czwartek, 12 marca 2020

Kwiaty najwierniejsze przyjaciółki- część 2

  Drodzy blogowicze!
W kraju i na świecie tematem nr 1 jest pandemia koronawirusa. 
Panika, pustki w sklepach, strach przed wyjściem do ludzi...
Rozumiem, nie oceniam, każdy reaguje na swój sposób.
Ja staram się wyciszyć, wytłumić emocje, nie bać się na zapas.
Moje zdrowie wymaga teraz stagnacji. Rehabilituję ciało, muszę mieć spokojną głowę!
Jest to problem, ale żyć trzeba dalej, a postępować mądrze i rozsądnie.
U mnie temat umilający smutny, ponury czas i relaksacyjny dla ciała, serca, duszy, czyli o kwiatach rzecz będzie.
To nadal moje jedyne, najwierniejsze przyjaciółki. Są ze mną na dobre i złe.
Tak pisałam o nich kiedyś- klik
Obecnie u mnie w mieszkaniu trwa od kilkunastu tygodni istny rozkwit Storczyków. 
Raduję się nimi bardzo🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Najbardziej lubię kolory: biały i biskupi, stąd przeważnie te  dominują w mojej kolekcji. 
O Storczykach więcej pisałam tutaj- klik
Ktoś kiedyś mi powiedział, że: "Storczyki tylko tam pięknie rosną i kwitną, gdzie nie ma chorych ludzi w pomieszczeniu!".
Obalam ten mit!
 


U mnie w mieszkaniu jest kwiatów wiele.
Oto niektóre z nich.
 /Bluszcz Hedera helix/
/Avocado- z pestki/
/Araukaria/
/kaktusy i sukulenty/
/Papirus/
/Dracena/ 

/Pelargonia pachnąca-Geranium
/Setkrezja purpurowa/

I jak tu nie kochać kwiatów, nie kupować wciąż nowych lub wyhodować samemu z nasionka, zaszczepki, listka?
Pochwalcie się swoimi roślinkami, opiszcie ich nazwy, kolory, zapachy.
A u mnie nadal, niezmiennie, od dnia 1 lutego wielkim szczęściem i radością  jest Wnusio Grześ👶💓
Rośnie w zdrowiu na pociechę dla kochających go bardzo: Rodziców, Dziadków i reszty Rodzinki 💕😀
Kochani! nie zawsze mam siłę i sprawność w dłoniach, aby odpisywać. Wybaczcie mi.
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, ciepłe słowa, wyrazy sympatii i życzliwości pozostawiane pod poszczególnymi postami 😍
Pozdrawiam Was najpiękniej i życzę zdrówka oraz spokojnych, pełnych słońca, pogody ducha marcowych dni 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Witam na moim blogu po raz pierwszy Jana Krystiana Niegłowicza  😃

Cytat do zapamiętania:

"Jeśli spojrzysz we właściwy sposób, zobaczysz, że cały świat jest ogrodem". 
Frances Hodgson Burnett

35 komentarzy:

  1. Kochana cudowne kwiaty masz. Uwielbiam storczyki. Ogólnie ubóstwiam kwiaty. Chyba najbardziej róże. O koronawirusie to już mam dość słuchania. Wszędzie ten kor... durny. Cholera wie czego się spodziewać teraz. Wszystkiego dobrego Morgano. Szybkiego powrotu do zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaktusy - kwiaty charakterem... Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem Twojej kolekcji kwiatów. Życzę udanej rehabilitacji ciała. Staram się nie panikować będąc za granicą. Kwiaty uspokajają

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolekcję masz imponująca, ja teraz tylko kilka, ale zamierzam dokupić, kilka po remoncie mi padło, a inne muszę odmłodzić.
    Lubimy te same kolory:-)
    Dziękuję za kartkę, mąż właśnie przyniósł ze skrzynki, nie wiem czym zasłużyłam, ale radość wielka!
    To wieczne gadanie o wirusie przyprawia o ból głowy, a przecież tak naprawdę ludzie maja masę innych problemów, o myciu rąk jest tyle wszystkiego, jakby dotąd ludziska się wcale nie myły...absurd jakiś!
    Byłam w przychodni u lekarza, poszłam do toalety, a tu zwykłe kurki, drzwi łokciem nie otworzysz, poczekalnia pełna, apteka pełna...po co więc to całe gadanie.
    Mój mąż, by nie zwariować zabrał się za remont małego pokoju, a co!
    Zdrowia życzę nam wszystkim i rozsądku:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała kolekcja kwiatów Morgano, aż miło było się oderwać od wiadomości o koronawirusie. Pelargonia pachnąca jak piszesz to geranium, potocznie zwane anginką. Ma właściwości prozdrowotne. Przywołałaś wspomnienia, bo moja babcia też ją miała. Dużo zdrówka Morgano dla Ciebie i Twoich bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo mam tych roślinek, część z nich u mnie widziałaś. :) Storczyków mam sporo ale nigdy nie kwitną mi jednocześnie. Teraz dwa, różowy i żółty nakrapiany. I zygokaktus, nowy nabytek, kwitnie mi na potęgę. Mam dwa kolory, czerwony i biały. Nabyłam też niedawno bromelię, są już trzy odnogi, będą sadzonki. :)
    Posiałam zioła kuchenne, całe korytko. Posiałam również surfinię, bo bardzo lubię i paprykę czerwoną na próbę. Wczoraj wykiełkowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe kwiatki, piękne. Ja uwielbiam storczyki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Toż to sama radość! Mieszkać w takim domu, to niesamowita przyjemność. Ja nie mam ręki do kwiatów, a może warunki nie takie, bo pozostały tylko skrzydłokwiaty i grubosz, który przynosi mi szczęście. Za to w ogrodzie idzie mi lepiej, bo już zaczyna być kolorowo:)
    Zdrówka na nadchodzące trudne dni:) Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe rośliny. Kochasz je, a one się odwdzięczają pieknymi kwiatami i liśćmi.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przypuszczam, Morgano, że duuuużo rozmawiasz z kwiatkami, skoro tak Ci się odwdzięczają kwitnieniem obfitym. Pozdrowienia dla Grzesia szczególnie delikatne przesyłam, nie zapominając o Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne kwiaty, wszystkie wyglądają jak zadbane, zadowolone...... Roślinki. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja kolekcja storczyków faktycznie jest imponująca. Odkąd pamiętam zawsze kochałaś kwiaty i nimi się otaczałaś. Twojego ogródka z cudownymi kwiatami i drzewka brzoskwiniowego nigdy nie zapomnę. Przesyłam pozdrowienia dla maleńkiego Grzesia i oczywiście dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale masz wspaniałą kolekcję kwiatów, a storczyki wprost niesamowite. Moja Mama bardzo je lubi i też ma kilka pięknych okazów, a do tego zamiokulkasy. A ja to tylko kaktusy hoduję.
    Kwiaty są takie cudowne!
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam rękę do zabijania storczyków:(raz tylko udało mi się wyhodować kolejne kwiaty.Natomiast rozsadzam skrzydłokwiaty i pieniążki i rosną jak szalone:)))tfu,tfu,żeby nie zapeszyć:)))Awokado mam z pestki dwa lata:)rośnie na wielkie drzewo:)Hodowałam nawet mango,ale w tym tygodniu nagle zrzuciło wszystkie liście,zobaczymy czy się odrodzi.Może też zrobię post o moich roślinkach:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękna roślinna kolekcja u Ciebie, kwiaty dają tyle radości, tej zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Storczyków w domu nie mam, ale szczerze uwielbiam patrzyć na te wyjątkowe kwiatuszki, którymi się przyozdabiają. Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ..posiadasz zachwycającą galerię prześlicznych kwiatów Kochana ☘🌻✾✿ :)
    ..cudowne, kolorowe storczyki i inne piękneTwoje rośliny podziwiam z ogromną przyjemnością ❣️ ;)

    ..mam kilka kwiatów, m.in. aloes i okazałego pięknego papirusa ..

    ..życzę ogrom zdrówka Morgano, moc radości i pociechy z Wnusia 💜 :)

    - pozdrawiam serdecznie i życzę pięknych chwil każdego dnia ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne te Twoje kwiaty! Ja nie mam ręki, a może serca 😉
    Dużo zdrowia dla Cię!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne kwiaty... moja mama kocha kwiaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. „Kwiat kwitnący na pustyni udowadnia światu, że przeciwności losu, bez względu na to, jak wielkie, można pokonać". – Matshona Dhliwayo

    Moje kwiaty też dają mi radość, a storczyki kwitną w tym roku obficie.

    OdpowiedzUsuń
  20. W takich momentach jak teraz każda możliwość chwilowego relaksu nawet jest w cenie. Dziękuję za kolekcję kwiatów, oglądanie ich sprawiło mi wiele radości. :) Zwłaszcza kaktusy i papirus mi się spodobały.

    Na razie wszystko dobrze jest u mnie. Nie mogę narzekać.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz piękną kolekcję kwiatów Morgano. Aż miło na nie popatrzeć i nacieszyć nimi wzrok.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie wiem, kto wymyślił tę głupotkę ze storczykami. Mama swego czasu dostała pięknego storczyka i trzymał się w dzielnie, mimo że leżała w sali z baaaardzo chorymi ludźmi, a i sama zdrowa nie była. Kto wie, może ten storczyk dalej sobie kwitnie?

    Dużo zdrowia! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Storczyki, cudowne z przepiękne
    Każdego roku staram się wyhodować, i zawsze jakaś gangrena rzuca na nie urok

    OdpowiedzUsuń
  24. Morgano, Twoje kwiaty są przepiękne! Wcale nie dziwię się, że nazywasz je wiernymi przyjaciółkami. Towarzyszą Ci na co dzień, umilają i upiększają każdy dzień. Ja dostałam biały storczyk od koleżanki na nowe mieszkanie i też mi cudnie kwitnie, tak na bogato. Inne koleżanki też z kwiatkami przyszły i w sumie uzbierało się kwiatków.
    Dziękuję za cytat z "Tajemniczego ogrodu" - to jedna z ulubionych książek mojego dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam storczyki :) Niestety nie mam ręki do kwiatów. Dlatego u mnie w domu stoją tylko sztuczne :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pozdrawiam najserdeczniej, życzę dobrego zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kochana, z ogromną przyjemnością obejrzałam Twoją kolekcję kwiatów, masz przepiękne, dorodne i zadbane roślinki, a storczyki powalają swoją urodą i obfitością kwitnienia, przepiękne <3 Ja teraz jestem na etapie odmładzania i przesadzania swoich :))
    Dużo zdrówka życzę maleńkiemu Grzesiowi i całej rodzinie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj wiosennie
    Ja także na swoich stronach staram się nie poruszać tematu, który nas wszystkich dotyczy
    A Wiosna u Ciebie urocza
    Pozdrawiam nie tylko nadzieją na piękną wiosnę

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie rosną ja nie mam cierpliwości do ogrodnictwa w żadnych wydaniu

    OdpowiedzUsuń
  30. Twoje kwiaty są piękne, a storczyki po prostu zachwycające! Ja obecnie mam 2 paprotki, 2 jukki, kaktusa (który żyje na dopingu bo podlewam go kawą:-)), 3 fiołki-2 fioletowe, które właśnie zaczęły kwitnąć i różowego oraz.... 8 grudników, którymi niedawno zostałam obdarowana:-) Nie mogę się doczekać aż zakwitną. Mają być białe, różowe i czerwone.
    Kochana! Pozdrawiam serdecznie, życzę zdrówka oraz spokoju na ten trudny czas.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale masz cudowne kwiaty. Również uwielbiam storczyki i narazie mam ich 4, ale chciałabym kiedyś mieć ich cały parapet :)
    Dużo zdrówka życzę i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne te storczyki! Ja odziedziczyłam dwa storczyki po poprzedniej właścicielce mieszkania i miesiąc po tym jak się wprowadziłam (jakoś w październiku) rozkwitły i kwitną do dziś :) A wraz z nimi rozkwitła moja miłość do kwiatów <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję pięknie za kolorowe, ukwiecone Wasze komentarze 🌷🌸

    OdpowiedzUsuń