niedziela, 23 kwietnia 2023

Wiosennie, także książkowo

 Kochani!
Ciepło, słońce lubi każdy z nas.
Taka aura za oknem sprzyja dobremu nastrojowi, pobudza nas do działania, pomaga w zdrowieniu. 
Budzimy się rano zadowoleni, bo śpiewają ptaki, dzień coraz dłuższy, można chodzić na długie spacery, cieszyć się przyrodą, zielenią, kwiatami wokół.
Przecież wszystko "siedzi" w naszej głowie. Od nas zależy wiele, żeby nie zaprzątać myśli niepotrzebnymi rzeczami, skupić się raczej  na ważnych rzeczach. Nauczyć się wyciszać, cieszyć chwilą.
Nie zapominajmy o kontaktach międzyludzkich, czasem wystarczy miła wiadomość, pozdrowienie. Ale najlepsze spotkania w cztery oczy, rozmowa, uśmiech, wspomnienia.
To żadne mądrości, toż to sama prawda.
Moje dni umykają szybko.
Odpuściłam temat ZUS. Nie warto sobie szarpać nerwów, 60-tka już w grudniu.
Kulinaria, kwiaty, książki, film, robię to co sprawia mi przyjemność.
Przeszłam na inne żywienie, nauczyłam się dobrze oddychać.
A za radą moich fizjoterapeutów, staram się nie zaprzątać głowy głupstwami, unikam złośliwych ludźmi.
Wyciszam się, co przynosi mi ulgę oraz fizyczny i duchowy komfort.
A teraz kilka wiosennych fotek z ostatnich dni z mojego ogródeczka, okolicy💚🍀🌷
Był już pierwszy zbiór mniszka lekarskiego i syropy pyszne-na zdrowie oraz smaczna kawa z masłem i kardamonem😊☕



















A, jak jest u Was, jak upływają Wam wiosenne dni?
Może polecicie książki lub filmy, które Was urzekły, chętnie się zapoznam.
Z serca wszystkim dziękuję, zwłaszcza tym, którzy pamiętają o mnie, pomimo mojego milczenia, nie zawsze dobrego nastroju🌼🧡😊
Miło mi gościć na moim skromnym blogu-wciąż nowe twarze😃
Życzę Wam dużo słońca, radości, dobra, miłości🌞💛🌸🤗

słucham, lubię Michael Patrick Kelly


                                 Motto do zapamiętania:

"Nie czekaj, aż ktoś przyniesie ci kwiaty. Zasadź własny ogród i udekoruj swoją duszę ". Luther Burbank 

Kącik czytelniczy📚📘📙
Pierwszą książką, którą polecam jest ta kupiona z Wydawnictwa Zona Zero, pt. "Wojna w kosmosie. Przewrót w geopolityce". 
Autorzy: Jacek Bartosik, George Friedman
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.
Tematem książki jest podbój kosmosu i sprawy z tym związane.
Przewaga gospodarcza i techniczna daje szansę na zdobycie przewagi w kosmosie i zyskach mogących z tego płynąć.
Ocena 8/10

Audiobooki📗🎧
Słucham w chwilach, kiedy kucharzę, sprzątam lub nie mogę spać📚📖
Pierwsza piękna, poetycka propozycja z Wydawnictwa Marginesy, pt."U stóp Montmartre", autorstwa Britty Röstlund.
Intryga, dramat, tajemnica dwojga bohaterów, w niesamowitym, niepowtarzalnym klimacie Paryża.
Ocena 8/10
/zdj. okładki-z sieci/

Kolejna wysłuchana powieść godna uwagi, pt."Świat na miarę", której autorką jest Nathalie Skowronek.
Wydawnictwo Akademickie SEDNO.
Ciekawa opowieść ubraniowo-modowo o historii żydowskich krawców.
Ocena 7/10

/zdj. okładki-z sieci/

Trzecia polecana wysłuchana książka z Wydawnictwa W.A.B. nosi tytuł "Co chcesz powiedzieć światu", której autorką jest znana podróżniczka Martyna Wojciechowska.
Przedstawia historię kobiet z różnych krajów, które pomimo przeciwności losu, różnych "ułomności", nie poddają się, walczą i w pewnym sensie zostają bohaterkami.
Ocena 7/10
/fot. z sieci/

Jest i romans, pt."Jeszcze będziesz szczęśliwa", autorką jest Magdalena Madejska.
Wzruszymy się historią Dagmary, która przeżyje trudne chwile, ale z pomocą pośpieszą jej bliscy.
Ocena 7/10
/ fot. z sieci/

Kolejny audiobook nosi tytuł "Ja nie jestem Miriam", autorstwa Majgull Axelsson.
Historia Romki z pochodzenia Miriam vel Maliki, która skrywa tajemnicę sprzed lat. 
Poruszająca książka o tematyce obozowej, napisana pięknym językiem.
Ocena 8/10
/zdj. okładki- z sieci/

Tym razem był e-book📖 pt."Doktórka od familoków".
Autorka Magdalena Majcher zawsze wyszukuje ciekawych tematów, opartych na prawdziwych zdarzeniach.
Tak było i tym razem.
Tytułowa "doktórka", to lekarz pediatra dr Jolanta Wadowska-Król, która rozpoczęła "walkę" z ołowicą wśród śląskich dzieci w czasach PRL-u.
Ocena 8/10
Książkę wydało Wydawnictwo W.A.B.
/okładka książki-zdj. z sieci/

W formie e-booka także książka dla dzieci, o przepraszam-dla każdego, pt. "Marcel i czas", autorstwa Emilii Becker.
Zabawna, ale pełna życiowych mądrości.
Ocena 8/10
/zdj. okładki-z sieci/


76 komentarzy:

  1. Kochana polecam Ci słuchanie mantr dostępnych w internecie. Bardzo wyciszają i relaksują. Pięknie zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.❤️🌻💓🐞🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, korzystam i z nich😊
      Pozdrawiam cieplutko💛🌞

      Usuń
  2. Prawdę piszesz...słońce ☀️ piękna pogoda sprawia, że budzimy się z letargu, jakoś łatwiej się uśmiechać chociaż czasem nie ma ku temu powodu...ale to robimy a ludzie widząc nasz uśmiech też łatwiej go odwzajemniają...dobrej niedzieli ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim schorowanym stawom i związanym z tym nie zawsze dobrym nastrojem- wyczekiwane słoneczko sprzyja🌞😊
      Pozdrawiam pięknie i cieszę się, że mnie odwiedziłaś😃💚

      Usuń
  3. Wyciszenie , znalezienie czegoś dla siebie co nas doładowuje daje radość jest bezcenne...Jak najmniej problemów życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezproblemowo nie da się żyć, ale można cieszyć się drobiazgiem, co czynię😃
      Serdeczności przesyłam😊🧡🌷

      Usuń
  4. Motto na końcu bardzo trafne i tak staram się robić.
    Otaczajmy się rzeczami pięknymi, spacerujmy, dbajmy o dobry nastrój, to i choroby odpuszczą:-)
    Ja zakończyłam długi okres opieki nad wnukiem i zaczynam zabiegi na kręgosłup, no i czas na weekendowe wycieczki:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choroby nie odpuszczą (przynajmniej nie moje- zaawansowane), ale jak oczy się cieszą, to i ciało raduje😊
      Udanych wycieczek życzę🌳🍀😃

      Usuń
  5. Nie za bardzo lubię słońce, ale w tym roku staram się nauczyć bezboleśnie je znosić. To akurat nie siedzi w mojej głowie, a w moich predyspozycjach, że doskonale czuję się zimą.
    Też lubię z masłem i kardamonem. :) Dodaję jeszcze cynamon i olej kokosowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne cele i predyspozycje w życiu.
      Czyli, choć smakowo czasem się zgadzamy😊☕
      Pozdrawiam ciepło🤗🌼

      Usuń
  6. Kochana, niech te wiosenne dni przynoszą Ci dużo radości.
    Uściski - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i Tobie życzę dużo zdrówka i dobra🧡😊🌷

      Usuń
  7. Piękną wiosnę wokół siebie uchwyciłaś Morgano. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się cieszyć otaczającą mnie przyrodą🌸🌳😊
      Serdecznie pozdrawiam także🤗🧡

      Usuń
  8. Najbardziej to mnie cieszy ogródek na wiosnę, las oraz wędrowanie. Dużo słonka, pogody ducha i przyjaznych ludzi na Twej życiowej drodze życzę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kącik czytelniczy jak zawsze imponujący. Audiobooki są wspaniałe, można przy nich wzkonywać codziennie czynności w ogóle się nie nudząc. Pozdrawiam jeszcze raz.

      Usuń
    2. Mnie cieszy to samo, a za życzenia pięknie dziękuję-odwzajemniam je🌷😊💚
      Czytam, słucham sporo-zapraszam, a moich poleceń na blogu jest dużo📚📘📖😃

      Usuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Natura zawsze pomagała mi się wyciszyć, zwłaszcza krajobrazy z wodą w tle, jeziora, rzeki. Śliczne zdjęcia, pięknie uchwycony, kolorowy ogród :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie wycisza, relaksuje woda, a jeziora szczególnie, ale nade wszystko las🌳🌲⛵
      Dziękuję za odwiedziny, serdeczności przesyłam🤗🌼💛

      Usuń
    2. Oj tak, las :) Uwielbiam spacerować w lesie jesienią, razem z mężem prawie codziennie jeździmy na grzyby :)

      Usuń
  10. Na razie spacery nie są mi darowane. Drugi tydzień zmagam się z chorymi zatokami, siły też mniejsze. Niestety prace ogrodowe opóźnione. Sporo się u Ciebie dzieje i super cytat wybrałaś Morgano. Życzę dużo zdrowia i pogody ducha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powrotu do zdrowia, sił życzę z serca🧡🤗
      Miło pozdrawiam😊

      Usuń
  11. Kawa z masłem? Naprawdę pijesz coś takiego?

    A, rozumiem, nie kawa, tylko kawka! Znaczy, ptak? Upolowana kawka, upieczona na rożnie i polana masłem? No cóż nie próbowałem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak-piję☕ rano (nie na czczo), bo bulletproof coffee dodaje wigoru, energii-polecam😊
      A drugiej wersji kawki, także nie kosztowałam😉

      Usuń
  12. Dni ze słoneczną wiosną i deszczowe dni przeplatają się wzajemnie i to jest wiosna właśnie 🌼 Zdrowia i spokoju przede wszystkim Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia-odwzajemniam je z serca💚🤗🌼

      Usuń
  13. Lubię wiosnę bardzo, bo zieleń to kolor optymizmu. Pracuję z oddechem i myślami od dawna. Unikam toksycznych ludzi.
    Moc zdrowia Ci życzę i pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak unikać toksycznych ludzi, jak wszędzie wokół ich pełno!
      Pozdrowienia odwzajemniam🧡😊🌷

      Usuń
  14. Zdrowia i udanej wiosny. Warto doceniać małe radości, nauczyć się sztuki odpuszczania, tak łatwiej żyć... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i odwiedziny🤗🌼💚

      Usuń
  15. Zgadzam się z Tobą od początku do końca. Wyciszenie, obcowanie z ludźmi, którzy nie przynoszą ze sobą toksycznych relacji, złych humorów, narzekania i pesymizmu. Też tak żyję i jestem szczęśliwa. Stwórzmy sami sobie taki świat, by dla nas samych był najpiękniejszy. Przytulam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę na moim blogu i zgodność myśli🤗🧡🌷
      Jak Ci się tutaj podoba-zapraszam jeszcze📖😃

      Usuń
  16. I tak trzymać. Robić to co się lubi, nie zaprzątać sobie głowy drobiazgami i myśleć pozytywnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko siedzi w naszej głowie i to my rozporządzamy naszym umysłem🤗
      Pozdrawiam ciepło😃

      Usuń
  17. Piękne wiosenne zdjęcia. U mnie ten okres mija bardzo pracowicie. Mam nową pracę. Na razie muszę poukładać sobie wszystko. Brakuje mi blogowania i też mało czasu mam dla Was. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem ciekawa książki Martyny Wojciechowskiej :D
    Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
  19. Cieszę się, że u Ciebie tak pozytywne i cieszysz się z tego, o posiadasz. Piękne zdjęcia wiosny. U mnie mroźno, mnie to nie przeszkadza, ale tak, cop moje rośliny dadzą radę...wierzę w nie. :))) Naprawdę nie ma, co czekać, aż ktoś podaruje Ci kwiaty, tak jak w cytacie...samemu trza zacząć...kupić se kwiaty, zasadzić pierwszą roślinę i kolejną...roślinę miłości, roślinę siły i tak dalej. Szkoda czasu na czekanie. Bardzo cieszę się z tego, co posiadam i cieszę się, że obie pracujemy nad sobą,  brawo dla nas. Uściski najserdeczniejsze. :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roślin, to się w życiu nasadziłam bez liku😃🌼
      Dziękuję za słowa zrozumienia i odpozdrawiam cieplutko🧡🤗

      Usuń
  20. Witaj :) nad polskim morzem niestety daleko do wiosny, słońce świeci ale bardzo zimny wiatr.

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jednak świat wokół nas może być piękny🌷🤗

      Usuń
  22. Witaj Morgano :) dobrse że u Ciebie tak pozytywnie, to super wiesci. Powoem Ci ze ja dawno pozbylam sie toksycznych ludzi i jest mi z tym dobrze...U mnie nie tak wiosennie jak u Ciebie bo ciągle zimno. Niby jest słońce ale od trzech dni w nocy mamy przymrozki co mnie martwi. Moje drzewka mąka pierwsze paki i boję się że nie bedzie kwiatów. W tym roku pogoda jest okropna i zaraz Maj a u nas mroźny wiatr... brrrrr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle mi pozostało, żeby "wymiatać" z głowy smuteczki.
      Ludzi toksycznych nie można się pozbyć, mieszkam w bloku!
      Chętnie zmieniłabym otoczenie, ale niestety...
      U nas piękny dzień, a przyroda cudnie wymalowała świat, co mnie ogromnie cieszy🍀🌼😊

      Usuń
    2. Faktycznie kal się mieszka z toksyczni lidzomi w bloku tovjedt ciężko, ale można ich unikać i odciąć kontakty jak się tylko da :)

      Usuń
    3. W praktyce bywa różnie, niestety!

      Usuń
  23. Witaj końcówką kwietnia Morgano
    Tak, wiosna już w rozkwicie.
    Niestety sąsiadów nie da się zmienić. Coś o tym wiem
    Ciekawa jestem tych książek
    Pozdrawiam nadzieją na lepszy, radośniejszy maj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam już w maju!
      Książki polecam, bo warte przeczytania📚📖
      Nadzieja jest na szczęście😃

      Usuń
  24. Kwiecień mi przeleciał stanowczo za szybko. A wiosna choć w rozkwicie to nie rozpieszcza ;)
    Moc serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dni w ogóle zbyt szybko nam upływają.
      W pogodzie, po deszczowej aurze-mają nadejść dni ze słońcem, oby!
      Pozdrawiam😊💛🌞

      Usuń
  25. Jak pięknie kolorowo i wiosennie, zdjęcia kwiatów zachwycają.
    Cieszę się, że myślisz pozytywnie i cieszysz się każdym dniem.
    Książkę Martyny zapisuję na moją listę do przeczytania. A co do książki to w kwietniu udało mi się przeczytać 10 ale najbardziej spodobała mi się książka Gabrieli Gargas 'Wiem, co czujesz'.
    Pozdrawiam cieplutko i życzę cudownego maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorkę znam, czytałam.
      Życzę nam dni dobrych, pełnych ciepła, słońca, nadziei na lepszy czas🧡🍀😃


      Usuń
  26. Oj jak ja kocham szafirki!!
    Książki Majgull Axelsson przeczytałam wszystkie i każdą z nich polecam!
    Całuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja lubię wiosenne kwiaty, te pierwsze🌼🌷
      A szafirkom u mnie dobrze, bo mają słoneczko i zaciszny zakątek.
      Z polecenia skorzystam, bo autorka ciekawie pisze📖📗

      Usuń
  27. W końcu zima się skończyła. Od siebie mogę polecić książkę, a tak naprawdę zbiór listów fabularyzowanych od autora Opowieści z Narnii, C. S. Lewisa - Listy starego diabła do młodego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu Marku!
      Wiosennie, zielono, kwieciście, w przyrodzie- nad podziw🍀🌲🌳
      Za polecenie książki dziękuję📘📖

      Usuń
  28. Polecasz bardzo ciekawe książki.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, a że czytam dużo, zatem książek ciekawych jest sporo Haniu📚📗😊
      Miło mi Ciebie gościć🌼🤗

      Usuń
  29. Życzliwość, uśmiech, serdeczność - tak niewiele, ale ile dobra wnoszą do naszego życia. I jeszcze dobroć dla samej siebie. Tego ostatniego się ciągle uczę.
    Piękne Twoje pasje. I roślinne i książkowe. Chętnie zajrzę do książki "Świat na miarę".
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywne nastawienie, szacunek do innych, polubienie siebie, to krok ku lepszemu🧡🤗
      Pasje-bez nich nie byłoby mojego życia!
      Lektury polecam📗😊

      Usuń
  30. Morgano, udanej majówki Ci życzę, ładnej pogody i dobrego humoru.
    Widzę, że masz bardzo przyjemną okolicę na spacery (te schodki wśród drzew).
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udana była, bo ...o tym kolejny post-zapraszam🤗
      Okolica malownicza, bowiem mieszkam w pięknym zakątku Małopolski🌳🌲🍀😃

      Usuń
  31. Faktycznie trzeba pracować nad tym wyciszaniem się... Ta książka o geopolityce to coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyciszony umysł, to lepsze bardziej komfortowe nasze życie!
      Książkę-polecam📘📖🤗

      Usuń
  32. Kochana ♥ pięknie i kolorowo jest u Ciebie.. pozytywny kolorowy zawrót głowy .. bardzo lubię zaglądać i czytać Twoje posty..
    śliczne zdjęcia.. polecasz ciekawe książki, zawsze można wybrać coś dla siebie, dziękuję ;)
    ..doskonale Cię rozumiem, bo ze zdrowiem mam podobnie, ból niestety potrafi 'sparaliżować' i wyłączyć na długo z normalnego bytowania.. niestety nie mogę przebywać na słońcu, nie wolno mi .. choć na pewne schorzenia bardzo by mi słoneczko pomogło ;)
    ..uwielbiam wyciszać się, zajmując tym co lubię, żeby nie zaprzątać sobie głowy niepotrzebnie, bo tak naprawdę zbędnymi rzeczami, choć niekiedy bywa to trudne ;)

    - pozdrawiam Cię Kochana najserdeczniej i najcieplej, życzę ogrom zdrówka i cudownych chwil każdego dnia! 😊 🍀🌷🌸🌼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga AnSo dziękuję za miłe, jak zawsze słowa💚😊
      Dla takich osób, jak TY warto tutaj być i pisać📖🤗
      Życzenia-odwzajemniam🌼😃

      Usuń
  33. O rety. Dziś dopiero przypomniałem sobie o Twoim blogu. Przepraszam.

    Jeśli o książkach mowa to chyba nie mam nic ciekawego do polecenia. Może scenariusz do ,,Pulp Fiction", przeczytałem w jeden wieczór. Oczywiście polecam najpierw zobaczyć film, wtedy jak się czyta wszystkie sceny pojawiają się przed oczami jak żywe. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam po przerwie Piotrze!
      I mnie u Ciebie na blogu dawno nie było, zaraz nadrobię zaległości.
      Pozdrawiam😃

      Usuń
  34. Morgano wraz z wiosną zmiany. Chyba też zainteresuję się techniką oddechu relaksacyjnego. I u mnie by się przydało trochę spokoju, na razie wszystko w biegu... Praca, remonty i wkrótce przeprowadzka. Piękny zbiór miodku z mniszka. Wstyd się przyznać ale jeszcze nigdy nie robiłam .... Może w przyszłym roku się uda. Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka i spokoju 😊🌷🌿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmiany na lepsze, to tylko radość😃
      Za życzenia dziękuję, z wzajemnością😊🧡

      Usuń
  35. Walka z Zusem to nieustanna walka z wiatrakami. Oni mają gdzieś ludzi i ich problemy. Nie wiem jak tak można postępować z chorymi ludźmi. Dobrze, że odpuściłaś i nie tracisz na to nerwów. Piękne te zdjęcia. Ciekawe pozycje do przeczytania. U mnie rośnie stosik a czasu jak na lekarstwo. Przytulam Cię mocno.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, dlaczego wyświetlasz się jako "Anonimowa" osoba🤔
      Dziękuję kochana za zrozumienie i zawsze miłe słowa🧡🌷🤗

      Usuń
  36. Bardzo dziękuję za miłe słowa o mojej książce PANIE Z JEZIORA! dla autora nie ma nic lepszego, niż to, że jego książka wciąga czytelnika, a fabuła daje do myślenia :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Kasiu, to dla mnie zaszczyt, podziękowanie od samej -ulubionej mojej Pisarki💝📖📙😊
      Dziękuję i czekam na kolejne Pani, jak zawsze ciekawe lektury, do przeczytania📚📗🍀🌷😀

      Usuń