poniedziałek, 3 grudnia 2012

Różnistych ciekawostek parę.

         Witam pięknie w zaśnieżonym dniu :)
To mój 100 post już w nowym miejscu, czas szybko mija...
Bardzo dziękuję za Waszą obecność tutaj i na Fb :) Pani Ewa wystawiła tam kolejny przepis na konkurs, tym razem na ciasto marchewkowe, tutaj podane. A prosiłam już- nie ! nie lubię prosić o glosy i na siłę przebywanie na Fb, przykro mi. Wybaczcie :)
Na dziś przygotowałam garść wyczytanych ciekawostek na różne tematy.
Zaczynamy od słodkiego tematu.
Otóż, czekolada na śniadanie może odchudzać. Owszem, bo metabolizm wtedy jest najaktywniejszy. Kawałek czekoladowego ciasta na śniadanie, to żaden grzech. Mamy bowiem cały dzień na spalenie kalorii.
Ale, pod warunkiem, że nasze śniadanie jest pełnowartościowe, czyli bogate w białka i węglowodany.
 / domowe musli /

Smutna prawda o cukrze.  Z badań wynika, że powinien być tak samo traktowany, jak alkohol, czy tytoń. Dlaczego? bo używamy go zbyt dużo i często. Cukier jest tak samo szkodliwy dla wątroby, co alkohol. Powoduje wiele ciężkich chorób tj: nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, przyspiesza proces starzenia się;
 / jeśli herbatka, to np zielona- bez cukru /

Coś z zaskoczenienia. Portale społecznościowe mogą nam polepszać zdrowie. Korzystanie z nich obniża poziom stresu, napięcia oraz wyzwala w nas wysoki poziom atrakcyjności i korzystnego pobudzenia.
/ przy komputerze- z umiarem /

Drogie Panie,  niestety wiadomość mało przyjemna. A mianowicie, na zachowanie znaczny wpływ mają hormony. Paniom, którym podawano testosteron, wzrósł stan egoizmu, nie wykazywały one chęci do współpracy, nie słuchały poleceń szefa. 
Testosteron wpływa na podejmowanie decyzji. W normie- działa pozytywnie, ale podwyższony już powoduje nie liczenie się np z innymi osobami.
A teraz pochwała dla Pań. Za znoszenie bólu porodowego. Jesteśmy wrażliwsze na bodźce bólowe niż mężczyźni. Nie znaczy, to jednak, że znosimy ból gorzej od nich.
Panowie! wiecie, co jest dobre na pamięć? otóż picie naparu z nasion kozieradki. To cudowne ziółko:  wycisza myśli, wzmacnia nerwy, poprawia koncentrację.
Wtedy drodzy Panowie, na pewno nie zapomnicie o rocznicach ważnych dla Waszych żon.
/ kozieradka błękitna, fot. z sieci /

Naukowcy odkryli, że uszkodzony mózg będzie można odbudować. Amerykańskim uczonym udało się wyhodować tkankę mózgową z komórek macierzystych pobranych ze skóry.
W medycynie, to szansa na  regenerację uszkodzonego układu nerwowego u osób po udarach i poważnych urazach.
/ zdjęcie z sieci /

Na koniec świat przyrody. Czy ptaki same komponują muzykę? zastanawiają się naukowcy. I doszli do wniosków, że skoro ćwierkają, czyli wydają dźwięki. Ich śpiew, to dla nas- muzyka. I to nie byle jaka, bo zwierzęta potrafią rozróżniać czyste tony od tych zafałszowanych. 
Ciekawostką jest, że np szpaki, reagują negatywnie na fałsze w muzyce, skomponowanej przez ludzi.
Zatem śpiew ptaków, to muzyka, na dodatek piękna.
/ szpak zwyczajny w szacie godowej- fot. z sieci /

Warto czytać, powiększać swoją wiedzę, ćwiczyć umysł i dzięki temu- uczyć się cierpliwości.
Pozdrawiam cieplutko na najbliższe dni :)
Wszystkim Basiom, Barbarom, Basieńkom- serdeczności :)  w prezencie ulubiona piosenka- klik
Na drugie mam Basia i wiele osób, tak do mnie mówi :)

Motto na dziś:

"Łatwiej jest począć, stworzyć, zbudować i obsługiwać elektroniczny mózg, niż odnaleźć w naszym własnym prosty sposób na bycie szczęśliwym".
José Saramago

32 komentarze:

  1. Zaskoczyło mnie zdjęcie szpaka. Bardzo dziwnie podretuszowany. Ciekawy post. Wprawdzie musli nie jadam, ale ciemny chleb przez siebie pieczony. Bez polepszaczy, ulepszaczy...Kawę, zioła, herbatę piję niesłodzoną...
    A komputer? jest mało przeze mnie używany.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ale jak mamy na Ciebie głosować jak nie wstawiłaś tu linka? Wiem, to na pewno jest krępujące ale jak się gra to po to, by wygrać. Daj sobie szansę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Łucjo- zdjęcie szpaka, jak napisałam, wyszukane jest z sieci. Ubarwienie piórek, to pewnie robione w słoneczny dzień, stąd te barwy.
    Chlebek piekę swój na zakwasie z różnych rodzaj mąk.
    Ja również nie słodzę od 8 klasy szkoły podstawowej. Słodyczy nie jadam.
    Komputer ograniczam.
    Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam Morgana te wszystkie mądrości i teraz nareszcie wiem co robić by zdrowo umrzeć he he. Buziole serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uleczko, to tylko ciekawostki.
    Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tych hormonach to mogę książkę pisać, co się dzieje jak są z nimi kłopoty wie kobieta w menopauzie. Z cukrem nie można przesadzać, ale nie wiem czy słodzik z aspartamem to opcja.

    serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Menopauza, jeszcze przede mną, zatem nie martwię się na zapas.
      Słodziki w nadmiarze także szkodzą. Ja na szczęście nie słodzę napojów :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Z maszyna zawsze latwiej a z czlowiekiem i do czlowieka trzeba zawsze troche trudu, ktory slodki w koncu jest, nieprawdaz?
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek, to istota bardzo skomplikowana, wciąż zgłębiane są jego tajemnice.
      A słodyczy niektórym by się trochę przydało, bo zgorzkniali w środku. Przykłady mam w pracy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Spora dawka ciekawych informacji. Mnie bardzo zainteresowały czekoladowe ciasteczka :) Co do hormonów, ogromny wpływ maja na życie człowieka. Choby poczciwa niby tarczyca, wiele może zaszkodzic. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawostek nigdy dosyć. Mam ich jeszcze całe mnóstwo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Ciekawe rzeczy podałaś, dziękuję. Z mózgiem jest fantastyczna wiadomość, dla tych, którzy uszkodzą ten ważny organ. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzki mózg, to nadal niezgłębiona wiedza.
      Ciekawostek będzie więcej, w niedługim czasie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Proponuje zamiast slodyczy ciastka z platkow owsianych z rodzynkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agusiu, dzięki za pomysł. Ja nie jadam takich ciasteczek wcale. A te na zdjęciu- robiła moja córka, zajadali się nimi wszyscy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. GRATULUJĘ PIERWSZEJ SETKI!
    Znowu ciekawy post u ciebie...Te ciasteczka z płatków wyglądają mniammniam. Prosimy o przepis ciastkareczko. Uściski- Adela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis kiedyś będzie, a za dziś dziękuję :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ale piękny ten ptaszek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimorodku
      To szpak w szacie godowej. Dobrze, że mam fachowca od leśnictwa w domku :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. A niedawno odkryto, że piwo zawiera jakieś żeńskie hormony i upodabnia mężczyzn do kobiet! Serio! Przeprowadzono eksperyment, który to potwierdził. Faceci, jak się napili piwa, zaczęli gadać jak najęci o niczym, chichotać bez powodu i nie umieli zaparkować samochodu!
    A na zapamiętanie daty urodzin żony jest jeden prosty sposób: wystarczy raz zapomnieć.
    A co do cukru - zawsze byłem pewien, że wątroba go lubi...
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak o życzeniach urodzinowych dla mnie zapomniałeś, ale wywody długie na temat trunków prowadzisz...:)
      Mężczyźni też często gadają jak najęci, dlatego nie wdaję się z nimi w dyskusje, zwłaszcza z obcymi.
      Chichotanie bez powodu? hmm, w moim wieku, to uśmiech tylko, a młodym- wolno wiele. Chichotają przeważnie nastolatki.
      Parkowanie, ależ się z tym udaliście...
      O urodzinach bliskich,. rodziny zawsze pamiętam, z wzajemnością :) czekam na niespodziankę dziś, ale to dopiero po powrocie wszystkich :)
      Cukier- nadmiar, od dawna szkodzi, to fakt oczywisty.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

  14. Same ciekawostki dzisiaj podałas pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Bo ciekawymi są świat cały i nasze życie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale ja nie wiedziałem, że masz urodziny!
    Przepraszam!
    Już zaczynam:

    Eehmmm...

    Ja mała figurka,
    Mniejsza od ogórka,
    Nie umiem winszować,
    Tylko pocałować.

    Ukłon
    Kwiatek
    Całus
    Pąs

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie :):):)
    Na całusa i kwiatek czekam w realu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zamiast cukru należy używać miodu, ponieważ jest on aż w 90% przyswajalny przez nasz organizm w przeciwieństwie do cukru, którego przyswajamy w około 15%.Poza tym miód to samo zdrowie. Trzeba też uważać na słodziki , ponieważ większość wpływa na pogorszenie snu:) Dziękując za mądre rady kłaniam się w pas:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawostek przeróżnych jest całe mnóstwo, jak i mądrych ludzi.
    Ja przytoczyłam tylko kilka, tych wyczytanych.
    Pozdrawiam najcieplej i dziękuję za liczne komentarze i skrupulatne czytanie moich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawostki przeczytałam, ale brak pomysłu na komentarz. Zostawiam tylko ślad obecności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoją obecność:)
      Zabieram się za obiad, dziś moja ulubiona zupa z dzieciństwa, czyli owocowy garus podawany z ziemniakami i skwarkami:)

      Usuń
    2. Wiem,że garus się jada z ziemniakami i skwarkami, ale sama jadałam zupy owocowe tylko na zimno z makaronem. Ziemniaki dodawałam do zup warzywnych, a skwarki tylko w smalcu. Trudno by mi było chyba przekonać się do tej staropolskiej potrawy.

      Usuń
  21. Ja na słodko- nie, ale ta zupa zawsze!
    Jadłam przedwczoraj, mniam;)

    OdpowiedzUsuń