piątek, 6 lipca 2018

Atrakcje turystyczne Krynicy- Zdroju, Łuczakówka!

     Witam pięknie:)
Dziś ciąg dalszy mojego podróżowania z Mężem.


Zanim dotarliśmy do "Łuczakówki", najpierw chciałam zobaczyć z bliska cerkiew. 
Nigdy nie widziałam, ani nie byłam w cerkwi. Dowiedziałam się, że w Krynicy-Zdroju jest. Postanowiliśmy z Mężem odnaleźć, to miejsce.
Co prawda o porze dopołudniowej była zamknięta, ale choć z bliska zobaczyłam prawosławną cerkiew murowaną pod wezwaniem św. Włodzimierza Wielkiego.



Spacerując dalej, przypadkowi turyści polecili nam konieczne odwiedzenie prywatnego muzeum Pana Józefa Łuczaka. 
Polną ścieżką, porośniętą trawami, ziołami, za ręce z Mężem wznosiliśmy się do góry w poszukiwaniu owego miejsca. Pogoda piękna, motylki w brzuchu, zatem cudnie.

Wreszcie dotarliśmy. Dom otwarty, gościnny, pełen skarbów myśliwsko- przyrodniczych.


Przesympatyczny Pan Józef Łuczak, to człowiek-pasja. Były zawodowy żołnierz, myśliwy, wykształcony rusznikarz, ale przede wszystkim z zamiłowania wielki przyrodnik.
Prywatne Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie "Łuczakówka" istnieje od 2006 roku.
Wszystkie zbiory Pan Józef skrzętnie zbiera, pozyskuje w przeróżny sposób.
Część zbiorów, to osobiste trofea, min. z wypraw do Afryki.
Większość eksponatów, to "ofiary" przeróżnych zdarzeń i nieszczęśliwych wypadków.


Można w nim podziwiać niezwykłe  okazy spreparowanych zwierząt: ptaków, zwierzyny grubej, drapieżników, owadów. A także flory i minerałów.


Ponadto Pan Józef zgromadził w swoim muzeum kolekcję replik broni palnej: myśliwskiej oraz wojskowej.

To był miło spędzony czas, nawet nie wróciliśmy na obiad, bo warto było tutaj dalej zwiedzać, słuchać i podziwiać.
Doceniam szczególnie w życiu ludzi z ogromną pasją. Pełnych radości, szczęścia, pozytywnych emocji. Takim człowiekiem jest Pan Józef Łuczak z Krynicy-Zdroju!


Jeśli ktoś nie zna Pana Józefa i nie był w Łuczakowce, koniecznie musi nadrobić zaległości.
Miejsce koniecznie warte odwiedzenia i popularyzacji!
To doskonała, niezwykła lekcja przyrody, geografii, historii- nie tylko dla dzieci i młodzieży.
Uwaga: wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa, a zamieściłam je tutaj za zgodą i przyzwoleniem Pana Józefa.
Dziękuję Wam za odwiedzanie mojego bloga, komentarze i ciepłe słowa:)

muzyka Afryki do posłuchania- klik

Cytat do zapamiętania:
"Dobrze jest znaleźć sobie hobby, które tak człowieka wciąga, i sprawia, że z radością czeka się na kolejny tydzień, zamiast ponuro liczyć dni".  Cecelia Ahern

7 komentarzy:

  1. Piękne miejsce. Przypomniała się mi leśniczówka w Istebnej oraz zamek w Pszczynie z pięknymi trofeami, ale nie aż tak pięknymi.
    Ważne, by w życiu mieć pasje, gdyż człowiek nie mający pasji jest martwy... - to takie moje małe przemyślenia :)
    serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  2. No mnie raczej przytłaczają wypchane zwierzęta i te meble...Jakoś nie widzę w nich piękna...

    W Krynicy będę w przyszłym tygodniu, ale tylko dwie noce, bo raczej w jej szeroko zakreślonych okolicach mamy zamiar spędzić czas...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe miejsce i człowiek z pasją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super znaleźliście miejsce , tacy pasjonaci to coś bardzo cennego !!
    Widzę ,że wypad do Krynicy udał się :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wierzę, że ludzie z pasją są szczęśliwi i spełnieni, oraz że wspaniale potrafią o tym opowiadać ale.. nie widzę pozytywizmu w tejże konkretnej...

    OdpowiedzUsuń
  6. Razem z Wami spędziłam miło czas w towarzystwie Pana Józefa. Super wakacje, zachęciłaś do odwiedzenia ciekawego miejsca.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Za wszystkie komentarze na temat, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń