sobota, 30 grudnia 2023

Nowy Rok, rocznica blogowa, refleksja

 Kochani!
Kończy się rok 2023. Jaki był, co dobrego nas spotkało, a co zasmuciło?
Nie robię podsumowań, nie planuję co będzie, nie obiecuję, nie postanawiam.
Oby Nowy był lepszy, bardziej pomyślny, spokojny dla moich Bliskich, dla mnie oraz ludzi na całym świecie i dla Was kochani czytelnicy mojego bloga🍀💚🤗
Ku zamyśleniu, zamieściłam strofki mojego ulubionego ks. Twardowskiego. 

                                    Bliscy i oddaleni

Bo widzisz tu są tacy którzy się kochają
i muszą się spotkać aby się ominąć bliscy i oddaleni jakby stali w lustrze piszą do siebie listy gorące i zimne rozchodzą się jak w śmiechu porzucone kwiaty by nie wiedzieć do końca czemu tak się stało

są inni co się nawet po ciemku odnajdą
lecz przejdą obok siebie bo nie śmią się spotkać
tak czyści i spokojni jakby śnieg się zaczął
byliby doskonali lecz wad im zabrakło

bliscy boją się być blisko żeby nie być dalej
niektórzy umierają-to znaczy już wiedzą
miłości się nie szuka jest albo jej nie ma
nikt z nas nie jest samotny tylko przez przypadek
są i tacy co się na zawsze kochają
i dopiero dlatego nie mogą być razem
jak bażanty co nigdy nie chodzą parami

można nawet zabłądzić lecz po drugiej stronie
nasze drogi pocięte schodzą się z powrotem". 

ksiądz Jan Twardowski


Jest jeszcze jedna okazja, bo 1 stycznia świętuję urodziny bloga, pisanego od 2005r.🎂😊
Z serca wszystkim dziękuję za obecność, odwiedziny, za to że Jesteście💝
Szczególnie tym, którzy są ze mną prawie od samego początku, tj: Jotka, Klarka Mrozek, Łucja-Maria, Nitager, Roksanna, Stokrotka, Vojtek😘
Również tym, którzy dołączyli później lub całkiem niedawno💖😃🌼
Wszystkie Wasze komentarze czytam z przyjemnością, są nierzadko bardzo przydatne📖😊
Z niektórymi z Was piszę prywatnie, po przyjacielsku.
Jeśli ktoś ma życzenie, chętnie spotkam się z Wami w realu przy kawce, mieszkam niedaleko Krakowa☕😀
Obyśmy wszyscy spotkali się tutaj znów za rok, w tym samym lub powiększonym składzie w dobrym zdrowiu i z uśmiechem😀

słucham, bo lubię

Cytat do zapamiętania:

"To, co przyniesie ci Nowy Rok, będzie w dużej mierze zależeć od tego, co sam w niego wniesiesz".
 Vern McLellan

Recenzje książkowe📗📘📚📖
Pierwszą godną uwagi lekturą jest ta zgłębiająca tajemnice i tematykę grzybów szeroko pojętą. A nosi tytuł "Strzępki życia. O tym, jak grzyby tworzą nasz świat, zmieniają nasz umysł i kształtują naszą przyszłość". Autorem jest biolog Merlin Sheldrake.
Wydawnictwo Insignis.
Moja ocena 9/10

Z Wydawnictwa Znak-pięknie dziękuję, otrzymałam do recenzji bardzo dobrą książkę, pt. "Śmierć na Wenecji". Autorstwa Maryli Szymiczkowej. A kryją się pod tym pseudonimem literackim, dwaj pisarze: Jacek Dehnel i Piotra Tarczyński.
Kryminał w stylu retro, Kraków rok 1903, powódź, dwa trupy i pani detektyw, która rozwiązuje zagadkę śmierci denatów.
Moja ocena 8/10

30 komentarzy:

  1. Kochana gratuluję wspanialej rocznicy blogowej i życzę jeszcze wielu kolejnych. A Nowy Rok niech, będzie taki, jakim go sobie wymarzysz 🙂❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Morgano, piękna rocznica, oby pisanie sprawiało ci radość i niosło satysfakcję długie jeszcze lata.
    Ja tez niczego nie planuję, cieszy mnie każdy dzień, mimo że walczę z infekcja, ale kolejne dni, to jej coraz bliższy koniec.
    Zdrowia więc życzę dla Ciebie i całej rodziny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała rocznica Morgano, gratuluję i życzę kolejnych pięknych rocznic w blogosferze, weny i życzliwych osób dookoła. Życzę także szczęśliwego nowego roku, dużo zdrówka i spełnienia marzeń. Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, jesteś blogowym dinozaurem. Szczęśliwego Nowego Roku i moc dobrych myśli dla ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Morgana!
    Wspaniała blogowa rocznica. Przetrwały nieliczne blogerki. Bardzo boleję, że zniknęło wiele niezwykłych blogów. Zrozumiem, że z pewnych powodów zaprzestały pisania ale dlaczego usuwać coś cennego, wartościowego? Kochana Morgano, bardzo proszę, nigdy nie kasuj swojego wyjątkowego bloga. Życzę Ci jeszcze wielu lat radosnej twórczości i blogowania.
    Życzę Ci aby Nowy Rok 2024 okazał się być dla Ciebie bardzo wyjątkowy, przynosząc Ci każdego dnia mnóstwo zdrowia, szczęścia, słońca, radości, miłości i spokoju.
    Przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!
    Gratulacje - piękna blogowa rocznica:)
    Serdecznie Cię pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Morgano ! Życzę Tobie dobrego startu w Nowy Rok ! Niech nie opuszcza Cię pozytywna energia i chęć do działania ! Ciesz się z drobnych rzeczy i uśmiechaj do świata, a i świat uśmiechnie się do Ciebie. Gratuluję rocznicy bloga !!!
    Dziękuję za wiersz księdza Twardowskiego, który bardzo lubię. Pozdrawiam :)) Do siego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana Morgano! W nadchodzącym roku życzę zdrowia, radości i sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym. A z okazji tak zacnej rocznicy bloga życzę radości i przyjemności z dalszego blogowania. Niech każdy dzień będzie dla Ciebie inspiracją. Ja co prawda jestem tutaj nowicjuszem, ale z ogromną przyjemnością zaglądam do Ciebie. Twoje wpisy zawsze skłaniają mnie do głębszej refleksji. Jeszcze raz wszystkiego co najlepsze i do zobaczenia w nowym roku 🥳🎊🌟

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje tak długiego blogowania. To rzeczywiście szmat czasu, a Twoja wytrwałość i konsekwencja jest godna podziwu. Za życzenia noworoczne pięknie dziękuję, odwzajemniam je w całości życząc Ci zdrowia i wszystkiego najpiękniejszego. I przytulasy przesyłam noworoczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana Morgano, gratuluję pięknej rocznicy i życzę samych dobrych chwil w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejny powód, aby świętować. Gratuluję i życzę kolejnych jubileuszów. Szczęśliwiego Nowego Roku Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nowy Rok niech przyniesie jak najwięcej DOBRA!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana Bożenko❤️
    gratuluje rocznicy i życzę następnych wielu lat ( Ja również zaczęłam prowadzić blog w 2005 roku) :)
    ..mam podobnie jak Ty, ponieważ nie robię żadnych podsumowań, niczego nie planuję i nie postanawiam..
    ..bardzo lubię mądre i piękne wiersze ks. J.Twardowskiego

    ..piękny cytat, bo tak właśnie jest :
    'Nowy Rok – nowy rozdział, nowy werset czy po prostu ta sama stara historia? My piszemy tę historię. Wybór należy do nas'. Alex Morrit

    życzę Ci Kochana z całego serca :

    ogrom zdrówka szlachetnego
    i dobra wszelakiego
    nowego roku dobrego,
    w miłość i radości obfitującego ❣️
    😊🍀💗✨❄️🌟

    pozdrawiam najcieplej i ściskam najserdeczniej 🤗😘💖

    OdpowiedzUsuń
  14. Morgano życzę samych kolorowych, pełnych ciekawych wędrówek dni w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne życzenia !! 😘 Dla Ciebie, kochanka Bożenko przede wszystkim : dużo zdrówka, wciąż powiększającej się kolekcji książek, odkrywania co rusz nowych Autorów, dużo uśmiechu, spełnienia marzeń i aby ten Nowy, 2024 rok był jeszcze lepszy od obecnego roku !!! ;) Pozdrawiam serdecznie!!! 😘😘🎉🎉🎊🎊

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczęśliwego Nowego Roku życzę. Gratuluję rocznicy bloga 💗

    OdpowiedzUsuń
  17. Morgano, piękny staż blogowy, w zasadzie mamy podobny, tylko, że ja mojego pierwszego bloga założyłam w grudniu 2005 roku (kiedy to było...). Przy okazji życzę Ci wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze w tym nowym, 2024 roku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja lubię posumowania, pozwalają mi podziękować i być wdzięczną a czasem zagadnąć wstecz i zachwycić się swoim Dobrym Życiem. Zdrowia i zadowolenia, radujących serce zwycięstw i szczęścia dla Rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobrego i pięknego czasu w zdrowiu i radości, Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie robię podsumowań na koniec roku i nie mam nigdy postanowień na nowy rok. Podejmuję wyzwania na bieżąco i wyciągam wnioski z tego co było dobre lub złe. Morgano, gratulacje z okazji wspaniałej rocznicy blogowej i życzę dużo dobrego na nadchodzące dni. Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczęśliwego nowego roku. Tak poprostu ta tak niewiele, a zarazem tak wiele.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za życzenia i je odwzajemniam... życzę Dobrego roku. :)
    Gratuluję rocznicy blogowania i życzę, by kolejne lata przynosiły Ci dużo zadowolenia z dalszego pisania. :)
    Ja również bloguję od 2005 roku, choć przedtem byłam w innym miejscu, to nie porzuciłam blogowania, po prostu przeniosłam się w nowe miejsce niemal z całym dobytkiem.
    Tutaj poznałam Ciebie i zaglądam dość często, choć przyznaję, że nie zawsze zostawiam ślad.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobrze liczę - to już 18 lat bloga? Kawał czasu. Aż muszę sprawdzić, ile to już u mnie. Niesamowite, że masz tak wierne czytelniczki. Ja nie jestem z Tobą aż tak długo i niezbyt regularnie (wiadomo, codzienność), ale z przyjemnością zaglądam, choć nie zawsze zostawiam po sobie ślad w postaci komentarza.
    Wszelkiego dobra na Nowy Rok.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!
    Nowych inspiracji blogowych i radości z czytania książek :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję rocznicy prowadzenia bloga! Imponujące, ile to już lat, widać, że jesteś bardzo wytrwała w tym, co robisz.

    Ja nie składałam sobie postanowień noworocznych, gdyż zwykle okazuje się, że szybko tracę do nich zapał i serce. Dużo lepiej idzie mi wytrwać w planach zakładanych w ciągu roku.

    Jeszcze raz życzę Ci szczęścia i pomyślności w Nowym Roku!

    Alina z LC

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ładny wiersz księdza Twardowskiego. Nie spotkałam się z nim wcześniej. Gratuluję tak długiego stażu blogowania :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Pięknie wszystkim dziękuję za życzenia💝🌹🤗

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam serdecznie nowe osoby na moim blogu-czujcie się tu swojsko, dobrze📖😊

    OdpowiedzUsuń
  29. Wow jak długo piszesz. Gratulacje i wszystkiego najlepszego z tej okazji. Oby były kolejne rocznice. Ja zaczęłam pisać w czerwcu 2014. Będzie już 10 lat miał Kasiny świat. Cieszę się że Jesteś obecna w blogosferze.

    OdpowiedzUsuń