piątek, 26 stycznia 2024

Propozycje książkowe dla dzieci i nie tylko

 Kochani!
U mnie w domu czyta się od maleńkości, tak było ze mną, Mężem i Dziećmi, a teraz jest z Wnusiem.
Prezent w postaci książki jest zawsze trafiony w mojej rodzince.
To, że warto czytać, jakie są z tego korzyści, chyba każdy wiele. Toż same tylko plusy📚📙📖
Dziś chciałabym przedstawić kilka tytułów dla najmłodszych, godnych uwagi.
Pierwsze na tapetę wzięłam książeczki kucharskie.
Mój Wnusio uwielbia przebywać ze mną w kuchni. Naciska guziczki, gdy robimy kawkę z ekspresu. Uwielbia robić soczki w wyciskarce, które potem wszyscy kosztujemy.
Jutro będziemy robić i piec pizzę, także przy pomocy małego kucharza. W planie mam także muffinki. 
Jeszcze tylko wspomnę, że mój najmłodszy Syn, od małego lubił mi pomagać w kuchni. Teraz dorosły, mieszka osobno, doskonale gotuje i piecze. Duma i radość ogromna🍰🧡🤗
Powracając do tematu książek.
Wspomniane 2 książeczki kucharskie, to :"Książka kucharska Mikołajka". Autorami są: Beatrice ValentinChristine de Beaupre.
Wydawnictwo Znak.
Ocena 9/10
Druga nosi tytuł "Przepyszne opowiadania i przepisy Tappiego.
Autorem jest Marcin Mortka.
Wydawnictwo Zielona Sowa.
Dobrze opisane przepisy, piękne ilustracje, polecam📚📖
Ocena 9/10

Kolejna książeczka dla Dzieci to "Dobre maniery czyli savoir -vivre dla dzieci". Autorką jest Joanna Krzyżanek.
Wydawnictwo Publicat.
Dobrych manier, nigdy dosyć, a uczenie ich od małego przynosi tylko dobre efekty. Polecam📖📙
Ocena 9/10

Tym razem tematyka trudniejsza, bo o kosmosie rzecz będzie.
A lektura jest "Świat w obrazkach. Kosmos".
Najlepiej czytać tę książeczkę z pasjonatem tematu. Mój Mąż jest takim przykładem.
Pięknie zilustrowana i opisana. Polecam📖📒
Ocena 9/10

No i mamy klasykę, czyli "Małego księcia", którego autorem jest Antoine de Saint-Exupéry.
Sama powracam do tej pouczającej lektury i za każdym razem mnie wzrusza. 
Dla każdego, w każdym wieku! Polecam📖📘
Wydawnictwo SBM.
Ocena 10/10

Dla miłośników zwierząt zwłaszcza psów, mamy także ciekawą propozycję, pt."Opowieści o psach, które ratowały świat". Autorka Kimberline Hamilton.
Pouczająca, pięknie zilustrowana, polecam📖📗
Wydawnictwo Znak.
Ocena 10/10

Oczywiście nie może zabraknąć komiksów. 
Mój najstarszy Syn, dziś już 34 -letni, zbiera nawet te bardzo stare numery, nadal czyta i kupuje najnowsze z Kaczorem Donaldem w roli głównej.
Wydawnictwo Egmont Polska.
Ocena 10/10


Jest i akcent patriotyczny, a lekturą  jest "Polska. Dzieje mężnego narodu". Autor Mikołaj Łuczniewski.
Warto dzieciom "wszczepiać": kim są, skąd pochodzą i jakie były dzieje kraju, w którym mieszkają.
Wydawnictwo RM.
Ocena 9/10


Czytajmy dzieciom, czytajmy sami, bo książka może być najlepszym przyjacielem w trudnych momentach życia oraz mądrą, wartością lekturą, poradnikiem📚😊
Pięknie pozdrawiam wszystkich, którzy odwiedzają mojego bloga, zostawiają komentarze🌼💚🤗🍀

Pewnego zimowego dnia, 1 lutego urodził się nasz największy Skarb- Wnusio, kończy 4-latka i jest naszym najcenniejszym Darem💛🧡💜💙🧸🎈


do posłuchania

Cytat do zapamiętania:

''Książki kochają każdego, kto je otwiera, dając mu poczucie bezpieczeństwa i przyjaźń, niczego w zamian nie żądając...'' Cornelia Funke


Propozycje książek różnych, za które pięknie dziękuję poszczególnym Wydawnictwom📚📗📖💝
Pierwszą ciekawą kobiecą lekturą jest ta, pt. "Uroki promiennych dni". Autorką jest Edyta Świętek.
To ciąg dalszy losów bohaterów z poprzednich 3 części Sagi Krynickiej, polecam.
Egzemplarz recenzencki z Wydawnictwa MANDO.
Ocena 8/10










Z Wydawnictwa RM przysłano mi interesującą propozycję książkową, tutaj raczej dla Panów, pt. "Geniusze strategii". Autorem jest John Lewis Gaddis.
Już sam tytuł mówi nam, o czym jest ta książka.
Rozdziały książki dotyczą różnych przełomowych okresów historycznych, tych starszych także.
Ocena 8/10

23 komentarze:

  1. Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła” – Wisława Szymborska.
    Mój Wnuczek też lubi czytać komiksy z Kaczorem Donaldem.
    Pozdrawiam 🙂 Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  2. Kulinaria dziś w modzie, może za sprawą programu Master szef junior:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Morgano wietrzną końcówką stycznia
    U mnie dzieci małych w rodzinie nie ma. Ale może ja sama wrócę do Małego Księcia?
    Pozdrawiam nadzieją na pogodny luty

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czytam od zawsze, podobnie jak Ty Moja Droga. Gdy poznałam mojego męża był bardzo na bakier z czynieniem,teraz jego książki stanowią jeden duży regał,a moje drugi. Dziewczynki gdy były mniejsze bardzo chętnie słuchały gdy im czytałam. Teraz już czytają samodzielnie, chociaż lektury są w programie szkolnym nie bardzo je zachwycają...ale chętnie czytają anime. Zawsze coś 🤗 super że rośnie Wam taki pomocnik 🙂
    Serdecznie pozdrawiam 🩵

    OdpowiedzUsuń
  5. W mojej rodzinie jest z czytaniem podobnie, Starsza, 8 letnia wnusia lekturę na która Pani daje im dwa tygodnie, czyta przez trzy dni, młodsza 4 letnia podobnie jak do niedawna i ta starsza, bez książeczek nie zaśnie. Obie są zapisane i chodzą do biblioteki, pomimo, że w domu też jest książek całe mnóstwo.. Może z wymienionych też skorzystam, z okazji albo i bez okazji, tak jak piszesz to zawsze trafiony prezent.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też z tych czytających od maleńkości.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz jest tyle ciekawych i mądrych publikacji, że aż szkoda, że u mnie w rodzinie najmłodsze "dziecko" ma 21 lat.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ teraz piękne wydania, moje książeczki z dzieciństwa zaczytane i pożółkłe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post. Też uważam, że książka może być najlepszym przyjacielem. Warto promować czytelnictwo na różne sposoby. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też uważam, że czym skorupka za młodu... Dlatego staramy się jak najwięcej czytać z dziećmi. Starsza córa czyta już od dawna sama, ale z młodszą mamy rytuał wieczornego czytania książek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki wydają się bardzo ciekawe, w sam raz dla najmłodszych. Choć jeszcze dzieci nie mam, w przyszłości bardzo chciałabym zarazić je pasją czytelniczą :)
    https://www.carrrolinablog.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Powinniśmy czytać jak najwięcej. Bardzo ciekawe propozycje dla młodych ludzi. Czytajcie, gotujcie, bawcie się. Budujcie wspomnienia. Serdecznie pozdrawiam na nowy, udany tydzień. 🤗

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że już nie mam takich maluszków, bo książeczki rzeczywiście wydają się świetne. Też uważam, że książki to podstawa prawidłowego ukształtowania młodego człowieka.
    Pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  14. Morgano, dobrze, że czytacie z wnusiem i kucharzycie razem.
    To piękne chwile, budujące relacje.
    Książeczki dla dzieci są teraz tak pięknie wydawane, w dodatku jest ich taki wybór, że każdy znajdzie coś dla swojego dziecka/wnusia/ krewnego. Szkoda, że tak wielu dorosłych zamiast książki wręcza maleńkiemu dziecku telefon.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie propozycje książkowe są fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  16. To prawda- z książką warto obcować od najmłodszych lat.
    Chętnie sięgnęłabym po " Geniuszy strategii"
    Dziękuję za wizytę u mnie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Nasza najmłodsza Misieńka uwielbia książki, ma ich całe stosy...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mały książę to przepiękna książka :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe propozycje dla wszystkich jeśli o książki chodzi. :)

    Marnowanie żywności oburza mnie właściwie tak samo jak np. nadużywanie plastiku przy pakowaniu rzeczy. Czasem plastikowych opakowań jest więcej niż samego produktu.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzieci często kochają książki do momentu, kiedy nie muszą czytać lektur...
    Pozdrawiam
    gelinde

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wszystkim dziękuję za komentarze na temat i witam nowych Gości na moim blogu🤗💖🌹☕

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne propozycje 😀. Jakby ktoś był zainteresowany, to ja do tego dorzucę kilka moich ulubionych książkowych pozycji dla tych starszych dzieci 😀. Zapraszam serdecznie na mojego bloga ,, Moja pasja czytania " https://ksiazkiczytanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń