poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Kwietniowe spacerowanie po lesie


 Kochani!
Nareszcie mogłam iść do lasu na dluguuuuuuuuugi spacer🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
Zabrałam ze sobą przyjaciela- psa moich Dzieci 🐕
Las, to dla mnie: spokojność duszy, relaks dla ciała, gimnastyka dla schorowanych kości, stawów oraz jedyneniepowtarzalne wyciszenie umysłu  🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


Zapraszam zatem do obejrzenia zdjęć oraz na chwilkę odpoczynku, relaksu 🌳🌳🌳🌳


"Natura jest świątynią, kędy słupy żywe
Niepojęte nam słowa wymawiają czasem.
Człowiek wśród nich przechodzi jak symbolów lasem,
One mu zaś spojrzenia rzucają życzliwe."
Charles Baudelaire

 
"Szumi dokoła las,
czy to jawa, czy sen?
Co ci przypomina
Co ci przypomina
Widok znajomy ten?".
Leon Pasternak

 
"Wynijdź, lesie, z swej głębi! Wynijdź z legowiska
Zaczajony rozkwitów, zieloną drzemotą
Wpartych w ziemię, po ciemku zapatrzoną w znój!".
Bolesław Leśmian

 
"Złóż ręce tak by sen zaczerpnąć
tak jak się czerpie wody ziarno
a przyjdzie las: zielony obłok
i brzozy pień jak struna światła".
Zbigniew Herbert 

 
"Większość zachowuje się w życiu jak w lesie. W lesie słychać każdy szelest, każdy szept. Dlaczego więc większość podnosi głos, kiedy znajdzie się w lesie, na przechadzce, dlaczego krzyczy, pohukuje i wyprawia wszelkie możliwe harce?".
Sławomir Mrożek


"Krajobrazy są stanami duszy".
Henri  Frederic Amiel
  

"Jeżeli jestem sam w lesie, nie może mnie spotkać żadna podłość, nie mogę usłyszeć kłamstwa ani świstu bata". 
Ryszard  Kapuściński


"Natura jest zawsze mądrzejsza od ludzkich pomysłów".
Antoni Kępiński


 "Człowiek z charakteru przypomina psa: chce ufać i być wiernym".
 Kamila Kampa 


"Jakże nudne i monotonne byłyby odgłosy lasu, gdyby prawo do śpiewania miało tylko dziesięć najzdolniejszych ptaków."
  Arnold Bennett 


"Jak można przechodzić koło drzewa i nie być szczęśliwym, że się je widzi? Rozmawiać z człowiekiem i nie być szczęśliwym, że się go kocha?"
Fiodor Dostojewski

 

"Piękno natury jest uzewnętrznieniem natury".
 Karol Darwin


do posłuchania- klik

A, jak u Was jest z wolnym czasem, na co go przeznaczacie?
Spacerujecie sami, czy w towarzystwie?
Pozdrawiam najserdeczniej, witam nowe twarze, dziękując za Waszą obecność, życzenia i miłe słowa 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Cytat do zapamiętania:

"Pierwszym prawem natury jest pragnienie własnego szczęścia".
Jeremy Bentham

A, to zdjęcia ze spacerku z dn.30 kwietnia:) 

🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳

79 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Las w moim miasteczku piękny cały:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Spacer to jedna z najprostszych, ale elementarnych przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      To prawda, że spacer, to sama przyjemność:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Jeszcze dodam:
    "I gdy człowiek wejdzie w las, to nie wie,
    czy ma lat pięćdziesiąt, czy dziewięć,
    patrzy w las jak w śmieszny rysunek

    i przeciera oślepłe oczy,
    dzwonek leśny poznaje, ćmę płoszy
    i na serce kładzie mech jak opatrunek"

    K.I. Gałczyński

    Serdeczne uściski posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poezja Gałczyńskiego na każdy temat- idealna, uwielbiam:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Piękny masz ten las! Ja też mam wokół siebie dużo cudnej natury, bowiem kilkaset hektarów starej puszczy, więc też jestem szczęściarą. Trafne wybrałam do niej myśli, a ja jeszcze dodam gdzieś zasłyszane, że "natura to zielone schronisko okaleczonych dusz".
    Miłego tygodnia, pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny, to fakt:)
      Trafna ta zasłyszana myśl:)
      A, która to puszcza w Twoich stronach, skąd pochodzisz Uluniu?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. To Puszcza Bieniszewska (albo Kazimierska, różnie pojawia się w zapisach) w okolicach Konina. Nasze zielone płuca!

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia. Ja ostatnio chodzę do lasu kiedy mogę. Nigdy nie myślałam, że tak będę tęsknić za świeżym powietrzem. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie przewidział faktu, że będziemy tęsknić za czymś, co było na porządku dziennym, na nieciągnienie ręki!
      Warto szanować drobnostki, cieszyć się chwilką:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. U nas różnie z tym bywa... A ja wolę jednak unikać ludzi jeśli się tylko da...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lesie wtedy spotkałam tylko 1 osobę i to z daleka!
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  7. Rozmarzyłem się. Tęsknię do pewnego pięknego miejsca i na razie nie wolno mi go odwiedzić. Ta brzózka jest przepiękna - aż się prosi o obrazek w oleju.
    Ale że psa w lesie spuściłaś ze smyczy, to Ci się należy porządne "Oj oj oj!", jakby powiedział mój najmłodszy sąsiad. W tym roku skończy 2 lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobra, nie zauważyłem tego otoku, okey? Cienki taki, zlewa się z otoczeniem i w ogóle. Należy się "Oj oj oj" za używanie za cienkiego otoku!

      Usuń
    2. Pies na smyczy- zawsze jest, gdzie tego konieczność!
      Znam zachowanie w lesie, w końcu mam dobrą "znajomą" Panią Leśnik:)
      I mnie już brakowało lasu, tego zapachu, klimatu, muzyczki: szumu drzew i śpiewu ptaków, no i przede wszystkim spacerowania:)
      A smycz... jest w porządku:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Piękny, kojący wpis, Morgano, Dziękuję. Wczoraj pół mojej rodzinki, łącznie z tym niemowlakiem pojechało w lasy., a teraz dziadek z tym 6-latkiem na rowerach wyruszyli po gałązki wierzbowe. Będą strugać fujarki :)))
    Miłego dnia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziś wyczytałam, że już plaga kleszczy! musimy uważać, oglądać siebie i bliskich, po powrocie!
      Czas spędzony z Rodzinką- bezcennym :)
      A wiem, bo miałam Dzieci i Wnusia na sobotę w gościnie:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Śliczne zdjęcia i wspaniałe cytaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam spacery na łonie natury, fajne zdjęcia, śliczny psiak ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Spacerujemy codziennie, czasem dwa razy dziennie, wczoraj ponad 20 tysięcy kroków. W weekend wycieczki, by odwiedzić znajome miejsca, ale trzeba zabierać zabierać termos i prowiant.
    Modlimy się o deszcz, by znów lasów nie zamknęli z powodu suszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja czekam na ciepły, gęsty deszczyk!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Jakże pięknie się zrobiło, jakże zrazu pozytywnie, prawda? :)
    Zwykle spacerowałam sama tak dla ducha, ale teraz mąż cały czas w domu, więc chodzimy razem. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyjemny spacer w miłym towarzystwie. Piękne zdjęcia i cytaty.
    Pozdrawiam słonecznie, Morgano i życzę zdrówka i pogody ducha na każdy dzień:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia. Ja w dalszym ciągu oglądam piękno świata z perspektywy okna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powrotu do miłego wyjścia na spacerek:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Piękne zdjęcia, cieszę się, że tu trafiłam. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny spacer wśród natury ! lubię obserwować drzewa, przyglądając się im szczegółowo. U mnie za wiele tego czasu wolnego nie ma. Hasam z psem po łące - to raczej dość obowiązkowe jest, bo pies musi się wybiegać. Poza tym szyję maseczki, bo kilka osób mnie prosiło i staram się zapanować nad ogrodem. Uściski serdeczne posyłam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas trzeba czymś zapełnić, aby poczuć się wartościowo, lepiej.
      Musimy uważać na kleszcze, podobno już ich plaga!
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  17. U nas okazało się że górnicy w jeden z kopalń są zarażeni prawie w 90 procentach teraz strach nawet iść do sklepu a co dopiero do lasu bez maseczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas także. Może piszemy o tej samej kopalni...
      A zdjęcia ze spaceru piękne Morgano.:)
      Serdeczności posyłam.

      Usuń
  18. Pochodziłabym po lesie, ale tak głęboko, daleko, bez ludzi, w pełnej ciszy. Ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak napisałam wcześniej. Spotkałam w lesie tylko 1 osobę z daleka.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Nie nie, nie o takie coś mi chodzi :) Mam na myśli taką totalną głuszę, gdzie wiem, że nie mam szans zobaczyć nawet cienia człowieka. Gdzie do najbliższego domostwa jest dobre kilka kilometrów. Taka prawie dzicz. To mi się marzy :)

      Usuń
    3. Ciekawe... kiedy każdy pragnie kontaktu z drugim człowiekiem, łaknie ludzi, to TY odmiennie!
      Szanuję, nie wnikam jednak:)

      Usuń
  19. Byłaś na cudownym spacerze. Nue wyobrażam sobie chociaż raz wctygodnii być w lesie, ywielbiam to miejsce. Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacery lubię, ale nie zawsze mogę iść. Wszystko zależy, jaki jest stan mojego zdrowia!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Chętnie powędrowałabym leśnymi ścieżkami. Nie pamiętam kiedy tam byłam. Zazdroszczę tego spaceru Morgano.
    Pozdrawiam wiosennym, upragnionym deszczem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pójdziesz i TY na spacerek, potrzeba czasu:)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Witaj
      Mam nadzieję, że Twoja pierwsza majówka tego roku jest równie udana jak moja. Niestety wyjątkowo szybko minęła. Cieszę się jednak, że znowu dane mi było cieszyć się moim ogrodem.
      Jednak ciężko było wrócić z powrotem do siebie.
      Pozdrawiam nadzieją na kolejną majówkę w ogrodzie

      Usuń
  21. Las jest wielkim skarbem. To dobrze, że możemy już iść do lasu na spacer.
    Piękne zdjęcia i piękne urywki wierszy do nich dobrałaś.
    Bądż zdrowa Morgano i uważaj na siebie...
    Serdeczności pozostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Spokój i przyjemne, zdrowe "zmęczenie" organizmu:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Korzystam jak jest okazja z parku. Blisko jest, więc nie ma problemu z dotarciem na spacer.

    To dobra wiadomość z bibliotekami. Też powinienem przejrzeć swoje książki. Część pewnie spodobałaby się w bibliotece.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwość spacerku wśród zieleni, to wielkie dobro:)
      Moje książki do biblioteki już spakowane, w tygodniu zaniosę i oddam w inne ręce do poczytania:()
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. Piękna wędrówka! Ale nie zazdroszczę, bo sama też jeżdżę do lasu, w którym nawet jelonek się mnie nie wystraszył, więc uznałam, że w tym zamknięciu jeszcze tak bardzo nie zdziczałam, a może...właśnie, że tak...nie wiem ;)
    Pogody ducha i zdrowia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję- wzajemnie zdrówka życzę:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Niby zwykły spacer do lasu, a jak cieszy i odpręża!
    Cudownie, że mieszkasz w pobliżu lasu, to wygrana na loterii.
    Delektuj się codziennymi spacerami dla zdrowia ducha i ciała.
    Pozdrawiam, Morgano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Delektuję się, ile tylko mogę:)
      Dziękuję i odwzajemniam pozdrowienia;)

      Usuń
  26. las- jest w nim życie, prostota i tajemnica - wszystko czego potrzebujemy.

    OdpowiedzUsuń
  27. .. prześliczne zdjęcia Kochana.. fantastyczny spacer z uroczym pieskiem pośród przepięknych drzew! ..piękne cytaty :)
    .. na szczęście mam na Powiślu (wokół swojego domu Parki), więc mogę sobie pospacerować albo posiedzieć na ławeczce <3

    - pozdrawiam Cię najcieplej, ściskam najserdeczniej, życzę moc zdrówka i każdego dnia cudownych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za ciepłe, jak zawsze miłe słowa:)
      Mamy szczęście, że wokół nas tyle zieleni:)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  28. "Krajobrazy są stanami duszy" - piękny cytat, inne zresztą też.:)
    Oddają klimat tego miejsca.
    Spacer uroczy, zdjęcia śliczne Morgano.
    A jeśli chodzi o wolny czas, to nie mam go za dużo.
    Prowadzę zajęcia online, poprawiam prace etc.
    Byliśmy z M. dwa razy na krótkim spacerze.
    Marzę już o jakimś dłuższym wyjeździe.
    Pozdrawiam Cię już prawie majowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o podróżach już nie marzę, bo chyba odległe raczej!
      Mam wiele niezałatwionych, niejasnych spraw z ZUS-em i nie tylko!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  29. Prześliczne zdjęcia i idealnie dobrane sentencje. Fajnie, że można już wyjść z domu i podziwiać budzącą się, ba już obudzoną przyrodę. A jest cudnie. Ja też dużo spaceruję po podwórku po za tym z mamą czasem idziemy na kijki. Lubię chodzić, co prawda szybko to nie da rady, ale lubię. Pozdrawiam serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam wczoraj na dłuższym spacerku i las, zieleń, przyroda bujnie, soczyście rozkwitła:)
      A jeszcze dzisiejszy, tak wyczekiwany długo deszcz, jej bardziej pomoże:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Jak pięknie! Jak ja lubię i las i takie zdjęcia... Gdyby ludzie uwierzyli że las leczy to by z niego nie wychodzili ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzić z lasu trzeba, aby zrobić miejsce kolejnym spacerowiczom:)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  31. Odpowiedzi
    1. Welcome to my blog!
      Thank you, and the forest is indeed beautiful, green, friendly :)
      Greetings:)

      Usuń
  32. Przepiekne drzewno- leśne cytaty wplecione w cudowne fotografie tego co stworzyła natura czyli las.
    W lesie byłam ostanio dwa tygodnie temu, skorzystałam z okazji i wybrałam sie tam na samochodowa wycieczke ( mieszkam w miescie zatem).
    Cześciej jednak przebywam w domu aniżeli na zewnatrz ....


    pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja mieszkam w mieście, ale mamy blisko las:)
      Ja wychodzę, ale nie za często.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  33. Bardzo dziękuję za cudowny, relaksujący spacer. Towarzystwo pieska jest bezcenne. Droga Morgano, zdjęcia prześliczne!!!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za miłe, jak zawsze słowa:)
      One niczym miód na serce me:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  34. Cudny psiak :) i piękne widoczki :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Asiu, że moje miasteczko ma malownicze tereny, a piesek, to super kompan na spacery:)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  35. Przyjemnie było pooglądać twoje zdjęcia Kochana. Ja dziś w końcu byłam na cmentarzu zapalić mam ci znicze. Było bardzo przyjemnie między drzewami aż się nie chciało opuszczać tego miejsca. Jak tylko obrobie zdjęcia to wrzucę bo sporo narobiłam. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulam, bo wyobrażam sobie, co czujesz!
      Spacery dają mi chwilę relaksu i zapominania o bólu fizycznym.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  36. czekam na grzyby... wtedy las codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas od lat-grzybów brakuje, a uwielbiam zbierać, jeść mi nie wolno!

      Usuń