środa, 14 września 2022

Wrześniowe refleksje

  Kochani!
Dziś kilka mądrych, życiowych cytatów, sentencji plus plik zdjęć z moich podróży, spacerów.
"Zacznij tam, gdzie jesteś; użyj tego, co masz; zrób, co możesz". Arthur Ashe
"Życia nie należy brać zawsze tak śmiertelnie poważnie, inaczej nie jest godne tego, aby je przeżyć". 
 Licia Troisi
"Statek stojący w porcie jest bezpieczny, ale nie po to buduje się statki, by stały w portach".  
ohn–Augustus Shedd
"Jeżeli robisz to co łatwe, Twoje życie będzie trudne. Jeśli robisz to co trudne, Twoje życie będzie łatwe"
  Les Brown
"Krytyka jest czymś, czego możemy łatwo uniknąć nie mówiąc nic, nie robiąc nic i będąc nikim".
Arystoteles
"Ośmiel się być mądrym. Naśladuj naturę". 
Samuel Hahnemann
"Jest pewna przyjemność w bezdrożnych lasach. Jest upojenie na samotnym wybrzeżu. Jest społeczność, gdzie nie ma intruzów; przy głębokim morzu i muzyce jego szumu. Nie człowieka kocham mniej, lecz Naturę bardziej". GeorgeGordon Byron
"Bądź miły dla ludzi pnąc się w górę, ponieważ spotkasz ich ponownie na swojej drodze w dół". Wilson Mizner 
"Rób to co uważasz w swoim sercu za właściwe. I tak będziesz krytykowany". Eleanor Roosevelt
"Prawdziwa miłość w kobiecie nigdy nie oczekuje równej zapłaty za to, co daje, ani szczęścia równego temu, jakie chce sprawić".    Klementyna Hoffmanowa
"Kochać samego siebie-to początek romansu na całe życie".  Oskar Wilde
"Najpiękniejsza rzecz, jakiej możemy doświadczyć, to tajemnica. Ona jest źródłem wszelkiej prawdziwej sztuki i nauki". Albert Einstein

"Na drzewie dobrych intencji jest wiele kwiatów, lecz mało owoców".
Konfucjusz
Czy Wam szczególnie spodobał się jakiś cytat i dlaczego akurat ten?
Pozdrawiam wszystkich miłych gości mojego bloga bardzo serdecznie i życzę tylko dobrych kolejnych dni😀💛🌞🍀🌻
Polecam bardzo ciekawe książki, według daty ich przeczytania:
1.Wydawnictwo Rebis-"Czarodziej", autor Colm Tóibín.
Książka poświęcona życiu i twórczości Thomasa Manna.
Ocena 7/10
Druga książka, pt" "Smak trucizny. 11 najbardziej śmiertelnych trucizn i historie morderców, którzy ich użyli”. 
Autorem jest Neil Bradbury.
W całości oparta na faktach. Lepsza, niż najlepszy kryminał.
Zawiera wiele nieznanych faktów historycznych ze słynnymi zabójstwami, a także z ukaraniem winnych- w roli głównej jest trucizna.
Ocena 9/10
2.Wydawnictwo Prószyński i S-ka- "Piękne dni mojej młodości", autorka Ana Novac.
Przeżycia przelane na papier z pobytu w obozach, min: w Auschwitz i Krakowie- Płaszowie.
Ocena 7/10
Jeszcze jedna interesująca propozycja, tym razem o polskim więziennictwie, pt."Za kratami", której autorem jest Artur Górski
Polecam, oceniam 9/10
3.Wydawnictwo Agora- "Testament, czyli opowieść o Tadeuszu Kościuszce słowami jego ordynansa, syna afrykańskiego księcia, Agrippy Hulla", autor Cezary Harasimowicz
Ciekawa opowieść, którą snuje ordynans Tadeusza Kościuszki.
Ocena 8/10
Kolejna, z tegoż samego Wydawnictwa, piękna i poruszająca, pt."Johnny.Powieść o księdzu Janie Kaczkowskim".
Autorem jest Maciej Kraszewski.
Ocena 10/10
4. Wydawnictwo Znak i bardzo dobra propozycja, pt. "Czternasta od końca. Opowieści o współczesnej Ukrainie".
Autor Mykoła Riabczuk, w sposób prawdziwy przedstawia obraz, rys historyczny Ukrainy- kiedyś i dziś.
Polecam i oceniam 9/10

A teraz prośba do Was ogromna- od mojego Syna.
Chętnie przygarnie (jeśli komuś już niepotrzebne) komiksy, tj: Kaczor Donald Gigant, Donald Duck, Mickey Mouse czy cokolwiek z Donaldem. Im starszy, tym lepszy rocznik.
Z góry pięknie dziękuję, a informacje proszę kierować na mojego e-maila: morgana63@onet.eu

do posłuchania

29 komentarzy:

  1. Piękne cytaty, uwielbiam te mądrości w nich zawarte :)
    Ściskam serdecznie Morgano <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo trafne cytaty, moją uwagę przykuł szczególnie ten:
    "Jeżeli robisz to co łatwe, Twoje życie będzie trudne. Jeśli robisz to co trudne, Twoje życie będzie łatwe".
    Pozdrawiam serdecznie, Morganko.

    OdpowiedzUsuń
  3. I sentencje bywają drogowskazami w naszym zakręconym życiu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo wartościowe cytaty. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam, ale jakoś nie przemówił do mnie żaden cytat, może jestem zbyt zmęczona. Zachwycam się Twoimi zdjęciami Morgano. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zacznij tam, gdzie jesteś; użyj tego, co masz; zrób, co możesz :) powtarzam to sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu
      Warto iść przez życie kierując się mądrym przeslaniem.
      Pozdrawiam 😊🌹

      Usuń
  7. Hejka :) Z wieloma cytatami wzięłabym się za rogi ale ogólnie lubię, a niektóre mocno zapadają mi w pamięć... nawet jeśli krótkotrwałą ;) Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej przemówił do mnie cytat o statku i porcie:-)
    Widzę, że odwiedziłaś Kraków, fajny ten pomnik:-)
    Udanego weekendu!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj wieczorowo Morgano
    Często robisz zdjęcie swojego cienia:)))
    Pozdrawiam końcówką lata, przesyłając uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam w czasie panowania Aniołów Stróżów
      Niech Anioł towarzyszy Ci każdego dnia na ścieżkach codzienności

      Usuń
  10. Jesień piękna moja miła. :) Niedługo na blogach się rozpromieni od zdjęć ze spacerów, będzie dużo ciepłych kolorków. :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Och ! Jak ja dawno Tu nie byłam... ale zrobiłaś mi niespodziankę ! Kocham SDM !!! Tyle złotych myśli dziś zebrałaś ?! Najbardziej podoba mi się cytat Arystotelesa o krytyce oraz "Bądź mądry, naśladuj naturę". To takie proste... Wystarczy chcieć ! Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. "Rób to co uważasz w swoim sercu za właściwe. I tak będziesz krytykowany". Eleanor Roosevelt - to mi się bardzo spodobało.
    Wspaniałe cytaty Morgano.
    I bardzo ciekawe książki czytasz.
    Serdecznie i bardzo ciepło pozdrawiam .... bo coraz chłodniej się robi...

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia i świetne cytaty. Mnie najbardziej spodobał się: "Zacznij tam, gdzie jesteś; użyj tego, co masz; zrób, co możesz". Dlaczego nie wiem, widocznie do mnie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Morgano :) ciesz się że zajrzałas do mnie i mi się przypomniałaś :) ostatnio mało mnie na blogu. Wpisy wstawiam w biegu i biegnę dalej :) jeszcze tydzień urlopu i siadamy na tyłkach z kubkiem gorącej herbaty :) Cudowne cytaty...każdy znajdziebjakos dla siebie :) Pozdrawiam serdecznie... Teraz będę już regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie jak zwykle ciekawie i pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za wizytę u mnie :) Niestety na czytanie książek nie mam czasu A kiedyś dużo bardzo czytałem. Teraz czasy niespokojne. W takiej sytuacji nie mogę się skupić na literkach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie najbardziej się podoba ten pierwszy Arthura Ashe, bo taki pozytywnie motywujący i przydatny na codzień.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dziękuję za zauważenie mojej książki "Za Kratami". To doskonałe miejsce do prezentacji literatury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Arturze, to mnie było miło przeczytać tak ciekawą książkę📖📘
      Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  19. Dużo różności u Ciebie. Ciekawe książki i nitylko ;)
    Udanego miesiąca życzę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam takie cytaty, są bardzo inspirujące, sama mam wiele które zamierzam wykorzystać w moim rekodziele. Bardzo podoba mi sie ten cytat: "Najpiękniejsza rzecz, jakiej możemy doświadczyć, to tajemnica. Ona jest źródłem wszelkiej prawdziwej sztuki i nauki". Albert Einstein

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie na blogu
      Mądrych , cennych myśli warto sie trzymać!
      Pozdrawiam🤗🧡

      Usuń
  21. Piękne zdjęcia! Ściskam serdecznie i zapraszam do siebie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu
      Byłam, odwiedziłam Twojego bloga!

      Usuń
  22. Serdecznie dziękuję za komentarza pozostawione pod tym postem🧡😊🌼

    OdpowiedzUsuń