środa, 28 czerwca 2023

Lato, słońce, uśmiech, szczęście, ciekawa lektura

 Kochani!
Dziś temat lekki, bo wyszukałam dla Was: cytaty i motta o lecie, słonecznej aurze, uśmiechu, radości życia🌞💛🌼🍀😃

"
Czasami leżenie na trawie w letni dzień, słuchanie szmeru wody lub obserwowanie chmur unoszących się na niebie, nie jest stratą czasu". John Lubbock
"
Lato to czas, kiedy jest zbyt gorąco, aby robić rzeczy, dla których było zbyt zimno w zimie". Mark Twain
"Niebo jest tym pięknym pergaminem, na którym słońce i księżyc piszą swój dziennik". Alfred Kreymborg
"Latem niemal wszystko jest już gotowe. Przyleciały wędrowne ptaki, drzewa mają rozwinięte i dobrze ukształtowane liście dające upragniony cień, gęstnieją lasy, zielenieją i obficie porastają łąki, przemianie ulegają pola uprawne. Wydaje się, że cały świat wokół kwitnie, krzepnie, pęcznieje". Marek Żukow-Karczewski
"Bądź zadowolony z tego, co masz, ciesz się tym, jak się sprawy mają.. Kiedy zdasz sobie sprawę, że niczego nie brakuje, cały świat będzie należeć do ciebie". Lao Tsu
"Ciesz się życiem, bo no daję ci szansę kochać, pracować, bawić się i patrzeć w gwiazdy". Henry van Dyke
"Im więcej posiadamy radości, tym doskonalsi jesteśmy". Baruch Spinoza

"Nie wystarczy pokochać, trzeba jeszcze umieć wziąć tę miłość w ręce i przenieść ją przez całe życie". Konstanty Ildefons Gałczyński

"Nie patrz na życie jak na kroplę wody przez mikroskop, patrz na tę kroplę przez słońce – będzie tęcza!". Maria Rodziewiczówna


Dziękując za Waszą obecność, życzę tylko dobrych, pełnych miłości, życzliwości letnich dni🌸💚🦋😄

do posłuchania Goya


                    Kącik letni z ciekawą książką📚📕📘📖

Piękną książkę otrzymał Mąż w prezencie od Syna💝📖📙
Polecam, bo warta przeczytania, a nosi tytuł "Wawel.Biografia", autorstwa Kamila Janickiego z Wydawnictwa Literackiego.
Ocena 9/10


Przeczytałam cały cykl nietuzinkowych powieści, autorstwa Izabeli Janiszewskiej, pod intrygującymi tytułami: "Wrzask", "Histeria" i "Amok".
Niezłomni: reporterka Larysa Luboń i komisarz Bruno Wilczyński,  pracują nad rozwiązaniem kryminalnych zagadek.
Te książki się "chłonie", ponieważ autorka porusza niebanalne tematy społeczne, polecam🤗
Wysłuchałam ich w formie audiobooka, z doskonałym lektorem Filipem Kosiorem📗🎧😄


Kolejny audiobook, który polecam nosi tytuł "Ukochane dziecko". Autorką jest Romy Hausmann.
Wydawnictwo W.A.B.
Poruszająca powieść o rozterkach porwanej i więzionej Leny.
Ale, czy tak ma na imię główna bohaterka?
Thriller, który trzyma od pierwszej do ostatniej strony, polecam.
Plusem jest także bardzo dobra lektorka Martyna Szymańska.
Ocena 9/10

Z e-booków polecam "Bursę" Katarzyny Wolwowicz.
To 4 (szkoda, że ostatni) tom z serii w roli głównej z komisarz Olgą Balicką.
Ciekawa fabuła, wartka akcja, kryminalne wątki, polecam.
Ocena 8/10

29 komentarzy:

  1. Jak słonecznie i cieplutko zrobiło się Morgano za sprawą tego wpisu. Uwielbiam lato, czekam na urlop w sierpniu. Pozdrawiam tu Obecnych. Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  2. Lato ma w sobie niezwykle piękno. Staram się dostrzegać i doceniać każdą jego chwilę.🙂
    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie.❤️😘🤗🥰

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękne i trafne cytaty, tak optymistycznie nastraja ten Twój wpis, kochana. Przecież kochamy lato... za ciepełko, za słońce, za błękitne niebo. Świat jest wtedy piękniejszy :) A ja pozdrawiam Cię całym serduchem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwianie przyrody i wsłuchiwanie się w swoje myśli, nigdy nie jest starta czasu:-)
    Podziwiałam wczoraj tęczę, piękna była!
    Cudownego lata, Morgano:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Kochana jeden z cytatów jest o mnie: "Czasami leżenie na trawie w letni dzień, słuchanie szmeru wody lub obserwowanie chmur unoszących się na niebie, nie jest stratą czasu". John Lubbock uwielbiam leżeć na trawie na swojej działce i podziwiać taniec chmur na niebie. Nie przeszkadzają mi wtedy nawet robale i inne pajączki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lato, lato... Niektóre cytaty znałam, inne nie. Ładny post. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia, i och! maliny - pyszności. Ja obecnie nie przepadam za latem, bo jest potwornie upalne i wilgotne, a wcześniej pora deszczowa. Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyjemnie się czytało i oglądało zdjęcia. Jak zawsze u ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham lato, maki, maliny i NIGDY kontakt z naturą nie jest dla mnie stratą czasu. Wręcz przeciwnie. Jest ładowaniem akumulatorów i resetem na kolejne dni wytężonej pracy. Uściśki Morgano! 🌻🌻🌻🌞🌈

    OdpowiedzUsuń
  10. Cytat Marka Twaina genialny już go kiedyś słyszałem. Może teraz zapamiętam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak w zasadzie to do mnie pasuje sentencja Marka Twaina. Jak ulał!

    OdpowiedzUsuń
  12. Spodobał mi się ten cytat o niebie :D Super zdjęcia :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z Doris, cytat o niebie jest cudowny. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Lato to moja ulubiona pora roku.
    Przesyłam słoneczne uśmiechy - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  15. Morgano piękne cytaty, przemiło się je czyta. Bardzo się cieszę z tych wakacji i lata. W końcu trochę odpocznę. Przepiękne te twoje zdjęcia. Najbardziej podoba mi się słonecznik. Super.

    Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  16. Lato jest moją ulubioną porą roku, staram się dostrzegać i doceniać każdą jego chwilę.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Lato nie jest moją ulubioną porą roku, ale na razie widzę, że umiarkowanie się wkręca w kalendarz. Zrobiło się znośnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super! Lubię takie piękne myśli i zapisuję sobie je w specjalnym zeszycie! Od Ciebie też sobie coś wybrałam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne cytaty. Kocham lato, nawet jak upały są trudne do zniesienia i czasy wakacji już dawno za mną, to i tak ta pora roku kojarzy mi się z wypoczynkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam lato i cały ten czas :) czekam nie bardzo długo a jak jiz przyjdzie to na cieszyć się nie mogę. Cieszę się każdą roślina, spowwem ptaków, słońcem a nawet deszczem bo bez niego nie będzie tych cudownych kwiatów :) a w Norwegii jest jeszcze coś na co czekam to białe noce, które uwielbiam. Cytaty piękne i trafne :) pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  21. Cytat Marka Twaina szczególnie mi się spodobał :) Jak dla mnie lato mogłoby trwać cały rok! Typowo letnia ze mnie dziewczyna, jesienią i zimą mam wrażenie że zapadam w sen zimowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mark Twain is quote brilliant . https://www.melodyjacob.com/2023/07/green-one-shoulder-maxi-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne cytaty. Twain zawsze trafia w punkt :D Super migawki letnie, a lektur wymienionych jeszcze nie czytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie dobierasz i cytaty i fotki. Pozdrawiam gorąco i upalnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Każdy cytat jest trafny, same mądrości przytoczyłas. Czasami warto się zatrzymać i uzmysłowić sobie, że jest dobrze i to docenić. Tymczasem gonimy do przodu nie ciesząc się z tych dobrych rzeczy, które nas spotykają.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Lato to dla mnie za gorąca pora roku, wolę jesień…
    A z cytatów wybieram myśl Gałczyńskiego, o miłości.

    OdpowiedzUsuń
  27. Pięknie dziękuje wszystkim za komentarze🧡🤗

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam te Twoje prace pełne koloru i pozytywnej energii :-).
    កីឡាបាល់ទាត់

    OdpowiedzUsuń