poniedziałek, 31 marca 2014

Kwiaty- najwierniejsze przyjaciółki

     Witam pięknie wszystkich gości na moim blogu:)
Ktoś, kto zna mnie dłużej, zna moje pasje. Jedną z nich jest umiłowanie przyrody i słabość do kwiatów.
Historia moja rozpoczyna się ponad 50 lat temu, od momentu narodzin.
Moja Mama i Babunia, przekazały mi w genach piękny dar- uszanowanie nie tylko ludzi, ale i przyrody.

/fragment przepięknego ogrodu mojej Siostry/

Od dziecka obcowałam z kwiatami w mieszkaniu, ogrodzie.

Najpierw Babcia, miała zawsze zadbany kolorowy ogród kwiatowy i ziołowy. Pyszne warzywa, a w sadzie- owoce, krzewy.
Później Mama- ciągle nowe roślinki sadziła. Pielęgnowaniem zajmowałyśmy się także my, czyli ja z siostrą. Obie do tej pory kochamy kwiaty, krzewy ozdobne.

/mały fragment królestwa kwiatowego Mamy/

Kiedy 22 lata temu zaczęłam mieszkać w bloku, od razu pomyślałam o kąciku kwiatowym. Miejsce ku temu jest wspaniałe, bo południowa, zaciszna strona pod balkonem.


 /kawałeczek mojego kwiatowego zakątka/

Zagospodarowałam także spory balkon. Mam tam swoje kwiaty, kącik ziołowy, warzywa w skrzynkach.


/ulubiony Szczawik Deppego/

W mieszkaniu także każde wolne miejsce jest wkomponowane w zieleń i kwiatowy motyw.


/ barwne Koleusy /

Kwiaty, to relaks, spokój, ukojenie, radość dla oczu i serca. To najwierniejsze nasze przyjaciółki, na dobre i złe, bezinteresowne.
Już mam zasadzone bratki w skrzynce. Niedługo zagospodaruję resztę skrzynek, doniczek, kratkę- na balkonie. Założę kącik ziołowy i warzywny. I będzie cudnie, barwnie, pachnąco, radośnie.
Pozdrawiam wszystkich miłośników roślin i życzę udanego, słonecznego tygodnia:)


Dziś posadziłam bratki miniaturki- moje ulubione, do skrzynki na balkon:)

Motto na miły tydzień:

"Im bardziej wyszukany i delikatny jest kwiat radości, tym czulsza powinna być ręka, która go zrywa".
 Samuel Taylor Coleridge

17 komentarzy:

  1. Wszystkie kwiaty cieszą nasze oczy...Każda nawet najmniejsza roślinka posadzona przez nas sprawia nam przyjemność.
    Ktoś powiedział: Radość z kwiatów - to resztki raju w nas.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ten Twój kawałek pod balkonem, jakie juki cudne! Bratki już częściowo w skrzynkach, nawet posiałam jedną paczuszkę nasionek w skrzynce tuż przy ścianie tarasu. Już kiełkują! Uwielbiam kwiaty!...

    OdpowiedzUsuń
  3. słonecznie i kolorowo u Ciebie!:))
    U mnie tylko storczyki - może nie tylko, może aż;)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham kwiaty! Bez nich świat byłby smutny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kocham kwiaty już od znacznie więcej lat i wciąż jestem nimi zachwycona. Nie mam ogródka, za to w domu gaj zieleni. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze cieszy mnie nadejście Wiosny ponieważ zaczynają kwitnąć kwiaty
    j

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiem, wiem,że kochasz kwiaty ! Ja ogrodem zainteresowałam się dopiero na emeryturze. Dawniej nigdy nie było na to czasu, chociaż Mama, która kochała nasz ogród , zachęcała mnie, niestety bezowocnie. Ale zostawiła mi miłość do naszego domu i do ogrodu. Teraz uwielbiam ogród, każdą chwilę spędzam w nim i chociaż czasem wracam padnięta ze zmęczenia, to szczęśliwa. Serdeczności ślę, piękne zdjęcia ogrodów :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne te zdjęcia. też kocham rośliny,choć teraz to już raczej te które nie są zbytnio wymagające w pielęgnacji. Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tylu kwiatów nie mam. Ale kwiaty lubię. Moja ciocia z Kwidzyna miała bajeczny ogród! Tam spędzaliśmy wakacje dziecięce. Kwiaty to była pasja mojej cioci i stryja.
    Pozdrawiam z Zielonego Zoliborza

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kwiaty. Musisz mieć do nich rękę. Ja mogę tylko popatrzeć na kwiaty ogrodowe u teściowej. Nie wolno mi się dotykać.
    Mam kilka doniczkowych w domu, ale to nie to samo co na dworze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kwiaty. Ja na parapecie mam kaktusy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Smutno by było bez kwiatów do kwiatów trzeba mieć ręke piękny post serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. piekne kwiaty,ja tez posadziłam wdzięczne bratki w skrzynce,a te miniaturowe...są prześliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  14. te codzienne zwykłe radości - kwiaty i zioła, domowe jedzenie, lubię tak samo jak Ty
    Jeszcze nam się chce:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję za wszystkie miłe komentarze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śmiem twierdzić, że nie tylko muzyka łagodzi obyczaje ale także kwiaty, bo gdy się patrzy na ich piękno, człowiek łagodnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty wiele radości wnoszą w moje życie:)
      Mam ich dużo, bo lubię:)

      Usuń