środa, 9 listopada 2022

Szczęście jest bardzo blisko

  Kochani!
Na wstępie chciałabym wszystkim z serca podziękować za wszystkie komentarze oraz za to, że po prostu Jesteście🍀💚😊
A teraz słów kilka, co u mnie w ostatnim czasie się działo.
Martwię się, co dalej ze mną będzie.
Na rentę nie mam szans, nawet nie składam papierów, bo lekarka mi powiedziała, że trzeba mieć mocną dokumentację medyczną, a ja takowej nie mam!
Zdrowie coraz bardziej szwankuje, najgorzej jest z niesprawnością rąk-dłoni.
Do bólu wszelakiego już się przyzwyczaiłam i tak nie mogę zażywać nic p/bólowego.
Do końca roku w pracy jestem na urlopie bezpłatnym.
A do emerytury został 1 rok i 1 miesiąc.
Jestem w mieszkaniu sama, od kilkunastu dni. Mąż pomaga Dzieciom w nowym domu.
Zajmuję czas, jak mogę. Spaceruję dużo, czytam sporo, a wieczorami zapalam świeczki lub kadzidełka i oglądam filmy.
W nocy, kiedy się przebudzę-słucham audiobooków.
Oczywiście, mam swoje rośliny w mieszkaniu i jeszcze na balkonie (a jest ich trochę), zatem i przy nich mam zajęcie.

Ale, nadal mam problem z sąsiadką, przybywa bud, klatek, jedzenia wokół bloku- masakra!
Chciałabym, aby każdy mógł cieszyć się drobiazgiem, zauważał malutkie szczęścia, te obok, niedaleko.
Ja staram się bardzo, ale moja wrażliwość (na stare lata silniejsza) czasem "zabija" myślenie o miłych rzeczach.
Ktoś powie pewnie "nie przejmuj się, przechodź obojętnie", ale tak się nie da!
Wybrałam o szczęściu cytaty znanych ludzi. Oto one.
Zdjęcia zrobione podczas spacerów🍂🍁🌲🌳


"Jeśli szczęście się do nas uśmiecha, trzeba z tego korzystać i starać się mu dopomóc, tak jak ono pomaga nam".

Paulo Coelho

"Gdy się zobaczyło tylko piękno szczęścia na twarzy ukochanej osoby, wiadomo już, że dla człowieka nie może być innego powołania, jak wzbudzanie tego światła na twarzach otaczających nas ludzi".

Albert Camus

"Szczęście zdobywa się pod warunkiem, że się go nie pragnie zdobyć".

Jean-Paul Sartre

"Trzeba śmiać się nie czekając na szczęście, bo gotowiśmy umrzeć nie uśmiechnąwszy się ani razu.".

Jean de La Bruyère

"Szczęście człowieka na ziemi zaczy­na się dlań wte­dy, gdy za­pomi­nając o so­bie zaczy­na żyć dla bliźnich".

Mikołaj Gogol

"Są ludzie, którzy nie zauważają małego szczęścia, po­nieważ da­rem­nie cze­kają na duże".

Pearl Buck

"Naj­ważniej­szy obo­wiązek wo­bec dzieci to dać im szczęście".

Alen Baxton


Egzemplarz recenzencki z Wydawnictwa Rebis-dziękuję serdecznie📕📖🧡, to tym razem sportowy akcent, pt."Katar 2022. Skarb młodego kibica".
Znajdziemy tutaj wszystko to, co dotyczy Mundialu. Są tabele rozgrywek, można wpisywać ważne rzeczy, tj. min. bramki, nazwiska zawodników.
Mój Syn-kibic, jest zadowolony🙂⚽
Trzymamy kciuki za naszą drużynę🏆
Ocena 9/10
Kolejna książka, to bardzo dobry album z wybranymi- nietuzinkowymi obrazami, 
rzeźbami, pt. "Galeria szaleńca".
Autor Edward Brooke-Hitching.
Ocena 9/10

Z Wydawnictwa Znak-pięknie dziękuję🧡📕📖otrzymałam bardzo mądrą lekturę, mojego ulubionego ks. Piotra Pawlukiewicza.
Książka, pt. "Szczęście jest bliżej, niż myślisz", to bardzo ciekawe wywody ks. Piotra, poparte cytatami z Biblii oraz przykładami z życia.
Bardzo, w tej chwil, potrzeba mi takich książek📗🍀💚
Ocena 9/10


Cytat z książki:

"Każdy człowiek jest wolny i każdy sam kreuje swoje marzenia".

Druga książka z tegoż samego Wydawnictwa, to "Rok z filozofami".
Przepiękne, pełne mądrych przesłań i refleksji, na każdy dzień roku- cytaty, sentencje, myśli znanych nam filozofów.
Polecam i oceniam 10/10 

Jest i trzecia książka, pt. "Miłość i inne wydarzenia", autorstwa ks. Józefa Tischnera.
Mądre wywody autora, z punktu widzenia psychologicznego i teologicznego, na przykładach z Biblii oraz życia codziennego. 
A tematem przewodnim jest jest szeroko pojęta- miłość💖📕📖
Ocena 10/10

A także czwarta, tym razem kulinaria-moje ulubione, pt."Oddasz fartucha 2 czyli dokładka", autorstwa Tomasza Strzelczyka.
Smaczne przepisy, każdy dokładnie opisany oraz opatrzony zdjęciem. 
Polecam i oceniam 10/10

Największym szczęściem dla mnie jest Rodzina, mały Wnusio🙂💖

A dla Was, czym dla jest szczęście?
Pozdrawiam wszystkich miłych Gości cieplutko, słonecznie na kolejne jesienne dni🌞🌻😊

Pamiętajmy! jesteśmy Polakami i żyjemy w wolnym kraju🤍💗
11 listopada-post na temat klik

słucham, bo lubię

Cytat na dziś:

"Szczęście znaj­du­je się w to­bie. Zaczy­na się na dnie two­jego ser­ca, a ty możesz je wciąż po­większać, po­zos­tając życzli­wym tam, gdzie in­ni by­wają nieżyczli­wi; po­magając tam, gdzie już nikt nie po­maga; będąc za­dowo­lonym tam, gdzie in­ni tyl­ko sta­wiają żąda­nia. Ty pot­ra­fisz się uśmie­chać tam, gdzie się narze­ka i la­men­tu­je, pot­ra­fisz prze­baczać, gdy ludzie ci zło wyrządzają".

Phil Bosmans

52 komentarze:

  1. Z Twoich postów kochana zawsze wyłania się ogromna serdeczność i dobroć kochana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno bywamy szczęśliwi, bo cały czas się nie da, a szczęściem może być wszystko, to od nas zależy, co szczęściem nazwiemy!
    Słonecznych spacerów i nadziei na lepsze:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego lekarka mówi że na rentę nie ma szans ? Trzeba spróbować, lekarka sama musi wpisać swoje obserwacje, orzecznik orzeka a potem ewentualnie odwołanie.W moim mieście przy Urzędzie Powiatowym jest też zatrudniona osoba która pomaga przy odwołaniach i doradza.Prosze złożyć wniosek o rentę, nie zaszkodzi.Cytaty są cudowne, zdrowia życzę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszłam przez b.wielu orzeczników, komisje, nawet sąd ZUS, oczywiście odwołania także były-kosztowało mnie to wiele nerwów, zdrowia-nie warto!

      Usuń
  4. Często myślę, że szczęście to postawa, wybór a nie jakaś sytuacja. Znałam ludzi co mieli bardzo dużo powodów do radości, szczęścia a nie umieli się nimi ucieszyć. Dlatego ja postanowiłąm być szczęśliwa. I się uśmiecham:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      I ja się staram uśmiechać😊🌻

      Usuń
  5. Współczuję Ci perypetii z rentą, a raczej z problemami w jej uzyskaniu. To jest smutne, ale zaobserwowałam niejednokrotnie, że kombinatorzy mają szansę ją dostać, a ludzie naprawdę chorzy, którzy nie mają siły i pieniędzy biegać po lekarzach, nie mają na nią szans...
    Co do szczęścia, uważam, że mamy je w zasięgu ręki, tylko nie zawsze chcemy je zauważyć, czekamy na jakieś wielkie wydarzenia, gdy nie przychodzą jesteśmy rozczarowani, a nie doceniamy ogromu drobiazgów, które powinny dawać nam radość i szczęście, po prostu nie doceniamy ich, bo to zbyt mały kaliber... a szkoda, szczęście składa się z drobiazgów, z małych, cudnych chwil <3 Gonimy za mrzonkami, nie doceniając tego co mamy... to na zasadzie, że trawa u sąsiada jest zawsze bardziej zielona...
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozdrawiam ciepło i życzę szczęścia - i tego małego i tego wielkiego, największego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczęście jest w nas. Jeśli coś boli, trudniej się uśmiechać. Na inne problemy, musimy reagować z dystansem, by nikogo nie przytłoczyły.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  8. Morgano przykro mi, że nie uda Ci się otrzymać renty... Czasami życie bywa niesprawiedliwe. A jeśli chodzi o szczęście to dla każdego może to być coś innego. Najlepiej gdy umiemy cieszyć się z drobnych rzeczy, rodziny która nas otacza, przyrody 😊 nie ma co zamartwiać się tym na co nie mamy wpływu. Wiem, że to czasami trudne. Trzymaj się cieplutko. Ciesz się chwilami spędzonymi z rodziną, dbaj o swoje piękne kwiaty, czytaj książki, ciesz się życiem ❤️ pozdrawiam cieplutko 🌺🌼🌸

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana 💝
    ..jak zawsze piękna notka, cudowne cytaty i zdjęcia.. dziękuję za polecenie ciekawej książki..
    ..mam wiele swoich ulubionych cytatów o szczęściu :
    'Nasze szczęście zależy od nas samych' - Arystoteles
    'To myśli są tym, co szczęśliwie układa człowiekowi życie' - Marek Aureliusz
    “Szczęście nie jest czymś co przychodzi gotowe. Ono pochodzi z Twoich własnych działań” - Dalai Lama
    'Szczęśliwi Ci, którzy nauczyli się cieszyć małymi rzeczami.' -Jeremias Gotthelf
    “Szczęścia szukaj blisko siebie, bo ono jest w drobnych, codziennych radościach” - Joseph Fohat
    “Szczęście jest motylem: próbuj je złapać, a odleci. Usiądź w spokoju, a ono spocznie na Twoim ramieniu” - Anthony de Mello
    'Szczęście jest jedyną rzeczą, która się mnoży, gdy się nią dzielisz.' Albert Schweitzer

    - pozdrawiam Cię najcieplej i najserdeczniej, życzę Ci Kochana ogrom zdrówka i pięknych chwil ❤️

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś chora i w permanentnym bólu i nie masz prawa do renty? Ja tego nie rozumiem. W ostateczności ten rok wytrzymacie.
    Zły sąsiad to przekleństwo nie wiadomo czyje. Mam i ja takiego buca i wymaga ode mnie dużo cierpliwości by go traktować jako jakąś lekcję do przerobienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdyby zakład pracy rozwiązał z Panią umowę o prace to po 50 roku życia należy się rok płatnego bezrobocia. Może to jest jakieś rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. ? kim Pani Pan-jest?
      Nie należy się, pytałam już :( mialam urlop bezpłatny.

      Usuń
    2. Witaj Morgano! Dla mnie szczęście idzie w parze z wdzięcznością...Szczesliwy ten kto umie się cieszyć z najdrobniejszych rzeczy i nie ma wielu oczekiwań wobec życia!. Dbaj o siebie!!!

      Usuń
  12. To są sprawy, w których nie potrafię napisać nic mądrego. Odbieram Cię jako złote serduszko, smutno mi się robi, kiedy słyszę ile Cię nęka. Mam nadzieję, że Twoje drogi się wyprostują.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje szczęście jest niestety nieosiągalne - chciałbym być taki wysoki, jak Twój cień :)
    A 11. listopada zawsze świętuję po wielkopolsku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale są jeszcze małe szczęścia, wokół nas🍀

      Usuń
    2. Tak w Wielkopolsce 11 listopada jest świętowany wyjątkowo.
      Przykro mi się jednak zrobiło czytając Twoje słowa. Dobrze wiem, czym jest walka z ZUS. Trzymam jednak kciuki za Ciebie.
      Pozdrawiam widokiem kwitnących jeszcze nasturcji

      Usuń
  14. 13 miesięcy to długo i niedługo. Oby jakoś udało się problem z praca rozwiązać po Twojej myśli.
    Umiejętność dostrzegania i cieszenia się z drobiazgów to duży dar, umilający codzienność.
    Moc serdeczności i dużo zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy wpis, bardzo Ci współczuję z dolegliwościami bólowymi i niestabilną sytuacją.
    Ja staram się cieszyć z każdej małej rzeczy, że mam znów rano apetyt, że są dobre warunki drogowe, by dojechać do pracy, że na obiad przygotuję jakieś ulubione danie, że ktoś cieszy się z mojego powrotu do domu itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Morgano :) przykro mi bardzo z powodu Twoich problemów, a najbardziej jest mi przykro że system w naszym kraju jest jaki jest... Dobrze że masz bliskich którzy Cie wspierają i pomagają jak tylko mogą.
    Moim szczęściem też jest rodzina, ciszę się że ich mam. Życzę zdrówka i cierpliwości do tego wszystkiego.. pozdrawiam z jesiennej Norwegii :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "W życiu piękne są tylko chwile" ale tych chwil może być przecież nieskończenie wiele. Dla mnie szczęściem są właśnie momenty. Spacer, w czasie którego zobaczę coś pięknego, wycieczka, spotkanie ze znajomymi, randka z ukochanym, zabawa z kotem, jakiś mały sukces. Sztuka różnego rodzaju, zarówno obcowanie z nią, jak i próby tworzenia. Szczęściem jest też zdrowie tego Kochana życzę Ci z całego serduszka :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochana, bardzo mi przykro. Sytuacja, w której się znalazłaś jest bardzo trudna, do tego ból. Ale za każdym razem, kiedy zaglądam do Ciebie jestem pełna podziwu, że mimo tych trudności potrafisz znaleźć radość w codzienności, choć jak sama piszesz nie zawsze jest łatwo.
    Czym dla mnie jest szczęście... Drobiazgi, które tworzą codzienności, a przede wszystkim ludzie z którymi mogę ją dzielić. Ostatnio też pokój i radość, taka prawdziwa, ale nad tym muszę popracować.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mi przykro słyszeć o Twoich problemach zdrowotnych, a do tego braku szans na rentę . Człowiek pracuje całe życie etc a gdy potrzebuje pomocy od państwa to ono odwraca się tyłem :-(
    Cytaty są piękne- szczęście to rzecz bardzo indywidualna. Dla jednego będa to dzieci, rodzina, miłość, dla innego stała praca, zdrowie, podróże.
    Cieplutko Cie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak ja lubię czytać Twoje posty 🙂 zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Może zmień lekarkę...?
    Z drugiej jednak strony, pomyśl, będziesz zabiegać o rentę - ile czasu to może zająć, a rok szybko przeleci i spokojnie przejdziesz na emeryturę.
    Dziękuję za odwiedzanie mnie, je też do Ciebie zaglądam, chociaż nie zawsze komentuję, lubię czytać Twoje teksty.
    Piękne cytaty wybrałaś. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak bardzo Ci współczuję tych wszystkich problemów. Jednak przede wszystkim zdrowotnych. Mimo to jesteś niezwykle silna i za to Cię bardzo podziwiam. Uwielbiam bywać u Ciebie i bardzo często czytam zaległe posty w telefonie. Niestety mam jakiś problem z komentowaniem.
    Przesyłam moc uścisków i serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Współczuje Ci, że nie zalapujesz się na rente pomimo problemów zdrowotnych. Szkoda, że państwo nie idzie na rękę i nie wspiera takich osób jak Ty, tym bardziej że jesteś już tak blisko emerytury. Podziwiam Cie, ze jestes bardzo pogodna osoba, widzisz dużo pozytywów, zachwycasz się natura, książkami oraz cytatami.

    Serdecznie Cie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Współczuję przygód z rentą. Ja mam niby za rok stawać na komisji, a już obawiam się, że mnie cudownie uzdrowią. Gdyby tak umieli rzeczywiście to proszę bardzo, z miłą chęcią oddam wszystkie świadczenia. A tak naprawdę renta to dla mnie nie tylko świadczenie pieniężne, ale też możliwość darmowych przejazdów komunikacją miejską (a jeżdżę sporo). Sąsiadki współczuję, musi być dla Was bardzo uciążliwa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń