poniedziałek, 23 września 2019

Jesień się rozpoczyna!

          Pierwszy dzień jesieni przywitał mnie słonecznie, zatem dzień dobry o poranku wszystkim czytającym mojego bloga!
Serdecznie witam nowych blogerów, tj: A, Alis,  Anna Bzikowa chillout, Jaga, Jenovia Dżemson, JoAnna I. - K. Kawiarenka, Krystyna 7.8, Małgosia - Sztuka w papilotach,  natalia20041989, Sara Gołaś :)
Wrzesień, to piękny miesiąc, choć kapryśny.
Oto kilka przysłów:


"Jaki pierwszy wrzesień, taka będzie jesień". 
 (była upalna pogoda wówczas)

"Gdy wrzesień z pogodą zaczyna, zwykle przez miesiąc pogoda się trzyma".


 "Jeśli wrzesień będzie suchy, październik nie oszczędzi nam pluchy".

"Wrzesień chodzi po rosie, zbiera grzyby we wrzosie".
 

"Wrzesień chodzi po rosie, zbiera grzyby we wrzosie".

"Wrześniowa słota, miarka deszczu, korzec błota".


Wyszukałam przypowieść Paulo Coelho z refleksją i nostalgią w roli głównej.

Historia pewnego ołówka

"Chłopiec patrzył, jak babcia pisze list. W pewnej chwili zapytał:
- Piszesz o tym, co się przydarzyło? A może o mnie?
Babcia przerwała pisanie, uśmiechnęła się i powiedziała:
- To prawda, piszę o tobie, ale ważniejsze od tego, co piszę, jest ołówek, którym piszę. Chcę ci go dać, gdy dorośniesz.
Chłopiec z zaciekawieniem spojrzał na ołówek, ale nie zauważył w nim nic szczególnego.
- Przecież on niczym się nie różni od innych ołówków, które widziałem!
- Wszystko zależy od tego, jak na niego spojrzysz. Wiąże się z nim pięć ważnych cech i jeśli je będziesz odpowiednio pielęgnował, zawsze będziesz żył w zgodzie ze światem.
Pierwsza cecha: możesz dokonać wielkich rzeczy, ale nigdy nie zapominaj, że istnieje dłoń, która kieruje twoimi krokami. Ta dłoń to Bóg i to On prowadzi cię zgodnie ze swoją wolą.
Druga cecha: czasem muszę przerwać pisanie i użyć temperówki. Ołówek trochę z tego powodu ucierpi, ale potem, będzie miał ostrzejszą końcówkę. Dlatego naucz się znosić cierpienie, bo dzięki niemu wyrośniesz na dobrego człowieka.
Trzecia cecha: używając ołówka, zawsze możemy poprawić błąd za pomocą gumki. Zapamiętaj, że poprawienie nie jest niczym złym, przeciwnie, jest bardzo ważne, bo gwarantuje uczciwe postępowanie.
Czwarta cecha: w ołówku nie ważna jest drewniana otoczka, ale grafit w środku. Dlatego zawsze wsłuchuj się w to, co dzieje się w tobie.
Wreszcie piąta cecha: ołówek zawsze pozostawia ślad. Pamiętaj, że wszystko, co uczynisz w życiu, zostawi jakiś ślad. Dlatego miej świadomość tego, co robisz".
Paulo Coelho


A teraz z prywatnych wiadomości.
Za kilka miesięcy po raz pierwszy zostanę Babcią:):):)
Jutro mój najmłodszy Syn kończy 22-lata:) do poczytania o nim- klik
Jak tu nie kochać jesieni!
 


Na kolejne słoneczne jesienne dni życzę pogody ducha oraz  miłych chwil, dziękując za Waszą obecność:)
Nitagerze drogi- tak, jesień może być  przyjemna:)

do posłuchania-klik

Cytat jesienny:

"Po prostu jesień: dużo piękna, trochę smutku.
Jerzy Broszkiewicz 


/Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie /

88 komentarzy:

  1. Kocham jesień, piękne zdjęcia!☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja uwielbiam jesień, zwłaszcza spacerowanie po lesie🍁
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia i cudny tort! Trzymam kciuki za lekki poród przyszłej mamy! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia❤️
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  3. Ja się nie za bardzo lubię z jesienią, ze względu na te choróbska. Gratuluję zostania babcią to na pewno będą piękne chwile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Dziękuję za gratulacje:)
      Jesień jest piękna, trzeba dostrzec tylko jej urok!
      Może zabezpiecz się przed chorobami: pij soki ( ale tylko te domowe), zażywaj tran, Acerolę, hartuj ciało i umysł.
      My tak robimy, nie czepiają się nas przeziębienia, ani grypa- odpukać!
      Serdeczności przesyłam, zdrówka życzę:)

      Usuń
  4. Przepiękne zdjęcia, podobnie mądra przypowieść o ołówku, a poza gratulacje o jesiennego słoneczka życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa🤗
      Wyszukuję nie takich refleksyjnych opowiadań, bo lubię się czasem zadumać🙆
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  5. Nie mam nic przeciwko jesieni - pod warunkiem, że będzie słoneczna:)
    Gratulacje dla przyszłej babci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za gratulacje ❤️
      Zatem życzmy sobie dużo 🌞tej jesieni 🍁
      Pozdrowionka przesyłam 🤗

      Usuń
  6. ..podobno jesień to jedna z najpiękniejszych pór roku.. lubię jesień z jej pięknem kolorów.. urocze zdjęcia! :)

    - pozdrawiam ciepło i życzę przyjemnych chwil każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. p.s.
      ..kliknęło mi się zanim zdążyłam dokończyć pisanie..

      ..opowieść bardzo pouczająca i mądra :)
      ..gratuluję, wspaniała wiadomość, że zostaniesz Bacią! <3
      i oczywiście wszystkiego najlepszego i najpiękniejszego dla Syna :)

      Usuń
    2. Dziękuję za miłe słowa, gratulacje ❤️
      Opowieść też mnie poruszyła🤗
      Jesień jest cudna, zwłaszcza, kiedy jest 🌞🍁
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  7. Cieszy mnie jesień na całego, czekałam na Nią. :) Bardzo podoba mi się historia ołówka, no genialna. Czytałam z uwagą i to wielką uwagą. Nawet zrozumiałam, co powinnam uczynić, co powiedzieć pewnej osobie. Dziękuję kochana. :) Życzę synowi dużo szczęścia w życiu, to się ma co do zdrowia, miłości, spełnienia marzeń. Niech wnuczek/wnuczka rośnie zdrowo i przyjdzie na świat z wielką radością w sercu. Tulę mocno. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za zawsze ciepłe, miłe słowa❤️
      Uwielbiam jesienne 🌞🍁dni, a te deszczowe wykorzystuję dla siebie na relaks🍵📚
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  8. Bardzo ciekawa i mądra opowieść o ołówku, a właściwie o życiu. Dziękuję za nią. Dobrego tygodnia Ci życzę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie samych 🌞🍁jesiennych dni życzę ❤️
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  9. Piękna notka na powitanie jesieni, Morgano!
    Śliczne zdjęcia opatrzone przysłowiami- ciekawe jak sprawdzą się w jesiennej rzeczywistości:-)
    Gratuluję Kochana! Będziesz wspaniałą babcią:-) I wszystkiego najlepszego dla Twojego 22-latka.
    Opowieść o ołówku...a w rzeczywistości o tym jak być dobrym człowiekiem warta zapamiętania.
    Kochana! Dziękuję za maila. Jak tylko znajdę momencik napiszę do Ciebie:-)
    Pozdrawiam cieplutko, życzę zdrówka i cudownej jesieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana
      Bardzo Ci dziękuję za bardzo słowa❤️
      Staram się, aby moje tematy na bloga były ciekawe🙆
      Pozdrowionka przesyłam 😀🍁🌞

      Usuń
  10. Jesień z dobrymi wiadomościami:-) To jest to;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Tajemnicz-a,czy! to prawda, że jesień rozpoczyna się dla mnie miło:)
      Serdecznosci przesyłam:)

      Usuń
  11. Jesień to u mnie taka nostalgiczna pora roku- gdybym mogła zapadłabym w sen zimowy i obudzila się wiosna. Trudniej te pory roku po prostu psychicznie znoszę. Przysłowia bardzo trafne :-)
    Gratuluję zostania babcią - po mojej mamie widzę,ze to mega pozytywne przeżycie :-) Taki maly człowieczek dużo w zycie wnosi- nie mam swoich dzieci, ale córeczkę mojej siostry kocham nieziemsko :-)
    Opowieść o ołówku piękna i bardzo madra- Wzruszyła mnie w środku :-)


    cieplutko pozdrawiam
    Karo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień kojarzy się z kolorami 🌾🍁i nostalgią 🙆
      Dziękuję za życzenia i gratulacje ❤️
      Pozdrowionka przesyłam 😀🌞🍵

      Usuń
    2. To prawda ma mnóstwo kolorów- i jest niesamowicie nostalgiczna. Rozwija mnie twórczo, ale duchowo zasmuca. Jakos ta deszczowa aura mi nie sprzyja.... Kojarzy mi sie tez z grzybobraniem, które uwielbiam :-)

      Usuń
    3. Kochana
      Deszczowe dni zawsze spędzam sama ze sobą.
      Można zapalić świeczkę z olejkiem zapachowym. Napić się damskiej naleweczki i poczytać książkę, obejrzeć film, kupić kwitnącą roślinę lub bukiet do wazonu.
      Musimy ożywić szarości za oknem:)
      Serdecznosci przesyłam ❤️

      Usuń
  12. Same dobre wieści, gratulacje i najlepsze życzenia dla syna, kochana:-)
    Lubię złotą jesień, chociaż przemiana lata w jesień nie służy mi, jakaś infekcja mi sie przyplątała, ale za to poczytam sobie w domku.
    Zdrówka i ciepłych dni:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana
      Dziękuję za życzenia i gratulacje ❤️
      Już trzeba organizm wzmacniać, zażywać tran, Acerole, pic domowe soki.
      Pozdrowionka przesyłam 😀🌞🍁🍵

      Usuń
  13. Gratuluję wielce, na pewno będziesz wspaniałą Babcią, a dla Syna najpiękniejsze życzenia. Życie jest piękne i trzeba nim się cieszyć. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🤗
      Jaka będę Babcią, to się okaże 😀
      Pozdrowionka przesyłam 🌞🍵🍁

      Usuń
  14. Gratulacje dla przyszłej babci życzenia urodzinowe dla syna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie❤️
      Pozdrowionka przesyłam 😀🌞🍵🍁

      Usuń
  15. Witam, miło za takie osobiste powitanie. Postaram się systematycznie odwiedzać Twoja stronę. Bardzo piękna i mądra opowieść o olowku, niby tylko taka niewielka rzecz a tak wielkie może nieść tak wielkie przeslanie. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie miło Ciebie Krysiu u mnie gościć ❤️
      Staram się wyszukiwać mądrych opowieści ku refleksji 🤗
      Pozdrowionka przesyłam 😀🌞🍵🍁

      Usuń
  16. :) Nie lubię jak kończy się lato... jest mi tak jakoś jeszcze bardziej smutno niż ostatnio bywało. Kurcze, ja już też w babcinym wieku a tu ani widu ani słychu

    OdpowiedzUsuń
  17. :) Mój blog z chlebami jest kolejnym dowodem na moją niesystematyczność. http://jagatoja.pl/ tu staram się bywać w miarę systematycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj
      Już bywałam kiedyś u Jagi na blogu z różnymi poradami. Czy to był Twój blog?
      Dziękuję za odwiedziny i życzę miłego czytania:)

      Usuń
    2. Blog był i jest mój, ale chleby mimo, że piekę regularnie to nie mają szczęścia do opisywania .

      Usuń
    3. O chlebach jest ale tamta Jaga to inna Jaga :) też tam bywałam :)

      Usuń
    4. Rozumiem, dziękuję za wyjaśnienie:)

      Usuń
  18. Witaj gratuluję tego, że rodzinka się powiększy i że zostaniesz babcią ❤️💜💚💙
    Bardzo ładny krzak dzikiej róży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie ze spaceru😀
      Pozdrowionka przesyłam 🤗🌞🍵🍁

      Usuń
  19. Każda pora roku ma swoje plusy i minusy, trzeba tylko zauważyć te pozytywy i się nimi cieszyć :)
    Jesień lubię, bo mam urodziny. Poza tym cieszy mnie widok pięknych liści. Gorzej jak pojawia się deszcz i jest nieprzyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      To prawda, szukajmy w życiu pozytywów 😀
      Pozdrowionka przesyłam i zapraszam do napisania ponownie 🤗🌞🍵🍁❤️

      Usuń
  20. Morgano, serdeczne gratulacje! Z pewnością będziesz wspaniałą babcią.
    Piękna ta Twoja jesień :)
    U mnie nadal pogoda letnia, na jesień muszę jeszcze troche poczekać.
    Posyłam słoneczko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana ❤️
      Dziś troszkę 🌦️, ale to nic.
      Mam zawsze jakąś alternatywę.
      Zaraz idę do kuchni, zająć się grzybami podarowanymi od Mamy🤗
      Pozdrowionka przesyłam 🌞🍵🍁😀

      Usuń
  21. Byle nie taka jesień jak jej pierwszy dzień! U nas lało od rana do nocy!
    Pozdrawiam, mimo wszystko optymistycznie, nucąc : mimozami jesień się zaczyna....;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      U nas pierwszy dzień jesieni był 🌞
      Zatem nucąc, zapalając w kominku świeczkę, przy 📚 i ulubionej 🍵 spędzajmy długie wieczory🤗
      Pozdrowionka przesyłam 😀🌻🍁

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. kradnę opowieść do moich zapisków :) Z góry dziękuję

      Usuń
    2. Dziękuję, staram się wybierać te mądre❤️
      Pozdrowionka przesyłam 😀🍁🍵🌞

      Usuń
  23. Bardzo zacna kompilacja wszystkiego co wiąże się z jesienią i nie tylko. Gratuluję w takim razie rodzinnych pozytwyów. :)

    Mam 28 lat, jednak moje studia chyba nie należą do najbardziej rozchwytywanych. Mówi się trudno. Poczekam chwilę i najwyżej pójdę tam, gdzie miałem już staż parę miesięcy temu.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i kilka słów o Tobie 😀
      Nie rozumiem, dlaczego " komplikacja"?
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
    2. Morgano przepraszam, ale spostrzegłam komentarze.. po prostu błędnie odczytałaś słowo Piotra, On napisał :
      'Bardzo zacna kompilacja wszystkiego co wiąże się z jesienią i nie tylko.'
      - kompilacja nie komplikacja..

      - pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło..

      Usuń
    3. Dziękuję za sprostowanie, zbyt szybko wszystko ostatnio robię:)
      Pozdrowionka kochana przesyłam gorące ❤️

      Usuń
    4. :) Chodziło właśnie o zestaw jesiennych sytuacji, a także sytuacji rodzinnych.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    5. Wszystko wyjaśnione, rozumiem😀

      Usuń
    6. :) Każdy czasem może coś źle odczytać albo coś w tym guście.

      Bo jak pozna się gwiazdy od ich ciemnej strony to można już zdanie zmienić o nich chociażby.

      A dziękuję. :) Zdrowie jakby to ująć krótko trzyma się mimo wszystko dość dobrze.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    7. Odwzajemniam pozdrowienia😀

      Usuń
  24. Gratulacje dla przyszłych Rodziców i dla Ciebie Droga Morgano.
    Wszystkiego najlepszego dla Twojego Synka. Tort bardzo piękny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana❤️
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  25. Jesień przywitała nas piękną pogodą, ale dzisiaj jest mokro i ponuro. Ciekawa jaka będzie reszta jesieni :)
    Gratulacje, na pewno będziesz wspaniałą Babcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤️
      Jaki pierwszy wrzesień, taka cała jesień, a był wtedy cudny, gorący 🌞 dzień 🤗
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  26. jesień się znaczy czerwienią dzikiego wina...i nadzieją na kolejny początek. Gratuluję, babciu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie Babciu, dopiero w lutym❤️
      Dziękuję 🤗
      Pozdrowionka przesyłam 😀

      Usuń
  27. Jesień to moja ulubiona pora roku. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kochana, gratuluję Wam serdecznie i rodzicom i dziadkom i trzymam kciuki :))
    Bardzo ciekawe przysłowia wyszperałaś, uwielbiam takie stare mądrości ludowe, wielu z nich nie znałam :))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękujemy❤️
      Staram się, szukam, aby było, jak najlepiej na blogu😀
      Pozdrowienia przesyłam😀

      Usuń
  29. Jesień lubię, ale tę wczesną . Gratuluję zostania babcią. Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  30. Gratulacje zostania po raz kolejny babcią, cudownie :)
    U mnie też jesiennie zaczyna sie robić, zbieram kasztany, nie wiem dlaczego, ale uwielbiam tak samo jak kolorowe liście i znosze wszystko do domu co tylko znajdę. Musze koniecznie uchwycić Szkocką jesień fotograficznie, bo juz niektóre drzewa zaczęły gubić liście.
    Cudowne zdjęcia.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babcią zostanę po raz pierwszy, źle odczytałaś!
      Kasztany lubię i ja, liści już nie zbieram.
      Czekam na jesienną Szkocję w fotografii.
      Dziękuję❤️


      Usuń
  31. Gratulacje, kiedy zostajesz babcią, nic już takie samo nie będzie. Babcia jest do kochania i rozpieszczania wnuków. Ma czas, cierpliwość, więc tyle rzeczy nauczyć może swojego Skarbka.
    Doskonałe zdjęcia,wprawdzie jesień jest kolorowa, ale smutno robi się z powodu opadania liści.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zobaczymy❤️
      Póki co jesień jest słoneczna, ciepła, ale w lesie jeszcze zielono🍁🍂
      Pozdrawiam😀

      Usuń
  32. Dziękuję za sympatyczne powitanie, Morgano.
    Wrzesień to dla mnie miesiąc bardzo intensywnej pracy po urlopie.
    To także urodziny mojej córeczki w rocznicę śmierci mojego ulubionego Witkacego.
    To wrzosy i babie lato, które kocham.
    No i początek jesieni, którą lubię na początku, ale od zawsze mam problem z panem listopadem. 🍁🍂🍁
    Wszystkiego najlepszego dla syna i gratuluję bardzo cudu nowego życia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi Ciebie gościć ponownie❤️
      Jesień cieplutka tymczasem, zatem cieszmy się chwilą🍁🍂🌾
      Pozdrawiam serdecznie😀

      Usuń
  33. Tak Pani Jesień zagościła u nas.
    Pozdrawiam jak zawsze końcówką tygodnia i trzymam kciuki przyszła Babciu

    OdpowiedzUsuń
  34. Hej. Pięknie jesień powitałaś :) Wszystkiego dobrego dla Ciebie i synów trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jesień jest najcudowniejszą porą roku. Bardzo ją uwielbiamy z mężem i często właśnie na jesień najczęściej wyruszamy w świat, gdy jest kolorowo i przytulnie.
    Niektórych cytatów nie znałam o jesieni :)
    A co do ołówka - bardzo spodobał się mi ten tekst dający dużo do myślenia.
    ściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę ❤️
      Cóż o jesieni by można długo i pięknie pisać 🍁🏵️🌞

      Usuń
  36. Oby było ładnie. Liczę na ciepły kolorowy październik. Gratuluję na zaś Morgano. Wnuczka czy wnuczek?

    OdpowiedzUsuń
  37. Przede wszystkim gratulacje dla przyszłej babci.
    Ja zostałam we wrześniu. :) Niestety z powodu przeciągającej się choroby już przeszło dwa tygodnie nie oglądałam mojej ślicznej Wnusi:(
    Złota polską jesień bardzo lubię... Teraz podziwiam ją tylko z okna i blogowych zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wiesz pewnie , jak to jest być Babcią? Ja dopiero poznam i pewnie oszaleję ❤️

    OdpowiedzUsuń