sobota, 27 czerwca 2020

Weekendowo filmowo

   Drodzy!
Dawno nie było nic o filmach, zatem pora to nadrobić.
Obejrzałam kilka, teraz pokrótce o nich napiszę.
Pierwszy zrobił na mnie ogromne wrażenie, według mnie idealny kandydat do Oskara!
Chodzi o dramat biograficzny z 2019r. : "The Professor and the Madman"(Profesor i szaleniec)
Reżyseria: Farhad Safinia, scenariusz: John Boorman i Todd Komarnicki.
Ale najważniejsi są tutaj genialni dwaj aktorzy.
Mel Gibson jako Profesor James Murray oraz Sean Penn  w roli doktora Williama Chestera Minora, to Mistrzostwo!
Film, to historia tworzenia najobszerniejszego oksfordzkiego słownika języka angielskiego (Oxford English Dictionary).
Zadania podejmuje się w/w profesor James Murray. Wspiera go w codziennym trudzie jego żona, w tej roli Jennifer Ehle oraz niewielki zespół ludzi.
Profesor daje ogłoszenie do gazety, gdzie prosi obywateli o pomoc w przysyłanie haseł.
Jednym z nich jest doktor William Chester, który odbywa karę za zabicie niewinnego człowieka i przebywa w zakładzie dla obłąkanych.
Był weteranem wojny secesyjnej, stąd jego zły stan umysłu.
Pomimo tego doktor spisał i dostarczył ponad 10 tysięcy haseł.
Praca przy tworzeniu słownika nie będzie łatwa, ale czy się udało? zapraszam już do obejrzenia filmu.
Na uwagę zasługują także inni aktorzy: Natalie Dormer, Eddie Marsan, Jeremy Irvine oraz David O'Hara.
/ scena z filmu, zdj. z sieci /

Drugi tytuł warty zapamiętania, to thriller z 2019r.: "American Hangman"(Sędzia i kat).
Reżyseria i scenariusz: Wilson Coneybeare.
I znów świetna gra aktorów.
Mój ulubiony od lat Donald Sutherland, wciela się w rolę sędziego Straighta.
I drugi aktor: Vincent Paul Kartheiser występuje jako Henry David Cole.
Mamy scenę na początku filmu, gdzie w mrocznym pomieszczeniu zakuci w łańcuchy, więzieni są dwaj mężczyźni.
Nie wiedzą za co i dlaczego tutaj przebywają.
Jeden trafił tutaj przypadkowo, ale drugi, czyli główny bohater sędzia Straight już nie.
Tym razem, to on będzie miał publiczny proces, a walka o jego życie będzie zależna od oglądających go ludzi w internecie.
Drugi bohater filmu, który wszystko zaaranżował, to porywacz Henry David Cole.
Proces dotyczy porwania 14-letniej dziewczynki, gdzie głównym sędzią był sędzia Straight.
Wyrok został sfałszowany, skazano niewinnego człowieka, popełniono przy tym wiele błędów.
Teraz role się odwrócą i przed kamerami: sędzia będzie własnym obrońcą, oskarżycielem-porywacz, a media społecznościowe będą sędziami i ławą przysięgłych.
Jak zakończy się proces, czy werdykt będzie sprawiedliwy? na odpowiedzi na te pytania zapraszam już do obejrzenia filmu.
/ Donald Sutherland, fot. z sieci /

I trzeci film, który jest warty zainteresowania, to melodramat wojenny: "Where Hands Touch" (Miłość w trudnych czasach) z 2018r.
Reżyseria i scenariusz: Amma Asante.
Niełatwa historia miłości dwojga młodych, ale jakże różnych kulturowo, rasowo ludzi w trudnych czasach wojny.
Główna bohaterka Leyna, w tej roli piękna Amandla Stenberg jest  córką Niemki-świetna rola Abbie Cornish oraz ciemnoskórego ojca.
Sama posiada taką właśnie skórę, co w niemieckim, czysto aryjskim kraju, nie jest pożądane, a nawet piętnowane.
Leyla poznaje Lutza, świetna rola Georgea MacKay'a, który jest synem ważnego oficera SS.
Pomimo przeciwności losu, młodzi walczą o swoją miłość, choć w ukryciu, potajemnie.
Okrutny los rozdzieli tych dwoje, muszą dokonać wyborów, na krawędzi ryzyka.
Film, jak każdy o tematyce wojennej, prześladowczej, nie jest przyjemnym w odczuciu, ale ważnym w odbiorze.
Polecam.
/ kadr z filmu, fot. z sieci /

Obejrzałam jeszcze wiele innych filmów, ale o tym następnym razem.
Napiszcie o swoich ciekawych filmach. 
Tylko proszę bez komentarzy typu:" nic nie oglądam, nie lubię albo ładne fotki".
Z ostatniej chwili: jednak będzie "walka" z ZUS-em. 
Potraktowali mnie bardzo niesprawiedliwie i nie mogę im tego ot tak podarować!
Proszę o kontakt e-mailowy te osoby, które stoczyły taki "bój".
Tymczasem dziękuję Wam kochani za to, że jesteście, wspieracie mnie miłym i ciepłym słowem, to dla mnie bardzo ważne 😘🧡🌺

do posłuchania- klik

Cytat do zapamiętania:

"Magia w przekraczaniu granic polega na ryzykowaniu wszystkiego dla marzenia, w które nie wierzy nikt oprócz ciebie".
z filmu "Za wszelką cenę"

/niezwykłe owoce na drzewie bukowym/ 

23 komentarze:

  1. Ja rzadko cokolwiek oglądam, bo wolę czytać książki, ale trzeci film chętnie zobaczę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa pierwsze mnie zainteresowały, lubię takie filmy gdzie nie akcja jest najważniejsza ale mądre rozmowy i przekazy. No i aktorzy moi ulubieni, niemłodzi ale coraz lepsi jak wino. Czy są już polskie tytuły?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio niczego nie oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś je obejrzę ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe sà Twoje propozycje filmowe, zapisuję w motesie, kiedy przyjdą słotne dmi obejrzę te filmy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za propozycje, dwa pierwsze szczególnie mnie zainteresowały, bo i tematyka i aktorzy, poszukam.
    Dobrej niedzieli, bo sobota bardzo mecząca pogodowo, przynajmniej dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie wiem, co ostatnio oglądałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo rzetelne recenzje.
    Także dwie pierwsze propozycje mnie zainteresowały.
    Moc serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej zaciekawił mnie trzeci film :D
    Chętnie go obejrzę :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem fanką filmów i akurat znam te które proponujesz. Fajne są dramaty ale brakuje mi ostatnio inteligentnych komedii.
    pozdrawiam, obserwuje Twojego bloga i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć Kochana, dawno mnie nie było za co przepraszam. Jakoś tak ciężko było mi się zmobilizować do blogowania lecz myślami jestem zawsze z moimi czytelnikami. Dziękuję za pamięć o mnie. Ten pierwszy film chętnie bym zobaczyła. Fajna obsada. Ściskam Cię mocno i jak zawsze życzę dużo zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio ciekawy i pełen humoru "Piknik z niedźwiedziami" z wiekowymi, ale doskonałymi Robertem Redfordem i Nickiem Nolte. Polecam, może nie oglądałaś:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Co by Ci tu polecic Kochana. Widziałaś może film Smażone zielone pomidory? Cudowne po prostu! Będziesz zadowolona. Bardzo też lubię film Zaklinacz koni z Robertem Redfordem. Poruszył mnie niesamowicie. Ściskam Cię mocno

    OdpowiedzUsuń
  14. ..przedstawiłaś ciekawe propozycje filmowe Kochana :)
    ..ostatnio nie czuję się dobrze, ale chciałabym obejrzeć 'The Professor and the Madman', może się uda..
    ..oczywiście 2 i 3 propozycja jest również warta uwagi i obejrzenia..
    ..piękny cytat i zdjęcie (owoce na drzewie bukowym):) ..i przyjemna piosenka ;)

    - moc serdeczności posyłam, ogrom zdrówka i życzę cudownych chwil każdego dnia <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tych filmów, zachęciłaś mnie do do nich.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli już coś oglądam to na Netflixie.Jestem w grupie miłośników serialu"Dom z papieru",bardzo podobał mi się serial "Dark".Nasz serial "W głębi lasu "mnie nie zachwycił.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe propozycje, Morgano. Z polecanych filmów najchętniej obejrzałabym pierwszy. Ale ja z oglądaniem jestem na bakier, wolę czytać książki. Jeśli już to oglądam programy przyrodnicze, podróżnicze, historyczne, itp.
    Pozdrawiam serdecznie, życzę zdrowia i sił do walki z ZUS-em.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem zainteresowana dwoma pierwszymi filmami. Zaintrygowały! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie obejrzymy polecone filmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Dziękuję za odwiedziny 😃
      Zapraszam do czytania i komentowania kolejnych tematów 🌻🙋‍♀️

      Usuń
  20. Ostatnio nie mogę trafić na nic ciekawego... MOże ta miłość?

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za komentarze i polecenia filmów 🙋‍♀️🌼

    OdpowiedzUsuń