wtorek, 8 października 2013

Lektura na jesień: "Uwierz w siebie"

     Witam jesiennie, ciepło i kolorowo wszystkich miłych gości na moim blogu:)
Dziś lektura na długie wieczory- ku polepszeniu samopoczucia.
Na początek cytat:

 "Poprzez myśli można urzeczywistnić każde pragnienie".
 
 Moją propozycją do przeczytania jest książka Josepha Murphy pt."Uwierz w siebie".

/okładka książki/
 
Ten irlandzki pisarz, filozof pozwala nam uświadomić sobie, jak ogromny wpływ na całe nasze życie ma pozytywne myślenie.
W swoich książkach podpowiada, pomaga nam, w jaki sposób możemy wpływać na podświadomość i mądrze ją wykorzystywać na co dzień.
Kolejny cytat z książki:

"Człowiek staje się tym, co sobie wyobraża i co czuje".


Ktoś pewnie powie, pomyśli od razu "bzdura". I tu się myli. Jakże wiele rozwiązań, trudnych nawet spraw, podpowiada nam serce. 
Kiedy czeka nas w życiu ważne wydarzenie, czy to prywatne, czy zawodowe, najpierw wyobrażamy sobie, jakby to było. Mamy swoje marzenia, plany. Już wówczas pojawiające się "obrazy" w naszym umyśle są spontaniczne, napływają bardzo szybko.
Pamiętajmy, że jeżeli nasz umysł jest wypoczęty, zrelaksowany, wtedy uwarunkowany osobistymi względami, poglądami, doznaniami "wyzwala" z nas ukrytą mądrość.
Każdy człowiek ma w sobie pokłady dobra i zła. Tak być musi, ku "zdrowej' równowadze.
Jednak, aby lepiej żyć trzeba często " prześlizgnąć" się w głąb własnego serca, duszy.
Aby, to uczynić należy od czasu, do czasu, zatrzymać się, wyłączyć od codziennych obowiązków, zwolnić tempo. Dać pozwolić umysłowi na skupienie i głębokie przemyślenia.
Przepraszam, jeśli brzmi, to chaotycznie, ale wbrew pozorom, to nie taka trudna kwestia.
My kobiety, dzięki swej wrodzonej wrażliwości i może łatwiej rozumiemy przedstawiony tutaj wątek. 
Dobrze tej refleksji posłużą mądre książki i słowa w nich zawarte, które czasem nami "wstrząsają" ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
W życiu ważnym jest poczucie własnej wartości. Każdy z nas jest w pewien sposób jedyny, niepowtarzalny, pełen pozytywów i walorów.
Piszę te słowa, bo wiele w życiu doświadczyłam.
Nie raz świat "walił" się na głowę, tak wówczas myślałam.
Spotkałam na swojej długiej, już prawie 50- letniej drodze życia, wielu mądrych ludzi.
A ostatnio takimi bliskimi przyjaciółmi są moje dzieci. Ta książka, to ich prezent dla mnie.
Wspierają mnie w tym, co robię, cieszą z choćby małych  sukcesów, pocieszają w chwili zwątpienia.
Dla mnie najważniejszym jest, to że po prostu są.
Moja rodzina, to mój najistotniejszy sens życia.
Na zakończenie mądry cytat z książki:

"Rozważanie radosnych i szczęśliwych wydarzeń z przeszłości wywołuje radość tu i teraz".


Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i życzę mądrego patrzenia na świat:)

 /piękno jesieni/


Dopisek do posta z dn. 14 września pt."Sens życia- chwila refleksji".
Koleżanka jest kilka tygodni po operacji, czuje się dobrze, wyniki kontrolne wypadły pomyślnie:)


Cytat na dziś:

"Jeśli pomyślisz o dobru, powstanie z tego dobro, natomiast złe myśli sprowadzają zło. Na tym – i na niczym innym – polega funkcjonowanie twojego umysłu".
Joseph Murphy

16 komentarzy:

  1. Piękne cytat..myślę podobnie jak Ty:):)
    Serdeczne pozdrowienia
    Tak rodzina jest bardzo ważna:)
    Nie doceniamy tego za często..

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy tylko w moim życiu coś zaczyna się zmieniać, to tworzę mnóstwo takich "obrazów" - co będzie dalej. Teraz też jestem na takim etapie. Niestety są to zazwyczaj projekcje pozytywnego rozwoju wypadków i często przynoszą rozczarowanie i smutek...
    Cieszę się, że koleżanka czuje się dobrze, w tym wypadku pozytywny scenariusz się ziścił :) I oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozytywne myślenie to podstawa wszelkiego działania i dobrego samopoczucia. Jak najbardziej zgadzam się ze wszystkimi przytoczonymi przez Ciebie cytatami. Bardzo chętnie przeczytam sobie tę książkę, gdyż bardzo lubię taką właśnie tematykę. Pozdrawiam gorąco:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy piszą o pozytywnym myśleniu - fakt jest bardzo ważne... Ale zdjęcia jakie śliczne, jesienne wstawiłaś. Te drzewa, ten spadły kasztan... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. i ja wierzę w pozytywne myślenie,nie raz mi to pomogło,a ksiażka wydaje się byc w sam raz na jesienne wieczory...
    pozdrawiam Morgano;:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, to nie ulega kwestii - pozytywne myślenie jest kluczem do szczęśliwego życia.
    To SEKRET, w który niestety nie każdy wierzy...

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka warta zainteresowania. Poszukam. Wierzę w pozytywne myślenie, wierzę w dobrą energię, choć nie zawsze jest łatwo uruchomic pokłady optymizmu, zwłaszcza w trudnych sytuacjach. Życzliwa obecność drugiego człowieka bardzo jest pomocna. Nawet sama obecność. Pozdrawiam i Ciebie i Twoje kochające dzieci :))

    OdpowiedzUsuń
  8. W życiu trzeba myśleć pozytywnie, by nie stało się piekłem.
    Książka godna polecenia, dziękuję. Jeśli tylko znajdę wolną
    chwilę, muszę się nią zająć.

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ech gdyby to wszystko bylo takie proste jak nie jest. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Morgano. "Jesteśmy tym, co myślimy" i tylko od nas zależy jak zagospodarujemy nasz świat. Dostajemy pędzel i farby, a kolory już dobierzemy według naszego widzenia życia i ustosunkowania się do niego. Czy to będzie obraz mroczny jak Beksińskiego, czy czarodziejski jak wyobraźnia Chagalla....wszystko w naszych rękach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za wszystkie komentarze na temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. a już myślałam, że mam wszystkie książki Murphy-go ale sie okazało , że tej pozycji jednak nie posiadam w swoich zbiorach. Wierzę , że jest tak jak piszesz. Mam na to niezbite dowody zarówno w życiu swoim jak i znajomych czy krewnych. Najtrudniej jak zwykle wydaje mi się jednak, jest zacząć a potem to wchodzi w nawyk i jest po prostu łatwiej - pozdrawiam mile :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo trafnie wybrany cytat, a książka warta przeczytania, szczególnie przez tych, którym brak pewności siebie i nie wierzą w siłę pozytywnego myślenia.

    OdpowiedzUsuń