sobota, 27 maja 2023

Jak to jest z tym uśmiechem?

   Kochani!
O uśmiechu, pisałam na tym blogu niejednokrotnie.
Jak jest z tą radością, dzisiaj u mnie i innych?
Ludzie mijają się obojętnie, rzadko wymieniają serdeczność. Obcy raczej ze sobą nie rozmawiają, nawet w poczekalniach, środkach lokomocji.
Starsi boją się wyśmiania, odrzucenia, niezrozumienia.
Wiem, obserwuję i mam w swoim otoczeniu takich samotnych, przygaszonych ludzi.
Młodzi nie mają czasu, w pośpiechu nawet zapominają o kłanianiu się znajomym, starszym, niż ich własne środowisko.
W pracach też atmosfera "sztywna", bo albo ktoś skupia się na swoich zajęciach codziennych, albo "odjeżdża" w swój tylko znany świat.
Niełatwe nastał czasy do mieszkania, egzystowania.
Widzę na przykładzie, zwłaszcza ludzi starszych i samotnych, jak im ciężko każdego dnia. Jeszcze, gdy dochodzi do tego niezbyt dobre samopoczucie, czy przewlekłe choroby.
I u siebie obserwuję spadek częsty endorfin, załamania nastrojów, grymasu na twarzy, kiedyś tak pogodnej.
Choroba, ból, starzenie się zbyt szybkie, tęsknota za bliskimi, Rodzicami, niestabilność finansowa ("wyrolowana" przez ZUS!), to najczestsze powody.
Lubię nadal uśmiech mojej Córki😃
A także wesołość, ciągle żywiołowego Wnusia😄
Widzę w oczach moich Dzieci radość i szczęśliwość🥰
/bukiet od Syna/

Kochani proszę Was! miejcie zawsze w sercu  pogodę ducha, a na twarzy uśmiech serdeczny. Bo z nim łatwiej wędruje się przez świat😊
Dziękuję za Waszą obecność na moim skromnym blogu i oznaki sympatii💝

/szyld z krakowskiego baru koktajlowego/

do posłuchania-uwielbiam

Cytat do zapamiętania:

"W śmiechu jest klucz, którym jesteśmy w stanie rozszyfrować całego człowieka".
Thomas Carlyle

/taka śmieszna fotka ze spacerku/


Kącik książkowy📚📘📙📖

Wydawnictwu Fonda- serdeczne podziękowanie za książkę, pt. "Chiny według Leszka Ślazyka".
Autor relacjonuje swoje spostrzeżenia z 25-letniego pobytu, w tym kraju.
Ocena 8/10

Kolejna ciekawa książka z tego samego Wydawnictwa, to "Niezwykłe dzieje wielkich wynalazków", autorem jest Tymoteusz Pawłowski.
Na przestrzeni dziejów, autor wyszukuje ciekawych przykładów, jak bardzo zmienił się świat, dzięki ważnym odkryciom ułatwiającym życie człowiekowi.
Ocena 8/10

Od Wydawnictwa WAM/MANDO- dziękuję bardzo, otrzymałam powieść, pt."Kroki na strychu", autorstwa Marty Malinowskiej.
Wzruszająca, refleksyjna, kobieca lektura-polecam.
Ocena 9/10


Wydawnictwa Rebis- dziękuję pięknie, otrzymałam do recenzji bardzo ciekawą biografię, pt. "Kate Bush w 50 odsłonachRunning Up That Hill".
Słuchałam tej wokalistki przed laty z przyjemnością, tym bardziej sięgnęłam po tę książkę.
Autor Tom Doyle.
Ocena 8/10


Kolejna interesująca książka nosi tytuł "Zrozumieć zbrodnię".
To ciekawa rozmowa przeprowadzona przez dziennikarkę śledczą-autorkę tejże książki Ewę Ornacką,  z czołowym i doświadczonym psychiatrą sądowym w naszym kraju Jerzym Pobochą.
Ocena 8/10

20 komentarzy:

  1. Zawsze staram się uśmiechać mimo wszystko. Dużo zdrówka życzę Kochana. ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomimo zmartwień i kłopotów zdrowotnych zawsze staram się uśmiechać: w pracy, na ulicy, w sklepie czy w aptece. Często rozmawiam z obcymi ludżmi i mlodymi i starszymi, wystarczy byle powód do zagadania z jednej czy drugiej strony. Ta otwartość na ludzi zależy od charakteru człowieka, tak mi się wydaje. Ale też prawdą jest, że zabiegane życie nie sprzyja komunikowaniu z drugim człowiekiem. Na wszystko jest mało czasu. Takie czasy... Pozdrawiam wszystkich obecnych na tym fajnym blogu 🙂 Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Morgano. Ja też to zauważyłam. Staram się być miła serdeczna, kłaniam sie uśmiecham nawet nieznajomym, ale nie każdy to odzajemnia. Ludzie po tej pandemi zrobili się jeszcze bardziej nerwowi hermetycznie zamknięci. Smutne to okropnie.

    Ściskam mocno Morgano. Trzymaj się ciepło..

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z wiekiem zauważyłam, że chyba jestem mniej radosna, rzadziej śmieję się "jak łysy do sera". Pomimo tego staram się być uśmiechnieta do innych, mówię "Dzień dobry" zawsze z szerokim uśmiechem, nawet jeżeli mam gorszy dzień i myśl o problemach z tył głowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama widzisz po wpisach pod Twoim postem, że jednak Ci uśmiechnięci istnieją nawet w dosyć sporej ilości. Ja też do nich należę, wielokrotnie przekonałam się, że uśmiech potrafi zdziałać cuda :) A do apelu o uśmiech bez powodu, przyłączam się bezapelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za uśmiech i miłe słowa.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  7. Do takiego baru na pewno bym weszła:-)
    Znajdujmy powody do uśmiechu wszędzie, a życie będzie łatwiejsze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uśmiech pomimo – najzdrowszy patent na życie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uśmiech i życzliwość niby nic nie kosztują, a jednak... Smutne...

    OdpowiedzUsuń
  10. Chociaż tylko wirtualnie posyłam Ci mnóstwo uśmiechów i serdecznych myśli, Morganko.
    Uściski.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że gdyby każdy popracował nad swoim samopoczuciem, każdemu żyłoby się łatwiej i przyjemniej. Uśmiech zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Coraz rzadziej się śmieję (coraz mniej mnie śmieszy) ale często się uśmiecham bo jestem zadowolona z życia starszej pani.

    OdpowiedzUsuń
  13. Każdy ma w sobie taką ,chęć życia i radości. Czasami jedni mają mniej, niektórzy więcej. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. „Gdy mamy humor potrafimy śmiać się z własnych błędów, gdy mamy humor uwalniamy się od przesadnych trosk, które czasami nie pozwalają nam oddychać swobodnie. Wraz ze śmiechem rozszerza się też nasze serce, szczególnie dla tych ludzi, z którymi żyjemy pod jednym dachem”. Phil Bosman :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana ! ♥
    wspaniały post.. szyld z krakowskiego baru koktajlowego jest bardzo fajny i do takiego baru chętnie się wchodzi ;)
    ..dziękuje za polecenia książek i uśmiech ♥
    staram się zawsze uśmiechać i rozdawać uśmiech jeśli to jest możliwe :)
    przytoczę kilka cytatów :
    'Dzień bez uśmiechu jest dniem straconym.' - Charlie Chaplin
    'Jeśli zobaczysz kogoś bez uśmiechu daj mu jeden ze swoich' -Autor nieznany.
    'Uśmiech jest pięknem duszy' (Lailah Gifty Akita).

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej, zdrówka ogrom życzę
    i cudowności moc, zostawiam uśmiech ! 🍀💙💚

    OdpowiedzUsuń
  16. Fotka ze spaceru boska :) poprawia nastrój.
    Uśmiech jest ważną częścią życia. Poprawiamy nastrój nie tylko sobie, ale i innym.
    Ślę więc do Ciebie miliony wirtualnych uśmiechów!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnia książka jest mi znana, mam ją na półce. Zadziwiło mnie w czasie lektury, że spora część przedstawionych w niej zbrodni posłużyła do stworzenia scenariuszy seriali kryminalnych (w największej mierze ,,Sprawiedliwi. Wydział kryminalny").

    Lubię książko o Kosmosie, jego podboju, nawet w wersji futurystycznej. Jednak ta książka miała bardzo skomplikowaną fabułę, trudno było nawet coś do notki sklecić.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję wszystkim za komentarze z uśmiechem w roli głównej😊🌼🧡

    OdpowiedzUsuń