czwartek, 12 września 2019

Filmowo u Morgany

     Kochani!
Mam dziś dla Was przegląd filmów, które obejrzałam i polecam.
Może, któraś propozycja Was zainteresuje, a może obejrzeliście także...
Pierwszy film, to dramat i komedia w jednym, czyli: "The Professor" z 2018r. 
Reżyserii podjął się Wayne Roberts.
W roli głównej mój ulubiony aktor Johnny Depp. 
To doskonała rola, powrót do formy i przystojnego wyglądu!
Tytułowy bohater Richard jest mężem, ojcem. Stanowią zwykłą, na pozór rodzinę.
Pracuje na uniwersytecie, uczy trudną młodzież. Sam ma dorastającą córkę.
Kiedy dowiaduje się o śmiertelnej chorobie i kilku miesiącach życia, wówczas porzuca swój poukładany świat.
Na dodatek żona Claire oznajmia o zdradzie, a córka o odmiennej seksualności.
Richard zaczyna żyć inaczej, pełniej, momentami frywolnie, zbyt swobodnie, bez żadnych zahamowań i kodeksów moralnych.
A zmiana dotyczy zarówno pracy, jak i życia osobistego. 
Nie pochwalam oczywiście przekleństw, czy używek, ale są na potrzeby filmu "wybaczone".
Film z mądrym, życiowym przesłaniem oraz piękną muzyką.
Kto obejrzy, nie pożałuje.

/kadr z filmu, zdjęcie z sieci/

Cytaty z filmu:

"Pamiętajmy, że sami układamy historię naszego życia".
"Życie, to ptasi śpiew".

Kolejny film, który chciałabym polecić, to: "Tajemnice Joan" z 2018r. Reżyseria: Trevor Nunn.
Film nakręcono według książki Jennie Rooney.
To prawdziwa historia z życia Melity Norwood zdemaskowanej w wieku 87 lat, jako najdłużej działający szpieg KGB.
W tej roli doskonała, jedna z moich ulubionych oscarowych aktorek, czyli Judi Dench.
Spokojne dotąd życie głównej bohaterki Joan Stanley, starszej już pani: matki, babci przerywa oskarżenie i areszt.
Zostaje wezwana na przesłuchanie w sprawie zdrady stanu i państwa brytyjskiego. 
bestsellera o najbardziej zaskakującym szpiegu w historii Wielkiej Brytanii. W tej roli niezrównana Judi Dench. Rok 2000, przed
bestsellera o najbardziej zaskakującym szpiegu w historii Wielkiej Brytanii. W tej roli niezrównana Judi Dench. Rok 2000, przed
bestsellera o najbardziej zaskakującym szpiegu w historii Wielkiej Brytanii. W tej roli niezrównana Judi Dench. Rok 2000, przed
bestsellera o najbardziej zaskakującym szpiegu w historii Wielkiej Brytanii. W tej roli niezrównana Judi Dench. Rok 2000, przed
W filmie przenosimy się do czasów młodości Joan i również okresu współczesnego.
W rolę młodziutkiej Joan wcieliła się  piękna Sophie Cookson.
W jaki sposób  Joan broni swojego dobrego imienia. Jak ocenia postępowanie, podejmowanie decyzji sprzed la i  jak pomaga jej w tym syn-prawnik dowiemy się już z filmu.
Zapraszam i polecam, bo wart obejrzenia. 

/fot. z sieci, fotos z filmu/

 Trzecim filmem jest produkcja polska w reżyserii Kingi Dębskiej: "Plan B" z 2018r.
 Agnieszka: (Edyta Olszówka), Klara (Roma Gąsiorowska), Natalia ( Kinga Preis) i Mirek (Marcin 
 Dorociński), to cztery bardzo różne osobowości.
Poznajemy ich losy na  kilkanaście dni przed Walentynkami, kiedy to każdemu z bohaterów nagle "wali "się cały świat na głowę.
Przypadkowe spotkania z ludźmi, psem będą miały znaczące rozstrzygnięcia i szczęśliwy finały.
Akcja filmu komediowa, ale z momentami dramatu.
Puenta jedna, nie wolno się załamywać, z każdej sytuacji jest jakieś wyjście, tzw. "plan b".
Atutem filmu jest dobra obsada aktorska. 
Lekkie kino dla kobiet, ale nie tylko. Polecam:)

/fotos z filmu, zdj. z sieci/

Czwarta propozycja do obejrzenia nosi tytuł: "Vakuum" z 2017r.
To dramat, pełen zaskakujących  zdarzeń, emocji.
Bohaterka filmu, to 60-letnia Meredith, świetna rola Barbary Auer, szczęśliwa żona i matka.
dowiaduje się nagle o swojej chorobie.
Przygotowuje się wraz ze swoim mężem André ( w tej roli Robert Hunger-Bühler) do świętowania 35-rocznicy ślubu.
W przededniu otrzymuje zaskakującą wiadomość, że jest  jest nosicielką wirusa HIV. 
Jako wierna żona, przypisuje zarażenie chorobą swojego męża, jednocześnie  oskarżając go o zdradę.
Postanowiła go śledzić i okazało się, że od kilku lat Andr'e był klientem domu publicznego.
Rozgoryczona Meredith wyrzuca męża z domu.
Ale on nie może znieść samotności i błaga żonę o powrót.
Jak, to kobieta, tak i główna bohaterka  postanawia nie poddawać się, chce na nowo mężowi zaufać i móc mu przebaczyć.
Tematyka trudna, ale film polecam, bo warty obejrzenia.

/fot z sieci/

I na koniec thriller :"Greta" z 2018r.  Reżyseria: Neil Jordan.
Główna bohaterka Frances ( zagrana przez Chloë Grace Moretz) rozpoczyna swoje samodzielne, dorosłe życie w Nowym Jorku.
Pewnego razu znajduje w metrze elegancką torebkę. Postanawia odszukać jej właścicielkę.
Doskonała rola gwiazdy kina sprzed lat Isabelle Huppert, która wcieli się w makabryczną postać tytułowej Grety.
Greta jest Francuską, zakochaną w muzyce klasycznej.
Osamotniona Frances, która niedawno straciła matkę, uzależnia się i bardzo zbliża do owdowiałej, żyjącej samotnie Grety. 
I tu zaczyna się jej koszmar!
Greta wplątuje Frances w swoją "chorą" grę, której głównym celem jest przejęcie władzy i kontroli nad jej życiem.
Polecam, film z lekkim dreszczykiem psychologicznym.

/fotos z filmu, zdj. z sieci/

To tyle na dzisiaj i czekam na Wasze godne uwagi  propozycje filmowe.
Ciekawa jestem, jak Wam wyszły racuszki z moich przepisów?  kilka osób obiecało przez miniony weekend przetestować!
Życzę Wam słonecznych, kolorowych, pełnych uśmiechu dni:)
Serdecznie dziękuję z całego serca za Waszą pamięć, dowody sympatii i nadesłane pamiątki, widokówki:)
Ostatnio takie piękne przyszły od Ani i Kasi:):):)

/Aniu- papużki oprawię, powieszę na ścianie/

 do posłuchania- klik

/wrześniowo-wrzosowo na moim na balkonie/

Motto do zapamiętania:

"Kino jest jakby zwierciadłem społeczeństwa, ukazującym jego najtajniejsze marzenia i aspiracje. Stąd jego ogromna siła i niemal nieograniczona przenikliwość".
Jane Fonda

43 komentarze:

  1. Z przedstawionych filmów obejrzałam jedynie "Tajemnice Joan" . Warto było. Jestem fanką Judi Dench.

    Wczoraj byłam na "Polityce" i... tylko ja się śmiałam i jakiś pan w sąsiednim rzędzie.

    Pozdrawiam :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam żadnego z polecanych przez Ciebie filmów, Morgano. Ale w pierwszej kolejności sięgnę po 'Tajemnicę Joan' bo bardzo lubię Judi Dench:-)
    W ogóle ostatnio niewiele oglądam, wolę czytać książki:-)
    Pozdrawiam cieplutko Morgano:-) Życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie znam żadnego z polecanych przez Ciebie filmów. Chętnie obejrzałabym "Tajemnice Joan" ze względu na Judi Dench.
    Ja ostatnio obejrzałam "Zimną wojnę" (pod koniec sierpnia wreszcie pojawiła się w tutejszych kinach) i bardzo ciekawy japoński film pt. "Dziennikarz" (jap. "Shinbun kisha", nie wiem jak jest tłumaczony na angielski) w reżyserii Fujii Michihito.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię japońskie kino, zatem film obejrzę, za polecenie dziękuję:)

      Usuń
  4. Witam. Nie oglądałam nic z tych propozycji...może ostatni film z Twojej listy warto obejrzeć ;)
    Hmmm na myśl mi przyszedł film Projektantka - dobry film z dobrym przesłaniem i poruszający kilka ważnych tematów. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film oglądałam także, specjalnie ze względu na obsadę i Kate Winslet:)
      To jedna z najpiękniejszych aktorek!

      Usuń
  5. Druga pozycja mnie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
  6. Żadnego z polecanych filmów nie oglądałam.Do kina chodzimy z moim M na Kulturę Dostępną i wtedy oglądamy dobre filmy polskie.W internecie rzadko coś oglądam,jak już wchodzę to raczej blogi i fb albo pinterest:)))Zdecydowanie bardziej wolę czytać książki:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za podpowiedzi, niektóre znam z zapowiedzi, ale żadnego jeszcze nie obejrzałam, więc zapisuję w kajecie:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też lubię Depp'a, zwłaszcza w filmach kostiumowych. Film opiszę sobie na listę, bo jeszcze nie widziałam. Ostatnio oglądałam z tym aktorem "Morderstwo w Orient Expressie". Bardzo mi się podobał, choć nie miałam takie zabawy, bo znałam książkę.
    Drugi film raczej by mnie nie zainteresował. Nie przepadam za historiami o agentach. "Plan B" też sobie raczej daruję. "Vakuum" to też nie mój klimat... no dobra, to może ja coś polecę. Obejrzałam ostatnio "Gran Torino" z Clintem Eastwoodem, film nakręcony niedawno. Końcówka mnie zaskoczyła, niesamowite rozwiązanie.
    p.s. Morgano, to są papużki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem- papużki, przejęzyczenie, bo myślalam o nich!
      Z Deppem staram się oglądać wiele filmów, a wspomniane wyżej filmy także obejrzałam:)

      Usuń
  9. Ostatnio mi nie po drodze z oglądaniem, ale w jesienne wieczory pewnie nadrobię i skorzystam z Twoich poleceń. Wprawdzie będąc na wakacjach byliśmy w kinie z Przyjaciółmi na „Polityce”, ale zostawię to bez komentarza.
    Serdeczności na nadchodzący weekend🌻

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja za bardzo telewizyjna nie jestem, latem to prawie wcale telewizji nie oglądam, ale Twoje ciekawe propozycje zostawię sobie na czas zimowy:)
    Dziękuję, pozdrawiam Cię serdecznie:) Do usłyszenia:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Z filmów chętnie obejrzałbym ten z Judi Dench.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Filmy z udziałem Judi Dench zawsze są wartościowe:)

      Usuń
  12. Ciekawe propozycje na jesienne wieczory, aczkolwiek filmy rzadko oglądam wolę seriale .Bardzo podobał mi się serial Atypowy, Dom z papieru, Grace and Grace, Ósma ofara i wiele innych. Papużki urocze, a balkon wrześniowy jest cudny.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałem tych tytułów, ale w sumie się nie dziwię, bo jakoś ostatnio filmomaniakiem nie jestem, za mało czasu na wszystko ha ha! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bardzo mało oglądam, w ogóle telewizor mógłby dla mnie nie istnieć, a jeśli już się zdecyduje coś obejrzeć to na dużym ekranie w kinie. Nie wiem skąd się to u mnie wzięło, ale od jakiegoś czasu unikam telewizji jak ognia. Chyba zwyczajnie szkoda mi na to czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za wizytę u mnie na blogu. Rzadko niestety do kina chodzę. Sam nie wiem dlaczego. Ale teraz postanowiłem być na polskim filmie o Piłsudskim. I zaraz zobaczę w jakim warszawskim kinie grają. Pozdrawiam Ciebie serdecznie Vojtek
    Ps. Znalazłem Twojego bloga naokoło. Jak dajesz ślad u mnie to nie otwiera sie na tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co się dzieje.
      Już któraś z kolei osoba mi pisze, że nie może znaleźć mojego bloga!

      Usuń
  16. Trochę to trwało,ale blog odnalazłam.Zapiszę

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio oglądałam Gretę i później spać nie mogłam tak mnie zdenerwował ten film :) Jak sobie pomyślę, że taka bezkarna psychopatka tyle dziewcząt więziła, brrr.... Ale film fajny, mocny :). Innych nie oglądałam, ale zachęciłaś mnie :)) Zbliżają się długie wieczory więc nadrobię kinowe zaległości :). Wczoraj byliśmy w kinie na „TO” - uwielbiam wszystkie ekranizacje Kinga :) Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie oglądałam nic z Twoich propozycji, ale opisy są bardzo zachęcające. Trudno mi zaproponować coś dla Ciebie, gdyż nie wiem, jakie gatunki i tematyka Ci odpowiada. Ale polecam "Dawcę pamięci", film o świecie, w którym nie ma miejsca na samodzielne myślenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      Do "Dawcy pamięci" przymierzałam się parę razy, coś w nim było nie tak, nie pasował mi.
      Może miałam zły dzień.


      Usuń
  19. Nie kojarze w ogóle filmów, ale pewnie dlatego, że mało oglądam, ale może w jesienny czas cos uda mi się zobaczyć :)
    Ale pięknie zakwitły kwiaty na balkonie.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. ..ostatnimi czasy do kina chodzę sporadycznie.. nie oglądałam żadnego
    z tych filmów, ale chętnie obejrzałabym 'The Professor', bo lubie Johnny Deppa i 'Tajemnicę Joan' :)
    ..ostatnio byłam w kinie na filmie 'Trzy kroki od siebie', to amerykański dramat romantyczny..

    - pozdrawiam najserdeczniej, życzę moc zdrówka i miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie filmu, postaram się obejrzeć:)

      Usuń
  21. Witaj!

    Zawitałem u Ciebie po przeczytaniu wpisu u Iwony (z bloga Iwona Zmyślona).

    Co jakiś czas łapię fazę na oglądanie filmów, ich wybór nie zawsze jest oczywisty (od czegoś zupełnie ogłupiającego po bardziej dające do myślenia kino). :) Widzę, że od Ciebie będę mógł się dowiedzieć co jest warte uwagi w tej materii.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie na moim blogu!
      Nie byłam jeszcze na blogu Iwony, zatem nie wiem, co to za polecenie.
      Zapraszam, często są u mnie seanse filmowe tylko na blogu, ale zawsze...:)

      Usuń
    2. Całkiem dobre polecenie i zgadzam się z większością elementów notki u Iwony.

      Takie polecanie zacnych rzeczy jest zawsze w cenie.

      Mam nadzieję, że za jakiś czas będziesz też miała okazję do jakiegoś wyjazdu.

      Dziś pogoda całkiem dopisała, w Pucku jak na wycieczce byliśmy momentami było bardzo ciepło.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Morgano - żadnego z tych filmów nie oglądałam, więc z tym większym zainteresowaniem przeczytałam Twoje o nich recenzje.
    Bardzo Ci dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie.
    P.S. Odpisz proszę na mój mail.

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam Depp, poszukam dzisiaj na HbO
    OSTATNIO mam więcej czasu...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Super filmoteka, same nowości.
    Z przyjemnością przeczytałam wszystkie recenzje.
    Najchętniej obejrzałabym "Gretę" i "Tajemnice Joan", ale pozostałe też.
    Może trafi się okazja. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tylko książki czytam dopóki wzrok pozwoli, bo ten zapach, ta możliwość wracania do przeczytanych i niezapamiętanych momentów, zakreślania w swoich książkach ważnych sformułowań - nie do przecenienia dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pellegrino
      Ten komentarz, to chyba powinien się znaleźć pod kolejnym postem o książkach, nie tutaj, gdzie filmowo?;)
      Ale nie szkodzi:)

      Usuń
  26. Pierwsza pozycja mnie zaciekawiła, postaram się obejrzeć. Temat troszkę oklepany, ale wychodzą z tego zazwyczaj ciekawe filmy czy książki. I Deepa też chętnie zobaczę :).

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten pierwszy film widziałam na pewno, bo z Johnym Deepem. Rewelacyjny!!! Tamte pozostałe do oglądnięcia 😃😃😃

    Całuje mocno

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawe propozycje filmowe :) U mnie ostatnio mniej filmów, a więcej książek :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Na moim blogu często polecam filmy, godne uwagi- zapraszam:)
    Dziękuję wszystkim za wpisy na tematy filmowe:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przed nami Wigilia, Boże Narodzenie. Chciałam więc zostawić moje życzenia.
    Niech nadchodzące Święta, będą dla Ciebie niczym kolorowy prezent - kryjący w sobie najcudowniejsze niespodzianki
    Pozdrawiam oczekiwaniem na tą najpiękniejszą noc w roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzenia bożonarodzeniowe we wrześniu? 🤔
      Dziękuję 🎄

      Usuń