sobota, 3 sierpnia 2019

Spojrzyj w niebo i policz gwiazdy!

          Witam serdecznie na moim blogu, wciąż miło mi tutaj gościć wciąż nowe twarze:)
Sobotni wieczór, jestem sama w mieszkaniu, zrobiło mi się ckliwie na duszy, stąd ten refleksyjny post.
O Niebie zaczynamy coraz częściej rozmyślać w dorosłym, dojrzałym wieku.
Czy istnieje, co i jak Tam jest...?

Wyszukałam kilka cytatów na temat, ozdobiłam własnymi fotografiami nieba z mojej okolicy.
Napiszcie, co Wy sądzicie na temat tych myśli. Z góry dziękuję za szczere komentarze:)


"Nie is­tnieje coś ta­kiego jak uni­wer­salne niebo, do które­go wszys­cy wędrują po śmier­ci. Niebo jest tym, czym człowiek chce je widzieć. I można je od­na­leźć w naj­mniej ocze­kiwa­nych miejscach". 
Jodi Picoult

"I tak wylądujemy w niebie
wszyscy skończymy właśnie tam,
w niebie nam lepiej będzie pewnie,
musi być w niebie lepiej nam.

Grzegorz Ciechowski

"W różne rozchodząc się wiecznie strony
I gwiazd szukając na jednym niebie,
Z głębi jej uczym się nieskończonej
Rozumieć wszystkich i siebie".
Kazimierz Wierzyński
  

"Zobaczyć świat w ziarenku, i niebo w dzikiej lilii, pomieścić nieskończoność w ręku, i wieczność w jednej chwili".
William Blade


"Zanim kobieta raz się ubierze, to niebo zachmurzy się i wypogodzi się
siedem razy".
przysłowie perskie


"Wpatrując się w Niebo nie warto szukać gwiazd, lecz Drogi- i nie tej Mlecznej, a Wiecznej".
E. Glińska 


"Wpatruj się w niebo i śpiewaj z radości, gdy słońce otula cię ciepłem i opromienia światłem- za darmo".
Phil Bosmans 


"Niebo zaczyna się na ziemi. Tam, gdzie ludzie stają się przyjaciółmi, a dobroć jest przekazywana".
Phil Bosmans


"Niebo, to wielka sypialnia świata"
Wolter


"Prawda jest niczym niebo, a domniemanie, jak chmury".
Joubert


"Niebo jest jednym długim poniedziałkiem".
Mansfield K. 


do posłuchania- klik


Pozdrawiam serdecznie, kochani- pomyślnego nowego tygodnia życzę:) 


53 komentarze:

  1. Piękny temat i piękne zdjęcia wybrałaś.
    Od koloru nieba nawet nasz nastrój należy, gdy szare i ponure to i na duszy ciężko, a gdy tylko błękit i słońce to żyć się chce...
    Zawsze podobało mi się określenie NIEBOSKŁON,jakby niebo chciało zbliżyć się do człowieka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłam ze spaceru, znów patrzyłam na niebo: cudne, błękitne, pośród malowniczego krajobrazu mojego miasteczka:)

      Usuń
  2. Przepiękne cytaty zaopatrzone wspaniałymi obrazkami ;) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie patrzec w niebo, lubie fotografowac niebo, piekne zdjecia porobilas i do tego cudowne i jakze rozne cytaty umiescilas. Daje to wszystko do pomyslenia i refleksji. Pozdrawiam i zycze milej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje uznanie za wybór tematu i za piękne zdjęcia.
    Serdeczności Morgano

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebo to stan naszej duszy, nie konkretne miejsce. Myśląc o niebie patrzymy w górę, a prawdziwe niebo może być wszędzie.
    Piękne cytaty do przemyślenia, najbardziej spodobał mi się ten: "Zobaczyć świat w ziarenku, i niebo w dzikiej lilii, pomieścić nieskończoność w ręku, i wieczność w jednej chwili".
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam nawiązać do kwiatów, tak już mam:)

      Usuń
  6. Wspaniałe zdjęcia i piękna nutka. Najbardziej spodobały mi się cytaty Williama Blade i Glińskiej. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Morgano, ja pozwolę sobie zacytować fragmenty Biblii mówiące o niebie. Nie zgadzam się z tym, że niebo jest stanem naszej duszy. Ono istnieje naprawdę i może być udziałem każdego żyjącego człowieka, który uwierzy w Jezusa Chrystusa. Apostoł Jan w Apokalipsie 21,1-4 pisze:

    "I widziałem nowe niebo i nową ziemię; albowiem pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły, i morza już nie ma. I widziałem miasto święte, nowe Jeruzalem, zstępujące z nieba od Boga, przygotowane jak przyozdobiona oblubienica dla męża swego. I usłyszałem donośny głos z tronu mówiący: Oto przybytek Boga między ludźmi! I będzie mieszkał z nimi, a oni będą ludem jego, a sam Bóg będzie z nimi. I otrze wszelką łzę z oczu ich, i śmierci już nie będzie; ani smutku, ani krzyku, ani mozołu już nie będzie; albowiem pierwsze rzeczy przeminęły".

    Natomiast ap. Paweł w liście do Koryntian dodaje:
    "Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć, jak wielkie rzeczy przygotował Bóg tym, którzy Go miłują".
    To takie moje niebiańskie spostrzeżenia:)
    Serdecznie Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje cytaty z najmądrzejszej księgi świata- Biblii:)

      Usuń
  8. Myślę o niebie stale od kiedy mama mi powiedziała, że jest. Jako mała dziewczyna uwierzyłam w lot. :)
    Niebo to temat-naprawdę-szeroka-rzeka. Niebo jest piękne. I nie zapominaj, że jesteśmy powołani do życia w wiecznym ciele i w nowym świecie, a nie w eterycznym bycie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwycające zdjęcia! Lubię spoglądać 'w niebo' i obserwować chmury i gwiazdy.
    Przysłowie perskie bardzo mnie rozbawiło.
    Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.
    p.s. napisałam do Ciebie na maila Morgano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię zadzierać głowę do góry i patrzeć w niebo, na którym chmury tworzą niesamowite historie😉 I fascynujący jest fakt, że mogę to zrobić w każdym miejscu na ziemi. Wczoraj zaś miałam na swoim kawałku nieba feerię różu przy zachodzie słońca.
      Uściski serdeczne i dużo zdrowia! 😘

      Usuń
    2. Amasjo- odpisałam, dziękuję za e-maila:)

      Usuń
    3. Roksanno, mam tak samo:)

      Usuń
  10. Gdy spoglądam na niebo zawsze przypomina mi się cytat Kanta: Niebo gwiaździste nade mną i prawo morale we mnie. Oczywiście, uwielbiam patrzeć gdy na niebie pojawiają się chmury czasem ciemne, groźne lub delikatne, zwiewne i z zawrotną prędkością przemieszczają się. Z podziwem patrzę na zjawiskowe wschody i zachody słońca.
    dziękuję za post, piękne zdjęcia i ciekawe cytaty.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię leżeć na trawie i patrzeć w niebo. Akurat nad moim domem są tunele dla samolotów. Przecinają się, każdy leci w inną stronę. Jeden wyżej inny niżej. Niedaleko jest lotnisko i prawie można pasażerom pomachać, sa tak nisko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozwala mi chory krąg szyjny na zadzieranie głowy.
      Ale wychodzę na pagórek i wszystko, czyli niebo mam przed oczami:)

      Usuń
  12. Piękne zdjęcia nieba z Twoich stron i ciekawe cytaty. I tyle, ile jest kolorów nieba, tyle jest zdań na jego temat. Wszystko zależy od poglądów, wiary i wyznania. Mnie podoba się jeszcze inna myśl wspomnianego już wyżej Kanta:"Dla przeciwwagi wielu uciążliwości życia niebo ofiarowało człowiekowi: nadzieję, sen i śmiech". Wszystko ważne! Życzę dużo nadziei i zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem po spacerze, znów patrzyłam, podziwiam, zrobiłam zdjęcia nieba:)

      Usuń
  13. Bardzo ładne zdjęcia i piękne cytaty. Sama czasami lubię spoglądać w niebo. Często wieczorem widać pięknie gwiazdy. :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdy uwielbiam, zwłaszcza nocą w letnie dni prezentują się bajecznie:)

      Usuń
  14. Niesamowity post i uwielbiam cytaty Phil Bosmans. Mam nawet jego książkę 'Żyć każdym dniem' i jest cudowna :)
    Piękne zdjecia nieba i super pomysł z tymi cytatami, dają do myslenia.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę pięknego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytaty towarzyszą mi od zawsze, a na blogu- nieustannie:)

      Usuń
  15. świetne cytaty:)))też lubię spoglądać w niebo:)))czasem fotografuję chmury:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo interesujące widoki na Twoich zdjęciach, Morgano.

    Dla mnie niebo jest abstrakcyjną częścią przestrzeni kosmiczne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia wybrałaś i bardzo ciekawe cytaty. Uwielbiam, także patrzeć na niebo i je fotografować.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy post.
    Lubię patrzeć w niebo, podziwiać chmury i wyobrażać sobie co przedstają, a wieczorami wyszukiwać gwiazdy. Przez ostatnie dwa lata, kiedy mieszkałam w małej nadmorskiej miejscowości, napatrzyłam sie na niebo za wszystkie czasy, zwłaszcza na zachody słońca. Teraz, w dużym mieście obserwacje są trudniejsze, ale przynajmniej w ciągu dnia jakoś się udaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam całe niebo codziennie przed oczami.
      Uwielbiam spacery po mojej okolicy i zadzierać głowę (choć mam z tym problem, bo choroba), ale dla pięknych widoków warto:)

      Usuń
  19. Uwielbiam wpatrywać się w niebo, czy to czysty błękit, czy zabarwione wstającym/zachodzącym słońcem, różnokształtne chmury i konstelacje gwiazd nocą. Niebo za każdy razem wygląda inaczej. Każdy człowiek inaczej wyobraża sobie niebo po śmierci. Takie nieodgadnione miejsce a może stan duszy :)
    Piękny post, śliczne zdjęcia i wspaniałe cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia i bardzo refleksyjny temat. Mnie najbardziej podoba się cytat "Niebo zaczyna się na zimie", ludzie mają możliwość tworzenia i piekła, i nieba, niestety łatwiej przychodzi im to pierwsze...

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne refleksje i cytaty. Miło poczytać. Pozdrawiam ciepło i życzę pięknego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj nadal w sierpniu
    Sierpień to czas spadających gwiazd, czy też jak kto woli Łez św. Wawrzyńca.
    Dlatego proszę za parę dni wyjrzyj wieczorem przez okno. Może spadająca gwiazda spełni Twoje marzenia?
    Wiem, wiem, nie wszyscy w to wierzą. Ale może warto spróbować.
    A na nalewkę chętnie bym wpadła.
    Życzę Ci widoku spadających gwiazd. Niech spełnią się Twoje marzenia

    OdpowiedzUsuń
  23. Ślicznie Morgano. Piękne zdjęcia i cytaty. Każdy z nas ma takie niebo jakie sobie wymarzy. Dla mnie raj jest wtedy gdy jestem w górach. Uściski z Krakowa od Zakręconej Kaski 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i "zakręconej, ale baaaaaaaardzo miłej i przyjaznej- dziękuję Kasiu:)

      Usuń
  24. Witam. Niebo to sypialnia świata - coś w tym jest. Niebo nocne na odludziu np. W Bieszczadach czy na pustyni jest ciężkie od dużych białych kulek - gwiazdy które mogą tańczyć. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj na moim blogu:)
    Niebo,dla każdego oznacza coś innego, ma inny wymiar.
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam do dalszej wymiany zdań, myśli:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne zdjęcia i piękne przysłowia, sentencje.

    OdpowiedzUsuń