu, czy poprzez e-maile jest dla mnie nowym doświadczeniem oraz przyjemnością. Mam nadzieję, także w przyszłości na realne przyjaźnie. Dziękuję, że jesteście i mam życzenie- skromne, będziecie ze mną jeszcze długie lata :)
Każdy z nas ma takich spotkań z innym człowiekiem wiele. Jeśli macie ochotę proszę podzielcie się nimi.
Z góry dziękuję za szczere, osobiste wypowiedzi.
Tymczasem życzę wspaniałego nowego tygodnia, pełnego słońca:)


do posłuchania John Lennon- Imagine klik

Motto na dobry tydzień:

"Jeżeli ktoś nie kocha cię tak jakbyś tego chciał, nie oznacza to, że nie kocha cię on z całego serca i ponad siły".
Gabriel García Márquez

7 komentarzy:

  1. Są czasem spotkania bardzo krótkie, wręcz jednorazowe, ale pozostawiają ślad na długo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oby zawsze otaczała cię życzliwość i wsparcie ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najwazniejsza jest życzliwość do drugiego człowieka oraz serce serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwykła empatia, o której często nie pamiętamy, tak wiele znaczy. Ale czasem stajemy przed murem złosliwości, obojętności, złowrogości. A przecież można inaczej. CByle chcieć. Pozdrawiam, Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem bardzo krótkie spotkanie a pozostaje na długo w pamięci.
    Częściej powinniśmy otwierać się na innych ludzi, na ich potrzeby, lęki...
    Wiem, otwieranie się jest sztuką.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjaźń prez duże P cenię więcej niż miłość. Miłość często nie wybacza, boczy się, zdradza, czego nie ma i byc ie powinno w prawdziwej przyjaźni.Ukłony Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wszystkie szczere komentarze :)

    OdpowiedzUsuń