niedziela, 1 września 2013

Idziemy do szkoły

   Witam, dziś szczególnie serdecznie wszystkich uczniów i nauczycieli, wychowawców:)
Przed Wami kolejny, niełatwy rok szkolny. Pełen wyzwań, nowych zadań, celów.
Mój syn rozpoczyna edukację w szkole średniej. Nowe otoczenie, nowi koledzy, nauczyciele, środowisko.
Co prawda, kilka lat temu, tę samą szkołę wybrał jego starszy brat. Szło mu doskonale, zadowolony jest z wyboru do dziś. To jedno z najlepszych techników w Polsce.
Oby wybór kierunku dalszej edukacji spełniało oczekiwania, wzbudzało zainteresowanie, a nowe środowisko okazało się przyjaznym.
Tego życzę synowi:)
Dziś pierwszy dzień szkoły-po wakacjach.  
Uczniowie w całej Polsce rozpoczynają 2 września nowy rok szkolny. Coraz mniej mamy uczniów w naszym kraju.
Z wyczytanych danych wynika, że w poniedziałek dla 4,6 miliona uczniów i ponad 666 tys. nauczycieli rozpocznie się nowy rok szkolny 2013/2014. Dla 360 tys. uczniów zaczynających naukę w I klasach szkół podstawowych po raz pierwszy zabrzmi dzwonek.
Według MEN, liczba uczniów we wszystkich typach szkół będzie o około 45 tys. mniejsza niż w roku ubiegłym. Największy spadek występuje w szkołach ponadgimnazjalnych – o 25 tys., nowy rok rozpocznie w nich do 1,3 mln uczniów.
Najważniejsze zmiany w szkole, to: wprowadzenie w liceach przedmiotów na poziomie rozszerzonym oraz przedmiotów uzupełniających, zainaugurowanie programu przedszkole za złotówkę.
Nowością będą także obowiązkowe przedmioty uzupełniające, dobierane według zasady: jeżeli uczeń nie wybierze zajęć rozszerzonych z geografii, biologii, fizyki czy chemii - w jego planie nauczania pojawi się przyroda, jeśli nie wybierze historii - przez dwa lata będzie poznawał dzieje Polski i świata na przedmiocie historia i społeczeństwo.Nowy rok szkolny 2013/2014 jest też kolejnym rokiem wprowadzania reformy edukacji. Zmiany wkraczają do klas V szkół podstawowych i do klas II szkół ponadgimnazjalnych. Zgodnie z nimi od 1 września począwszy od II klas szkół ponadgimnazjalnych uczniowie będą uczyć się niektórych, wybranych przez siebie przedmiotów na poziomie rozszerzonym. Niezależnie od tego wszyscy uczniowie nadal będą obowiązkowo uczyć się języka polskiego, matematyki i języków obcych. Obowiązkowe będą też zajęcia z wychowania fizycznego. Zmiany te znajdą swoje odzwierciedlenie w egzaminie maturalnym, który w nowej formule przeprowadzany będzie wiosną 2015 r. Wówczas po raz pierwszy maturzyści będą musieli zdawać obowiązkowo co najmniej jeden egzamin z tzw. przedmiotu do wyboru.Rok szkolny 2013/2014 będzie też kolejnym rokiem przygotowań do cyfryzacji polskiej szkoły. Zgodnie z wymogami ministra edukacji od 1 września zajęcia z informatyki muszą być organizowane tak, żeby na każdego ucznia w grupie przypadał jeden komputer.To tyle wyczytanych informacji na temat.  Wakacje dopiero 28 czerwca 2014r.
Życzę wszystkim Rodzicom pociechy ze swoich uczniów, cierpliwości i zdrowego rozsądku w wychowywaniu swoich przyszłych geniuszy.
A wszystkim uczniom, jak najlepszych ocen w całym roku szkolnym.
Miłego, słonecznego całego tygodnia:)


 Motto na dobry tydzień:

"Co dzień przestrzegam, jak młódź cierpi na tem,
Że nie ma szkół uczących żyć z ludźmi i światem."
 Adam Mickiewicz 

/moje drzewko brzoskwiniowe/

18 komentarzy:

  1. |Miał Mickiewicz rację, niestety...

    OdpowiedzUsuń
  2. MEN już dawno przestało być wiarygodne. Rodzice powinni się zbuntować i rozpędzić tę zgraję menowską na cztery wiatry.
    polecam blog Pedagoga
    http://sliwerski-pedagog.blogspot.com/
    Ale -uwaga- to blog dla ludzi o silnych nerwach.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to szybko zleciał ten letni czas i pora szkoły nastała.
    Oj przydałyby się takie szkoły o jakich Mickiewicz powiada.

    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. No popatrz, ja szkoły mam już za sobą, dzieci również, a mnie szkoła się śni pierwszego !!!!!! Uściski Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę Twemu synowi wielu sukcesów w nowej szkole oraz zadowolenia z dokonanego wyboru:))) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam cytatu Mickiewicza, a przecież tak mądry ! Pozdrawiam, Morgano, życzę samych dobrych wieści z nauk dzieci wynikających :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa jestem czy mlodziez pozna twórczość i zyciorys Mickiewicza serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już jakiś czas do szkoły nie chodzę więc nie do końca wiem co się dzieje. Czego mogę życzyć uczniom ? Aby wspominali po latach z radością czas nauki i żeby poznali tam nie tylko przypadną wiedzę, ale też przyjaciół.

    OdpowiedzUsuń
  9. Księżniczka nasza jest w drugiej klasie. Dziwię się rodzicom, którzy posyłają do szkoły sześciolatki. One wyraźnie odstają od kolegów starszych o rok. W klasie naszej małej jest kilkoro sześciolatków i różnicę widać na każdym kroku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Treść motta zgrzyta mi z nazwiskiem autora, który w mojej opinii bynajmniej nie jest przykładem do naśladowania, na co wskazują udokumentowane fakty z jego życia prywatnego. O tym w szkołach nie uczą, może to i dobrze.
    A drzewko śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Życze uczniom mądrych nauczycieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się - bardzo mądre życzenia, lecz niestety nie zawsze się spełniają :)

      Usuń
  12. Moja też zaczęła technikum, ale nie znamy terenu:))
    Powodzenia!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :)

      Usuń
  13. A to wszystko jeszcze długo przede mną - dla mnie stres za parę miesięcy jak synus do przedszkola pójdzie. Patrzę jednak na ofertę edukacyjną i jestem pełna lęku szczerze mówiąc bo mam wrażenie- może mylne- że nasz poziom edukacji się obniżył od czasów kiedy ja się uczyłam...będę obserwować co to się dzieje w szkolnictwie a na razie jak pisałam na tapecie przedszkola;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, nie martw się na zapas :) jak dziecko zdolne, da sobie radę :)
      Nie okazuj przypadkiem zdenerwowania przy synku, ani nigdy źle o szkole, nauczycielach nie mów. To źle wpływa na psychikę dziecka i uprzedza do faktów- niepotrzebnie.

      Usuń
  14. W naszej rodzinie uczą się jeszcze tylko wnuki siostry(ja swoich nie mam. Dlatego rozpoczęcie roku szkolnego przyjmuję ze spokojem i jedno, co robię, to znajomym, czynnym nauczycielkom przesyłam życzenia powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja mam już spokój ze szkołą!
      Byłam w 3-kach klasowych, nie zawsze, to było fajne!

      Usuń