czwartek, 29 maja 2014

Majowy seans filmowy- " Transcendence"

        Pięknie pozdrawiam i witam, wszystkich czytających i odwiedzających mojego bloga:)
Dziś pora na seans filmowy, który wywarł na mnie duże wrażenie.
Bilet do kina, to miły prezent na Dzień Matki.
Byłam we wtorek z Córką w kinie na najnowszym filmie z udziałem Johnnego Deppa pt:" Transcendence" z 2014r. To gatunek science fiction z motywem dramatu.
Każdy kto zna mnie dłużej wie, że bardzo lubię i cenię tego aktora. Zawsze czekam z niecierpliwością na kolejne, wciąż nowe filmy z jego udziałem.
Transcendencja- według Słownika Wyrazów Obcych, to z niem. transzendenz, od łac. transcendens- przekraczający,  filoz. istnienie czegoś poza umysłem poznającym, poza (ponad) człowiekiem, np. istnienie Boga lub bogów, idealnego Dobra".
Reżyserem filmu "Transcendence" jest Walter Pfister, a to min autor zdjęć, do oskarowej "Incepcji".
Doskonałe role, dzięki głównym aktorom, tj: Johnny Depp, Morgan Freeman, Rebecca Hall, Paul Bettany, Cillian Murphy.
Akcja filmu, to bardzo niedaleka przyszłość. Naukowcy chcą "stworzyć" sztuczną inteligencję, o ogromnej sile i mocy.. Najlepiej, aby była potężniejsza od  inteligencji wszystkich ludzi razem zebranych.
Naukowiec- Will Caster, w tej roli przystojny, jak zawsze Johnny Depp, entuzjastycznie podchodzi do swojej pracy badawczej. Niestety wiele osób, spośród jego środowiska, z przerażeniem patrzy na jego dokonania. Stworzenie sztucznego boga, w ich mniemaniu, nie może dojść do skutku. W tym celu, przeciwnicy, chcący pozbyć się Castera- ranią go i trują radioaktywnym pierwiastkiem.

/scena z filmu, zdj, z sieci/

Wtedy jego żona  Evelyn, w tej roli doskonała - Rebecca Hall, walczy o życie męża i stara się przenieść jego umysł do pamięci, powstającej maszyny. Dzięki temu eksperymentowi Will ożywa, ale skutki tego czynu nie są, tym czego by się spodziewano.

/kadr z filmu- zdj. z sieci/

I to tyle recenzji, ponieważ na dalszy ciąg należy koniecznie wybrać się do kina.
Przyznałabym osobiście filmowi 3 statuetki Oscara, za: scenariusz, który napisał Jack Paglen. Kolejna, za zdjęcia, a to zasługa Jess Hall i efekty specjalne.
Zawsze zastanawiam się, czym kierują się twórcy, którzy  wymyślają taki film, wybierają tak trudną tematykę, niezbadaną dotąd...? czasem mam wrażenie, że jest to ostrzeżeniem dla ludzkości, aby zbyt głęboko nie brnąć w nieznane tajniki umysłu człowieka.
Ciekawa jestem Waszych wrażeń. Czy ktoś już oglądał " Transcendencę"?
Tymczasem pozdrawiam mile na udany majowy weekend ;) dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze ;)
Wszystkim kochanym naszym Dzieciaczkom, tym dużym i małym, z okazji ich Święta: wiele uśmiechów na twarzy życzę i samych radosnych, beztroskich dni:)

/dla Dzieci- słodkość /



Cytat na dziś:

"Inteligencja jest ta przyprawą, która z najpospolitszych rzeczy robi cuda".
 Maria Dąbrowska

34 komentarze:

  1. O, widziałam reklamę tego filmu, gdy kilka dni temu byliśmy z Mężem w kinie na innym - http://www.filmweb.pl/film/Zniewolony.+12+Years+a+Slave-2013-632419 (przejmujący i zaskakujący, nie wiedziałam bowiem, że niewolników pozyskiwano także w taki sposób). Lecz czy będę chciała obejrzeć także wspomniany przez Ciebie, Morganko, nie wiem... Mam bowiem problem z oddzielaniem od wizerunku aktorów ich życia prywatnego, które często mnie do nich zniechęca. No, zobaczymy, ale wątku nie rozwijam, aby nie robić Ci przykrości (choć obie nie jesteśmy z tego przedziału wiekowego, w którym fanki zabiłyby za słowo krytyki pod adresem ulubieńców :). Poprzestanę na pozdrowieniach dla Ciebie, niezmiennie serdecznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię dobre kino, mam swoich aktorów, którzy nigdy mnie nie zawodzą. A "Zniewolonego" oglądałam- zrobił na mnie ogromne wrażenie.
      Film najnowszy z Deppem polecam, bo warty obejrzenia i przemyślenia ;)
      Bardzo proszę o podpis, bo mam 2 osoby, które używają nicka "N", nigdy nie wiem kto to?:)
      Pozdrawiam mile i dziękuję za regularne odwiedzanie i czytanie mojego bloga ;)

      Usuń
    2. Przyjemność po mojej stronie :) I chyba muszę w końcu wybrać stały awatar, aby nie wprowadzać dezorientacji - obiecuję od następnego razu. Serdeczności z JP, pa.

      Usuń
  2. Nie jestem, Morgano wielbicielem sc - f, lecz dobre kino dobrze się ogląda. Zaryzykuję.
    buzinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzeju i mój to nie jest ulubiony gatunek filmowy, ale akurat to kino, naprawdę jest warte obejrzenia, polecam :)
      Mile pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ;)

      Usuń
    2. Czekam na Twoją recenzję :)

      Usuń
    3. Zatem poczekam, serdeczności zostawiam tymczasem :)

      Usuń
  3. Morgano,bardzo dobrze,że przekazujesz nam swoje wrażenia z filmów...można sie przy okazji zachęcić,a potem zweryfikować swoje spostrzeżenia...
    co do filmów sf,nie za bardzo lubie,ale...jak jest dobrze zrobiony,to wciąga...mnie kiedys Star Trek bardzo wciągnał...i miło wspominam...nie mówie zatem nigdy nie oglądnę takich ...
    pozdrawiam miło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie przepadam za tym gatunkiem filmowym, ale niektóre produkcje są ciekawe :) oto jedna z tych dobrych, polecam :)
      Buziaczki :)

      Usuń
  4. Zycie po prostu jak leci bardzo fragmentarycznie pokazane. Niektórzy w weekendy pracują. Tak musi być. By bawił się ktoś, pracować musi też ktoś.

    Wstyd się przyznać ale bardzo dano w kinie ni byłem. A czy Johny Depp nie grał w filmie EDWARD NOŻYCORĘKI? Kiedyś często bywałem w kinie.
    Pozdrawiam serdecznie. Zapowiada się na Mazowszu piękna pogoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem grał w tym filmie i wielu, wielu innych :)
      Ja także rzadko chodzę do kina, ale obiecałam sobie, to nadrobić :)
      Milej niedzieli życzę :)

      Usuń
  5. Witaj Morgano. Nie jest to moj ulubiony gatunek, niemniej wierze, ze taki aktor nie wystapilby w chale. Zatem kiedys go obejrze.Na pewno:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film warty obejrzenia, polecam :)
      Pozdrawiam mile :)

      Usuń
  6. Jeżeli tylko będę miała możliwość, obejrzę. Dziękuję za obszerne polecenie i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa recenzja, zainteresuję nim męża, który ten gatunek lubi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do obejrzenia i życzę miłej niedzieli :)

      Usuń
  8. Trascendencja - dla Johnny'ego Deppa jestem w stanie obejrzeć prawie wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poświecenie nie lada ;)
      Pozdrawiam na miły dzień :)

      Usuń
  9. Brzmi naprawdę fascynująco. Zorientuję się czy nie grają tego w jakimś kinie w okolicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo film warty zobaczenia :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Ciężko mi było obejrzeć do końca Incepcję, ale lubię od czasu do czasu uciec w jakąś sf:))))

    Pozdrowienia z okazji Dnia Dziecka:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję, mam tak samo, a film szczerze polecam :)
    Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie się zastanawiałam niedawno, na co do kina wyskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chetnie zobacze. Dziekuje za sugestie

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa recenzja chyba sie skuszę na pójście do kina będe miała urlop więc realizacja prawie na czasie serdecznie pozdrawiam dzieki za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam do kina, bo warto :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Eksperymenty na ludzkim ciele i umyśle, to przerażające, gdyż zawsze znajdą się ludzie, którzy słuszną ideę wykorzystają dla niecnych celów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszłam na film ze względu na ulubionego Deppa:)
      Ale treść okazała się ciekawa.

      Usuń