środa, 6 grudnia 2023

Urodzinowo, mikołajkowo, prezentowo

 Kochani!
O prezentach pisałam już nie raz, ale skoro to taki czas, nic nie szkodzi powtórzyć.
Na początek wyczytanych słów kilka o świętym, dzięki któremu cały świat stanął na głowie🎅🏼
 
"Św. Mikołaj jest patronem biednych panien i prezentów. A także: chłopów, pasterzy, księży i zakonników, literatów, pielgrzymów, podróżników, żeglarzy, marynarzy, rybaków, prawników, kupców, aptekarzy.
Urodził się w połowie III w. w mieście Petara. Lubił rozrywki i morze, zwłaszcza łowienie ryb. Kiedy został biskupem Mirry  bohatersko występował w obronie chrześcijaństwa, za co był w więzieniu poddany torturom. Zmarł 6 grudnia 345 r.".

W Europie krąży o nim wiele legend. Zawsze w nich występuje jako obrońca biednych i  darczyńca podarunków, ale tych po kryjomu, niespodziewanych.
Po jego śmierci legendy są jeszcze bardziej żywe. Przy grobie biskupa z Mirry ludzie odzyskiwali zdrowie, działy się cudowne uzdrowienia.  
W dawnej Polsce ten dzień, św. Mikołaja, najbardziej uroczyście był obchodzony na wsi. Chłopi składali na ręce kapłanów dary dla biskupa Mirry. Obowiązywał wówczas post.
Dziś dzień ten jest znany na całym chrześcijańskim świecie przez dzieci, jako czas otrzymywania podarunków. Są to przeważnie: słodycze, zabawki. 
Kiedyś były to: święte obrazki, medaliki, książki.
Obecnie najmłodszą formą mikołajkowych zabaw jest obdarowywanie się w szkole dowcipnymi prezencikami.

Przypomniało mi się, kiedy mój starszy 34-letni Syn, napisał list do św. Mikołaja, prosząc w nim tylko o braciszka. I...Mikołaj spełnił jego prośbę. 
Ma dziś już ponad 26-letniego brata.
Moich Rodziców Mikołaj także obdarował hojnie.
A mianowicie 6o lat temu, tj. 5 grudnia, w bardzo mroźny dzień, urodziłam się ja. Co prawda dzień przed, ale to przecież miły prezent, z którym się nie czeka👶🏼

Zatem spełniajmy swoje marzenia, a także innych: bliskich nam sercu, czy choćby znajomych. Jest ku temu okazja.
Drobny prezent, przyjazny gest- najważniejszymi mogą być podarunkami🎁🧡😊
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę uśmiechniętych kolejnych dni😘🌸☕
Proszę zdradźcie, jakie Wam prezenty, te najdroższe sercu, podarował św. Mikołaj 🤶🏼
Pięknie dziękuję wszystkim pamiętającym o moich urodzinach 💝🙂
Dzieci, Mąż, koleżanka sprawiły mi wczoraj piękną niespodziankę 💖🤗
Były 2 torty, prezenty, kwiaty, nawet balony, ale przede wszystkim uśmiech, szczęście, cudowne spotkanie🌹🎁💝😊
A od Męża otrzymałam obrączkę (moja ślubna, parę lat temu gdzieś się zawieruszyła)💕🤗























  

Nawet z Wydawnictwa WAM, wczoraj otrzymałam prezent urodzinowy- pięknie dziękuję📚📙📖🧡
           
Cytat do zapamiętania:

"Nie biegnij za szybko przez życie, bo najlepsze rzeczy zdarzają się nam wtedy, gdy najmniej się ich spodziewamy".
G.G. Marquez



23 komentarze:

  1. Pięknie. Mnóstwo przyjemności. Wszystkiego najlepszego i udanych mikołajek. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli grudzień u Ciebie ma jeszcze dodatkowe atrakcje :) Wszystkiego najlepszego! Zdrowia przede wszystkim i oby się spełniało wszystko o czym marzysz!

    OdpowiedzUsuń
  3. W dzieciństwie szybko rozwikłałam zagadkę Mikołaja i bardzo wcześnie przestałam w niego wierzyć. Owszem, legend jest wiele, ale najważniejsze to kochać cały rok i obdarowywać również bez okazji. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze raz wszystkiego najpiękniejszego, Morgano!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne dary serca. Wszystkiego najlepszego.❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Morgano, jeszcze raz dużo Urodzinowych serdeczności ⚘ Penelopa

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa legenda :) Ja szybko przestałam wierzyć w Mikołaja, ale nigdy nie zapominam o prezentach dla najbliższych. Pozdrawiam, Marta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Grudzień to dla mnie zaczarowany miesiąc. Pelen pozytywnych wrażeń i emocji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Morgano! Wszystkiego najlepszego! Pisz, pisz Twoje słowa podnoszą na duchu. Życzę Ci wiele inspiracji! Dziękuję za garść ciekawostek i pozdrawiam. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj bielą za oknem Morgano
    Jak zawsze z przyjemnością przeczytałam. Pisz nadal, pisz....
    Pozdrawiam nadzieją na jaśniejsze dni i życzę dużo ciepła wewnętrznego...

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Jeżeli chodzi o Mikołaja, to zawsze w niego wierzyłam. Myślę, że dzięki temu mam cudowne wspomnienia związane ze świętami i dzieciństwem, dlatego będę pielęgnować tę tradycję jak już na świecie pojawi się mój syn :) Wszystkiego najlepszego! Najserdeczniejsze żywienia zdrowia, radości i miłości!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Oh, wszystkiego najlepszego . Życzę nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie nie ma małych dzieci nad czym ubolewam,bo przy nich każde święta były weselsze.Kiedy córka poszła do pracy zaniosłam jej drobny prezent na Mikołajki z myślą "niech się uśmiechnie":)))a ona wróciła z pracy i pyta :a co to u mnie za Mikołaj był? ja,że nic nie wiem:))a ona :Bożka.ale ja już za stara baba jestem na Mikołaja:))))no i gadaj z taką:)))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe jest to, że tego dnia każdy może być świętym Mikołajem i obdarowywać najbliższych a czasem i obce osoby. Lubię tego dnia oddać też coś charytatywnie szczególnie na dzieci.
    Dziecko to na pewno wspaniały prezent dla rodzica <3. Wszystkiego najlepszego Kochana :*.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na Mikołaja i Urodziny 77, od Dziecków i Wnuków dostałam mnóstwo prezentów. Nie jest dobrze obchodzić Urodziny i Imieniny, Mikołaja i Boże Narodzenie prawie w tym samym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  16. W moich stronach, w czasie Wigilii wciąż dzieci odwiedza Gwiazdor. Święty Mikołaj przychodzi tylko 6. grudnia i jest uznawany za "lajtową" wersję Gwiazdora.
    I szczerze mówiąc, Gwiazdor jest znacznie bliższy mojemu sercu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Spokojnego czasu przedświątecznego i DOBRYCH Świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie najwięcej prezentów na Mikołaja dostał kotek :) W tym roku w związku z dużymi zmianami w życiu i wynikającymi z tego potrzebami finansowymi wszystkie prezenty bardzo skromne, a zawsze było dużo radosnej celebracji :)
    Jeszcze raz moc serdeczności z okazji urodzin :*
    Pozdrawiam i ściskam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Trzeba starać się spełniać jak najwięcej marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkim pięknie z serca dziękuję za komentarze oraz miłe życzenia🌼💚🤗

    OdpowiedzUsuń
  21. Kochana Moja serdeczne życzenia urodzinowe! Widzę że dzieli nas 6 dni w kalendarzu, bo ja z 11 grudnia. Dużo zdrowia i spełnienia wszystkich marzeń i planów 🎊🎂❣️

    OdpowiedzUsuń
  22. U nas dorośli raczej czekają na Gwiazdora i choinkę, mikołajki obchodzą dzieci.
    Córka pisała list do świętego Mikołaja, w którym napisała co chciałaby dostać i dopisała, że prosi również o prezent dla swojej siedmiotygodniowej siostry, bo ona jeszcze nie umie pisać :)

    Przyjmij urodzinowe serdeczności i pozdrowienia,

    Alina z LC

    OdpowiedzUsuń
  23. A zatem wszystkiego najlepszego Morgano z okazji urodzin. Zdrowia, szczęścia, pomyślności, spełnienia wszystkich marzeń. Oby dobrzy ludzie nieustannie Cię otaczali. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń