niedziela, 8 września 2024

Wrześniowa refleksja Morgany

   Kochani!
Trwa lato, temperatury z wysokich, przechodzą na umiarowe. No i ma nareszcie padać. Przyroda omdlona, aż żal.

A ja wypoczywam, póki co w domku. A tu zawsze mam jakieś zajęcia.
Nie tak, jak dawniej w biegu i dużo.
Mniej robię przetworów, bo młodzi nie za bardzo, ani tych słodkich, ani innych słoikowych nie preferują. 
My także wolimy z Mężem świeże warzywa, czy owoce.
Lubię porządek we wszystkim. 
Nie zbieram już niepotrzebnych rzeczy. 
Nadal wywołuję za to zdjęcia, segreguję je do poszczególnych albumów. Wnusio ma osobny, swój.
Sierpień obfitował w wiele rodzinnych uroczystości, miłych spotkań. Wrzesień będzie spokojniejszy.
Obejrzałam kilka dobrych, wzruszających filmów- takie lubię najbardziej, bo dają do myślenia.
Nie ma udanego dnia bez czytania, ani bez mojej ulubionej kawki.

Na dzisiaj wyszukałam słowa Phila Bosmansa.

 Każdego ranka i wieczoru

"Każdego ranka stań
obiema nogami na ziemi,
na naszej dobrej ziemi i mów:
Kochany, dobry poranku!
Jestem szczęśliwy,
że jestem tutaj,
że mój dom ma dach,
że świeci słońce!
Dziękuję za to, że z wzajemnością kochamy ludzi
w swoim małym raju, że mogę pracować
i że nie potrzebuję żadnego auta-potwora
i żadnego futra-zmory,
by się gdzieś wybrać!

Każdego wieczoru postaw kropkę
i przerzuć tę stronicę życia.
Gdy kropki nie postawisz
nie posuwasz się do przodu.
Oddaj więc każdego wieczoru
całkowicie zapisaną stronicę,
taką jaka jest.
Oddaj ją w ręce Ojca.
Wtedy możesz jutro od nowa zacząć.

Nie zapominaj:
każdy dzień jest dany tobie
jak wieczność, byś był szczęśliwym!".
Phil Bosmans

Czy zastanawiacie się czasem, co by było gdybyśmy urodzili się w innej epoce, miejscu?
Co dla nas stanowiłoby największą, najważniejszą wartość w życiu?
Jakimi bylibyśmy ludźmi, co z naszą wrażliwością, uczuciowością?
Czy bylibyśmy szczęśliwsi, zadowoleni, spełnieni?
A, mnie jest dobrze tu i teraz! 
Żyję w moim malowniczym miasteczku, mam blisko ludzi, których kocham.
Na emeryturze mogę tyle samo dawać, ile brać od życia.
Każdy ranek witam uśmiechem, dziękuję Bogu, że nie jestem sama. A wieczorem, dziękuję  za przeżyty, w miarę zadowalająco dzień.
A, jak jest u Was? 
Cieszą Was drobne chwile, miejsca, w których mieszkacie, zauważacie otaczających Was ludzi? 

Pozdrawiam cieplutko na cały nowy, udany tydzień:)
Dziękuję, że jesteście, miło mi gościć nowe twarze:)
W czwartek wyjeżdżamy z Mężem na zasłużony urlopik:)

słucham najpiękniejszego głosu na świecie

 Motto na całe życie:

"Aby stać się lepszym,
nie mu­sisz cze­kać na lep­szy świat".
Phil Bosmans

Kącik z ciekawą książką📚📘📗📖

Z Wydawnictwa MANDO
otrzymałam do recenzji trzymającą w napięciu powieść, pt."Miejsce przeznaczenia". Autorką jest Maria Oruña.
Tajemnicze zabójstwa, wartka akcja, ciekawe miejsce, nietuzinkowi bohaterowie, polski akcent- polecam!
Moja ocena 8/10

27 komentarzy:

  1. Tak, kawusia, książka i ulubione blogi, to stały punkt dnia, no i spacery!
    Ostatnio robię porządki w szafach, trzeba minimalizować stan posiadania!
    Pięknego września, Morgano!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne przesłanie Morgano... Cieszmy się tym , co mamy ... Pozdrawiam pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z pięknym mottem, którym się tutaj z nami podzieliłaś Kochana. Niestety zapominamy o tym, że świat nie będzie lepszy, dopóki to człowiek lepszym się nie stanie .
    Wspaniałego wypoczynku życzę i pozdrawiam serdecznie🙂❤️🤗😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Morgano, jakoś nigdy nie chciałam żyć w innej epoce ani przed ani po obecnej. Oglądam filmy historyczne i sci-fi, ale nie widzę w nich idealnego świata, bo takiego nie ma. Cieszę się więc tym, w którym żyję realnie, choć i on jest pełen wad, okrucieństw, cierpień, a jednocześnie pełen miłości, dobroci, spełnionych marzeń. Potrafię cieszyć się drobiazgami i nie oczekuję cudów, jeśli sama nie wkładam w to starań. Dobrze jest jak jest, bo zawsze może być gorzej. I oby nie było... Z życzeniami dla Ciebie miłego wypoczynku, Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj już wrześniowo
    Zawsze potrafisz znaleźć ciekawe motto, cytat...
    Pozdrawiam orzeźwiającym deszczem

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Kochana Morgano 🌷
    Co do zbieractwa to próbuje się tego oduczyć,a będzie ku temu okazja bo w ciągu najbliższych kilku tygodni będę pakowacz nasz dobytek w pudła i przenosić do nowego mieszkania. Mnie bardzo cieszą drobne chwile, drobiazgi i osoby które mnie otaczają. I czasem myślę że z moim podejściem do życia to powinnam się ze 100 lat temu urodzić 😉
    Udanego urlopu i serdecznie ściskam 😘

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo tego, że ten nasz obecny świat zaczyna stawać powoli na głowie, to cieszę się że żyję właśnie w tym XXI wieku. Inne epoki, mimo że wielce ciekawe i intrygujące, wydają się być zdziczałe, pełne wojny i prawdziwej walki o przetrwanie. Poza tym postęp cywilizacyjny i technologiczny też ma jednak swoje plusy...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Kochana. Już do Ciebie wracam i nadrabiam zaległości. Trochę się uzbierało. Przepiękne cytaty pełne mądrości i ciepła. Tak trudno dziś nie być zabieganym i nie zapomnieć o tym co najważniejsze. Warto czasem przystanąć i zastanowić się dokąd pędzę. Życie jest zbyt kruche by żyć tym co nie jest tego warte. Dla mnie spacer i książka są wspaniałym sposobem na odetchnięcie. Najserdeczniejsze pozdrowionka z Krakowa Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  9. Staram się z uśmiechem zaczynać każdy dzień, a kończyć z wdzięcznością i nadzieją na kolejne, spokojne, szczęśliwe. Także pozbywam się zbędnych rzeczy, teraz czeka mnie przegląd garderoby, bo w szafie zrobiło się ciasno. Książka, spacer to obowiązkowe elementy dnia, no i kawka także. Pozdrawiam cieplutko i życzę wspaniałego urlopu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Również obejrzałam kilka dobrych filmów. U mnie upały powoli dobiegają końca. Lato tego roku było długie i upalne, śmiem wierzyć prognozom, że w przyszłości będą rosły w Polsce pomarańcze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przytoczylas wspaniale słowa, powinnam je codziennie sobie powtarzać.
    Nie wyobrażam sobie życia w innej epoce. Cieszę się, że jestem, żyję w tym miejscu i w tym czasie..
    Życzę Ci miłego wypoczynku. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo oczarował mnie ten cytat przepełniony wdzięcznością. Jestem tego samego zdania, jednak z wcieleniem tego w życie mam pewne problemy.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami zastanawiałam się czy w innym wieku czułabym się szczęśliwsza. Jednak najczęściej takie gdybanie mnie dołuję. Staram się to przepracować. Umieć cieszyć z małych rzeczy. Wierzę, że w końcu nadejdzie taki dzień, w którym uwierzę, że urodziłam się w odpowiednim miejscu i czasie.

    Cieszę się, że doceniasz swoje życie. Dobre nastawienie zdecydowanie umila jego przeżywanie :) Czasami dobrze jest tak zwolnić. Miłego wypoczynku na emeryturze :) Kawka, ciastko i książką bądź film to zawsze świetny wybór :)

    Piękny cytat. Daje do myślenia.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cytaty Phila Bosmansa jak zawsze w punkt. Na pewno warto cieszyć się z małych rzeczy i doceniać "tu i teraz".

    OdpowiedzUsuń
  15. Miejsce zamieszkania - moje kochane miasto - bardzo mnie cieszy i nie wyobrażam sobie mieszkać już gdzieindziej.
    Chciałabym tylko zmienić osiedle.

    Co do epoki, średniowiecze mnie pociąga, czytam dużo o życiu codziennym mieszczan i nie tylko.

    Błogosławię Cię, Kochana. Niech każdy Twój dzień przynosi Ci uczucie sytości życia.

    P.S. wysłałam Ci kartkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chodząca Parodia12 września 2024 22:31

    Bardzo pozytywne przesłanie!

    Często mnie nachodzą myśli, że gdybym żyła w innej epoce, na przykład w średniowieczu, to moje życie mogłoby okazać się naprawdę trudne. Tylko garstka ludzi, ci szlachetne urodzeni, mogli się cieszyć dobrymi warunkami życia. A zapewne w takich czasach należałabym do znacznie niższej warstwy społecznej, gdzie z trudem walczyłabym o każdy następny dzień. Nie wspomnę o ogólnej sytuacji kobiet... Dlatego jestem przekonana, że żyję w najlepszych dla siebie czasach.

    Błogosławionego nadchodzącego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze mi miło na Twoim blogu, bo jesteś piękną i bardzo wrażliwą duszą. :) Wasze cienie wyglądają tak, że mam wrażenie, ze to mój i brata. :D Normalnie jakby tak stanąć obok Was, to byśmy wyglądali jak cieniowi bliźniacy. haha  Mam nadzieję, że urlop zaczął się cudownie, życzę Wam pięknych, mega szczęśliwych dni. :***** No i zgadzam się, książka musi być. Jak zdarzy mi się nie przeczytać choćby ciut jakiegoś dnia, to mi ewidentnie czegoś ważnego brakuje, jakby dzień nie był w pełni spożytkowany. :D Pozdrawiam, bawcie się wyśmienicie. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ponoć szczęście zależy od tego czy docenia się to, co już się ma i od tego jak interpretuje się to co się wydarza.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. No, ja się zastanawiam bezustannie, co by to było, gdybym urodził się w średniowieczu. Pewnie zostałbym budowniczym katedr, albo mostów. W ostateczności kowalem. Ale długiej kariery bym nie zrobił, bo z moimi poglądami szybko trafiłbym na stos.

    OdpowiedzUsuń
  20. Co to za głos?!?!Zatkało mnie...Ewa

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam nadzieję że urlop będzie dla Was udany 🙂
    Piękne motto.
    Ja to mam wogóle wrażenie że urodziłam się w złej epoce...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Kocham swoje życie... i wiem, że się powtarzam, ale nic na to nie poradzę, że naprawdę tak jest.
    I uważam, że dobrze się stało że jestem właśnie tu i teraz i z tym człowiekiem, z którym jestem.
    Udanego urlopu... takiego pełnego pozytywnych wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Całe życie byłam zadowolona, że żyję w klimacie umiarkowanym ale teraz to już nie wiem bo i upały mnie osłabiają i ulewy przerażają.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny cytat! Tak często zapominamy o docenianiu codzienności!

    OdpowiedzUsuń
  25. Dokładnie tak. Liczy się tu i teraz. Cudownego urlopu. Do usłyszenia.

    OdpowiedzUsuń