niedziela, 8 września 2013

Weekend z Deppem, czyli seans filmowy

           Witam serdecznie:)
Wiem, zaniedbuję Was i swój blog, ale za mało czasu mam ostatnio, a wiele zajęć, spraw do załatwienia.
Jeżeli chodzi o mój smuteczek, wszystko rozstrzygnie się w tym miesiącu. Nadal- niewiadoma.
Pora na relaks, czyli seans filmowy.
Moim ulubionym aktorem od zawsze, Ci którzy mnie czytają od dawna wiedzą doskonale jest- Johnny Depp.

/fot. z sieci, scena z filmu/

Ostatnio obejrzałam kolejny film z tym aktorem. Nie była, to rola główna, ale jakże charakterystyczna dla Deppa. Aktor ma swój styl, za to go min lubię.
Film fantastyczno- przygodowy: " Parnassus"- The Imaginarium of Doctor Parnassus
z 2009 r., to historia nieśmiertelnego doktora Parnaselssusa. Showman, bo takim jest doktor,  pojedynkuje się z diabłem. A stawką jest, życie jego 16- letniej córki.
Doktor ma swój objazdowy teatr "Imaginarium", z którym przemierza świat. Występują w nim: córka Valentina, karzeł- Percy oraz Anton.
Każdy występ- przedstawienie, pozwala publiczności na niezwykłą podróż do świata wyobraźni, bajki, strachu i marzeń.
Pewnego dnia w życiu doktora pojawia się Tony, chłopiec który cierpi na amnezję. To ostatnia rola nieodżałowanego, zdolnego- Heatha Ledgera.Tony ma tysiące pomysłów na minutę, wnosi w życie starego doktora i jego trupy wiele zmian.

/scena z filmu, fot. z sieci/

Ma kilka twarzy, np gdy przenosi się w świat baśni- jego rolę przejmują takie gwiazdy kina, jak: Johnny Deep, Jude Law, Colin Farrel. Wcielają się w swoje role- doskonale.
Film wymaga skupienia i stałego analizowania przekazywanej symboliki. Wtedy może być interesującym.
Warto czasem przenieść się w świat fantazji i  popatrzeć na wspaniałą grę zdolnych aktorów.

/fot. z sieci, kadr z filmu/

Obsada jest ciekawa: doktora Parnassusa gra Christopher Plummer, diabła Pana Nicka: Tom Waits, w roli córki: Lily Cole, Percego- Verne Troyer, Antona- Andrew Garfield oraz w/w gwiazdy.
Reżyserem i scenarzystą jest : Terry Gilliam. Autorką kostiumów, nominowaną w tej kwestii do Oscara- Monique Prudhomme. Scenografowie, także nominowani do Oscara, to: Anastasia Masaro, Caroline Smith, David Warren.
Muzyka jest dziełem duetu:  Mychael Danna i Jeff Danna.
Film otrzymał kilka nominacji i nagród filmowych.

Zachęcam do obejrzenia i popatrzenia z przymrużeniem oka na świat tam przedstawiony.
Do poczytania o moich innych ulubieńcach kina- klik
Pozdrawiam wszystkich czytających bardzo serdecznie i życzę pomyślnego nowego tygodnia:)


Cytat na dobry tydzień:

"Co­kol­wiek za­mie­rzasz zro­bić, o czym­kolwiek marzysz, zacznij działać. Śmiałość za­wiera w so­bie ge­niusz, siłę i magię". 
Johann Wolfgang Goethe

27 komentarzy:

  1. Wow... ale mnie zachęciłaś!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film warty obejrzenia, obsada doskonała, polecam :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Niestety, nie widziałam tego filmu. Ja również lubię Johnny'ego Deepa, który już na zawsze pozostanie w mej pamięci jako "Edward Nożycoręki". Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniały aktor wielu ról i postaci zapamiętanych przez widza :)
      Polecam ten film, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Takim jak Ty znawcą filmów jest mój mąż. Wiele widział, wiele zna, orientuje sie co do producentów i reżyserów - wg tej wiedzy stara się ocenić film. Oglądamy głównie w domu na kinie domowym, chociaż ja z kolei mało oglądam. Są zbyt późno, jak dla mnie, a lubię głównie filmy obyczajowe i psychologoczne. Serdecznie pozdrawiam, polecę mężowi opisany film:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze jedno: miałam od tego zacząć, ale zajęłam się filmem. WIERZĘ, że smuteczki pójdą precz, pokonasz problemy, czego z serca życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) ze smutkiem mi nie do twarzy- podobno :)

      Usuń
  5. Film oczywiście widziałam. Ma bardzo ciekawą fabułę. Wydaje się, że przedstawienie jest nieodgadnione, że inni ludzie są jak lustra, którzy podobnie jak my, odbijają nasze niepokoje lub radości. Ich wnętrze potrafi odstręczać lub urzekać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) ale przyznaj, obsada jest trafiona? :)pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Zgadzam się w 100%. :)

      Usuń
    3. To miłe z kimś, tak wysoko się zgadzać ;)

      Usuń
  6. Dziś nadrabiam zaległości blogowe i się trochę tu rozsiądę, na szczęście zielonej herbaty mam pod dostatkiem. Bardzo się ciesze , z tej opinii, gdyż słyszałam sprzeczne relacje z tego filmu a fabuła mnie troszkę zaintrygowała. Muszę koniecznie obejrzeć - cieszę się, że będe miała z kim o filmie podyskutować :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i zapraszam do archiwum, bo tam filmów i recenzji wiele ;)
      Polecam :) pozdrawiam :)

      Usuń
  7. a wiesz Morgano...zacęciłas mnie,nie znam tego filmu,ale wydaje się nietuzinkowy...
    pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moi ulubieńcy odchodzą już tam, skąd się nie wraca, ale i młode pokolenie jest interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy kiedyś Tam odejdzie, taka kolej.
      Ale, póki co jesteśmy tu i cieszmy się tymi, którzy są obecni :) pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Ja też uwielbiam tego aktora i z miłą chęcią oglądnę polecany przez Ciebie film.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. To również jeden z moich ulubionych aktorów. Film widziałam, podobała mi się - chyba byłam na nim w kinie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam miłośniczkę aktorstwa Deppa :) pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Z przyjemnoscia oglądne ten film. Dziękuje za pomysł na wieczór

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie dziękuję za serdeczne komentarze i słowa otuchy, wsparcia, w imieniu swoim i koleżanki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię Twoje polecenia filmowe, tym razem jednak nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uwielbiam Deppa:)
      Ostatnio oglądałam bardzo dobry film, aktor wrócił do formy, co mnie cieszy:)

      Usuń