sobota, 25 lipca 2020

Propozycje audiobooków na lipiec

  Kochani!
Letni czas kojarzy się z wypoczynkiem, wakacjami, urlopem.
Ale dla niektórych zapewne jest inaczej, bo: brak wyjazdów, podróży.
Ja jestem już tak długo w domu, zatem robię, to co lubię lub czasem coś tylko z konieczności.
Najchętniej nadal jednak: słucham książek, oglądam filmy, pielęgnuję kwiaty domowe balkonowe (gorzej z ogródkiem, bo wysiłek fizyczny mnie bardzo męczy, jest niewskazany przy moim obecnym stanie zdrowia), pichcę w kuchni.
Nie spotykam się z ludźmi, tylko czasem zaglądam do P.Marii, która nie nastraja mnie już pozytywnie.
Obecnie się rehabilituję, oczywiście prywatnie, bo jakby inaczej!
Choroba nie pozwala na przeciążanie organizmu, zatem prac fizycznych unikam. Nad czym boleję, bo miałabym co robić.
A teraz przechodzę do książek. To tylko mała część tych, których wysłuchałam.
Jak już zapewne wiecie (Ci, którzy długo mnie znacie), że nie lubię tematyki science fiction, fantastyki ani w filmach, ani książkach.
Ale...przypadkiem natrafiłam na audiobooki Jacka Piekary i jest coś, w tych książkach, co wciąga.
Pierwsza, to "Alicja", druga "Alicja i ciemny las".
Wysłuchałam ich z przyjemnością, na dodatek z dobrym lektorem: Tomaszem Sobczakiem.
Bohater książki 40-letni samotny Aleks, nie do końca spełniony zawodowo tekściarz, przypadkowo poznaje nastoletnią Alicję.
Ta młoda osóbka wywróci jego monotonny, nudny świat do góry nogami.
Książka podzielona jest na 2 części.
O ile pierwsza jest thrillerem, to druga już tylko i wyłącznie fantastyką.
Powrócę jeszcze do autora.

Pisze nie tylko ciekawie, niebanalnie.
Ale porusza także aspekty uczuciowe, refleksyjne: nad życiem, postępowaniem, zachowaniem międzyludzkim.
Polecam 📚📖😀


/ okładki książek- fot. z sieci /

Kolejny audiobook, to thriller psychologiczny: "Dziennikarz" i pierwsze moje spotkanie z autorem Maciejem Kaźmierczakiem.
Główny bohater powieści Eryk Mróz jest dziennikarzem śledczym.
Jego pasją-hobby jest częste wrzucanie zdjęć do sieci, pisanie postów, często kontrowersyjnych, na Instagramie i Facebooku. 
Ma pokaźną liczbę obserwujących i komentujących użytkowników.
Pracuje w gazecie: "Tygodniku bezpośrednim", a jego teksty często są na pierwszej stronie.
Jego życie ulegnie zmianie, kiedy pewnego dnia otrzymuje zlecenie wyjazdowe do Krakowa.
Do redakcji gazety przyszedł e-mail, w którym pewna dziewczyna chce przekazać Erykowi do rozwiązania ważną zagadkę kryminalną.
Od tej pory nic już nie będzie takie samo.
Wciągająca historia, rozkręca się, nabiera tempa już od pierwszej, aż do ostatniej strony.

/ okładka, zdj. z sieci /


Polecam także dwa audiobooki: "Naturalista" i "Powiększenie", a ich twórca, to Andrew Mayne.

W obu występuje ten sam główny bohater, czyli Profesor biologii obliczeniowej Theo Cray.

Jest specyficznym naukowcem, bo widzi świat i dostrzega ludzi w sposób bardzo skrupulatny, kierując się przy tym stricte umysłem ścisłym.

Pierwszy wątek w książce "Naturalista" , to znalezione zmasakrowane zwłoki byłej studentki profesora w lasach Montany.

Na początku policja podejrzewa, że to "sprawka" niedźwiedzia grizzly. 

Ale kiedy okazuje się, że ofiar jest więcej, wtedy sprawa nabiera innego znaczenia.
I tutaj rozwikłaniem zagadki zajmie się właśnie profesor Cray.

/okładka książki, fot. z sieci/

To druga książka, której wysłuchałam w formie audiobooka autorstwa Andrew Mayne'a
W "Powiększeniu" głównym bohaterem, tak jak w tomie 1 z cyklu, jest profesor Theo Cray.
Zostanie poproszony przez zrozpaczonego ojca, aby pomógł mu rozwikłać zagadkę, zaginięcia jego syna.
Policja 9 lat temu, nie przyłożyła się do sprawy, ale Cray dzięki swym kreatywnym metodom próbuje dociec prawdy.
Ślady doprowadzą go do seryjnego mordercy dzieci. 
Jak zwykle Cray napotka na swej drodze przeszkody oraz doświadczy niebezpiecznych sytuacji.
Nie podda się jednak.
Książki słucha się bardzo dobrze, między innymi zasłużył się tutaj głos dobrego lektora Tomasza Sobczaka.
Polecam 😀

/okładka książki, fot. z sieci/

Z wyczytanych wiadomości o pisarzu.
Andrew Mayne nie tylko pisze książki, ale jest filmowcem, zajmuje się magią i projektowaniem iluzji.
Łączy naukę i tajemnicę, a jego iluzje obejmują zmniejszenie ciała do dwóch stóp wysokości i picie ciekłego azotu.
Współpracował nawet ze znanym iluzjonistą Davidem Copperfieldem. 

/Andrew Mayne, zdj. z sieci /

Kolejna książka: "Z piaski i popiołu", którą polecam jest autorstwa Amy Harmon.
To poruszająca opowieść o trudnej, wojennej miłości włoskiej Żydówki Evy Rosselli i Włocha Angelo Bianco.
Akcja powieści rozgrywa się we Włoszech, w czasie II wojny światowej.
Niemcy okupują kraj i trwa nagonka na  Żydów.
Eva, to piękna kobieta, mocna osobowość, utalentowana skrzypaczka.
Zakochuje się w Angelo.
On zaś swe życie chce oddać i poświecić Bogu.
Z czasem jednak jego uczucia przybliżą się ku Evie.
Los rozdzieli tych dwoje. 
A kiedy znów po 10 latach się spotkają, Angelo jest już katolickim księdzem, a Eva  osobą, która nie ma gdzie się podziać.
Narażając życie i reputację społeczną, ale przede wszystkim w imię miłości, Angelo ukrywa ją w klasztorze.
Ochrania ją tym samym, przed prześladowaniem przez gestapo.
Uczucie miłości się wzmacnia.
Nie wszystko jednak pójdzie po ich myśli, nie będzie spokoju, ani należytego bezpieczeństwa.
Wojna, zakazana miłość, niebezpieczeństwo, a z drugiej strony upór, wytrwałość w pokonywaniu trudności.
Jak zakończy się ta historia? warto sięgnąć po lekturę 📖

/ okładka książki, fot. z internetu /

 I jeszcze jeden audiobook o wojnie, tym razem jest to "Dziecko z Auschwitz" autorstwa Lily Graham.
Główna bohaterka Eva prowadzi spokojne, rodzinne życie. Do pewnego momentu, kiedy to jej męża wywieziono do obozu pracy.
Aby go odszukać, dobrowolnie wsiada do ciężarówki transportującej więźniów do obozu.
Męża nie odnajduje, ale zaprzyjaźnia się z innymi kobietami, min. z Sofią, z którą przeżyją niejedną ciężką obozową chwilę.
Przyjaciółkami pozostaną do śmierci Sofii, czyli do momentu wyzwolenia obozu.
Dlaczego taki tytuł książki i kto jest owym dzieckiem? na te i inne pytania zapraszam już na stronice powieści 📖

/ okładka, zdj. z sieci /

Pora na biografię.
O Agnieszce Osieckiej niby wiemy dużo. Bo któż nie zna jej tekstów piosenek pisanych dla: M.Rodowicz, S.Krajewskiego, M.Umer, V.Villas, "Skaldów", E.Bem, Ł.Prus i wielu, wielu innych.
Ale dzięki książce Beaty Biały: "Osiecka. Tego o mnie nie wiecie", poznajemy jej duszę i dowiemy się, co tak naprawdę jej w sercu grało.
Autorka przeprowadziła kilka bardzo ciekawych, osobistych, pełnych wrażliwości i realizmu rozmów z osobami, które znały Panią Agnieszkę: z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi.
Każdy z nich wyraża swoją subiektywną opinię o poetce.

/ Agnieszka Osiecka, fot. z internetu /

Na koniec kolejne historie z życia wzięte.  
Tytuł mówi sam za siebie: "Rozwód po polsku. Strach i nadzieje". Autorką jest Iza Komendołowicz.
Najpierw jest: poznawanie się, zauroczenie, tęsknota, przyjaźń, miłość.
A po latach...rozczarowanie, obojętność, zazdrość, nienawiść.
To zbiór spraw z dokumentach sądowej, które dotyczą rozwodów cywilnych i kościelnych w naszym kraju.
Ten kto ma pieniądze, ten tym bardziej w sądzie rości sobie mnóstwo praw i przypisuje wiele paragrafów, które powinny być po jego stronie.
Ludzie często "piorą brudy", wywlekają intymne kwestie z życia, aby tylko oczyścić się z winy i zwalić ją na współmałżonka podczas sprawy rozwodowej.
Pomysłowości nie brakuje, zarówno panom, jak i paniom.
Żeby poznać realia rozwodów w Polsce polecam w/w książkę 📖

/ okładka książki, fot. z sieci /

Czekam także na Wasze polecenia ciekawych tytułów i ich autorów 📚
Piszecie, że lubicie książki tylko w wersji papierowej.
Te tytuły są też w takiej postaci, zatem zapraszam do przeczytania 📖📚
Dziękuję za obecność na moim skromnym blogu, miło mi powitać nowe twarze 😀🌻
Pozdrawiam słonecznie i życzę udanych kolejnych letnich dni 🌞💛🌼🙋‍♀️

                                           do posłuchania- klik

Cytat do zapamiętania:

"Dobro jest dobrem, nawet gdy nikt go nie czyni. Zło jest złem, nawet gdy wszyscy je czynią".
św. Augustyn z Hippony

Swoje imieniny obchodzą: Anie, Hanie, Mireczki, zatem składam Wam kochane moc najpiękniejszych życzeń 💖💐🥰

/ Lilia azjatycka w moim ogródku /

37 komentarzy:

  1. "Alicję" czytałam kilka lat temu, dobra rzecz.
    Ja audiobooków nie słucham, wolę czytać. Ostatnio dorwałam się do kryminałów Katarzyny Bondy i miło się zaskoczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana,mnie też czeka rehabilitacja tej stopy prywatnie bo inaczej się nie doczekam. Bardzo to przykre że nas tak traktują i tak powiem za przeproszeniem to jest zwykle skurw.... z ich strony. Człowiek haruje płaci składki ubezpieczeniowe a i tak prywatnie się leczy bo oni mają nas w dupie... Ich stać i bez kolejek się leczą bo kolesiostwo tak zwane im pozwala a szary człowiek czeka i się może nie doczekać. Po ostatnich przejściach na Sor mam takiego nerwa na nich że koszmar.

    Fajny model z tego Andrew, Wow 😃😃😃 Fajne pozycje zapisuję.

    Trzymaj się cieplutko Kochana, dużo zdrowia dla Ciebie i bliskich

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam Cię Morgano, że udało Ci się wysłuchać tylu audiobooków. Zainteresowałaś mnie książką "Z piasku i popiołu". Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem dziwnym przypadkiem, nie znoszę bowiem głośnego czytania - i to zarówno jako nadawca, jak i odbiorca, co oznacza też kompletną niechęć do audiobooków. Co do pozycji które pokazałas - jakoś krąże w innych obszarach czytelniczych:). A lilia piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziel się zatem Twoimi propozycjami książkowymi 📚

      Usuń
  5. "Dziecko z Auschwitz" to coś dla mnie, bo lubię literaturę wojenną.
    Ja jestem z tych, co nie lubią podróży i najlepiej odpoczywają w domu.
    Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli, kochana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po Dziecko z Auschwitz chciałabym sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Audiobooki moja milosc :)
    Mam zapas na lata, bo slucham w nocy, jak nie moge zasnac, a przy nich zasypiam i musze znow od poczatku sluchac :))) Super sprawa!
    W dzien, jak mam czas, czytam ksiazki pisane. Ostatnio wpadlam w tomiszcza Charlotte Link, rety jakie grube i skomplikowane!!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko raz w życiu słucahałam audiobooka, ale niestety nie trafiłam dobrze bo osoba głos miała bardzo usypiający, może kiedyś spróbuje się przekonać do audiobooków.
    Ciekawi mnie ta książka 'Rozwód po polsku'.
    Ja bardzo lubię książki Gabrieli Gargaś i Krystyny Mirek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie wypożyczyłam w bibliotece audiobooki. Jednak następnym razem pomyślę o Twoich propozycjach
    Witaj pogodnym wieczorem
    Pozdrawiam zapachem floksów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Został mi tylko jeden do przesłuchania, a potem może coś wybiorę Twojego....
      Pozdrawiam nadzieją na spokojny tydzień

      Usuń
  10. Rozwód po polsku postaram się zdobyć

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś słuchałam często audiobooków, ale teraz nie potrafię się zbytnio na nich skupić ❤

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawił mnie ,, Dziennikarz'', bo jestem fanką thrillerów psychologicznych. Musze sie za nim rozejrzeć. Dizeki za podpowiedź. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. O Aicji chyba słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe propozycje. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam żadnej z tych pozycji 😉 że swojej strony mogę Ci polecić Opowieść Podręcznej, jeśli jeszcze nie czytałaś. Lilia jest piękna 😍

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za propozycje, za piękną lilię, ale najbardziej za to niesamowite miejsce, w których brzmi piękna melodia w wykonaniu Hausera!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Propozycje ciekawe, niektóre już gdzieś widziałem, innych jeszcze nie. Dzięki. :)

    Dzięki wielkie, zdrowie się na pewno przyda. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe propozycje...
    Ja jednak ciągle czytam książki w formie papierowej.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te audiobooki także są w takiej formie 📖📚😀

      Usuń
  19. Zdrowia przede wszystkim moja droga.
    Również nie mogę się przemęczać.
    Szczerze mówiąc nie mam siły nawet czytać książek. Oglądam tylko albumy podróżnicze.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wybrałaś ciekawe i bardzo różne propozycje, Morgano☺ Ja na razie czytam pewną serię, 14 tomów, każdy średnio 500 stron, kończę właśnie drugi więc jeszcze sporo przede mną. Ale coś z pewnością wybiorę z Twoich poleceń☺
    Moc serdeczności, słońca i zdrówka, Kochana☺❤🌞🌹🌷

    OdpowiedzUsuń
  21. Ile różnorodności do wyboru. Ja osobiście bardzo lubię pisarza Piekarę. Podobno pisze dla młodzieży, ale ja lubię. Serdeczne pozdrowienia. Dużo zdrowia i pogody ducha życzę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niemal wszystkie chętnie bym przeczytała, zwłaszcza o Osieckiej...
    Dużo tego słuchasz, Morgano. Aż mnie zawstydzasz ilością, ja teraz czytam Tajny dziennik, bardzo przejmująca relacja kobiety , która spędziła większość życia w zakładzie psychiatrycznym.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piekarę uwielbiam ale ja akurat odwrotnie niż Ty szaleję za fantastyką. Alicji akurat nie czytałam ale mam ją w planach i myślę, że mi się spodoba ^^. Co do reszty na razie nie planuję, bo moja lista oczekujących książek zbyt bogata :).
    Na wakacjach tylko u teściów byłam o ile można to nazwać wakacjami xD. Gdzie jeszcze może pojedziemy we wrześniu o ile się korona na nowo nie rozszaleje :(. Na razie mam co robić, pracy sporo :) Zdrówka życzę :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię biografie ludzi ciekawych, zwłaszcza kobiet i na pewno poszukam książkę o Osieckiej. Ja latem mało czytam ale dziękuje Ci za inspiracje na zimowe popołudnia i wieczory. Poprawy zdrowia Morgano Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę przyznać, że ja z audiobookami nie za bardzo żyję w zgodzie, ale powoli się nawracam (na razie mentalnie), żeby to zmienić. Obecnie nie mam za dużo czasu na czytanie, nawet będąc z dzieckiem na placu zabaw ciężko mi zatopić się w wirtualny świat, bo moje oczy biegną sprawdzic, co z dzieckiem. Audiobook mógłby być moim wybawieniem, więc kto wie, może się w końcu nawrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety ja i audiobooki nie polubiliśmy się i zdecydowanie wolę książkę tradycyjną. Jestem wzrokowcem i muszę widzieć co czytam, by zapamięta;) Dużo zdrówka i wytrwałości w rehabilitacji życzę i dziękuje serdecznie za wsparcie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję bardzo za ciekawe propozycje, coś czuję, że skorzystam. Lato to doskonały czas na książki. Zresztą cały rok to najlepszy czas na czytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. ..Kochana, przedstawiłaś, jak zawsze, różne i ciekawe propozycje audiobooków na lipiec ;) ..kiedyś pisałam, iż osobiście wolę papierowe książki, ale z przyjemnością Cię czytam, bo każda Twoja przedstawiona pozycja książkowa, może zainteresować :)
    ..z podanych tytułów czytałam 'Dziecko z Auschwitz' - Lily Graham, być może skorzystam kiedyś z Twoich propozycji :)

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej, życzę ogrom zdrówka i pięknych chwil każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawe tytuły! My chętnie słuchamy audiobooków rodzinnie w czasie jazdy samochodem. Oczywiście wybieramy same lekkie tytuły skierowane dla dzieci, zawsze z morałem, żeby potem móc na temat porozmawiać. Życzę dużo zdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Trudno mi powiedzieć jak jest w przypadku Staruszka z tą bezsennością. Chyba najbardziej ma na nią wpływ fakt denerwowania się nie spaniem. A wtedy robi się błędne koło.

    Na razie chyba nie zmieniam pracy. Bo nic specjalnie nie znajduję dla siebie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak znajdę w bibliotece "Dziecko z Auschwitz", z pewnością po to sięgnę. Zachęciłaś mnie do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak to jest ze służbą zdrowia. Niestety. A wyobrażam sobie, jakie to dla Was obciążenie domowego budżetu.
    Ja wolę zdcydowanie czytać, choć oczy mam bardzo słabe, ale jak słucham to nie potrafię się skupić albo zasypiam. Trzy ostatnie polecenia dla mnie. Od siebie chyba nic nie dołożę, bo choć bardzo lubię czytać, ostatnio brakuje mi wieczorami sił.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję za wszystkie Wasze propozycje ciekawych książek do przeczytania 📚

    OdpowiedzUsuń