środa, 16 sierpnia 2023

Jak na powrót zachwycić się światem?

 Kochani!
Inspiracją do dzisiejszego tematu jest przeczytana ostatnio bardzo ciekawa książka, pt."Oczarowanie. Jak odzyskać zauroczenie światem". Autorką jest Katherine May.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam z Wydawnictwa Znak-pięknie dziękuję💝🤗📕📖
Książka przyszła ładnie zapakowana, w środku otulona płatkami maków z dodatkami, tj: tatuaże kwiatowe oraz kartką z pięknymi cytatami oraz miejscem do własnych wpisów, po przeczytaniu.
Muszę przyznać, że takich propozycji mi brakuje i chętnie ostatnio po nie sięgam, bo z wiekiem gust się zmienia.
Autorka w bardzo przystępny, wiarygodny sposób, opisuje osobiste uczucie ponownego zauroczenia światem.
Powraca do lat dzieciństwa, gdzie jej zachwyt wzbudzały: przyroda, krajobraz, maleńki polny kwiatek.
Ciągłe gonienie za czymś, powoduje lęk, zmęczenie, popłoch.
Zaprzepaszcza drobiazgi, które potrafią czarować, wywoływać uśmiech i szczęście.
Pandemia także wpłynęła na postrzeganie świata z innej strony.
Cytat z książki:

"Coś utraciliśmy, coś zniknęło ze zbiorowe pamięci: wspólnota doświadczeń, która łączyła ludzkość od jej zarania.
Trwając w tej ciszy, tracimy wieki mądrości, poczucie wielopokoleniowej wspólnoty".

Katherine May zwraca uwagę na fakt, że aby móc dalej mądrze, dobrze, pełniej żyć, nieodzowna dla świata i ludzi jest przemiana.
Na dodatek w wieku dorosłym zdiagnozowano u niej autyzm.
Potrzeba nam wrażliwości, postrzegania drugiej osoby obok nas.
Autorka w sposób szczery przedstawia swoje stany emocjonalne: tęsknotę, niepokój, zranienie, rozkojarzenie, nudę, bezsilność, wypalenie.
Książka jest dla mnie swoistym poradnikiem, takim od serca, pisanym przez kobietę i trafiającą do kobiety.
Polecam o oceniam 8/10.



Napiszcie proszę, jak Wy postrzegacie tematykę oczarowania.
Co potrafi Was olśnić, zauroczyć?
Życzę wszystkim pięknych kolejnych dni lata🌞🌻💛🤗


do posłuchania

Motto do zapamiętania:

Najpiękniejsza rzecz, jakiej możemy doświadczyć, to oczarowanie tajemnicą.
Albert Einstein


Kącik książkowy📚📘📒📖
Do recenzji, od Wydawnictwa Fronda-pięknie dziękuję, otrzymałam bardzo ciekawa książkę, pt." Wolność, równość, ludobójstwo. Kłamstwa i zbrodnie rewolucji francuskiej". Autorem jest Andrzej Cisek.
Wiele nieznanych faktów, które pozwolą nam spojrzeć na historię Francji, innym okiem.
Ocena 9/10

Kolejną bardzo dobrze opracowaną książką z tego samego wydawnictwa, wartą przeczytania, jest ta, pt."Bracia Moskale a Układ Warszawski. Perspektywa polska". 
Autorem jest Lech Kowalski.
Ocena 9/10

Trzecia książka, równie interesującą z Frondy, nosi tytuł" Hejterzy. Stare herezje w nowych szatach".  
Bardzo dokładnie tematycznie opracowana przez autora Pawła Chmielewskiego.
Ocena 9/10

Od Wydawnictwa Mando-pięknie dziękuję, otrzymałam książkę, pt. "Rozdzieliło nas życie", której autorką jest Wiktoria Gische.
Główna bohaterka Nina wspomina swoją młodość, miłość w niełatwych czasach wojennych.
Akcja dzieje się w Berlinie oraz na Śląsku.
Ocena 7/10

Mądry poradnik, pt."Wykorzystaj swój potencjał przez potęgę podświadomości. Zyskaj zdrowie i energię życiową". 
Autorem jest Joseph Murphy.
Czytałam wcześniej książki tego autora i polecam, bo wiele wnoszą dobrego w nasze życie.
Wydawnictwu Rebis pięknie dziękuję za egzemplarz recenzencki.
Ocena 10/10
Ciekawym poradnikiem, nie tylko dla Pań, jest "SpełniONA. Czego pragną kobiety", autorstwa Beaty Biały i Michała Lwa-Starowicza.
Także z Wydawnictwa Rebis.
Ocena 8/10
Bardzo ciekawą książkę, pt."Śluby (nie)posłuszeństwa. Prawdziwe życie zakonnic", otrzymałam od Wydawnictwa Znak-pięknie dziękuję.
Autorką jest Justyna Dżbik-Kluge.
To przeprowadzone szczere wywiady z siostrami zakonnymi, o ich codziennym życiu oraz występujących czasem trudnościach.
Ocena 8/10

27 komentarzy:

  1. Z moich obserwacji wynika, że nie potrafimy zachwycić się światem. Zbyt wiele od niego oczekujemy, zbyt bardzo skupiamy się na sobie, a przez to nie zauważamy tego, co nam on tak po prostu oferuje. Od pewnego czasu zachwycam się pięknem nieba. Bo ono jest nam dane za darmo. I nie oczekuje od nas niczego w zamian za to, że po prostu jest. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna przesyłka, cieszę się, że książka Ci się spodobała. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie przeczytałabym tę książkę. I choć uważam, że jeśli chodzi o zauroczenie światem, ja akurat nie mam z tym problemu, gdyż wraz z wiekiem to zauroczenie przyszło do mnie ze zdwojoną siłą, ale chętnie poznałabym spojrzenie innej osoby na to zagadnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To zdecydowanie nie jest książka dla mnie, ponieważ zachwycam się codziennie, nawet teraz, gdy stres mnie trochę podjada :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa książka. Zapisuję sobie tytuł :) Rzeczywiście w tym codziennym pędzie nie wiadomo za czym często zapominamy co w życiu jest naprawdę ważne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Morgano
    Cieszę się, że jesteś. Brakowało mi Ciebie.
    A książkę zapisuję do mojej listy. Niedługo będę w bibliotece, więc jej poszukam.
    Pozdrawiam serdecznie z moich zielonych stron

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przyznać, że zaciekawiła mnie ta książka. Nie czytałam jeszcze podobnej, więc zapisuję sobie tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie ta książka, Morganko. Mnie trudno teraz odnaleźć w sobie zachwyt nad światem, sytuacja, a której się znalazłam i permanentny stres po prostu mnie przytłoczyły. Ale jest jedna rzecz, która ostatnimi czasy mnie zachwyciła - udało mi się oswoić młode sikorki, które siadają mi na dłoni i biorą z niej orzechy. To niesamowite wrażenie mieć na ręce takie maleńkie puchate cudeńko, które z ufnością spokojnie sobie siedzi albo dziobie mnie lekko w palec.
    Posyłam moc uścisków
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana ♥
    książka "Oczarowanie. Jak odzyskać zauroczenie światem".
    Katherine May jest z pewnością interesująca, gdyż każdy z nas ma
    inne doświadczenia, każdy jest niepowtarzalny ..
    odkąd sięgam pamięcią zawsze zachwycałam pięknem świata,
    cudownością życia .. jestem zafascynowana istnieniem i jego
    niezwykłością, które staram zawsze dostrzegać i pielęgnować ..
    jestem zauroczona pięknem natury, przyrody i urzeczona pięknem
    człowieka zwłaszcza tym wewnętrznym pięknem i jestem wdzięczna, że jestem ! ♥
    ..jeśli potrafimy patrzeć, możemy zobaczyć, że cały świat jest boskim ogrodem :) 💖

    - pozdrawiam najcieplej i najserdeczniej, życząc Ci Kochana ogrom zdrówka i samych dobrych dni i uroczych chwil 😊 💙🌸🍀💛

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet przez myśl by mi nie przeszło, że nie jestem zafascynowana, zauroczona światem. Jestem i zawsze byłam, bez względu na to czy życie przynosiło troski, problemy czy radości. Często zauważam, że to co mnie zachwycało jako dziecko, nie zmieniło się po 50 latach. Nadal uwielbiam cuda natury, przyrody: ptaki, kwiaty, góry, morze itd. Potrafię patrzeć z zachwytem na trzmiela moszczącego się w pąku kwiatowym, jestem oczarowana świergoczącymi ptaszkami, motylkami. Ech dużo musiałabym pisać o moich zachwytach. A osobne miejsce zajmuje muzyka, ksiażki. Nie wyobrażam sobie życia bez tego co cieszy moje oczy i uszy. Świat nawet ten mały wokół nas, tzw. Mała Ojczyzna jest magiczny i ta magia niech nigdy nie znika. Pozdrawiam Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  11. A u mnie wręcz przeciwnie, pandemia podwoiła zachwyt nad światem, być może lockdown i upływający czas uświadomiły mi, jak wiele jest do zobaczenia i zrobienia, a oczarować może wszystko, byle otworzyć umysł i duszę.
    Pięknych chwil, Morgano!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  12. Wizualnie piękna książka i te dodatki <3 cudeńko, a treść bardzo ważna. Staram się każdego dnia dostrzegać piękno przyrody, uroki drobnych chwil. Pęd świata bardzo często nam to zabiera, łatwo można się zatracić

    OdpowiedzUsuń
  13. ja należę do tych osób, które chyba jednak potrafią zachwycac się światem :) mogę codziennie iść w to samo miejsce, na ten sam bulwar nadmorski i tak samo zachwycać się jego pięknem. szumem fal i kolorem nieba. Wiosną codziennie wsłuchuję się w ten wesoły i pełen życia świergot ptaków i oglądam zachody słońca z mojego balkonu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Troszkę się boję oczarowania bo za nim idzie rozczarowanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Książkę chętnie poznam :) Warto umieć cieszyć się chwilą, pięknem przyrody, drobnymi rzeczami, chociaż to wcale nie jest takie proste.

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka "Oczarowanie. Jak odzyskać zauroczenie światem" mnie zainteresowała, choć ja akurat potrafię cieszyć się drobnymi radościami, przyrodą, piękną chwilą... Wystarczy się rozejrzeć, by dostrzec coś ciekawego, ładnego, inspirującego.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oczarować potrafi mnie muzyka, książka, względnie okolica w jakiej jestem. Zdarza się, że jestem oczarowany kimś. Zależy, wiele rzeczy potrafi mnie czasem zachwycić.

    :) To oznacza, że ,,Mars" może zyskać kolejnego czytelnika w osobie Twojego Męża. W sumie to niczego sobie opcja.

    Interesujące te książki opisane przez Ciebie.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie, że ta ciekawa książka "Oczarowanie. Jak odzyskać zauroczenie światem" To prawda, że z wiekiem gust może się zmieniać, a propozycje takie jak ta są naprawdę cenne. Opis, jak autorka w sposób wiarygodny i przystępny opisuje uczucie ponownego zauroczenia światem, brzmi fascynująco. Jej odniesienie do lat dzieciństwa i prostych, ale pięknych chwil z przyrodą to ważna perspektywa. To, co Katherine May pisze o przemianie, wrażliwości i postrzeganiu drugiej osoby, wydaje się być bardzo trafne. Ciekawie, że autorka dzieli się swoimi stanami emocjonalnymi w szczery sposób. Z pewnością taka książka, szczególnie gdy pisana przez kobietę i trafiająca do kobiet, ma ogromny potencjał jako inspirujący poradnik

    OdpowiedzUsuń
  19. Super propozycja i jakże pięknie wydana!
    Mnie najczęściej oczarowuje przyroda, gra światła i cieni pośród gałęzi drzew, uderzenie kropel deszczu, moje zwierzaki przyjmujące rożne pozycje od których pękłby mi kręgosłup ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Oh, słyszałam już o tej książce . Musi być faktycznie frapująca. Miłego dnia . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam serdecznie ♡
    Nie słyszałam o tej książce, ale bardzo mnie zaciekawiła. Przyznam, że ja zachwycam się światem codziennie, zawsze tak było, w najdrobniejszych jego cechach widziałam coś pięknego :) Świetny i bardzo inspirujący kącik książkowy :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie niezmiennie zachwyca przyroda i ponad wszystko inne góry. I jeszcze piękne dźwięki, które mnie czarują, poruszają, wzruszają. Cenię sobie ludzi, które zachwycają drobne rzeczy i na szczęście są wokół mnie takie osoby.
    Pozdrawiam i życzę nieustannego zachwytu światem

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie zachwyca najmniejsza rzecz, piękna brzoza, trawa, słonko. Joseph Murphy - czytałam Potęgę podświadomości. Uściski i serdeczności dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie dziękuję za Wasze komentarze na temat💖🤗🌹

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie znam żadnej z przedstawionych książek. Mnie ten świat już chyba nie jest stanie zachwycić ponownie. Cieszę się podróżamo i przyrodą to w tym aspekcie mnie zachwyca, ale w systemowym aspekcie na pewno nie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawe pozycje, nie miałam ich jeszcze w swoich rękach, ale może uda się to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń