piątek, 27 września 2019

Dojrzała moda na jesień 2019

  Miłe Panie!
Witam na moim blogu nowe osoby: Agatę, Iwonę :)
Dawno nie pisałam o modzie, zatem pora ten wątek odświeżyć.
Dziś moda dla Pań dojrzałych. 
Panowie przepraszam!
A jest ich tutaj kilka na blogu z tego co zauważyłam.
Młodzi są na bieżąco, zatem znajdą sami swój styl ubierania się.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią garderobę.
Kobiety w każdym wieku chcą wyglądać atrakcyjnie, stylowo i modnie, nawet te dojrzałe.
Wyczytałam, co modne w sezonie jesień 2019r. 
Warto mieć w swojej szafie klasyczny płaszcz.
Rozpoczęłam od tej części  garderoby, ponieważ jestem na kupnie płaszcza właśnie.
Warto mieć w swojej szafie taki, który jest nie tylko wygodny, ale także w naszym stylu.
Mamy się w nim dobrze czuć, nie za radą sprzedawcy kupić, bo  okazja!
Nie warto zachwycić się krzykliwymi: kolorami, gatunkami tkaniny, faktury, kroju. Modnymi tylko przez jeden sezon.
I  pamiętajmy, że kupno płaszcza, to zakup na lata.
Jesienny płaszcz ma być cienki, najlepiej uszyty z lekkiego materiału.
Może, to być mieszanka bawełny lub zamsz.
Jeśli lubimy możemy podkreślić talię, np. paskiem.


/ fot. z internetu /

Kolory w tym sezonie, to: camelowy (nazwa pochodzi od angielskiego słowa oznaczającego wielbłąda- odcienie beżu), granatowy, czarny, szary, brąz czy kolor oliwkowy. 
Moda damska dla 50 +, to minimalizm i zwięzłość, gładkość linii, stylowy krój, droższe jakościowo tkaniny. Fachowe terminy!
Dlaczego droższe? bo nie kupujemy już zbyt często. Lepiej mniej, a dobrej jakości.
Dotyczy, to: butów, płaszcza, torebki.
Nie nośmy się zbyt ciasno, ponieważ zbyt małe ubrania wizualnie psują najbardziej idealny kształt figury. 
Teraz o innych elementach garderoby i odpowiedniej kolorystyce.
Ciemnie kolory maskują figurę, nadają jej harmonii.
A delikatne geometryczne nadruki i dyskretne wzory wyglądają stylowo.
Spokojne pastelowe odcienie powinny dominować w palecie damskiej garderoby +50. 
/ zdjęcie z internetu /

Najważniejsze w tym sezonie są: brzoskwinia, piasek, czekolada, lekka mięta, kolor karmelowy. 
Dla odważnych Pań poleca się: jasny czerwony, zielony kolor, które podkreślają indywidualność i wyjątkowy charakter.
Jeśli chcemy nadać naszej garderobie świeżości, a nam młodzieńczego entuzjazmu wybierzmy: beż, piasek, odcienie limonki.
Moda dla kobiet na lata 50 sugeruje minimalną ilość wystroju. 
Nie przesadzajmy ze zbytnim zdobieniem: kamieniami cyrkonami, cekinami. To nie dla nas!
Za to otulmy się delikatnym perłowym naszyjnikiem.
Idealnym dopełnieniem całości są: biżuteria, torebka, zegarek, koraliki, kolczyki. Delikatne i z klasą.

/ fot. z internetu /

Wskazane: szale, peleryny, poncza, etole. 
Ubrania codzienne kobiet dojrzałych, to swobodny styl, wygodny i przytulny. Idealną dla starszych Pań jest zwięzła sukienka oraz wszelkiego rodzaju zestawy: spodnie, garnitury i spódnice.
Starsze kobiety także mogą nosić dżinsy.
Ale wybierajmy rzeczy proste, bez nadmiernej dekoracji.   


/ fot. z internetu /

Dżinsy z wysokim stanem, to hit 2019.
Odświętny strój, to suknia wieczorowa. Elegancka i stylowa.
A także dobrze dobrane eleganckie spodnie, lekkie i zwiewne bluzki, spódnice, sukienki.
/ fot. z internetu /

Odpowiednie akcesoria i eleganckie czółenka, to idealne uzupełnienie wieczorowej kreacji.
Pamiętajmy, że bez względu na to, jak luksusową sukienkę nosimy, najważniejszym jest to, żeby myśleć pozytywnie i być pewnym siebie. 
Będziesz wówczas bardziej czarujące i młodsze w oczach innych. 

/ fot. z internetu /

Jeśli w wieku dojrzałym chcemy być kobietą: elegancką, stylową, modną, chcemy wyglądać młodziej, musimy przestrzegać pewnych zasad.
Wiek 50+, to nie wada, szukajmy pozytywów i postrzegajmy go tak, aby to była główna zaleta. 
Każda kobieta, która wygląda młodziej niż, to wynika z metryki jest podziwiania, wychwalana i brana za przykład do naśladowania.
Młodziej nie oznacza młodzieżowo.
Nie skłania nas do noszenia mini, zbyt krótkich spodenek, czy wyzywającej reszty garderoby. 
Ważnym jest odpowiednie wyeksponowanie modnych akcentów. 

/ fot. z internetu 

Pora na buty. Muszą być przede wszystkim wygodne, wykonane z dobrego materiału i estetyczne.

/ fot. wszystkich butów pochodzą z sieci / 





Najlepsze na słupku lub niewielkiej koturnie. 
Kolory mogą być stonowane pastelowe lub ożywione.





W wieku dojrzałym stroje, dodatki powinny być dyskretne, eleganckie i jednocześnie stylowe.
Bawmy się zatem modą, ale bez zbytniej przesady!
Panowie, a Wy możecie napisać, w jakim stylu, jak ubrane dojrzale kobiety lubicie
A wszystkich bardzo proszę o komentarze na dany temat.
Chyba nie bardzo trafnym jest napisanie komentarza: "piękne kwiaty", jak post jest np. o filmach, książkach, itp!
Pozdrawiam Was serdecznie na kolejne piękne, słoneczne jesienne dni:)

do posłuchania- klik
 
Motto do zapamiętania:

"W każdej silnej kobiecie jest pierwiastek słabości, który mężczyzna powinien chronić, nie wykorzystywać".
   Charlotte Nieszyn-Jasińska

/Astry krzaczaste- Marcinki/

68 komentarzy:

  1. Widzę ciemność! Ciemność widzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jasność i treść😀

      Usuń
    2. Hmmm... Dużo jaśniej nie jest. To są ciuchy. CIUCHY! Czyli coś, na czym nie znam się zupełnie. Mam tu tylko pierwszy stopień wtajemniczenia - tj. rozróżniam, kiedy kobieta jest ubrana, a kiedy nie.

      Usuń
  2. Nie wiem o co chodzi ale napiszę, że ja widzę chyba wszystko :) Więc naprawione.
    Bardzo mi się podoba proponowana moda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj opublikowałam, przez przypadek, sam tytuł posta, bez treści!
      Dojrzała moda jest pełna szyku i elegancji😀

      Usuń
  3. Moda wspaniała, modelki zadbane, eleganckie. Kiedy będę miała czas na towszystko tzn fryzjer w odpowiednim czasie, manicure, spacery bez siate..... chyba jeszcze trochę. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jesteś młodą kobietą, to masz czas!
      Fryzjer, kosmetyczka są dziś w zasięgu ręki, więc to nie problem, nie to co dawniej!
      Pozdrawiam😀

      Usuń
    2. Niestety nie jestem taka młoda, a mimo wszystko dla siebie mam najmniej czasu. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

      Usuń
    3. Wygospodaruj koniecznie, bo każda z nas musi mieć chwile tylko dla siebie:)

      Usuń
  4. Dyskretnie, ale stylowo. Dla mnie to motto ubraniowe nie tylko dla dojrzałych kobiet :) zauważyłam, że płaszcze w tym sezonie królują i mam właśnie spory dylemat czy na zimniejsze dni kupić kurtkę czy płaszcz właśnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupię kurtkę i płaszcz, aby na co dzień i odświętnie było😀

      Usuń
    2. Wyjście idealne, też o tym myślałam, ale z racji tego że ciągle nie mam docelowego rozmiaru szkoda mi za 3 miesiące wydawać komuś i jedno i drugie ;)

      Usuń
    3. Kup zatem to, czego wymaga pierwsza potrzeba:)

      Usuń
  5. Wszystko pięknie, ale dla mnie tylko do podziwiania, elegancka nigdy nie byłam, w pracy z małymi dziećmi musi być wygodnie i praktycznie, elegancje zostawiam ewentualnie na inne okazje.
    Mój ulubiony zestaw dobry w wielu sytuacjach to dżinsy i biała bluzka lub wygodne spodnie i sweterek. Zimą może być ciepła sukienka i rajstopy lub tunika i wygodne legginsy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie noszę spodni, nie lubię ich od końca szkoły średniej!
      Uwielbiam spódnice zwiewne lub ołówkowe, sukienki, ładne buty, teraz już tylko te droższe, bo wygodne:)
      Noszę delikatną biżuterię, oprócz zegarka.

      Usuń
  6. ..moda modą, ale powiem tak, nie wszystko, co jest modne, mi się podoba, czasem jest wręcz przeciwnie.. ale miło i przyjemnie poczytać Twoją 'Modę dojrzałą' i popatrzeć na gustowne, stylowe
    i eleganckie stroje! ..najważniejszą rolę (dla mnie) odgrywją ubiory klasyczne, gdyż można użyć stwierdzenia, że zawsze są modne, dlatego je preferuję ..a tak w ogóle szalenie lubię czuć się swobodnie.. często chodzę w spodniach i luźnych bluzkach czy koszulach.. a tak na marginesie, niezależnie co się robi, dobrze być zawsze 'kobietą z klasą':)
    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej, życzę uroczej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubrania mają być wygodne, mieć indywidualny styl, być gustowne i mamy być w nich piękne i zadowolone:)

      Usuń
  7. Kiedyś,w zamierzchłych czasach szkoły średniej byłam prekursorką mody w swojej szkole.Same z koleżanką projektowałyśmy i szyły sobie ciuchy i dużo koleżanek się na nas wzorowało.Ech,to były czasy:)))teraz nadal lubię być dobrze ubrana,ale o dziwo większość fajnych ciuchów kupił mi mój M:))Wchodzimy do sklepu,wybieram 5 rzeczy do przymierzalni ,a on podaje mi jedną i ta jedna ląduje w kasie:)))dodam,że M też lubił zawsze być dobrze ubrany:))tylko,że u nas dobrze absolutnie nie znaczy drogo:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko
      Moją doradczynią zakupową jest Córka:)
      Ja nie lubię chodzenia po sklepach, grzebania, przymierzenia w nieskończoność!
      Dobrze mieć w Mężu powiernika modowego:)

      Usuń
  8. Lubie ładnie wyglądać mieć lekko dopasowane ubrania do talii oczywiście do pracy się tak nie ubieram ale na wycia tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w młodym i starszym wieku dla nas samych warto pięknie wyglądać:)

      Usuń
  9. Jedno wiem. Starszy człowiek w szarym i czarnym wygląda na jeszcze starszego niż w rzeczywistości. Ubieram się kolorowo, tak lubię i w jasnych kolorach czuję się najlepiej.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moda modą, a ja od zawsze nie lubię i nie noszę czerni!
      Pozdrawiam wzajemnie:)

      Usuń
  10. Nie jestem na czasie jeżeli chodzi o modę. Kompletnie nie wiem co się teraz nosi. Można się jednak domyśleć, obserwując ludzi, ale nie dążę do tego. Stawiam na wygodę i tylko pod tym kątem wybieram sobie ubrania. Czasami wezmę coś, co mi się po prostu podoba, ale już wiem, że mam niepopularny gust. Nie zależy mi na podobaniu się, a raczej na swobodzie i tym, bym się dobrze czuła we własnym wizerunku.

    Mam taki płaszczyk, jest ze skóry i posiada głęboki kaptur. Idealna sprawa kiedy mocno pada deszcz. Parasol jest wtedy zbędny.
    Lubię duże chustki i cieplutkie poncza, kiedy chłodek już wspina się po rajtkach. ;)

    Z doświadczenia (własnego i cudzego) wiem, że najatrakcyjniejsza jest nasza osobowość. Nie to co zakładamy.
    Np. taka ciekawostka: kobiety pewne siebie i emanujące wewnętrznym zadowoleniem, są o wiele częściej adorowane niż te eleganckie, które np. są w danym dniu smutne.

    Nie lubię obcasów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Każda z nas ma swój styl i dobrze.
    I o ile Twoją urodą Aniu jest młodość, to my- kobiety dojrzałe musimy się upiększać, stroić:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Matko i córko i bogini Izydo, albo lepiej Lilith - bo na była buntowniczką.

    W sierpniu skończyłam magiczną pięćdziesiątkę.
    Zawsze kochałam czerwień, tę najbardziej wyrazistą, cudowną.
    I tak mi zostanie, choćbym miała 70.

    Perły?
    Never!
    Czerwone kamienie, bursztyny, duże, wiszące kolczyki, duże pierścionki. Kolczyków 8: 5 w lewym, bo jestem numerologiczną piątką; 3 w prawym = razem 8, bo się urodziłam 26.08., a 2+6 = 8, a 8 to nieskończoność. :))))

    Tak, jestem szalona i nic z tym nie zrobię.

    Moc serdeczności i pozdrowień!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowy z Ciebie "ptak", ale nie każda dojrzała kobieta ma taką odwagę, szanuję Twój wybór!
      Serdeczności- odwzajemniam:)

      Usuń
  13. PS

    Zgadzam się z Anią: najatrakcyjniejsza jest nasza osobowość i pełna akceptacja siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobowość jest w nas w środku,nie widać jej, a ważna jest także "szata", zwłaszcza w wieku dojrzałym!

      Usuń
  14. Uwielbiam Twoje cytatowe motto :-) Bardzo prawdziwe :-)

    Moda zmienna jest za to styl - ten powinien pozstać. Lubię modę, ale wiem tez ,ze nie jest najwazniejsez to co na zewnątrz a to co skrywamy w naszych wnętrzach :-)

    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszukuję czasem dłużej cytaty, niż piszę posta!
      Skrywamy, no właśnie, ale "wierzch" także istotnym jest!
      Pozdrawiam również:)

      Usuń
  15. Tylko w spodniach paraduję,to znaczy styl sportowy bardziej mi pasuje.
    Jeżeli chodzi o cytat-pierwiastki kobiecej słabości powinny raczej pozostać krainą na klucz zamkniętą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeciwnie nie noszę, bo spodni nie znoszę!
      Styl sportowy też nie dla mnie.
      Cytat wybrałam ciekawy, tak uważam.

      Usuń
  16. Fajne propozycje i porady! Dzięki!
    Ja nie zawsze kieruję się modowymi kolorami, bo mam od lat swoje ulubione - takie, w których dobrze się czuję i wyglądam nieźle. Stawiam też na klasykę i jakość tkanin, o których piszesz:) A mój ulubiony płaszczyk jest lekko dopasowany i w jasnoróżowym kolorze, jak na jednym z Twoich zdjęć:)
    Piosenki Bajora piękne, nawet dziś widziałam reklamę tej jego nowej płyty:)
    Dziękuję za wszystko i do usłyszenia:))))

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Morgano :)
    Bardzo ładna ta moda zapowiada się dla pań dojrzałych. Muszę jeszcze szerzej pooglądać i zaczerpnąć wiedzy w tym kierunku aby pomóc mamie dobrać stylizację na jej 60 urodzinki.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności dla Mamy i dla Was❤️
      A ze stylizacji można wybrać coś ładnego🤗

      Usuń
  18. Zacznę od końca
    Motto w punkt
    Cudne kolory
    W każdym wieku można być trendy. Trzeba tylko chcieć, a te co nie bardzo, to pewnie akceptują siebie bez mrugnięcia oka i to też jest budujące

    OdpowiedzUsuń
  19. Wpadłam, a tu moda :)No nie, niekoniecznie. Ja taka bardziej hippi jestem. Kolory, asymetria, kwiatki, luz, blues i swoboda. Trendy nie dla mnie choć 50+ jestem.
    I koniecznie wygodne buty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ponownie❤️
      Wygodne buty, to podstawa i sukienka i ołówkowa spódnica- dla mnie!

      Usuń
  20. I co mam mądrego napisać, jeśli się nie znam zupełnie. Rozróżniam podstawowe kolory, style ubrań dla pań i to tyle. Nie mniej na pochwałę zasługuje precyzja w tworzeniu tematu. :)

    Mam tak, że z jednej strony jest do centrum Warszawy blisko, a z drugiej jest gdzie iść na spacer czy na rower. Dużo się dzieje koło mnie, jednak w lecie jest intensywniej pod względem muzyki, filmów itp.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za info o Tobie😀
      Myślałam, że poprzesz komentarz Nitagera😀

      Usuń
  21. Bardzo eleganckie ubrania :)
    I jakie piękne kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja tam uważam, że moda jest dla ludzi, nie ludzie dla mody, stąd moja awersja do "powinni" czy "muszą" :) Przyznam, że nigdy nie rozumiałam tych klasyfikacji modowych - co kto może nosić, a czego już nie, bo wiek. Trafia do mnie wyłącznie dopasowywanie stroju do swojej figury, żeby podkreślić atuty, a nieco "schować" mankamenty. Ale mogę nie być wiarygodna, bo nigdy nie dostosowywałam się do mody. Nie chcę być "na bieżąco" ;)

    Ale nie zmienia to faktu, że pozdrawiam serdecznie we wtorkowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My kobiety dojrzałe lubimy poczytać, jak się ubrać, aby wyglądać dobrze z klasą😀
      Odwzajemniam pozdrowionka ❤️

      Usuń
  23. Przeczytałem całość, do końca, powiedzmy, że zrozumiałem, choć mam świadomość tego, że tekst ten nie jest dla mnie, tak jak nie dla mnie... "Już kąpiesz się nie dla mnie w pieszczocie pian
    nie dla mnie już przy wannie odkręcasz kran
    Nie dla mnie już natryskiem zraszasz czary swe wszystkie
    Wiem że czeka aż wyschniesz już inny pan
    Korzystasz już nie dla mnie ze stacji pomp
    Lecz choć ból w otchłań pcha mnie Ty kąp się kąp
    Chcę by schludność Twa kwitła
    kąpiel Tobie nie stygła
    Choć podcięłas mi skrzydła straciłaś w głąb
    I tylko pomyśl sobie w dogodniejszej porze
    o tym co już przez Ciebie kąpać się nie może
    Boże!..."
    ... ale skoro Kopernik była kobietą... to może jednak dobrze się stało, że miałem przy okazji sposobność dowiedzenia się, co dojrzała kobieta winna wdziewać na siebie podczas tegorocznej jesieni, pomimo tego, że... jak zwykle, zaglądając do szafy, nie ma na siebie co włożyć :-)... pozdrawiam jesiennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długi komentarz, piękny tekst piosenki 🤗
      Wy mężczyźni inaczej postrzegacie kobiecy świat mody.
      My staramy się, ubieramy modnie
      przecież dla Was❤️
      Serdeczności ślę 🙋

      Usuń
  24. Jakiś kreator modowy umyśli sobie, że tego sezonu kobieta powinna nosić się tak i tak, a kobiety stadami się podporządkowują, co od zawsze mnie bardzo śmieszy.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic takiego tutaj nie proponowałam!
      Chciałam tylko podpowiedzieć Paniom w wieku dojrzałym, jak się nosić z gracją, szykiem, elegancją!
      Odwzajemniam pozdrowienia

      Usuń
    2. Nie wiedziałam, że zawodowo parasz się projektowaniem mody? Sorry!
      Pozdrawiam weekendowo.

      Usuń
    3. Złośliwa jesteś!
      Nie zajmuje się zawodowo.
      Ale wcale, to nie znaczy, że nie wolno mi pisać o modzie!

      Usuń
  25. Ale fajny post i jaki przydatny! Podeślę go mojej mamie :)) Buziaki kochana!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kolejny fajny post Morgano. Śliczne płaszczyki. Najbardziej mi czarne odpowiadają. W sumie jasne także ładne i eleganckie. Buty także fajne. Uściski dla Ciebie i rodzinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa😀
      Serdeczności także dla Ciebie i Twojej rodzinki ❤️

      Usuń
  27. Witaj już październikowo
    Tak Pani Jesień zadomowiła się u nas na dobre. Dni stają się coraz krótsze. Noc wydłuża się. Na dworze coraz chłodniej.. Pora więc pomyśleć o dobrym, ale i wygodnym ubraniu, zwłaszcza w jak to napisałaś, w pewnym wieku. Płaszcze lubię, jednak w szare, pracujące dni wybieram kurtki. A co do butów. Trudno jest mi znaleźć takie naprawdę wygodne. Najczęściej są one na płaskim obcasie. A co do torebki.... Cóż zazwyczaj raczej plecaczek..... Cóż. Nie jestem więc kobietą elegancką.... Jednak inaczej źle czułabym się wśród młodych ludzi, z którymi pracuję.
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami października

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością jesteś elegancka, stylowa 🤗
      Wyczuwam, to z Twoich mądrych, kulturalnych, ciepłych wpisów ❤️
      Praca z młodymi ludźmi czasem odmładza😀

      Usuń
  28. Droga Morgano, bardzo ciekawe propozycje modowe.
    U mnie bywa różnie. Mam kilka płaszczów "spokojnych" klasycznych, ale też kilka takich bardziej "odlotowych".:)
    Wszystko zależy od sytuacji i miejsca.
    Lubię też sztuczne futerka.:)
    Mam nadzieję, że jak wreszcie dojdę do siebie, to niektóre z nich pokażę na blogu.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana
      Zdążyłam poznać Twój gust, jesteś dla mnie kolorowym modowym " Ptakiem"💃

      Usuń