poniedziałek, 19 lutego 2024

Biografie, wspomnienia, znanych i lubianych- recenzje książek

 Kochani!
Któż z nas nie lubi książek biograficznych, opartych na faktach. 
Ja należę do grupy czytelników, którzy chętnie sięgają po takie lektury.
Właśnie skończyłam wspomnienia o jednym z moich ulubionych, polskich, niestety nieżyjących już aktorów.
Mowa o Panu Franciszku Pieczce. A książka owa nosi tytuł "Franciszek Pieczka. Portret intymny".
Autorami są: syn Pana Franciszka -Piotr Pieczka oraz dziennikarka Katarzyna Stoparczyk.
Egzemplarz recenzencki otrzymałam z Wydawnictwa MANDO-dziękuję📖📙💝

Znamy role Pana Franciszka, te filmowe najbardziej. W każdej z nich jest znakomity, niezapomniany, lubiany.
W obejrzanych reportażach, zawsze skromny, dobry, kochający śląską tradycję, rodzinę, swój zawód aktora oraz miasto urodzenia- Godów.
Książka jest pełna ciekawostek, anegdot zdjęć, a te najlepsze "perełki" pochodzą z wczesnych lat.
Znakomitego aktora, a przede wszystkim człowieka z zasadami, wspominają: bliscy, aktorzy, przyjaciele oraz mieszkańcy Godowa.
We wszystkich tych wypowiedziach wyczuwamy pokłady: miłości, serdeczności, podziwu, wielbienia.
Polecam przeczytać, bo z pewnością dowiemy się wielu nieznanych faktów z życia Franciszka Pieczki🤗💖🎭
Ocena 7/10

Druga lektura dotyczy kultowego piosenkarza Elvisa Presleya.
Moje pokolenie zna i słuchało jego piosenek.
Ale dla młodego pokolenia, to dobra okazja, żeby zaznajomić się z postacią, muzycznym fenomenem -legendarnym królem rock'and'rolla.
Autorkami biografii, pt."Priscilla. Elvis i ja" są żona gwiazdora -Priscilla Beaulieu Presley i Sandra Harmon.
Bardzo szczere powieści, nie wszystkie znane szerszej publiczności.
Polecam!
Ocena 8/10


Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Znak💝📖📘

Wydawać by się mogło, że ludzie z pierwszych stron gazet nie mają żadnych zmartwień oraz problemów dnia codziennego.
Sława, pieniądze, popularność nie zawsze są oznakami pięknego życia.
Ważny jest człowiek z jego talentem, bogatym wnętrzem.
Warto poznawać historie znanych ludzi oraz starać się zrozumieć ich postępowanie, które nie zawsze jest zgodne z naszymi ideami.
A, czy Wy czytacie i lubicie takie książki? Która najbardziej Was zafascynowała?
Dziękuję wszystkim miłych Gościom, którzy chętnie odwiedzają mojego bloga i zostawiają komentarze🤗🌷💚🍀
Bądźcie zdrowi, szczęśliwi, niech nie opuszcza Was pogoda ducha 😀🌞

Cytat do zapamiętania:

"Prawda i sława nie muszą się wcale wykluczać. Są jak dwie strony monety. Głoszenie prawdy czyni sławnym. A pragnienie zdobycia sławy doskonale motywuje do pracy, której celem jest dotarcie do prawdy". Salla Simukka

/Kraków wieczorową porą/

Kącika książkowego cd. 📚📘📙📖
Od Wydawnictwa Znak otrzymałam kolejną, trzymającą w napięciu powieść, pod intrygującym tytułem "Dobra dziewczyna. Zła dziewczyna". Autor Michael Robotham.
To historia Evie Cornac, która przeżyła w dzieciństwie traumę, mieszka w domu wychowawczym i ma szansę na jego opuszczenie. Ale, co musi zrobić, czy zmieni swoją naganną postawę?
Jaki posiada dar?
To wszystko do doczytania w tej ciekawej lekturze.
Ocena 8/10

Nastepną książką z serii Znak Crime jest "Zła krew", autor Maciej Rożen.
Małe miasteczko, układy, układziki i znaleziony trup młodej dziewczyny Julii Grabowskiej. Ta jest chrześnicą komendanta policji i córką znaczącego, władczego  przedsiębiorcy. 
Stanowcza, dociekliwa, charyzmatyczna Pani podkomisarz Ada Heldisz, będzie starała się dociec prawdy, co nie będzie łatwe.
Ocena 8/10

Wydawnictwo RM przysłało mi do recenzji ciekawą książkę, nie tylko dla miłośników militari, pt. "Czołgi. 100 lat historii". Autorem jest Richard Ogorkiewicz.
Bardzo dobrze opracowany temat, dużo cennych wiadomości, polecam!
Ocena 9/10

Jest także coś dla dzieci "Kurs rysowania zwierząt z kreskówek". Autor Christopher Hart.
Bardzo dobre instrukcje dla dzieci do narysowania postaci, obrazujące ich emocje i charaktery.
Wydawnictwo RM
Ocena 9/10


34 komentarze:

  1. Bardzo lubię czytać biografie. Mam ich trochę ogarniętych, a najbardziej utkwiła mi w pamięci biografia Violetty Villas. Bardzo przybliżyła mi postać tej niesamowitej gwiazdy. Tym bardziej, że Violetta uczęszczała do tej samej szkoły muzycznej, co ja, więc jakoś tak mentalnie czułam w niej bratnią duszę, poza tym jako dziecko kolekcjonowałam jej pierwsze płyty, bo jak dla mnie była wtedy genialna i wyjątkowa.
    Z poleconych przez Ciebie, bardzo chętnie sięgnęłabym po biografię Pana Franciszka. To z pewnością bardzo interesująca i ciepła postać. Dziękuję za polecenie i pozdrawiam Cię serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ciekawe biografie i wywiady-rzeki, chętnie przeczytałabym biografie lubianego aktora F.Pieczki.
    W swojej biblioteczce mam książki z elementami biograficznymi Szymborskiej, Halika i Dzikowskiej, Matejki, Czubaszek, Kukuczki, a czytałam kila jeszcze innych.
    To zawsze rozrywka połączona ze zdobywaniem nowej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sięgam czasem po biografie, choć ostatnio dawno ich nie czytałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czytać biografie. Ostatnio zachłysnęłam się Kobuszewskim, teraz czytam Przyborę :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszej biografii jestem bardzo ciekawa i na pewno sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Biografię Franciszka Pieczki chętnie bym przeczytała. Obejrzałam film Priscilla i to mi na razie wystarczy. Elvisa lepiej chyba posłuchać. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo cenilam Pana Franciszka Pieczke wiec z pewnoscia przeczytam jego biografie.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ktoś lubię jak najbardziej. Wolę jednak inny gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja od czasu do czasu też lubię przeczytać biografie, jednak z reguły sięgam po książki o postaciach historycznych. W planach mam natomiast lekturę biografii Matthew Perry, ponieważ jestem wielką fanką serialu Przyjaciele :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardzo lubię czytać biografie. Dziękuję za polecenie książki o wybitnym aktorze, tytuł zapisałam na później. Również życzę Ci dużo zdrowia i wszelkiego dobra.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię czasem sięgnąć po jakąś ciekawą biografię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z racji zawodu w moje ręce wpada wiele, wiele książek, w tym biografie. Zazwyczaj nie czytam ich od deski do deski, tylko wybieram fragmenty, które budzą moje zainteresowanie. Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię czytać biografie, czasem życie ludzkie pisze lepsze scenariusze niż najlepszy powieściopisarz.
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy ta druga pozycja nie została kiedyś sfilmowana? Pamiętam, że oglądałem film właśnie o takim tytule.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa jest też historia życia Marii Pakulnis "Moja nitka". Słuchałam audiobooka, który czyta autorka- aktorka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam :) Czytam dużo, ale akurat biografie nie należą do gatunku, po który sięgam. Z tych które czytałam bardzo polecam historię Niny Schenk Hrabiny von Stauffenberg. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Morgano końcówką lutego
    Jak wiesz lubię książki. A dawno biografii nie czytałam. Dziękuję za podpowiedź.
    Pozdrawiam nadzieją na uśmiech rumianego księżyca dzisiaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam literaturę faktu. Kraków wieczorem jest cudowny

      Usuń
  18. Planuję przeczytać biografie Franciszka Pieczki

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobra dziewczyna, zła dziewczyna też mam i zaczęłam czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzień dobry, Morgano. Bardzo cenię Pana Pieczkę, jeśli znajdę - przeczytam. Cytat bardzo mi się podoba. Moc pozdrowień posyłam do Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Kochana 💜
    Piękny ten nasz Kraków nocą 🙂
    Pan Pieczka tyle zagrał w życiu i z pewnością wiele przeżył że Jego biografia musi być nie lada rarytasem. Co do Elvisa to widziałam film o nim i jeśli chociaż tylko połowa z tego była prawdą a reszta fikcja na potrzeby filmu to i tak nie miał łatwego życia...
    Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. Też od czasu do czasu lubię sięgnąć po książki biograficzne. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Żadnej pozycji nie czytałam, ostatnią biografię jaką przeczytałam to Open- Andre Agassi- świetna!
    Nie tylko miłość trzeba pielęgnować, również przyjaźń...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książkę z biografią o Panu Franciszku chętnie bym przeczytała :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Biografii dużo nie czytałam, ale mam chęć to zmienić, choć i tak najbardziej zainteresował mnie jednak ostatni tytuł :). Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Z biografii mam teraz na kolejce Michelle Obamę, ale pan Pieczka tak się pięknie uśmiecha z okładki i w oczach tyle ciepła - że chce się sięgnąć po książkę. :)
    Dziękuję za polecajki, kochana Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałego weekendu życzę :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak, lubię takie książki i chętnie czytam choć niezbyt często. Miłego dnia 🙂

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo lubię biografie i autobiografie ale z powodu braku czasu czytam tylko te o kobietach, ostatnio wywiad rzeka Ewy Błaszczyk.

    OdpowiedzUsuń
  30. Biografię lubię umiarkowanie, ale książkę o Franciszku Pieczce chętnie bym przeczytała
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Galene

    OdpowiedzUsuń
  31. Po biografie nie sięgam zbyt często, choć czasem mi się zdarza.
    Bardziej zaciekawiła mnie przedstawiona przez Ciebie pozycja "Dobra dziewczyna, zła dziewczyna". Może uda mi się ją gdzieś upolować do przeczytania.
    Pozdrawiam cieplutko,

    Alina z LC

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję pięknie wszystkim za komentarze na temat🧡🤗🌷

    OdpowiedzUsuń