poniedziałek, 18 maja 2020

Papież z Wadowic

    Kochani!
Dziś przypada szczególna data, bo 100-urodziny Papieża Polaka Jana Pawła II.
Nie będę rozpisywała się na temat życiorysu, drogi do Stolicy Apostolskiej, bo jest na ten temat wiele wiadomości.
Skupię się na ważnych, cennych cytatach, radach, słowach, którymi Karol Wojtyła się zasłużył i które warto zapamiętać.
Pewnie niektórzy napiszą, że same słowa nic nie dają, nie pomagają
Słowo ma wielką moc, tylko trzeba go dobrze zinterpretować, zrozumieć.
Człowiek może być dobrym przekazicielem myśli, czynów.
Ale pamiętajmy, że zacząć musimy od siebie, nie oglądajmy się na innych. To już duży sukces!

 
"Powiedz mi, jaka jest Twoja miłość, a powiem Ci, kim jesteś".
🌸
"Starajmy się tak postępować i tak żyć, by nikomu w naszej Ojczyźnie nie brakło dachu nad głową i chleba na stole, by nikt nie czuł się samotny, pozostawiony bez opieki".
 🌹
"Nie ma pokoju bez sprawiedliwości, nie ma sprawiedliwości bez przebaczenia".
🍀
"Nigdy nie jest tak, żeby człowiek, czyniąc dobrze drugiemu, tylko sam był dobroczyńcą. Jest równocześnie obdarowywany, obdarowany tym, co ten drugi przyjmuje z miłością".
  🌻
"Droga zbawienia przechodzi także przez ludzką pracę". 
🌼
"Jak można kochać Boga, który jest niewidzialny, nie kochając człowieka, który jest obok nas".
 🌿
"Dla chrześcijanina sytuacja nigdy nie jest beznadziejna. Chrześcijanin jest człowiekiem nadziei. To nas wyróżnia".
🌷
"Być człowiekiem sumienia to znaczy wymagać od siebie, podnosić się z własnych upadków i ciągle na nowo się nawracać".

🌺
"Nadzieja zawiera w sobie światło mocniejsze od ciemności, jakie panują w naszych sercach".
🍀
"Wiara i rozum są jak dwa skrzydła, na których duch ludzki unosi się ku kontemplacji prawdy".
 🌸
"W codziennym trudzie, w wysiłku umysłu, woli serca - obraz dziecka pozostaje dla człowieka natchnieniem i źródłem nadziei".
🌸 
"Starzenie się nie jest złem, któremu trzeba się podporządkować, jest powołaniem, na które trzeba umieć odpowiedzieć".
🌼
  "Góry pozwalają doświadczyć trudu wspinaczki, strome podejścia kształtują charakter, kontakt z przyrodą daje pogodę ducha".
🌺
"Wczoraj do Ciebie nie należy. Jutro niepewne… Tylko dziś jest Twoje".
🌷
"Cierpienie jest w świecie również po to, żeby wyzwolić w nas miłość, ów hojny i bezinteresowny dar z własnego "ja" na rzecz tych, których dotyka cierpienie".

 
           /moja lektura przed snem.../
  
do posłuchania-klik

26 komentarzy:

  1. Na pewno wielki Polak i człowiek... Jednak ja mam bardzo mieszane uczucia po lekturze książki Sodoma : hipokryzja i władza w Watykanie / Frédéric Martel

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele mądrych myśli. Szkoda, że niewiele ich trafia na podatny grunt, zwłaszcza te o miłości bliźniego...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jan Paweł II jest dla mnie wspaniałym świętym. Modlę się do Niego każdego wieczoru i wiem, że za Jego wstawiennictwem wiele moich modlitw i próśb zostało wysłanych. 😊 ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochany człowiek!!! Jestem szczególnie dumna, bo moja szkoła nosi jego imię. Dostaliśmy od niego osobiste pozwolenie na nadanie szkole imienia, ale kiedy odbywały się uroczystości z tym związane, już go wśród nas nie było...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny dziś dzień. A nasz Papież to człowiek niesamowity pod wieloma względami. Narecytowałam się w życiu Jego trudnej ale pięknej poezji, naczytałam wielu różnych rzeczy , podziwiam - zwykły niezwykły człowiek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam jego wizyty w Polsce, raz go widziałam z okna jak przejeżdżał samochodem. Drugi raz jak przemawiał na placu Piłsudskiego w Warszawie. To było przeżycie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jan Paweł II jest prawdziwą skarbnicą pięknych słów oraz wielkich wartości. To był wspaniały człowiek, cieszę się, że wspomniałaś jego postać. Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne cytaty :D Papież Jan Paweł II bez wątpienia był wyjątkową osobą :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Życie pisze dla nas różne, czasem najbardziej zaskakujące, scenariusze. Dla Karola Wojtyły napisało scenariusz wyjątkowy.
    Pozdrawiam, Morgano i życzę zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybacz ale... mam negatywne zdanie, które zachowam dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Serdeczności zostawiam🍀

    OdpowiedzUsuń
  12. Człowiek ogromnej mądrości. Żebyśmy tak umieli z niej czerpać...
    Pozdrawiam ciepło, Bożenko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobno ma zostać Patronem Zamiatających pod Dywany...Będzie miał sporo gorących wyznawców.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jan Paweł II, to bez wątpienia postać wybitna. Był wspaniałym i cudownym Człowiekiem. Jego mądrość i słowa są ponadczasowe <3
    Kochał wszystkich, bez względu na to kim byli. Potrafił zjednoczyć wokół siebie ludzi różnych ras, narodowości, a nawet różnych religii. Był poliglotą, znał biegle aż 7 języków obcych.

    - pozdrawiam najserdeczniej, życzę ogrom zdrówka i pięknych chwilk każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od kilku lat moim niezbędnikiem jest "Papieski modlitewnik dla seniora" Modlitwy i rozważania św. Jana Pawła .
    Błogosławionej nocy, Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne cytaty. Bardzo lubię myśli Jana Pawła II, są uniwersalne pod każdym względem i ponadczasowe. Zaintrygowałaś mnie tymi "Modlitwami i rozważaniami Jana Pawła II na każdy dzień". Rozumiem, że jest to uniwersalna książka, a nie tylko na jeden rok.
    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  17. Warto pamiętać o takich ludziach i ich słowach. Na co dzień tak naprawdę.

    Bez zainteresowań byłoby w tak dziwnych czasach jak teraz bardzo nudno. A tak można zawsze coś przeczytać ciekawego, posłuchać, ogólnie zagłębić się w jakieś twory sztuki.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. jest takim symbolem naszej młodości, zawsze pozostanie w naszych sercach, to pewne. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Duma Polaków. Niewątpliwie była to ważna dla nas postać dla naszego narodu. Niestety jest wokół Watykanu wiele kontrowersji ale nie jest to odpowiedni czas na takie dyskusje.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie to mądre słowa... Pamiętajmy zaczynać od siebie, a nie od innych. To piękna myśl, którą koniecznie powinniśmy wcielać w życie! ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Mądre sentencje...
    Znowu się wzruszam.
    Nigdy nie widziałam naszego Papieża osobiście. Byłam natomiast w Rzymie z M. a Jego kanonizacji.
    Tak bardzo modliłam się wtedy o macierzyństwo dla mojej Ani. O jakiś cud... Córka tak bardzo pragnęła dziecka.
    Po powrocie dowiedziałam się o Jej chorobie... No i stało się, to najgorsze dla mnie matki, po 3 latach walki Ania odchodzi na zawsze...
    Moja wiara przechodzi od pory rożne metamorfozy...
    Nie potrafię się modlić, tak jak kiedyś.
    Błagałam w domu na kolanach świętego już wtedy Jana Pawła II, by zabrał mnie, ale ubłagał u Boga zdrowie i życie dla Ani...
    Wybacz ten bolesny wpis, zbliża się Dzień Matki. Moje serce jest ciągle rozdarte.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za wszystkie Wasze komentarze, refleksje, pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam Tryptyk Rzymski w pięknym wydaniu albumowym. Uwielbiam do niego zaglądać. Bardzo mi brakuje spotkań z naszym Papieżem na Franciszkańskiej. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń