środa, 16 maja 2018

A w sercu maj!

       Witam pięknie w majowe popołudnie:)
Świat przyrody w sposób cudny wybudził się do życia. Zielono, kwitnąco, pachnąco, rześko.
Rozkwita mój ogródeczek coraz mocniej.

/Dicentra eximia  od Jadzi/

/Irysy-Kosaćce/

/Poziomki/

A po za tym konwalie- ukochane kwiaty mojej córki.


Mój balkon, jak co roku obsadzony.

/ulubione Koleusy/

 Z nowości mam także:
/Niedośpiany ( 3 kolory liści) oraz Kalocefalus Browna/

Ale wracając do tematu- tytułu posta. Co dzieje się z nami, naszym umysłem, sercem, uczuciami, nastrojami na wiosnę, w maju? czy także są pobudzone do dobrych tylko emocji?
Wszak świat barw, zapachów oraz pełen jasności, słoneczka- korzystnym winien być dla naszego organizmu.
Psychologia, medycyna swoje, a życie swoje.
Maj- miesiącem zakochanych, podobno, to wielka "ujma", gdy wtedy nie darzymy kogoś uczuciem lub nie wyzwalamy choć pozytywnych "fluidów".
Ale, to także czas przesilenia po długim okresie zimy, przedwiośnia. Warto zatem przebywać w miarę możliwości na powietrzu, spacerując, czy uprawiając jakikolwiek sport. Ruch, to samo zdrowie.
Obcowanie z przyrodą, słuchanie śpiewu ptaków, oddychanie świeżym powietrzem, podziwianie przecudnej gamy roślin, drzew i krzewów- zawsze radują serce.
Ale na to wszystko, trzeba mieć wrażliwą duszę, pogodne usposobienie,  pozytywne nastawienie do świata i ludzi. Wszystko zależy w tej kwestii od nas samych, trzeba tylko chcieć.
Po co o tym wszystkim piszę? ano po to, aby cieszyć się drobiazgami, chwalić, co nasze ( powrót to patriotyzmu),  nawiązywać kontakty międzyludzkie, albo odświeżyć te dawne.
Bądźmy dla siebie dobrzy na wiosnę, kochajmy wzajemnie i uśmiechajmy częściej. A wtedy maj- będzie pełnią szczęścia i "motorem" do działania na dalsze miesiące.
Pozdrawiam miło wszystkich gości, którzy czytają, odwiedzają mojego skromnego bloga :)
Znów listonosz przyniósł prezenty dla mnie.
Dziękuję Beatce za pocztówkę i pamięć:)


Wygrałam także kosmetyk z kobiecego czasopisma.


 Zrobiłam już syropy z kwiatostanów czarnego bzu.


do posłuchania- André Rieu & Gheorghe Zamfir
klik

Cytat na dobry czas:

"Aby znaleźć miłość, nie pukaj do każdych drzwi. Gdy przyjdzie twoja godzina, sama wejdzie do twego domu, w twe życie, do twego serca".
Bob Dylan


1 komentarz: