Dziś temat lekki, bo książkowy. Pokrótce przedstawię propozycje przeczytanych niedawno książek.
Pierwsza, czyli ostatnio przeczytana, to powieść Lucindy Riley "Dom orchidei".
Julia Forrester, główna bohaterka, to słynna kiedyś pianistka. Niestety tragiczna śmierć męża i synka powoduje, że zamyka się w swoim odosobnionym świecie, z dala od ludzi i ukochanej muzyki.
Los przewrotny sprawia, że powraca do miejsca z czasów dzieciństwa, zabytkowego dworku Wharton Park, poznaje tajemnicze rodzinne sekrety i odnajduje miłość życia.
Powieść wciąga od pierwszych stron, czyta się ją bardzo przyjemnie. Ale na rozwiązanie zagadki sprzed lat trzeba poczekać do ostatnich stronic.
Kolejna propozycja lektury dla pań, to: "Przepiórki w płatkach róży" autorstwa Laury Esquivel.
Apetyczny tytuł zachęcił mnie do czytania.
Główna bohaterka Tita, kocha miłość swojego życia, Pedra, ale...niestety ten związek nie może być stały i trwały.
Meksykańska tradycja nie pozwala, aby najmłodsza córka, czyli nasza Tita, mogła wyjść pierwsza za mąż, gdy ma starsze siostry.
Obowiązkiem najmłodszej córki jest opiekowanie się matką oraz pełnienie w domu roli kucharki.
Żadne sprzeciwy nie wchodzą w grę, słuchać należy starszych.
Książka, to piękne połączenie miłości ze sztuką kulinarną, jakże smaczną.
Lekka z humorem opowieść o dwu zwaśnionych rodzinach Cieplickich i Bulwiaków. Łączą ich wspólne interesy, prowadzą firmę szwalniczą, ale osobiście nie przepadają za sobą. A powodem jest wieczna, niczym nieuzasadniona zazdrość o wszystko.
Kiedy w tajemniczych okolicznościach ginie Maciej Cieplicki podejrzenie pada oczywiście na wspólnika, czyli Jacka Bulwiaka. Ten jednak ma doskonale alibi.
Śledztwo nie jest łatwe, bo Cieplak nie był lubianym człowiekiem. Nawet jego własny pies nie darzył go sympatią.
Na dodatek prowadzi je początkujący komisarz Jarosław Rębowicz, który skrupulatnie bada wszystkich i wszystko dookoła.
To moje propozycje do czytania. A, jakie Was ostatnio zachwyciły książki?
Idąc do biblioteki w moim miasteczku, mam zawsze przy sobie cały długi spis książek polecanych, min przez Was. Niestety wielu nie ma.
Nadal trzymamy kciuki za tegorocznych maturzystów, w poniedziałek cd, tj 8 maja język angielski.
Póki co, syn zadowolony i tak trzymać! a, jak jest u Was?
Pozdrawiam serdecznie na nowy udany kolejny majowy tydzień, mam nadzieję tylko, że słoneczny i ciepły:)
słucham sobie, bo lubię Ani Dąbrowskiej - klik
Cytat na dziś:
" Z gustami literackimi jest po trosze jak z miłością: zdumiewa nas, co też to inni wybierają".
Andre Maurois
Dziękuję za rekomendację, zapisałam propozycje.
OdpowiedzUsuńMój ogród cały w zieleni, trawa dwukrotnie koszona znowu woła o koszenie. Deszcze uniemożliwiają to, a prognozy fatalne.
Pozdrawiam serdecznie, Morgano :)
Bardzo fajny cytat :) — Czytanie książek zobowiązuje, przepraszam więc za ten przymiotnik, lecz mam do niego słabość, jest niezwykle pojemny.
OdpowiedzUsuńPrzytoczona uwaga Mauroisa/Herzoga szczerze mnie rozbawiła. Od kiedy mieszkam za granicą i przyjaciele z Polski obdarowują mnie książkami, za każdym razem odczuwam lekki stres :) Sama aktualnie przymierzam się do dzienników pewnego 85-latka, latka lecą ;), a nuż pouczająca lektura. Z recenzjami różnie bywa, niemniej „Dopóki życie trwa” to zachęcający tytuł.
Słońca na nowy tydzień, Morgano!
Kryminałów nie lubię, więc z przyjemnością sięgnę po dwa pierwsze tytuły.
OdpowiedzUsuńMiejmy nadzieję, że w końcu wyjrzy słoneczko.
W każdym razie ja przesyłam słoneczne pozdrowienia:)
Witaj Morgano w ten niestety zimny dzisiaj maj. Twoje propozycje brzmią interesująco, oby czasu starczyło.
OdpowiedzUsuńhmm nie wiem o jakim cieple piszesz ;)
OdpowiedzUsuńale słoneczko dotarło, dziękuję :*
W tej chwili czytam Jo Nesbo Pragnienie.
Serdeczności Kochana :)
Witam w zimny poranek, za oknem tylko 5*C, słońca brak, za to mocno wieje brrr...
OdpowiedzUsuńCzytam dużo, a ostatnie książki to:
1.Kamień w sercu Katarzyny Leżeńskiej
2.Prom do Kopenhagi Krystyny Mirek
3.Mąż potrzebny na już Małgorzaty Falkowskiej
Pierwsza w stylu spotkali się kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością...
Druga o młodzieńczej miłości i przeciwnościach losu, dumie, tajemnicach rodzinnych...
Trzecia to książka komedia taka na odstresowanie- polecam.
Ostatnio gdy wchodzę do biblioteki kroki kieruję do działu z polską literaturą i tam wybieram tytuły. Polecam autorkę Gabrelę Gargaś, jej książki są rozchwytywane trudno upolować kolejne. Do przeczytanych należą: Tylko Ty, Pośród żółtych płatków róż, Wybacz mi, Droga do domu, A między nami wspomnienia. Wszystkie warte polecenia.
Pozdrawiam miło :)
A ja w kryminałach zagrzebana, pomiędzy naszą Bondą a Charlotte Link.
OdpowiedzUsuńDziękuję wszystkim za komentarze i rekomendacje książkowe:)
OdpowiedzUsuńZdarzyło mi się przeczytać trochę kryminałów, ale znacznie bardziej pociągają mnie dwie pierwsze książki. Moja przyjaciółka Iwona Kmita przysłała mi kilka książek,ale niechęć do wszystkiego, jaka mnie opanowała, objęła także lekturę. Blog Iwony gorąco polecam http://iwonakmita.pl/
OdpowiedzUsuńByłam na tym blogu już wcześniej.
UsuńJa ostatnio, jak już wspominałam, słucham książek.