poniedziałek, 21 października 2019

Pamięć kobiety i mężczyzny

     Witajcie kochani w nowym dniu, nowego tygodnia!
Piękna jesień wciąż trwa, kolorowa i cieplutka, oby tak dalej:)
Dziś temat, który właściwie jest oczywistym.
A mianowicie, kto z nas ma lepszą pamięć?
To my-Kobiety, tak:) 
A wszystko, to zasługa mózgu.
Kobiety zapamiętują inaczej, niż mężczyźni.
A mianowicie wyczytałam, że z medycznego punktu widzenia:
"Mózg kobiecy jest nieco mniejszy od męskiego.
Różnica wynosi średnio 10 proc. objętości, ale liczba komórek nerwowych kobiet jest gęściej rozmieszczona.
Kobiecy mózg skrywa więcej ośrodków, które decydują w kwestii  podejmowania decyzji, odwrotnie jest w męskim mózgu.
Sieci neuronalne powiązane z produkcją mowy u kobiet są zlokalizowane w dolnych obszarach płatów czołowych obydwu półkul. 
A u mężczyzn za analogiczne procesy odpowiada dolny obszar czołowy tylko półkuli lewej. 
Podczas aktywności werbalnej kobiety używają obydwu półkul, natomiast u mężczyzn dominuje jedna z nich. 
Można podsumować, że mężczyźni „mówią” tylko lewą półkulą.
Nasz mózg stopniowo w okresie dorosłym, traci na wadze.

Ubytki są większe u mężczyzn i wynoszą w przybliżeniu 5 ml na rok, a u kobiet jest to około 6 ml, ale na 10 lat.
Psychologia zaś twierdzi, że:
"Różnice zapamiętywania są naciągane.
Mózg kobiety i mężczyzny funkcjonuje podobnie.
Mężczyźni posiadają pamięć przestrzenną, np. łatwo zapamiętują drogę do danego miejsca.
Kobiety zapamiętują emocjonalnie. A silne emocje pomagają zapamiętywać, to tzw. pamięć epizodyczna.
Mózg się zmienia w procesie rozwoju, wychowania.
Jedno jest pewne- wszyscy jesteśmy z Ziemi, nie z Wenus, czy Marsa!
Dowiedziono, że wydarzenia traumatyczne i bolesne zapamiętujemy na długo. A te radosne, dobre- szybko "umykają" z naszej pamięci.


My-Kobiety zapamiętujemy i pamiętamy, ale umiemy przebaczać. 
Choć, to także zależne od emocji. 
Mężczyźni, to nie tylko twardziele, wśród nich zdarzają się także wrażliwcy!
A, jak u Was jest z zapamiętywaniem?
Pozdrawiam słonecznie na kolejne udane jesienne dni:)

/ zdrowy koktajl z awokado /

do posłuchania- klik

Cytat do zapamiętania:

"Pamięć to pamiętnik, który stale nosimy ze sobą".
Oscar Wilde

/ jesiennie w moim lesie /

29 komentarzy:

  1. Kochana Morgano,
    Aż nie wiem co dziś wpisać w komentarzu. Z pewnością nasze pamięci nieco się róznią. Kobieta często pamięta emocje, barwy, zapachy. Mężczyźni sa nieco bardziej w tek kwesti praktyczni i skupiają się na konkretach :-)
    Miłego poniedziałku kochana

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. W sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałam, czy pamiętam więcej od mężczyzn. Może coś w tym jest. Na pewno każdy ma inne predyspozycje, w zależności od płci i nie tylko. Niemniej jednak myślę, że temat jest bardzo ciekawy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna ta nasza złota polska! :)

    Ze swojej strony mogę powiedzieć, że pamiętam, czasem wybaczam, ale nigdy nie zapominam. Taka jestem zawzięta ;)

    Pozdrawiam poniedziałkowo, z kotem na kolanach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, no my na pewno jesteśmy z Wenus ☺☺☺ a mężczyźni pewnie z Marsa, a niektórzy nawet z Jowisza, co widać po ich trudnościach myślowych ☻☻☻
    Ale wiem, że wzajemnie się dopełniamy i to jest w naturze piękne:)
    Ciekawe motto i piękna piosenka Sośnickiej:)
    No i cudną tam masz jesień! U mnie też tak barwnie! Pozdrawiam więc kolorowo:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy temat, jednak ja przeczę temu założeniu. Ciągle o czymś zapominam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj z tą moją pamięcią różnie ostatnio bywa. No cóż, wiek. Buziaki Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  7. Więc najlepiej jak te dwa mózgi współdziałają że sobą:)))
    Piękna jesień:) Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo istotną rzeczą jest fakt, że my kobiety robiąc coś potrafimy skupiać się równocześnie na kilku rzeczach na raz, a mężczyźni niestety tylko na jednej:)
    Sośnicką bardzo lubię. Szczególnie podoba mi się piosenka "Bez Ciebie jesień".
    Pozdrawiam jesiennie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od zawsze słyszałam, że kobiety i mężczyźni się różnią.... emocjonalnie, duchowo. Nie wiem, czy na ten fakt ma wplyw wielkosc mózgu. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem jak jest naprawdę, ale na pewno bez męża zgubię się w lesie, natomiast ja lepiej pamiętam daty i szybko znajduję przedmioty. Z wiekiem jednak wszystko się może zmienić, och ta skleroza!

    OdpowiedzUsuń
  11. Też o tym pisałam, przy okazji polecając ciekawą lekturę. Może Cię zainteresuje: https://ekstraktzycia.blogspot.com/2019/03/mozgi-kobiet-i-mezczyzn.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Już dawno zauważyłam, że ja zapamiętuję szczegóły, a mąż bardziej ogólnikowo, ma też duży zmysł orientacji w terenie, ja zgubię się łatwo w nowym miejscu. Mąż nie rozpamiętuje różnych drobiazgów, przykrości, odcina się, ja niestety pamiętam i to nie jest zbyt przyjemne. Także pamięć bywa dobrodziejstwem, a czasem przekleństwem.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazwyczaj mężczyźni nie pamiętają o datach i ważnych wydarzeniach rodzinnych.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Mężczyźni posiadają pamięć przestrzenną, np. łatwo zapamiętują drogę do danego miejsca." - U mojego mężczyzny to akurat się sprawdza, to on pamięta różne szczegóły przestrzenne, trasy. Ma doskonałą orientację praktycznie wszędzie: w lesie, w mieście, także w takim, w którym jest pierwszy raz. Natomiast ja łatwo się gubię, w rodzinie słynna jest historia, jak to zgubiłam się podczas wyprawy do toalety w przydrożnym pubie.

    OdpowiedzUsuń
  15. ..mężczyźni maja orientację przestrzenną, czyli łatwo się odnajdują w terenie i zapamiętują drogę.. a my kobiety mamy pamięć emocjonalną
    i łatwiej zapamiętamy szczegóły :)
    ..zdjęcia są przepiękne! ❤️

    - pozdrawiam cieplutko i dużo zdrówka życzę 💕

    OdpowiedzUsuń
  16. mówisz, że my łatwiej zapamiętujemy? hmmm, ostatnio mam wrażenie (chociaż nie, pewność mam), że mój mozg sam wybiera, co zapamiętać, bo potrafię kogoś słuchać, nawet kiwać głowa a trakcie tego słuchania, wydaje mi się, że nawet tego kogoś SŁYSZĘ a jednak, później okazuje się, że ni cholery, niczego nie zapamiętałam.... :D
    pozdrawiam ciepło, choć mgliście .... :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Brak podzielności uwagi u mega męża doprowadza mnie do szału. Mam koleżankę w pracy z tą samą przypadłością i patrzę na nią jak na kosmitę :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Mozg jest niesamowity przez to, że nie jest dobrze poznany do tej pory.

    Pewnie tak jest. Chociaż jak ktoś zgłasza się do udziału w teleturnieju jakimś, to musi liczyć się ze stresem. Po części pewnie sam zareagowałem zbyt wielkim szokiem na brak wiedzy o religii tej uczestniczki po teologii.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie na darmo mężczyzna mówi do kobiety -co masz w lodówce to nie pamiętasz ,ale co ci powiedziałem rok temu to z dokładnością do słowa mi wytkniesz:))))))świetnie to opowiedział Joe Monster i jego "pudełko nicości":))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. "Pamięć to pamiętnik, który stale nosimy ze sobą". - piękne słowa - jak już pisałąm wcześniej , to prawda ,że męska jak i żeńska pamięć opiera się na innych podstawach. I cos faktycznie jest z tymi smutnymi wydarzeniami, że zapamiętaujemy je w sposób szczególny :_)

    pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy i fascynujący temat, Morgano. Gdy patrzę na siebie i na Ciccino dochodzę do wniosku, że...mamy podobne mózgi;-) To znaczy... albo mój jest bardziej męski albo jego bardziej kobiecy. Obydwoje np. szybko podejmujemy decyzje, mamy dobrą pamięć przestrzenną i podzielność uwagi. Obydwoje zapominamy lub przekręcamy imiona nowo poznanych osób, nie chowamy w pamięci traumatycznych przeżyć. To co zdecydowanie nas różni to łatwość nauki języków obcych, którą mam ja, Ciccino w tej kwestii ma o wiele trudniej.
    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam słonecznie i życzę zdrówka, Morgano:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Hmm bo ja wiem jak to u nas jest? Ogólnie oboje pamięć mamy, ale Marco bardziej pamięta i zwraca uwagę np. na liczby, daty, numery samochodów. Ma pamięć do dat, ja zaś do wydarzeń, lecz zdarza się, że nawet zapomnę co jadam na śniadanie hahahaaha.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamięć wymaga ciągłych ćwiczeń jak mięśnie.
    Warto zacząć od wyrzucania z niej złych wspomnień ,przypominania sobie tych najlepszych i ciągłego konstruowania nowych celów.
    W zapamiętywaniu chodzi o pomijanie złych doświadczeń, bo tylko te dobre mogą nas naprowadzić do szczytowania w chwale

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Morgano Kochana

    Nigdy nie miałam wątpliwości, że my kobiety mamy lepszą pamięć niż mężczyźni. Ciekawy ten koktajl z awokado.

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie też pogoda się poprawiła, mgła jakby mniejsza. Ogólnie nie mam na co narzekać, zarówno pod tym jak i wszystkimi innymi względami.:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Dlatego kobiety są bardziej wykształcone, oczytane i potrafią trzymać w rękach cały dom, a nawet zarządzać swoim mężem.
    Serdeczności zasyłam

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za pozostawione komentarze i Wasze przemyślenia na temat:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Hej zawędrowałam tu ze swojego bloga, na którym zostawiłaś komentarz. Fajny podjęłaś temat, będę częściej tu zaglądać, poinformuję Cię o nowym wpisie, mam zamiar niedługo wrzucić 3 rozszerzony opis. Pozdrawiam i do zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      Rozgość się i zapraszam do rozmowy przy kawce:)
      Pozdrawiam miło:)

      Usuń