sobota, 29 czerwca 2019

Moje letnie królestwo kwiatowe

   Pięknie witam wszystkim miłych gości na moim blogu:)
Dziś lekki temat, bo z kwiatami w roli głównej.
Upały za oknem sprzyjają roślinności, ale nie wszystkim gatunkom.
Doskonale taka sucha, ciepła aura pasuje Różom.
Oto moja kolekcja w ogródeczku. Niepełna, bo reszta w pąkach lub przekwitła chwilowo.

"Możemy narzekać, że różane krzewy mają ciernie lub cieszyć się, że cierniste krzewy zakwitają różami".  Abraham Lincoln


Słoneczną pogodę uwielbiają także Rudbekie. Moje ulubione letnie kwiaty.

/ w towarzystwie Lawendy /

"Człowiek potrzebuje do życia ogrodów i bibliotek".

Cyceron

Zaczynają kwitnąć także Lilie. Duża część jeszcze w pąkach.


Juki także wyrosły w olbrzymie kwiatostany.



Oczy raduje słoneczny Nachyłek lancetowaty.


Balkon w tym roku skromniejszy, ale też kwitnący i zielony.

/Zefirant /

/Szczawik Deppego /

/Szczawik trójkątny /

/ Euphorbia Diamond Fros'/

 / Plektrantus, komarzyca /
 / Begonia bulwiasta /

/ Koleusy /

/ ...szukam nazwy /

/kącik ziołowy/

Motto na dziś:

"Ogrodnictwo to nauka, nauka, nauka. Na tym właśnie polega zabawa. Cały czas się uczysz!" Hellen Mirren

W mieszkaniu także pełny rozkwit.
Na południowym parapecie doskonale czują się Storczyki.


Kwitnie ulubiony Fiołek afrykański, póki co jeden.


Miłych, udanych kolejnych letnich dni życzę i dziękuję za Waszą obecność:)

Motto do zapamiętania:

"Założyć ogród to uwierzyć w jutro".

Audrey Hepburn

/Frezje na balkonie/

43 komentarze:

  1. Kwiaty są naprawdę piękne ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę ładnie!:) Bardzo pachnąco?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ obfitość, pięknie i romantycznie:-)
    Mój storczyk odpoczywa, fiołek kwitnie, mam nadzieję, że moje roślinki przetrwają, bo wyjeżdżam.
    Lubie wszystkie kwiaty i rośliny doniczkowe i podobno mam do nich rękę, ale widzę, że u Ciebie jeszcze lepiej, brawo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać, że znasz się na uprawie kwiatów, są niezwykle zadbane i pięknie rosną, ludzie nie zawsze zdają sobie sprawę ile czasu i wysiłku trzeba alby mieć taki efekt, brawo!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękne kwiaty! Ja dziś ide robić zdjęcia właśnie na tle takich pięknych kwiatów :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnóstwo czasu poświęcasz swoim roślinkom, widać, że to Twoja pasja. Wbrew pozorom, trzeba wiedzieć wiele, by były takie piękne. A kolory róż masz wyjątkowe.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna feeria barw i gatunków. Na niektórych nazwach można język połamać. A myśli do tego wpisu wybrałaś cudne, szczególnie ta mojej ulubionej Audrey Hepburn. Dziękuję i przesyłam serdeczne pozdrowienia z niedzielnego Kazimierza Biskupiego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie u Ciebie, kolorowo i bajecznie. Marzy mi się taki ogród różany, ale muszę jeszcze poczekać do przeprowadzki. Dorodne szczawiki, mój powolutku wypuszcza młode listki na razie na krótkich łodyżkach. Pozdrawiam z upalnego mazowieckiego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Morgano, przepiękne są Twoje kwiaty. Dom i ogród toną w kolorach. Widać, że je kochasz, a one pięknie się odwdzięczają. Bardzo podoba mi się myśl Cycerona. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele pięknych kwiatów. Mnie w storczykach denerwuje najbardziej to, że gdy przekwitną, długo trzeba czekać na to, aż ponownie zakwitną, a to zajmuje nie mało czasu i w oknie stoją takie ,,patyki" :D Lato to piękna pora roku, bo wiele jest kwitnących kwiatów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne te Twoje kwiaty!
    Świetnie, że podajesz nazwy. Nie znam się zbytnio na roślinach, a dzięki Tobie mogę się poduczyć ;_)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana ! Bogactwo kwiatów u Ciebie !!! Zachwycona jestem Twoim ogrodem i kwiatami balkonowymi oraz storczykami !!! Widać, że masz rękę do roślin i one Cię kochają. Piękne cytaty przytoczyłaś - zabieram je sobie ( jako kolekcjonerka cytatów ). Jeśli chodzi o roślinę, której szukasz nazwy to może być scewola ( ale pewności nie mam ). Urzekła mnie Twoja biała róża !!! Piękna jest ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź:)
      Szukałam, czytałam, że Scewola tworzy wachlarzykowate kwiaty drobne, pięciopłatkowe. Najczęściej uprawia się odmiany o kwiatach niebieskich.
      A moje nie tworzą, są drobne, pojedyncze i mają kolor biskupi.

      Usuń
  13. Przepiękny ogród. U Babci mamy podobnie, jak w kwiatowym raju :) Rudbekie i ja uwielbiam, mają cudne kolory, tyle słońca w małych kwiatach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ nasz piękne kwiatuszki 🌺🌻🌼🌸💐🌹🏵️💮🌷

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale wspaniale kolorowo, cudowne kwiatuszki :)
    I jak ładnie rozkwitnięte storczyki, wygladają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz wspaniały ogród, wszystko w nim kwitnie, a każdy kolor ma swoje specjalne miejsce w tej pięknej burzy kwiatowej! Pozdrawiam, będę odwiedzać Twojego bloga częściej! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Dziękuję za odwiedziny, miłe słowa i zapraszam:)

      Usuń
  17. Bardzo pięknie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne kwiaty. Widać Morgano, że otaczasz je troskliwą opieką i traktujesz z miłością.
    Cieplutko pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne są Twoje kwiaty!!! Zdjęcia takie wyraziste, aż chciałoby się zrywać!
    Ja ogrodu się uczę, masz rację to nie jest łatwe!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie jest w lipcu w Twoim ogrodzie, cudowne masz kwiaty w ogrodzie i w domu. Moje storczyki po przekwitnięciu nie chcą już kwitnąć.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Dokładnie największe szczęście to trafić do biblioteki i do ogrodu
    CUDNIE

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałoby się rzec: "Lato trwaj":)
    Szkoda tylko, że mamy straszną suszę, więc roślinki marnieją w oczach:(
    Życzę Ci miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudne kwiatuszki ile różnorodności i kolorów, aż miło podoglądać te cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj
      Dziękuję za odwiedziny i pochlebne słowa, zapraszam:)

      Usuń
  24. Ależ masz rękę do kwiatów! Cuda.
    W takim ogródku naprawdę można wypocząć. Pięknie jest u Ciebie.:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj już w lipcu
    Piękne te Twoje kwiaty. Bez nich również mój dom i ogród byłyby niekompletne. Jednak dla nich trzeba mieć czas. Myślę nie tylko o pielęgnacji, ale też o podziwianiu ich uroku. Za chwilę bowiem znikną, ale teraz latem na szczęście pojawią się nowe. Niestety zegary i kalendarze nie zważają na to, że niektórzy choć na chwilę chcieliby się zatrzymać i zatopić w pięknie natury.
    Pewnie i Tobie czasem czas przemyka między palcami.
    Dlatego proszę zatrzymaj się, rozejrzyj się dookoła i zaprzyjaźnij z płowowłosą królewną Lato, która chyba już przestała kaprysić. Dzięki niej jest teraz tak pięknie dookoła.
    Usiądź na ławce
    pokrytej powojem
    w pełni lata
    i poczekaj
    przyniosę ci kwiaty z ogrodu
    Sołtysiak Aleksandra
    Pozdrawiam letnim powiewem wiatru i uciekającą chwilą już w drugim półroczu

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękne kwiaty. Czy Twoja brzoskwinia (dostrzegłam na którymś ze zdjęć) też będzie miała wysyp owoców?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja brzoskwinia wymaga odnowienia.
      Ma sporo owoców, ale dojrzewa dopiero we wrześniu.

      Usuń
  27. O rety!!! Ale masz tych kwiatkow! (no i podlewania naturalnie)
    Nie moge sie wyrobic z ogrodkiem, na szczescie w domu nie mam prawie zadnych kwiatkow :)
    Pogoda sie na chwile uspokoila, odpoczywam i zbieram sily do walki z nastepnym goracem, ktore pewno przyjdzie :(
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu, po przerwie:)
      U nas chłodno, ale nadal brakuje deszczu.
      Serdeczności zostawiam:)

      Usuń
  28. Przepiękny post. :) Uwielbiam kwiaty.
    Nie mam wprawdzie ogrodu, ale na balkonie stworzyliśmy sobie własny ogród. Jeszcze muszę go dopieścić i pokażę kiedyś na blogu.
    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepiekne sa Twoje kwiaty, masz ich cala roznorodnosc:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za odwiedziny na moim blogu i pozostawiony komentarz:)
      Lubię kwiaty, zwłaszcza nowości:)
      Pozdrawiam miło:)

      Usuń
  30. Ale pięknie i kolorowo u Ciebie ! Tez uwielbiam kwiaty - a róże i lawendy zaglądają teraz i do moich okien. Pozdrawiam Cię serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu:)
      Odwzajemniam pozdrowienia i zapraszam jeszcze:)

      Usuń
  31. Przepiękne te twoje kwiaty Morgano. Jestem miłośniczką kwiatów i drzew, w szczególności brzózek. Uściski z Krakowa od zakręconej Krakowianki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu
      Witaj po raz kolejny, dziękuję za komentarze i poświęcony czas na czytanie:)
      Będę w Krakowie w czwartek, ale tylko na kolejnej wizycie u reumatologa.
      Wciąż brakuje czasu na spacery.

      Usuń
  32. Wszystkim dziękuję za kolorowe, ukwiecone komentarze:)

    OdpowiedzUsuń