wtorek, 27 listopada 2018

Znaczenie imion- Paweł

    Witam miłych gości na moim blogu, zwłaszcza przybywające wciąż nowe twarze:)
Ostatnio tematy refleksyjne, smutne, a dziś lekki i przyjemny.
Od zawsze lubiłam ładne nazwy, imiona.
Nadawałam je najpierw zwierzaczkom, a później ludziom.
Moje dzieci także noszą niezwykłe imiona, które wybrałam ze szczególnych powodów. Dwa z nich dawno temu, długo przed narodzinami dzieci.
Szanuję wolę moich Dzieci, dlatego wybaczcie, nie podam ich imion.
Z moich długoletnich obserwacji wynika, że osoby noszące poszczególne imiona, wyszukałam wcześniej ich znaczeń, mają pewne cechy wspólne.
Ostatnio w moim życiu często pojawiają się Panowie o imieniu PAWEŁ.
Są Pawłowie: lekarz- internista, stomatolog, fryzjer.
Wszyscy profesjonalni w swoich zawodach. Zawsze mili, uśmiechnięci, bardzo dokładni i  konkretni.
Na dodatek: młodzi, przystojni, co dodaje im szczególnego uroku osobistego, wzbudzają przy tym sympatię i zaufanie.
Panowie! szacunek wielki i podziękowania od serca:):) :)
Młodość górą!
A teraz parę słów o znaczeniu imienia PAWEŁ.
Te wiadomości wyczytałam z "Księgo imion".
"Paweł jest to imię pochodzenia łacińskiego, od słowa paulus (drobny, mały). Oznacza człowieka małego wzrostu, drobnej budowy ciała. W Polsce nadawane jest od XII wieku.
Paweł charakteryzuje się precyzyjnym umysłem, prawie zawsze udaje mu się to, co zamierzył, chociaż jest dość humorzasty i uparty. Nie jest łatwo się z nim przyjaźnić. Na każdym kroku i we wszystkim musi być lepszy. Wydaje mu się, iż ma prawo do robienia wszystkim niegrzecznych uwag, narzucania swojej woli i uszczęśliwiania innych na siłę. Mimo to jest dobrym i oddanym przyjacielem. Bardzo przeżywa porażki, zwłaszcza moralne, pragnie bowiem we wszystkim doskonałości. To czuły i kochający mężczyzna, ale do głosu dochodzi w nim pewna szorstkość. Kocha swój dom i rodzinę, dla nich robi bardzo wiele, nie daje jednak sobą kierować. Bywa, iż związek z nim to nieustanne rozstania i powroty.
Jest precyzyjny, konsekwentny i przygotowany do ciężkiej oraz samodzielnej pracy. On do wszystkiego w życiu dochodzi sam – w przemyślany sposób buduje swoją przyszłość, interesy, karierę. I prawie zawsze osiąga to, co zamierzył! Jest bardzo cierpliwy – spokojnie wykonuje swoje obowiązki i poświęca konieczną ilość czasu na osiągniecie celu. Niestety jego reakcje są dość powolne, czasem podejmuje się czegoś zbyt późno. Niemniej potrafi odnieść sukces. Paweł posiada niezwykle zróżnicowane zainteresowania. Ponadto stawia na rywalizację i konkurencję w pracy.
Paweł najlepiej czuje się przy pracach dających szeroki kontakt z ludźmi".
To tak w skrócie z przymrużeniem oka.
Wyszukałam znaczeń imion: swojego i moich bliskich i większość się zgadza.
Oczywiście dochodzą do tego: praca nad sobą, otoczenie w jakim żyjemy i geny przekazane nam przez rodzinę.
W moim życiu nie mam szczęścia, tzn. dobrych kontaktów, do kobiet o imieniu:  Barbara, Dorota, Ewa,  Justyna, Katarzyna, Lucyna.
I do mężczyzn, którzy noszą imiona: Andrzej i Wiesław. 
Zawiedli mnie, okazali się "fałszywi", dwulicowi i bardzo interesowni.
Mam coś takiego, że jeśli dana osoba "podpadnie" mi na początku znajomości, nie mogę się do niej przekonać, przełamać, jest między nami tylko wymuszona, okazjonalna grzeczność.
Za to miłe relacje z : Agatkami, Bożenkami, Danusiami, Tereniami.
Panami, tj: Kazio, Krzyś, Pawełek.
Zawiedli mnie, okazali się "fałszywi", dwulicowi i bardzo interesowni.
Mam coś takiego, że jeśli dana osoba "podpadnie" mi na początku znajomości, nie mogę się do niej przekonać, przełamać, jest między nami tylko wymuszona, okazjonalna grzeczność.
Zawsze powinniśmy, my rodzice, pamiętać, aby wybierając imię, zwrócić uwagę,  aby nie było ono ośmieszające i pasowało do nazwiska.
A, jak jest u Was? czy imiona mają znaczenie?
Nie piszę o sobie, chorobie, bo nie chcę zasmucać. Zainteresowanych zapraszam do korespondencji e-mailowej.
Dziękuję Wam za troskę i miłe słowa otuchy i wsparcia, to dla mnie bardzo ważne:)
Pozdrawiam cieplutko z serdecznym uśmiechem, życzę udanych kolejnych jesiennych dni:)
  / wyszukane w sieci /

Motto do zapamiętania:

"Przyszłość ma wiele imion. Dla słabych ma imię niemożli­we, dla nieśmiałych - niez­na­ne, myślący i wal­czący na­zywa ją ideałem"
Victor Marie Hugo

12 komentarzy:

  1. Jest coś takiego, że mamy szczęście lub pecha do osób o konkretnych imionach i różnie się one kojarzą.Czasami nawet trudno sprecyzować za co nie lubimy jakiegoś imienia, ja np. nie przepadam za Karolami, Dawidami, Brajanami...
    Znam tylko jednego Pawła, kolegę mojego syna, a nie, nawet dwóch, fajne chłopaki!
    Właśnie nie wiem czy dziś można określić osobowość po imieniu, chyba już nie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. myslę że nadane imiona przez rodziców rzutują na całe życie dzieci.... moje dzieci a mam ich troje maja imiona, które odzwierciedlaja teraz ich charaktery...
    co do imienia Paweł.... miałam dawno temu taką mysl aby wziąć dziecko z domu dziecka i daać mu na imię Paweł...
    https://leptir-visanna7.blogspot.com/2009/04/czas.html

    życie zweryfikowało tę myśl, ale Paweł kojarzy mi sie z bardzo spokojnym mężczyzną, no i Paulini.... od Św. Pawła :)
    Ja raczej patrzę w czasie zawierania nowej znajomości na swoją intuicje, raczej mnie nie zawiodła. Jeżeli mam od razu odpychające mysli. .. to niestety nigdy sie nie polubimy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Paweł.... Pawłów było w moim życiu najwięcej. To popularne imię, dlatego tym bardziej jestem pewna, że imiona to piętno charakteru. Z tym imieniem należy szczególnie uważać, bo każdy Paweł, którego osobiście znałam (lub o jakim słyszałam) był szalony. Każdy był ekscentrykiem i wobec Pawła nikt nigdy nie był obojętny. Każdy Paweł jest przystojny, każdy ma niebanalne zainteresowania i każdy jest wygadany. I generalnie każdy Paweł nadawałby się na lidera jakiejś grupy albo na polityka. Nawet wśród biblijnych postaci, jakoś najbardziej mi do gustu przypadł Paweł :P
    Pozdrawiam,
    jeszcze więcej zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nigdy nie zastanawiałam się czy i w jakim stopniu imię może wpływać na charakter człowieka i determinować go chociaż słyszałam, że to bardzo możliwe. Paweł...obecnie nie znam żadnego. Znałam dawno temu i już nie pamiętam jaki był... Teraz najwięcej 'w moim życiu jest' Marcinów, Rafałów i Łukaszów-relacje z nimi są poprawne. A najlepiej układa mi się z Ciccino (imię zachowam dla siebie). Spośród dziewczyn najbardziej mi po drodze z Asiami, Kasiami, Małgosiami i Aniami. Trochę mniej z Agnieszkami, Iwonami, Nataliami i...moimi imienniczkami:-)
    Pozdrawiam cieplutko, Morgano i życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Asia to już wiem dlaczego po drodze😆
    Gdy w szpitalu poinformowałam
    znajomą, która urodziła 10 dzieci, że dla syna mam imię Mateusz,uśmiechnęła się
    - narobiszcz sobie kłopotów
    Mateuszem są inteligentni, błyskotliwi ale bardzo uparci i rozrywkowi.
    Będziesz często na dywaniku w szkole😆😆😆
    Wszystko się zgadza

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie imię ma faktycznie wpływ na człowieka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje imię ani na jotę nie zgadza się z tym co jemu przypisano. Jak to wygląda w odniesieniu do moich bliskich nie sprawdzałam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też czytałam o znaczeniu swojego imienia oraz o imionach bliskich i w zasadzie większość się zawsze zgadzała. Monika to dyplomatka i faktycznie coś w tym jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wszystkie komentarze na temat:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ufff nie znalazłam swojego imienia.
    Hmm różnie to z tymi imionami jest, ale nie wiem dlaczego np. wszystkie dzieci czy dorosłe już Alany są w rodzinach zastępczych, rozbitych.
    Staram się jednak dawać ludziom szansę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj znów 😃

    Ja mam słabość do imienia Dawid. Od bardzo dawna. Mój ukochany gitarzysta Gilmour też jest Dawid. W podstawówce cztery lata siedziałam w ławce z takim jednym łobuzem... Też był Dawid. A co do Pawłów znam takiego bardzo fajnego Pawła. Świetny kumpel.

    OdpowiedzUsuń