poniedziałek, 1 października 2012

Jesienne spacerowanie Morgany

        Witam na moim blogu bardzo słonecznie, jesiennie i kolorowo:) bo takim był mój sobotni, samotny spacer.
Pisałam o tym nie raz, że każdej z nas potrzebna jest chwilka relaksu, odpoczynku od codzienności. A moim wspaniałym na to sposobem jest podziwianie przyrody, bez względu na pogodę i nastrój. A ten ostatni, po porażce pod tytułem "przyjaciółka", tym bardziej mnie zmotywował.
Osoby, które czytają mnie dłużej wiedzą, że moje miasteczko i okolice, to doskonałe miejsca na spacery piesze lub wycieczki rowerowe. Ja wolę te pierwsze.
Oto moja relacja przy pomocy fotografii zaprezentowana. Wspomnę tylko, że dzień był piękny, słoneczny, ciepły.
Oczywiście moim oczom nie umknie nic, co piękne, a tu czarne koraliki owoców krzewu, pod tajemniczą nazwą
/Ligustr/

Jak jesień, to oczywiście ulubione
kasztany
Mam ich już sporo, układam obok sprzętów elektronicznych, mam w torebce oraz czekają na jesienną kompozycję. Będą się pięknie prezentować z owocami dzikiej róży i liśćmi klonu. Zrobię z nich róże.
Po drodze mijam rolnika na ciągniku uprawiającego swoje pole oraz olbrzymie połacie słonecznego w barwie
 
/rzepaku/
Zawsze przechodzę obok ulubionej brzozy, robię sobie tam przytulone doń fotki. Tym razem musiałam sobie radzić ze zdjęciem sama. Zatem jest tylko mój
/cień/

Zbliżam się do parku do miejscowości obok, gdzie znajdę ciekawe okazy drzew, krzewów
I już na wstępie zachwyca mnie cudny czerwony kolor 
  /Bluszcza pięciolistnego/

A tutaj inny, który dekoracyjnie oplata się wokół drzewa wraz w wymienionym obok
/Bluszcze: Hedera helix i pięciolistny/

I kolejna fotka z bluszczem w roli głównej

Mój ukochany zakątek, czyli drzewa
 drzewa...
A także spadające, jesienne liście
 dębu
 Przecudnej barwy krzewy 
  /Irgi i Berberysa/

Zaczyna powoli robić się ciemno, zatem  fotka mniej kolorowa.

Powrót do domu z uśmiechem, świeżym, lekkim oddechem i pozostawionymi hen smuteczkami.
A tutaj fotka, taki oto mam widok, gdy spoglądam sobie z balkonu
/ Sumak octowiec/

Zachęcam wszystkich do jesiennego spacerowania, bo to zdrowy sposób życia oraz bardzo przyjemny relaks. Idealny na stres, zagubienie, "dołki".
I jeszcze jesienna fotka naszego klasztoru o. o. Bernardynów, który z dnia na dzień odzyskuje dawny blask.


Pozdrawiam wszystkich bardzo cieplutko na cały nadchodzący tydzień :) a szczególny buziak dla Adeli :)
Wszystkim studentom, wykładowcom- pomyślnego nowego roku akademickiego 2012/13 :) moim dzieciom także w Polsce i Anglii:)

Cytat na pomyślny tydzień:

"Boże, daj mi pogodę ducha, abym
godził się z tym, czego zmienić nie mogę,
odwagę, abym zmieniał to, co zmienić
mogę, i mądrość, abym zawsze potrafił
odróżnić jedno od drugiego". 
Marek Aureliusz

28 komentarzy:

  1. Tobie również wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) szkoda tylko, że taki krótki komentarz...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ci za tę relację. Spacer udany, a fotografie piękne.Ja do spacerów jestem niesamowicie leniwa, a ostatnio wiecznie śpiąca przy zmianach ciśnienia. Kawa nie pomaga. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer bardzo udany i potrzebny, a okolice malownicze o każdej porze roku :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. To sobie teraz tu z tobą pospacerowałam. Bo sama choć i ja u siebie miałabym podobnie piękne miejsca , nie lubię samotne spacery. Bardzo ładne i nastrojowe zdjęcia. Gratulacje. Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleczko, a może w realu kiedyś pospacerujemy sobie? :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Cudowny spacer, pięknie tam u Ciebie. Chociaż jestem jeszcze w nie najlepszej kondycji, to chętnie zobaczyłabym te cudeńka na własne oczy. Skorzystałam z Twoich porad i jest już lepiej. Powolutku przeziębienie mija.Serdeczności Morgano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że mogłam pomóc :) i że wracasz do zdrowia i formy :)
      Szkoda tylko, że dziś nie ma pogody, jest mglisto i zimno u nas- a miałam posadzić cebulki w ogródku.
      Cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Dziękuje za wspanialy spacer.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i zapraszam na kolejny :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Chyba powinnam się również wybrać na taką wycieczkę. Pozdrowienia serdeczne śle na miły tydzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zapraszam na kolejny spacer- równie udany mam nadzieję :)
      Ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Morgano,ja po prostu kocham spacery,"łażenie",zwiedzanie...i choc mam kłopoty z noga,idę nieraz na siłe,przeciw wszystkiemu,bo zastój to nasz wróg!
    Piękne zdjęcia,fajnie,że tak udał Ci się spacer...póki jeszcze jesień taka piękna.Pozdrówki miłe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja uwielbiam spacerowanie, takie w nieskończoność, w nieznane najlepiej. A w miłym towarzystwie, to już sama rozkosz :)
      Ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Ciekawa jest szczególnie fotka z cieniem i brzozą :) Jakby ona jedna czekała na tego jednego przybysza. Uroki jesieni są niezwykłe. Ja także juz nowe kasztany uzbierałam, tak jak Ty mam po parę w torebkach, przed monitorem komputera i nad łóżkiem w sypialni. Pozdrawiam także jesiennie, Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zauważyłaś, że już było kilka takich fotek? lubię ciekawe zdjęcia i już :)
      A jesienne spacery zawsze wpływają korzystnie na stan ciała i duszy także :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  10. Jesień zachwyca kolorami, a gdy słońce od ran przyświeca zaprasza na długie spacery...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwyca, to fakt, świat pięknieje z dnia na dzień. Nawet za oknem, mam tego świadectwo. Sumak już cały czerwony :)
      Ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Po zdjęciach i pięknych opisach Twój spacer był bardzo udany nie lubię pieszych spacerów to wolę wsiąść na rower lub skutera delektowac się krajobrazami pieszo to tylko chodzę po lesie za grzybami ,będę musiała spróbować pieszo bo widać że też przyjemnie obserwować przyrodę
    piosenka bardzo pasuje do tematu postu serdecznie pozdrawiam
    Mam prośbę jak trzeba zrobić zdjęcie i do tego dać piosenkę z yotube
    o ile to nie jest tajemnica to bym Cię prosiła o instukcję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz na e-mail konkretnie o co chodzi, a ja odpiszę.
      Ja pieszo mogłabym wędrować i wędrować bez końca :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  12. Piękny jesienny spacer!!! Dla zdrowia i oczu pociechy...

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny, to był spacer, a dziś już mgliście, wilgotno i zimno.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  13. Morgano ślicznie jesień wraz z jej kolorami przedstawiłaś w relacji ze swego spaceru. Ja też zbieram kasztany i lokuję je gdzie się da ...:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam wielbicielkę jesieni i kasztanów :)
      A na spacer wkrótce znów się wybiorę, może w inną okolice tylko.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Nasze pory roku wszystkie sa piekne! I zawsze mozna cieszyc oczy i serce, nieprawdaz?
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja każdemu od zawsze powtarzam za moimi ulubionymi "CZ.G": "a ja lubię wszystkie cztery pory roku" :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Witaj Morgano!
    Wybacz, że przegapiłam Twoje posty.A wszystko przez swoją nieuwagę.
    zapisałam sobie Twój blog w ulubionych jako Spacerkiem przez życie.
    A to całkiem inny blog.
    Spacery w słoneczny dzień?czy może być coś bardziej przyjemnego?
    W grudniu 2011 roku odwiedziłam klasztor. Zachwycił mnie. Uwielbiam takie miejsca. A kiedy dowiedzieliśmy się o pożarze, jadąc w najbliższym czasie do Krakowa, odwiedziliśmy to miejsce. Oczywiście, że z dalsza.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj
      Dziękuję za komentarz, pozdrawiam kolorowo i słonecznie :)

      Usuń