wtorek, 19 września 2017

Lektury na jesień

        Witam serdecznie na moim blogu wszystkich miłych gości:)
Był kącik filmowy, teraz pora na książkę.
Oto moje propozycje do czytania na jesienne długie wieczory.
Pierwsza z nich, to bardzo dobrze napisana powieść przez Diane Chamberlain pt: "Chcę cię usłyszeć".
To autorka wielokrotnie nagradzana. A 18 jej powieści przetłumaczono na kilkanaście języków, które
 plasują się na najwyższych miejscach list bestsellerów.
Gówna bohaterka Laura przeżywa wielką życiową traumę.
Najpierw umiera jej ojciec, a zaraz potem popełnia samobójstwo ukochany mąż. Świadkiem tego tragicznego zdarzenia jest jej 5- letnia córeczka Emma. Wskutek tego urazu psychicznego dziewczynka doznaje szoku i przestaje mówić.
Ostatnim życzeniem umierającego ojca jest odszukanie nieznajomej dla Laury kobiety i prośba o opiekę aż do jej śmierci. Staruszka przebywa w domu opieki i jest chora na Alzheimera.
Dalej akcja się wartko rozwija, poznajemy nowe wątki tajemniczych zdarzeń z przeszłości.
Książka wzrusza, skłania do refleksji i przemyśleń.
Przeczytałam ją jednym tchem.
Pisarka ma lekkie pióro, ale przy tym wprowadza czytelnika w świat tajemnic.
Niektóre wydarzenia przedstawione w książce są faktami historycznymi.
Akcja powieści trzyma w napięciu do samego końca.
Na pewno jeszcze coś wypożyczę tej autorki.

/okładka książki /

Kolejna powieść jest autorstwa Joanny Jax i nosi tytuł: "Długa droga do domu".
Joanna Jax, to polska pisarka, która ma wiele pasji, min: maluje na szkle, czyta literaturę biograficzną oraz zajmuje się copywritingiem.
Główną bohaterką powieści  jest Antonina Tańska. Jej losy ukazane są na tle ważnych wydarzeń w dziejach świata. 
Jest córką polskich emigrantów. Niestety na nieszczęście rodziny, Antonina  zakochuje się w narzeczonym swojej siostry i zachodzi z nim w ciążę. 
Wielki skandal powoduje, że młodzi opuszczają rodzinne strony. Wyjeżdżają na Kubę, ale to dopiero początek kłopotów i złej passy.
Emmanuel nie jest wierny żonie, prowadzi podejrzane interesy.
Sytuacja polityczna zmusza młodych do opuszczenia wyspy.
Niestety, ale tuż przed wyjazdem mąż i synek znikają bez śladu. 
Antonina sama włącza się w działalność rewolucyjną i poszukuje zaginionych bliskich.
Trwa tak w postanowieniu 30 lat, zmieniając miejsca swojego pobytu oraz tożsamość.
Osiada w Polsce. 
Antonina pisze pamiętniki,  ukrywa je na strychu starego domu.
Po latach odnajduje je młoda rozwódka, która postanawia rozwiązać tajemnice jej rodziny.
Powieść czyta się bardzo dobrze i koniecznie chce się, jak najszybciej poznać zakończenie.

/okładka książki /

Trzecia powieść jest napisana przez polską autorkę Grażynę Jeromin-Galuszkę pt. "Gdybyś mnie kochała".
Absolwentka bibliotekarstwa, w otoczeniu rodziny pisze ciekawe, choć nie zawsze sielankowe powieści.
Główny bohater Maksym Bromski jest menadżerem w koncernie samochodowym. 
Wakacje z dziecięcych lat zawsze spędzał u dziadków na wsi.
I tam, 15 lat temu wydarzyła się rodzinna tragedia. Dzień po własnym weselu zginął jego kuzyn Andrzej.
Maksym wciąż wraca do tamtych wydarzeń, wspomina dawne sielskie strony, ludzi którzy znaczyli dla niego wiele.
Dramatyczne, zaszłe wydarzenia mają swój dalszy ciąg współcześnie.
Bromski pragnie rozwiązać zagadkę tajemniczej śmierci swojego jedynego kuzyna Andrzeja.
Historia oparta na faktach, świetnie napisana.
Autorka łączy spokój z miłością, dobro przeplata ze złem.

/okładka książki/

Książki tylko lekko streściłam, aby nie zdradzać zbyt wiele.
A, co Wy polecacie ciekawego do przeczytania?
W związku z pogarszającym się stanem mojego zdrowia, tj. zapalenie stawów- moje posty i obecność na blogach będą b. rzadkie, sporadyczne. Od poniedziałku idę na rehabilitację i muszę w związku z tym oszczędzać ręce, dłonie, a pisanie ograniczyć do minimum.
Pozdrawiam serdecznie, życząc przyjemnej lektury i złotej, polskiej jesieni:)

do posłuchania- klik

Cytat do przemyślenia:

"Nig­dy nie za­pomi­naj, że wys­tar­czy je­den człowiek, al­bo jed­na myśl, żeby zmienić swo­je życie raz na zawsze ".
H. Jackson Brown, Jr.

17 komentarzy:

  1. ciekawe pozycje. Nie słyszałam a tych pozycjach ale widze, że warto się z nimi zaznajomić.
    pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
  2. Skutecznej rehabilitacji życzę, oby wszystko minęło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tych autorów, ale propozycje wyglądają zachęcająco.

    Mogę polecić dwie książki japońskiego pisarza, Shusaku Endo: "Milczenie" i "Samuraj". Na podstawie pierwszej, M. Scorsese nakręcił w 2016 r. film. Obie poruszają problem chrześcijaństwa w Japonii - to tak w dużym skrócie.

    Życzę Ci, Morgano, żeby rehabilitacja przyniosła oczekiwane efekty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie skorzystam z polecanych książek. Ja w dalszym ciągu czytam sagę skandynawską "Hannah", a jest tego 40 tomów. Też polecam i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to tym literatury jaki lubię najbardziej, ale tak opisałaś te książki, że sięgnęłabym chętnie po każdą z nich :)
    Dużo zdrówka, mam nadzieję, że rehabilitacja przyniesie ulgę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne propozycje książkowe, a cytat Browna zapisuję do kajecika.
    To święta prawda.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę rozglądnąć się za książką Diane Chamberlain pt: "Chcę cię usłyszeć". Znam pozostałe. Morgano, życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Mam nadzieję, że rehabilitacja pomoże twoim dłoniom.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie streściłaś książki. Filiżanki śliczne. Ja obecnie czytam: Uliczka aniołów- Sheila Roberts. Bardzo przyjemna książka o trzech kobietach mających swoje lokalne sklepy. Zauważyły one, że w ich miasteczku zatracają się więzi. Jedna z nich wpadła na pomysł, by je odbudować. Założyły stowarzyszenie. Każdy członek stowarzyszenia musi zrobić jeden dobry uczynek dziennie. Bardzo przyjemna książka. Polecam Ci ją. Pokazuje ona, co możemy zyskać, robiąc, choć ten jeden dobry uczynek dziennie.

    Życzę Ci zdrowia. Ciężki jest teraz czas dla stawów. Obyś szybko wróciła do siebie. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Herbata lub kawa w pięknej filiżance, do tego lektura dobrej książki to najlepszy przepis na relaks i to nie tylko jesienią.
    Polecanych przez Ciebie książek nie znam, jeśli znajdę postaram się przeczytać.
    Ze swej strony polecam Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes. Książka o miłości, o wyborze między życiem a śmiercią. Czytam też to co uda mi się znaleźć w bibliotece Krystyny Mirek oraz Gabrieli Gargaś. Lubię obie pisarki i nie tylko ja, bo ciężko dostać ich książki.

    Pozdrawiam i mam nadzieję, że rehabilitacja da szybkie efekty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam ostatnio fazę na biografie. Kilka dni temu opisałam na moim blogu wspaniałą biografię słynnego malarza Toulouse-Lautreca. Książka pasjonująca, ale chyba głównie dla osób zainteresowanych malarstwem.

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas też przestało na razie padać. Wczoraj byłem w Bielsku Białej.

    Wstyd napisać ale teraz bardzo mało czytam. A kiedyś się ZACZYTYWAŁEM! Sam nie wiem dlaczeg? Herbatę bardzo lubię. Kawę piję raz dziennie przed pracą. Na rozruch.
    Pozdrowienia serdeczne ze Szczyrku.
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za polecenie książki
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kilka ksiązek tez mam na jesien do przeczytania, dziś zaczynam ;0

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie Wam dziękuję za wszystkie komentarze oraz propozycje lektur na długie jesienne dni:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Joanna Jax, to także polska pisarka.Wszystkie tytuły zapisane. U mnie na blogu znajdziesz książki Krystyny Habrat(mój post z lipca 2017 roku.).

    OdpowiedzUsuń