piątek, 29 czerwca 2012

Moje letnie ogrodowe królestwo

           Witam na moim blogu bardzo ciepło, weekendowo:)
Co prawda w sobotę pracuję, ale niedziela za to wolna.
Dziś post lekki, bo takim zawsze jest na wolny czas. A rzecz będzie o kwiatach, zieleni, przyrodzie.
Nie rozpieszcza nas pogoda, a zwłaszcza naszych ogrodowych roślin.
Od wielu osób słyszałam o wymrożeniu róż, słabym wzroście innych kwiatów.
 Nie wiem, jak z owocami. Ja mam tylko aronię i
 brzoskwinię
 Z nimi jest dobrze.
Obecnie pięknie kwitną mi
lilie
  i jeszcze jedna

Lawenda rozrosła się na skalniaku, w tym roku jest piękna

                                                        Smukłe juki pysznią się w ogródku
i jeszcza ta pod brzoskwinią

     Rozkwiatają powolutku liliowce, szkoda tylko, że jeden kolor przebił inne

 Na balkonie w tym roku panoszą się krzaczki pomidorków koktajlowych, aż 2, ale za to rozrośnięte

a także poziomki

Z kwiatów mam niewiele w tym roku
Szczawik Deppego- mój ulubiony
 
ukochaną Fuksję ułankę

 purpurowa piękność- Setkreasea

 od marca kwitnie nieprzerwanie Kalanchoe, dziś dokupiłam jeszcze jedną :)
zawsze na lato wynoszę na balkon kaktusy
W upalnre dni wystawiam je na południowy parapet
Po za tym rozkwitł już w ogródku Wiciokrzew, pięknie rozwijają się- Rudbekie, a rozrastają ulubione Hosty, których mam tylko 2 gatunki, a marzę o więcej.
Funkia
Ulubienice od lat- Rudbekie- pozwoliłam sobie zerwać kilka do wazonu, są długotrwałe.
W ogródeczku przybalkonowym mam także zioła: miętę, melisę, pietruszkę.
Na skalniaku rozkwitają Goździki brodate, Czyściec wełnisty, Rozchodniki.
Bardzo brakuje mi róż, tylko 2 odżywają, reszta wymarzła.
Przepraszam za nienajlepszą jakość zdjęć, robione są komórką.
Szkoda, że na prośbę o wymianę kwiatów- nie zgłosiła się żadna blogowiczka- miłośniczka roślin:(
I jeszcze jedno, ten post, zdjęcia to wcale nie chwalenie się, tylko spacer po moim królestwie, niczym chwilka relaksu specjalnie dla Was :) bo ja, wystarczy, że wyjrzę przez okno i mam ten widok na mgnienie oka:)
Życzę wszystkim miłego weekendu, najpiękniej go spędzić na łonie natury, wśród zieleni :)
Wszystkim nauczycielom, wychowawcom, a przede wszystkim uczniom- miłych, pełnych odpoczynku i niesamowitych podróżniczych przygód wakacji:)


Motto na dobry czas:

"Miłość jest wte­dy piękna, gdy ma wdzięki motyla".  
Bolesław Prus

20 komentarzy:

  1. mam nadzieję, że nie jesteś przesadna i u Ciebie kwiatki można chwalić i podziwiać? Gratuluję, są piękne, zwłaszcza lilie i juka. Nie wymieniam się roślinami bo u mnie nic nie pryskane i wraz z rozsadą mogłabym dać mszyce czy mączniaka, raz się tak zdarzyło i mam nauczkę. Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem, a za miłe słowa dziękuję :)
      Dziś dojrzał kolejny pomidorek i poziomka, rozkwitły dalsze lilie i liliowce :)
      Miłego weekendu :)

      Usuń
  2. Piekne kwiaty, fuksja zachwyca :) Moja lawenda już ścięta, suszy się . A kolor ma nieco inny, dokładnie taki, jak na zdjęciu głównym w moim blogu. I zapraszam do mojej galeryjki, gdzie chwalę się moimi cudnymi różami :)) Kocham ogród, kocham kwiaty, przyrodę. I Tobie życzę spokiojnego, blisko przyrody weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam i gratuluje Morgana. Wiem ile serca ale przecież i pracy to wszystko wymaga. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serce do roślin mam w genach przekazane :)
      Pozdrawiam miło weekendowo :)

      Usuń
  4. Piękne rośliny, a takie zdjecia mogę oglądać godzinami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja przy takich fotkach w pełni się relaksuję:)
      Miłego weekendu :)

      Usuń
  5. Piękne kwiaty. Z liliami, liliowcami i lawendą nie mam problemu ale moja juka się zbuntowała.Nie kwitnie od dwóch lat i nie mam pojęcia dlaczego .Liście ma piękne, jędrne a kwiatów brak. Serdeczności Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  6. Juki moje, były 2 rozrosły się pięknie, mają kilkanaście lat. Co roku kwitną obficiej :)
    Powodem nie kwitnięcia jest min brak słońca, w cieniu przestają kwitnąć.
    Moje mają stanowisko bardzo słoneczne, zaciszne, od południowej strony.
    Pozdrawiam na miły weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Morgano:)) Ha, muszę kiedys pochwalić się swoimi kwiatammi. Mamy bardzo podobne:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Może się wymienimy? :)
    Pozdrawiam weekendowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdrość mnie żre, bo mój ogródek jakiś smętny w tym roku. Wyżywam się w Tatowym, pięknie już kwitnie masa róż, orgia kolorów... Dziś całą masę chwastów wyrwałam, powoju zwłaszcza, który jak boa dusiciel oplata wszystko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róże o tej porze potrafią kusić zapachem i barwami, to fakt.
      Miłego weekendu :)

      Usuń
  10. oj tak roze w tym roku slabiutkie( mowie o moim ogrodku) ale pojedyncze sa wspaniale( zdjecie na moim blogu;-). za to hortensje obrodzily, wstawie jakies zdjecie. wcale nie odczulam , ze sie chwalisz. ja tez lubie kwiaty i wymiane doswiadczen. milo o tym porozmawiac ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałości.Mnie z brzoskwinią nie udało się.Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dzielenie się wiadomościami z drugim człowiekiem, to miłe doświadczenie.
      Pozdrawiam mile na weekend :)

      Usuń
  11. Dobrochno- u mnie brzoskwinia sztuk jeden- rośnie pod balkonem z pestki. Rodzi już któryś rok z rzędu. A ma ku temu warunki, bo zacisznie i cieplutko :) odpowiednio pielęgnowana jest oczywiście :)
    Pozdrawiam na miły weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubie lilie, bo na jednej gałązce znajduje się kilka kwiatów i wystarczą 3, by mieć piękny bukiet. Parę lat temu, gdy jeszcze chodziłam, zafundowałam sobie na imieniny. Co prawda ich intensywny zapach może stać się powodem bólu głowy, ale widok kwiatów w wazonie, to rekompensuje. Ukłony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnęłaś do starego posta, a od tego czasu mój ogródeczek się zmienił.
      Z Lilii można usunąć słupek ze środka i po zapachu!
      Przedstawiam na bieżąco kwiaty, zatem życzę miłego oglądania:)

      Usuń