poniedziałek, 13 lipca 2020

Lipcowo kwiatowo

  Dzień dobry!
Dziękuję za Waszą obecność na moim blogu, witam nowe twarze 🧡🙋‍♀️
Dziś temat lekki, przyjemny, żeby choć na chwilkę nie myśleć o bólu i problemach. 
Zatem musi być, o tym co lubię, czyli o kwiatach 🌸🏵🌹🌺🌻🌼
Zamieszczę wyszukane cytaty, przysłowia i zdjęcia z mojego ogródka, balkonu i mieszkania.

/Heliotrop /

"Większą mądrość znajduje się w przyrodzie aniżeli w książkach".                                                                                      Bernard z Clairvaux
/ Begonia bulwiasta /

"Jeśli upały w sianokosy i żniwa, to zima ostra i dokuczliwa, a jeżeli słota, to w zimie dużo błota".

/ Nasturcja /

"Ogród, tak jak jego twórca, powinien mieć swoje sekrety i niespodzianki". Erica James

/ Szczawik trójkątny /

"Pielęgnuj ogród tak, jakbyś miał żyć wiecznie".

William Kent 

/ fragment mojego p/blokowego ogródeczka /

"Upały lipcowe wróżą mrozy styczniowe".

/Juki na pierwszym planie/

"Uzależnienie od ogrodnictwa nie jest najgorszym spośród wszystkich życiowych wyborów".
Cora Lea Bell

/Rudbekie ulubione w towarzystwie lawendy/

"Otwarcie drzwi i wyjście do ogrodu jest najbardziej ekscytującym wydarzeniem każdego dnia".
Marion Cran

/Koleusy /

"Gdy pająk w lipcu przychodzi, to za sobą deszcz przywodzi, gdy swą pajęczynę snuje, bliską burzę czuje".

/Koleusy /

"Gdyby nagle znikła cała roślinność świata, nie byłoby dnia jutrzejszego. A mimo to z taka łatwością lekceważymy rośliny, niemego świadka rozwoju naszej cywilizacji".
Bill Laws

/ Koleusy i pomidorki samosiejki /

"Gdy Maria Magdalena deszczem zaczyna, to zwykle deszcz dłużej trzyma."

/ Storczyk /

"Jeśli chcesz być szczęśliwy przez chwilę - napij się wina, jeśli chcesz być szczęśliwy przez rok - ożeń się, jeśli chcesz być szczęśliwy przez całe życie - zostań ogrodnikiem ". przysłowie chińskie

/Rojnik zielony kwitnący na różowo- Sempervivum tectorum /

do posłuchania- klik

Cytat do zapamiętania:

"Krajobrazy są stanami duszy".
Henri Frederic Amiel



Kochani!
Przepraszam, ale niechcący skasował mi się link prowadzący do Waszych blogów.
Będę dodawała stopniowo adresy, po zostawieniu przez Was komentarzy.

46 komentarzy:

  1. Cudny, kolorowy post, świetne cytaty. Bardzo podobają mi się koleusy, bardzo lubię te rośliny, w tym roku mam strasznie marne, późno sadzone, mam nadzieję, że zbiorą się wreszcie i zaczną wyglądać tak, by było je widać ;)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia cudnej natury! A ile kolorów i gatunków masz koleusów! Zresztą wszystkie są urokliwe, wypielęgnowane. No i bardzo interesujące cytaty. Według nich nie będzie w tym roku zimy, bo lipiec raczej chłodny.
    Optymistyczny i kolorowy wpis. Dzięki, pozdrowienia:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny, optymistyczny wpis. Cudowne masz kwiaty, u mnie juki jeszcze w pąkach.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe cytaty i kwiaty, niesamowity masz ogród można się relaksować i odpoczywać w pieknej kolorowej aurze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja kwitnąca kompania została spakowana i od wczoraj siedzi w busie. Powierzę go mojej mamie, osobie, po której odziedziczyłam rękę do kwiatów.
    I na razie jeszcze nie wiem co dalej, żyjemy z dnia na dzień.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rośliny kwitnące bardzo Cie kochają. W Zawoi dojrzałam dziwna jukkę, nawet zrobiliśmy fotkę, lubię oglądać ogrody i klomby, zawsze to miły widok i ciekawe obserwacje:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, kwiaty wspaniałe.... Przez te kwiaty kocham lato. Serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne kwiaty i mądre cytaty, Morgano:-) Dobrze jest mieć chociaż kawałeczek własnego ogródka, to bardzo cieszy.
    Pozdrawiam, Kochana! Życzę zdrówka:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne kwiaty. Uwielbiam przebywać w otoczeniu kwitnących kwiatów. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. I jak ja to mam skomentować, skoro nie mogą się powymądrzać? Nie znam się na kwiatach. I choć są piękne, dla mnie ważniejszy jest ich zapach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Morgano piękny ogródeczek :) Ja za bardzo nie mam ręki do kwiatów, wszystko mi marniało ale odpukać ostatnio dosyć ładnie mi wszystko rośnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne kwiaty. I jak dobrze, że są one na tym świecie i cieszą nasze oczy swoim pięknem.
    Serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  13. ..przepiękne masz kwiaty Kochana.. śliczny jest Twój ogródek, gdzie można sobie odpocząć i zrelaksować :) ..przytoczyłaś ciekawe i mądre cytaty ;)

    - pozdrawiam cieplutko, życzę ogrom zdrówka i cudownych chwil każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Morgano, Twoje posty kwiatowe czytam zawsze z podwójną przyjemnością, bo oprócz podziwiania pięknych kwiatów poznaję też ich nazwy, a zdarza się, że w końcu mogę dopasować nazwę do rośliny, bo często coś znam z widzenia, ale nie wiem jak się nazywa i na odwrót.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne kwiaty kochana!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne kwiaty, ja zagapiłam się w tym roku i nie posiałam nasturcji, a tak je lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu
      Byłam u Ciebie z rewizytą i czułam się tam miło 🙋‍♀️🌸
      Do następnego napisania 📖😉

      Usuń
  17. Kochana Morgano,

    Jakie piękne cytaty w otoczeniu kwiatów i roślinności z bliskiego Ci otoczenia.

    cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz rękę do kwiatów są piękne

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne zdjęcia i kilka cytatów bardzo mi się spodobało :) Niech dobre rzeczy spłyną na Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Roślinność cudna.
    Serdeczności 🙂🍀

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja babcia zawsze mówiła, że jeśli bede troskliwie opiekowała sie roślinam to one odpłacą mi za to i bedą pieknie kwitły i owocowały. To widać na powyższych zdjciach:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj deszczowym lipcem
    A może u Ciebie dzisiaj słonecznie? Jednak jak patrzy się na takie kwiaty, to zaraz robi się pogodniej.
    Pozdrawiam szumem deszczu za oknem

    OdpowiedzUsuń
  23. Koleusy... A ja całe życie je nazywałam ozdobnymi pokrzywami :) Teraz będę wiedziała. Widziałam ich mnóstwo odmian w Grecji. I aż mnie skręcało, że nie mogę ich przewieźć przez granicę. Nie przeżyłyby lotu samolotem.. Miałam ich kilka doniczek przez długie lata. Stały sobie w różnych odmianach na balkonie i dobrze im było. Aż zaczęły marnieć i teraz lawenda jest moja towarzyszką balkonowego lenistwa.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i trzymam kciuki za pozytywne zakończenie urzędowych batalii.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne kwiaty, też lubię czasem wyszukiwać jakieś inspirujące cytaty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na blogu!
      Kwiaty uwielbiam, cytaty dopasowuje w miarę możliwości, do każdego posta i tematu 🌸😉

      Usuń
  25. Piękne masz kwiaty:)ja nie wyobrażam sobie życia bez nich:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak dla mnie kwiaty powinny przede wszystkim dobrze pachnieć. Wygląd też jest ważny, jednak zapach to podstawa. :)

    Dzięki wielkie. Staruszek dziś będzie w domu już, więc wszystko wróci pewnie na dobre tory stopniowo.

    Z wietnamskich dań najbardziej lubię kurczaka z ryżem w sosie słodko-kwaśnym, ewentualnie makaron ryżowy albo udon z kurczakiem w ciemnym sosie, nieco bardziej pikantny nawet. Lubię też sajgonki, zależy od chwili wszystko co wybiorę danego dnia.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne kwiaty.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. W lipcu pięknie pachną lipy...
    Zapraszam na moją działkę czyli na blog :-))

    OdpowiedzUsuń
  29. Very interesting post! Thanks for sharing! Have a great week! 🌻🌻🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welcome to my blog!
      Thank you for visiting and commenting 💛😀

      Usuń
  30. Bardzo dziekuje za odwiedziny Morgano, życze Ci dzisiaj przede wszystkim dużo zdrowia, abyś mogła bez obaw podróżować i rozkoszować sie pieknem Mazurów :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ostatnio wyprowadziłam się do nowego mieszkania i wniosłam do niego coś, czego zawsze brakowało mi w domu rodzinnym - wiele kwiatów. Patrzę na Twoje Morgano i dobrze mi na duszy. Podzielam to zamiłowanie całą sobą, choć kwiaty potrafią być dokładnie jak ludzie - nieprzewidywalne i z kaprysami.

    Przypomina mi się jeden polski film, którego tytułu nie pamiętam i zastanawiam się, czy Twoja miłość do roślin objawia się z rozmowami z nimi? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Oczywiście, ze rozmawiam z kwiatami 🌺🌼🌸🌻
      Czasem mam do nich pretensje, że słabo rosną, czy nie kwitną 😉
      Większą część, z powodu mojej choroby, oddałam Córce do nowego domu. Jest im tam dobrze, bo przestronnie 😀

      Usuń
  32. Kochana Morgano łączę się z Tobą w bólu Kochana. Od ponad tygodnia mam złamaną nogę i męczę się w gipsie. Dokładnie kostka boczna w stopie. Okropny ból. Nabawiłam się kontuzji w górach. Już prawie kończyłam wycieczkę i trah. O naszej cudownej służbie zdrowia to już się nawet nie będę wypowiadać bo znów bym musiała kląć. Jednym słowem wydudkali mnie a reszty sama się domyslisz. Nie muszę Ci mówić. Porażka. Kwiaty boskie i cytaty też. Przepraszam że tak późno wpadam. Życzę Ci ulgi w cierpieniu Morgano

    OdpowiedzUsuń
  33. Kwiatami to za każdym razem się zachwycam.:)
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Przyjemny relaksujący post. Kwiaty naprawdę bardzo pozytywnie na nas działają :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak kolorowo. Rudbekie pojawią się w przyszłości i w naszym ogrodzie. A nasiona nasturcji czekają w szafce na swój czas.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziękuję pięknie za miłe, ciepłe słowa i wszystkie Wasze komentarze na temat 🧡😀🌻

    OdpowiedzUsuń