sobota, 4 maja 2019

Ukwiecony Kraków

        Witam pięknie w majowy wieczór wszystkich gości na moim skromnym blogu:)
Niektórzy z Was nie mogą odnaleźć się w nowej szacie graficznej mojego bloga, dlatego ją zmieniam na bardziej przejrzystą.
Dziś dodam tylko rozkwiecone fotografie z Krakowa z parku św. Wincentego a' Paulo, okraszę je cytatami.


"Gdy pytasz mnie czym ojczyzna jest odpowiem:
czyś chociaż raz chodził po rynku w Krakowie,
czyś widział Wawel, komnaty, krużganki,
miejsca gdzie przeszłość dodaje ci sił".
Marek Grechuta


"Złote nuty spadają na Rynek
i dokoła muzyki jest w bród
po królewsku gotuje Wierzynek
a kwiaciarki czekają na cud (…)
u nas chodzi się z księżycem w butonierce
u nas wiosną wiersze rodzą się najlepsze
i odmiennym jakby rytmem
u nas ludziom bije serce
choć dla serca nieszczególne tu powietrze".
Andrzej Sikorowski, Grzegorz Turnau


"O Kraków, Kraków, miasto z bajki,
Miasto – jak szczęście, jak muzyka,
Sine jak dym pykany z fajki,
Który z błękitem się spotyka".
Jan Sztaudynger


"O, kocham Kraków – bo nie od kamieni
przykrości-m doznał – lecz od żywych ludzi,
nie zachwieje się we mnie duch ani nie zmieni,
ani się zapał we mnie nie ostudzi,
to bowiem z Wiary jest, co mi rumieni
różanym świtem myśl i co mnie budzi.
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos – stanę na szczycie:
Stanisław Wyspiański



"Nie od razu Kraków zbudowano... ale warto było poczekać".
Artur Andrus


"Nasz prześliczny Kraków,
Od latek tysiąca,
Uśmiecha się niebu,
W złotych blaskach słońca".
Artur Oppman


"Na wszystkie moje tęsknoty
i na ochoty duszy mej – trzeba mi wielkiej psoty,
trzeba mi wielkiej psoty, trzeba mi psoty, hej…
Nocnych wypraw pod Kraków, długich rozmów rodaków,
wysokonogich lasów i bardzo dużo czasu".
Agnieszka Osiecka



"Kto chce poznać duszę Polski – niech jej szuka w Krakowie".
Wilhelm Feldman


"Gdyby nie było Rzymu, tedy by Kraków był Rzymem"
przysłowie polskie


Kochani, a jakie Wy macie wspomnienia związane z Krakowem?
Jak często odwiedzacie, to piękne, pełne zabytków i uroku miasto?
Dziękuję za Waszą obecność, zrozumienie i słowa otuchy:)
Pozdrawiam serdecznie na kolejne, majowe, pełne słońca dni:)
Trzymajmy kciuki za wszystkich maturzystów, połamania piór :)

do posłuchania- klik


26 komentarzy:

  1. Po pierwsze dziękuję za szatę graficzna, jesteś kochana, te nowinki coś źle na mnie działają...
    Po drugie, pomysł połączenia zdjęć i wierszy jest świetny, dobry byłby na kalendarz z Krakowem także.
    O świadczeniu rehabilitacyjnym wiem prawie nic, ale może ktoś się zgłosi...
    Mam nadzieję, że zdrowie nie dokucza Ci za bardzo, choć te zmiany pogody na wiele osób źle działają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często bywam, bo dzieci i wnuki. A tu historię opowiada każdy kamień. Świetne to połączenie opinii sławnych o Krakowie i zestawienie Twoich zdjęć. Super się czytało.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Morgano, miałaś świetny pomysł na wpis: zdjęcia i wiersze!
    Bardzo lubię Kraków, odwiedzałam go wielokrotnie, służbowo i prywatnie, i mam wiele cudownych wspomnień. A teraz to już tylko wirtualne spacery po Krakowie mi zostały, dzisiaj dzięki Tobie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam w Krakowie ::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu:)
      Koniecznie odwiedź miasto Kraka, bo warto:)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia wybrałaś, oddają klimat miasta. W Krakowie byłam dawno temu, wybieramy się z mężem kiedyś, ale ciągle odkładamy, albo coś staje na przeszkodzie. Może w przyszłym roku? W sprawie Zusu nie pomogę :(
    Trzymaj się cieplutko, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W Krakowie byłam tylko na dworcu bo miałam przesiadke do innego pociągu, ale chciałabym kiedyś zobaczyć to miasto. Ale wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kwitnące drzewa to prawdziwie rajski widok.
    Z Krakowem najpierw miałam negatywne wspomnienia, bo zwiedzałam byle jak ze szkolną wycieczką i w zasadzie niczego prócz rynku nie widziałam. A potem wszystko się zmieniło, bo rok temu przyjechałam do Krakowa na zupełnie innych warunkach i na spokojnie. Później drugi raz zwiedziłam "standardy" krakowskiej turystyki. I planuję kolejny raz już niedługo, ale jeszcze nie znam szczegółów.
    Pozdrawiam, trzymaj się ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne, chociaż przyprawia mnie o napad alergii :D Pozdrawiam wszystkich alergików :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia! W szczególności 4 mi się spodobało :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. co za piękne zdjęcia ;D Przecudowny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham Kraków, ale niestety mam okazję tam być tylko w okresie października to jest piękny. Jednak chyba przystrojony kwiatami jest jeszcze piękniejszy. Śliczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam:)
      Kraków jest piękny o kazdej porze roku:)

      Usuń
  12. Jakie piękne wiosenne zdjecia :) Pozdrawiam goraco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna wiosna, Twój Kraków prezentuje się cudownie :) My byliśmy tak ostatnio na majówce w 2016 i mamy raczej kiepskie wspomnienia, brak parkingu, jeżdżenie w kółko i polowanie na miejsce, chociaż same widoku cudowne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Krakow jest najpiekniejszym polskim miastem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie było znów wrócić do Krakowa, gdzie mieszkałam przez kilka lat ;) I przez jakiś czas całkiem blisko tego kościoła!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne wiosenne obrazy. Kraków jest pięknym miastem o każdej porze roku, a wiosną, skąpany w kwiatach jest wyjątkowy :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Morgano piękne zdjęcia Krakowa ❤ wiosną jest cudownie 😊 ja zakochałam się w tym mieście gdy wyjechałam tam na studia. To było 5 naprawdę wspaniałych lat. Wracam kiedy tylko mogę 😊
    Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Kraków, to rodzinne moje miasto. Teraz już jako emerytka, często spaceruję po uliczkach Starego Miasta. Każda ulica przywołuje wspomnienia z lat dziecinnych, lata studenckie, piękną młodość i okres dojrzały mojego życia. Teraz widzę urok Krakowa, uważnie przyglądając się jego zabytkom. Piękne miasto, które przeżywało ze mną chwile radości, szczęścia, smutku, a także i te z traumą. Jestem mu za to bardzo wdzięczna.
    Morgano, dziękuję Ci za przepiękne wiosenne zdjęcia i świetnie dobrane wiersze o Krakowie. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ach, jak ja to lubię, te kolory i zapachy wiosny.
    W Krakowie byłam ostatnio 2 lata temu, ale nie pierwszy, i pewnie jeszcze nie raz tam pojadę. Pozdrawiam :-D

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo piękne zdjęcia, cudnie wiosnę ukazałaś. Kraków jest i będzie moją miłością. Spędziłam tam najlepsze dwa lata mojego życia, wspominam je bardzo często. Tam jakoś tak życie samo się układało, nie musiałam zbyt się starać. Wstawałam rano i chciałam spędzić dzień na całego, tak tez robiłam Leciałam z jednej szkoły do drugiej, a potem jeszcze na zajęcia prywatne. Wieczorami zawsze na koncerty na żywo, energia była i się nie kończyła. Brakuje mi tych czasów. Jakoś tak to miasto budziło we mnie, co najlepsze. Może ja tam powinnam mieszkać. hehe

    Piękny post. Bardzo Cię serdecznie pozdrawiam i pamiętaj, że życzę, jak najlepiej tylko można. <3 Tulę mocno. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zdjęcia Morgano przeplatające się z poezją-pomysłowe i ciekawe połączenie:-) Kraków zacnie się prezentuje w wiosennej odsłonie. Szczególnie pięknie wyglądał Wawel wśród kwitnących magnolii. Widziałam na fotkach bo ostatnio jestem trochę ograniczona ruchowo.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  22. Za wszystkie Wasze miłe komentarze dziękuję z serca:)

    OdpowiedzUsuń