sobota, 20 czerwca 2020

Propozycje audiobooków na czerwiec

  Witajcie!
Miło mi gościć wciąż nowe twarze na moim skromnym blogu 🧡🌺
Bardzo dziękuję za pomocne- serdeczne komentarze pod ostatnim postem o spokoju 😀
Pogoda deszczowa, bezsenność, monotonność przemijających dni, to  powody, dla których nadal słucham dużo książek.
Oto propozycje niektórych z nich.
Pierwszy audiobook "Pchła", zaintrygował mnie samym tytułem.
Autorką jest Anna Potyra, a to jej debiut literacki, bardzo udany:)
Szczególny dzień, bo Wigilia Bożego Narodzenia, miejsce akcji Warszawa 2016r.
Marta przegotowuje się do ślubu. Dostaje niespodziewanie list, a w nim zdjęcie nieżyjącego narzeczonego.
Sprawą tajemniczego zabójstwa zajmuje się komisarz Adam Lorenz wraz z profilerką Izabelą Rawską.
Nie ma żadnego tropu, motywu, tylko stare zdjęcie przy ofierze.
Ale, to nie jedyne morderstwo.
Ofiary dostają listy o treści: "Czy myślisz, że twoje życie jest tak duże? Jesteś pchłą"!.
Z dedukcji Adama wynika, że zabójca opowiada pewną historię.
Trzeba się cofnąć do roku 1944 i wykonanej wówczas egzekucji na rodzinie Gajewskich, z której ocalała tylko 6-letnia dziewczynka Basia.
Niemcy rozstrzelali wszystkich okrutnie.
Połączenie historii z przeszłości z teraźniejszością.
Miejsce, sposób ułożenia ciał, to wszystko ma jakiś kontekst, wymiar czasowy.
Jak zabójca dobiera swoje ofiary, kim jest Helena Wasilewska, co stało się z Basią?
Jakie znaczenie ma pamiątkowe zdjęcie?
I na koniec cytat:"
"Okrucieństwa: wojny i cierpienia nie mają granic!".



/ okładka książki, fot. z sieci /

Druga propozycja audiobooka pt: "Ta, którą znam",  to kolejne spotkanie z Małgorzatą WardąJak najbardziej udane:)
To nie jest lekka lektura.
Jak zawsze u autorki tematyka niełatwa, poruszająca z dużą dozą emocji.
Główna bohaterka Ada Marczyńska wraca po latach w rodzinne strony, na pogrzeb swojej starszej siostry Agnieszki.
Mieszka poza granicami kraju, pracuje jako modelka i aktorka.
Siostra Ady, miała wypadek samochodowy. Jechała ze swoją córeczką Emilką, która leży w szpitalu.
Druga córka Weronika mieszka z dziadkiem.
Ojciec dzieci- Paweł Budrewicz, rozwiódł się z ich matką, wyjechał jako dziennikarz i nie ma z nim kontaktu.
Powrót Ady do rodzinnego domu przywołuje jej smutne wspomnienia sprzed lat.
Jako 17-latka była ofiarą gwałtu, a jej trzej sprawcy nigdy nie ponieśli kary.
Na dodatek ojciec- policjant, który samotnie wychowywał ją i siostrę (po śmierci ich mamy), nie radzi sobie, wpada w alkoholizm.
W książce mamy przedstawione, opisane czasy teraźniejsze, ale także cofamy się w przeszłość.
Kilka wątków, postaci ich cierpienie, ból, skrywane tajemnice i jak zawsze wartka akcja, oto plusy tej książki.
Polecam:)
/ autorka, fot. z sieci /

To moje pierwsze spotkanie z powieścią Jakuba Szamałka i na dodatek udane:)
Książka "Cokolwiek wybierasz" z serii Ukryta sieć, to bardzo dobry thriller. Wciąga od pierwszej strony, ma niebanalną tematykę, nie jest brutalny.
Główna bohaterka Julita Wójcicka, to dziennikarka z plotkarskiego portalu.
Zajmuje się sprawą śmierci znanego celebryty Ryszarda Buczka.
Ten aktor prowadzący programy dla dzieci, ginie w wypadku samochodowym w nie do końca jasnych okolicznościach.
Wyjaśnienie tej sprawy przysporzy Julicie mnóstwa problemów, a nawet bardzo niebezpiecznych przypadków.
Wszystko, co dzieje się wokół nas, to nowoczesna technologia, która tylko się "czai", żeby kogoś przyłapać na "gorącym" uczynku.
Jeśli raz pojawimy się w sieci, to już możemy być podglądani, obserwowani, sterowani.
Trzeba uważać na to co zamieszczamy, piszemy, bo to może kiedyś obrócić się przeciwko nam!
To morał po przeczytaniu książki, raczej jej wysłuchaniu, którą polecam:)
Niestety minusem audiobooka tomu 1, jest b. słaby lektor!

/ okładka, zdj. z sieci /

Książka "Kimkolwiek jesteś", to drugi tom z serii Ukryta sieć.
Jest listopad 2018r, miejsce akcji: Mińsk Mazowiecki i przejście dla pieszych, tutaj poznajemy Hankę Barańską.
Pracuje w chatroomie jako KandyKroosh.
Filmiki w sieci z jej udziałem mają dużą oglądalność.
Podczas jednej z takich emisji, Hanka zostaje brutalnie zamordowana.
I jest kwiecień, rok 2020 i znana z tomu 1 nasza wnikliwa dziennikarka śledcza Julita Wojcicka, która zajmie się wyjaśnieniem całej sprawy.
Oczywiście, jak było w tomie 1, będzie jej ktoś "deptał po piętach".
A mamy tu do czynienia z największym na świecie portalem społecznościowym.
Tematyka powieści aktualna, bo polityka, czas wyborów.
I cytaty z książki, o tym że :
"Historia ma znaczenie, ale dla historyków".
"Lepszy skończony, niż idealny".
"Szczęście sprzyja odważnym".
I znów ostrzeżenie, co do sieci.
Uważajmy, bo w internecie nie jesteśmy anonimowi, łatwo nas namierzyć, znaleźć!
Nie zamieszczajmy zdjęć, filmików bardzo osobistych!
Książki słucha się bardzo dobrze, a to dzięki: wartkiej akcji, ciekawej tematyce z dreszczykiem emocji i strachu.
Dobrą "robotę" spełnia lektor i tutaj, jak zwykle doskonały, w tym fachu Filip Kosior i jego Głos!
Czekam na tom 3 z niecierpliwością:)

/ autor, fot. z sieci /

 Zaintrygował mnie tytuł, dlatego postanowiłam wysłuchać audiobooka pt. "Foresta Umbra" autorstwa Pawła Jaszczuka.
Akcja Rowy k. Lwowa, rok 1936 i tajemnicze morderstwa kobiet, które łączy jedna rzecz, po śmierci mają podkute stopy.
Śledztwo prowadzi, oprócz policji, także ambitny dziennikarz gazety lwowskiej-Jakub Stern.
Mordercę nazwano "kowalem z lasu".
36-letni dziennikarz za wszelką cenę, chce rozwiązać zagadkę i odszukać sprawcy.
Poświecą, w tym celu życie prywatne, rodzinne, a nawet popada w obłęd.
Akcja powieści od początku jest dynamiczna, przyprawia o "gęsią skórkę".
Pisarz bardzo wyraziście opisuje w powieści historyczny Lwów, a to min. na przykładzie mieszkającego tam przyjaciela Sterna Żyda Samuela Hillera.

Cytat z książki:
"Nie może osądzać ten, kto sam ma nieczyste sumienie".

Polecam, bo to dobry, psychologiczny kryminał:)
A są jeszcze kolejne części, w sumie 5 tomów.

/ okładka książki, zdj. z sieci /

Kobieca lektura "Obok niej", to moje pierwsze zetknięcie z książką Liliany Fabisińskiej.
Ciekawy początek.
Więzienie- spotkanie 2 kobiet.
Następnie poznajemy główną bohaterkę Kingę, dobrą: żonę, matkę, pracownicę.
Wybiera się wraz z przyjaciółką Beatą na obchody 20-lecia ich Studniówki.
Niestety koleżanka, w ostatniej chwili z powodu choroby, nie może z nią pojechać.
Kinga jedzie sama, tylko po to, aby "utrzeć nosa" swojej szkolnej zawiedzionej miłości o imieniu Waldi.
Kiedy dociera na miejsce spotyka koleżanki, z którymi nie ma wspólnego języka oraz owego Waldiego u boku młodej dziewczyny w ciąży. Wydają się być szczęśliwi, zatem plan się nie powiódł.
Przypominają jej się dawne czasy i nagle staje przed nią tajemniczy przystojniak. Nie może sobie przypomnieć, któż by to miał być.
Okazuje się, że to Maksio. Wówczas szkolny kujonek i pryszczaty klasowy brzydal. Był od zawsze zakochany w Kindze, ale to była jego tajemnica.
Teraz po latach na nowo się poznają, a ich rozmowom nie ma końca.
Dochodzi także do czegoś więcej, zakochują się w sobie, postanawiają razem wyjechać i spędzić ze sobą resztę życia.
Ale...to nie takie proste.
Zaczynają się trudności, najpierw dziwny wypadek Beaty, a później śmierć Maksia.
Kim okażą się dwie kobiety rozmawiające w więzieniu?
Na to i inne pytania, które będą nas intrygowały, zapraszam już do lektury:)
Książka dobrze napisana, z wartką akcją, kryminalnymi wątkami, emocjami wpisanymi w kobiecą naturę:)

/ okładka książki, fot. z sieci /

I na koniec zostawiłam świeżo wysłuchany audiobook pt." River" Samanthy Towle, z serii: literatura obyczajowa, romans, erotyk z podłożem psychologicznym.
To historia losów dwójki głównych bohaterów.
Pierwszym z nich jest River Wild, poznajemy go jako 8-letniego zalęknionego chłopca, molestowanego przez swojego ojczyma.
W niedzielne popołudnia, kiedy matka Rivera wychodzi z domu, przybrany "tatuś" krzywdzi go nazywając to "gra w grę".
Nie wolno nikomu o niej mówić.
Ojczym jest wzorowym policjantem, dlatego nikt go nie podejrzewa o przemoc.
Prawdopodobnie sam był ofiarą przemocy seksualnej, od swojego ojca.
Pewnej niedzieli chłopiec jednak nie zgadza się na grę i zabija ojczyma z jego własnej broni.
Całą winę na siebie wzięła jego matka, za co poszła do wiezienia.
A małemu chłopcu kazała przysiąść, że nigdy nie wyjawi prawdy.
Chłopiec dorasta z "piętnem" syna morderczyni "zacnego" policjanta.
Wychowuje go babcia.
Drugi wątek, to smutna historia Ann, która ma męża sadystę, także policjanta.
Ucieka od niego, kiedy dowiaduje się, że jest  w ciąży.
Starsza przyjaciółka pomaga jej i daje dowód osobisty swojej zmarłej wnuczki.
Ann zmienia imię na Carrie i wyjeżdża z dala od despotycznego, brutalnego męża do Teksasu.
Tam jej sąsiadem okaże się być River: samotnik, gbur, czasem chamski, i nieznośny, ordynarny w rozmowie. 
Szereg przypadków, niezaplanowanych okoliczności, zbliży tych dwoje- bardzo pokrzywdzonych przez życie i złych ludzi.
Czy uda im się na nowo zbudować szczęśliwy dom, zapomnieć o "demonach" z przeszłości?
Polecam książkę, bo autorka porusza w niej trudne tematy, ale warte refleksji i przemyśleń:)
A kategoria: romans i erotyk nie jest tutaj akurat kojarzony  z wyuzdaniem i banalnym uczuciem!

/ autorka, fot. z sieci /

Jest też coś dla Wnusia 👶💙 ale o książkach dla dzieci, innym już razem.

Na tym dziś zakończę, choć audiobooków było dużo więcej.
A Wy, co ciekawego przeczytaliście, wysłuchaliście? 📚
Tylko proszę nie piszcie komentarzy w stylu: "nie znam, wolę książki papierowe", bo to już było!
Proszę za to polećcie coś, co Was zainteresowało 📖📕📗📘
Mam problemy z pisaniem, koncentracją. Powodami jest ból, drętwienie dłoni, zmęczenie organizmu, ciągły niepokój.
A przy tym wszystkim milczenie ZUS-u, które doprowadza mnie, do bezsilności! 
Życzę Wam tylko przyjemnych dni, bez smutków i łez, za to ze słońcem oraz uśmiechem na co dzień 🌻💛🍒
Post na Dzień Ojca- klik

do posłuchania- klik

/Zawilec i bratki na moim balkonie/

Cytat do zapamiętania:

"Czytaj książki pouczające dla upiększenia umysłu lub uszlachetnienia serca".
Tadeusz Kościuszko

/Szczawik Deppego/

29 komentarzy:

  1. Oprócz erotycznego romansu, wszystkie propozycje dla mnie interesujące, wiem za czym rozejrzeć się na wakacje.
    Buziaki dla Ciebie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza pozycja mnie zaciekawiła. A ja ostatnio przeczytałam "Chłopiec z Listy Schindlera".
    Serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie wszystkie propozycje są nowością.
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam ani nie słuchałam żadnej z tych książek. Wszystkie zapowiadają się interesująco ! Nie wykluczone, że po którąś z nich sięgnę. Pozdrawiam i zdrówka życzę :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym poznać historię, którą skrywa drugi tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. ..nie znam żadnej książki z Twoich propozycji Morgano.. jak zawsze ciekawie przedstawiasz każdą pozycję ..wydają się interesująca w swoich tematach.. zapiszę sobie, zapewne skuszę się na przeczytanie..
    ..piękna piosenka'Bądź przy mnie' Kanila Bednarka ;)

    - pozdrawiam cieplutko i serdecznie, życzę Ci Kochana ogrom zdrówka, ściskam mocno, buziaki ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Szamałka mam i czytałam- notabene to nazwisko jest w mojej rodzinie 😉
    Serdeczności zostawiam i życzę kolejnych dobrych lektur. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej z zaprezentowanych książek. Zapisałam tytuły i jak będą w mojej bibliotece to je zarezerwuję.
    Życzę Ci dużo zdrowia i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh what a nice post! I love everything :)
    😊 thanks for your sharing 😊 !!! Photos are amazing !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welcome to my blog!
      Thank you for your visit, best regards 🌻😀

      Usuń
  10. Morgano, uwielbiam Twoje polecajki audiobookowe, bo też pokochałam tę formę odbioru książki. Szamałka widzę w Empik Premium, więc już dodałam do listy. Piszesz, że słabo się ostatnio czujesz i masz problemy z koncentracją i zmęczeniem, więc polecę Ci audiobooki lekkie w odbiorze, ale przyjemne.
    Wspomniałaś, że spodobała Ci się Liliana Fabisińska.
    To może zaciekawi Cię tejże autorki "Sanktuarium pod zegarem" tom 1 Trylogii "Jak pies z kotem". Pogodna książka przyjaźni Natalii (uroczej pani po 70 tce)z Niną - młodą bizneswomen. Obie te panie dzielą pokój w sanatorium w Ciechocinku. Przypadkiem wpadają na trop afery kryminalnej i ogólnie cały czas coś się u nich dzieje, oczywiście nie mogą podpaść groźnej siostrze przełożonej.Takie klimaty trochę zdrowotne.
    2. Karolina Morawiecka "Śledztwo od kuchni, czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie).
    No właśnie tu też mamy polską autorkę i duet uroczych bohaterek: wdowa po aptekarzu i bystra zakonnica. Wspólnie rozwiązują tajemnicę śmierci kelnerki z ich okolic. Książka napisana w sposób bardzo błyskotliwy, z humorem, a dodatkowo opatrzona kilkoma przepisami, bo gotowanie to tajna broń wdowy po aptekarzu. ;)
    Myślę, że te dwie pozycje mogą poprawić Ci humor.:)
    Życzę zdrowia i odpowiedzi z ZUS -u, oczywiście pozytywnej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsza pozycje znam tzn Pchła, przeczytalam jednym tchem..... Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja bajki bym przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam wolę książki papierowe haha żartuję (znaczy no prawda ale nie miałam tego pisać ;p) "Ta, którą znam" i "River" mnie zainteresowały, w sumie bardziej mnie przyciąga tematyka psychologiczna niż kryminalna :). A ostatnio siedzę w fantastyce, wróciłam do "Niekończącej się historii" mojej książki z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja ostatnio zgłębiłam BRAMĘ ZDRAJCÓW Edgara Wallace. To kryminał toczący się na początku ubiegłego wieku o kradzieży klejnotów koronnych z londyńskiej Tower. Ciekawy i dobrze napisany. Przeczytałam z przyjemnością.
    Zasyłam pozdrowienia:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę same ciekaw tytuły. Szczególnie zainteresowała mnie Pchła. Z chęcią po nią sięgnę w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. a u mnie jakiś zastój:)kompletnie nie chce mi się czytać:)))ja Mroza połykałam w jeden dzień a teraz ostatnią Chyłkę męczę już drugi tydzień:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. "100 baśni" - o, to coś w sam raz dla mnie!

    A ja poszedłem sobie po wielkiej przerwie do biblioteki, z wielką listą książek do wypożyczenia i co się okazało? Że aż cztery były dostępne! Tak więc rozpocząłem właśnie długi tydzień z Jackiem Reacherem - niesamowitym majorem żandarmerii w stanie spoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe propozycje, Morgano:-) Widzę, że tym razem-poza ostatnią- wybrałaś propozycje polskich pisarzy. Z pewnością wybiorę coś dla siebie. A do baśni z czasów dzieciństwa i teraz często wracam. W nich wszystko dobrze się kończy, a dobro wygrywa ze złem:-)
    Pozdrawiam Kochana, życzę dużo zdrowia i siły!

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety żadnej z nich nie czytałam, ale może kiedyś się skuszę.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj początkiem lata
    Cieszę się, że wybrałaś się ze mną na leniwy spacer
    A za propozycje audiobooków dziękuję. Kończę właśnie słuchać Tokarczuk i będę szukać czegoś nowego
    Pozdrawiam ciepło już krótszym dniem

    OdpowiedzUsuń
  21. Cieszę się, że tyle radości sprawiają Ci książki i cudnie zawyżasz poziom czytelnictwa, także za mnie bo ja ostatnio czytam niewiele a jeśli już to Remigiusza Mroza, takie thrillery prawniczo kryminale
    Pozdrawiam w ten upalny dzień, gdy ledwo dycham

    OdpowiedzUsuń
  22. Zaciekawiłaś mnie książkami Jakuba Szamałka , może kiedyś po nie sięgnę. Czytelniczo u mnie posucha. Dużo zdrówka i spokoju Morgano. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo podobają mi sie niektóre cytaty więc chętnie je porwę. Chętnie obejrzałam bym dobry film, audiobookow nie kupuję za drogo, szkoda ze że tych chciałabym posłuchać nie ma za darmo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Dobre filmy polecam w kolejnym poście- zapraszam 😀
      Są za darmo, tylko poszukaj, np. w Empiku 😉

      Usuń
  24. Bardzo lubię czytać Twoje recenzje.
    Jakoś na razie nie mam spokojnej głowy do czytania.
    Wszystkiego dobrego, zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zawsze coś ciekawego polecisz Morgano. A ja notuje tytuły i mam nadzieję że kiedyś przeczytam te książki. W tej chwili czytam wspaniała książkę o Bonie Sforzy autorstwa Renaty Czarneckiej. Zrobiła na mnie wrażenie ta królowa.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za wszystkie komentarze na temat i Wasze, choć nieliczne, ale polecenia książek 😀📚

    OdpowiedzUsuń