piątek, 3 lutego 2017

Dobre kino na zimowe wieczory

      Witam pięknie w zimowy wieczór:)
Dziś polecę parę filmów, które w jakiś sposób mnie poruszyły lub dały do myślenia, bądź rozbawiły do łez.
Nie będę opisywała szczegółów, żeby nie zdradzać zbyt wiele.
Pierwszy to dramat "Disconnect" z 2012r. w reżyserii  Henry'ego Alexa Rubina. 
Przedstawia świat internetu z jego wadami. Kilkoro ludzi szuka przyjaźni, zrozumienia w wirtualnym świecie.
A, jak się to zakończy warto obejrzeć.
Doskonałe: obsada, muzyka, wartka akcja. 
/fot. z sieci/

Kolejny film, to "Mr.Church" z 2016r. W roli głównej wyśmienity, tym razem w roli dramatycznej- Eddie Murphy.
Henry Church, to kucharza (niespełniony pianista), który opiekuje się chorą na raka Marie i jej córką Charlotte. Łącząca ich przyjaźń pozwala pokonać wiele przeszkód, choć nie obejdzie się także bez tragedii.
Film wyreżyserował Bruce Beresford, inspirowany jest prawdziwą przyjaźnią, która połączyła Susan McMartin z Henrym Churchem.

/fot. z sieci/

Następny niełatwy w odbiorze  film, to "The lobster" z 2015r. Reżyseria Yorgos Lanthimos.
Ludzie samotni są aresztowani i przenoszeni do odosobnionego hotelu. Mają 45 dni na znalezienie sobie partnera.
W rolach głównych doskonali: Colin Farrell i Rachel Weisz.

/fot. z sieci/

A teraz coś lekkiego, zabawnego, czyli film "Troje na gigancie" z 2014r. Wyreżyserowała Gren Wells.
Komedia rozbawiła mnie do łez.
Cierpiący na Zespół Tourette'a- Vincent, nadpobudliwy i pedantyczny- Alex i cierpiąca na anoreksję- Marie, to główni bohaterowie filmu. Postanawiają uciec nad ocean z kliniki psychiatrycznej. W pogoni za nimi podążają Pani Dr Mia Rose oraz Robert- ojciec Vincenta.
Mnóstwo zabawnych sytuacji, ale i wzruszających momentów, piękne zdjecia.
Doskonała gra aktorów: w roli Vincenta- Robert Sheehan, Alexa- Dev Patel i Marie- Zoë Kravitz.

/fot. z sieci/

I na koniec- strach się bać, czyli koreański thriller "Zombie express" z 2016r. Scenariusz i reżyseria Sang-ho Yeon.
Pasażerowie, którzy podróżują w pociagu jadącym z Seulu do Pusan, próbują przerwać wybuch epidemii. Jej fatalnym skutkiem jest przemiana ludzi w strasznych zombie.
W roli głównej, uważam dobrze zagranej, przystojny Gong Yoo jako Seok-woo.

/ fot. z sieci /

Z ostatniej chwili. 
Do listy dopisuję dziś, tj 11 lutego, kolejny doskonały film :"Hacksaw Ridge"(Przełęcz ocalonych) z 2016r.
Biograficzny dramat wojenny, którego reżyserem jest znakomity (po przerwie) Mel Gibson.
To historia życia Desmonda Dossa, który jako pierwszy człowiek w Stanach Zjednoczonych odmówił w wojsku i na polu bitwy- walki i noszenia broni. Nie pozwalała na to jego wiara. Pomimo tego stał się bohaterem narodowym i człowiekiem bardzo oddanym i niezwykle odważnym.
Głównego bohatera doskonale zagrał Andrew Garfield.
Film ma 6 nominacji do tegorocznego Oscara.

 kadr z film- fot. z sieci/

Wybrałam kilka filmów, dla każdego coś innego.
Czekam na Wasze recenzje i swoje obejrzane niedawno filmy.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich gości na moim blogu i miłego oglądania życzę:)

do posłuchania, piękny utwór z filmu "Disconnect"- klik

Cytat  na dziś:

"Wśród ludzi jest się także samotnym".
Antoine de Saint-Exupery

24 komentarze:

  1. "Troje na gigancie" oraz "Disconnect" dopisuję sobie do listy. Dzięki za ciekawe pomysły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam wczoraj "Troje na gigancie". Muszę powiedzieć, że taki raczej średni... Zobaczymy jak "Disconnect".

      Usuń
    2. Z gustami się nie dyskutuje, każdy ma swój.
      Ja film oceniłam na 7 z +.
      Szanuję Twoje zdanie, choć odmienne.

      Usuń
  2. "Sztuka życia – to cieszyć się małym szczęściem"
    wiesz Morgano - to też moja maksyma życiowa ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam żadnego, ale będę miała na uwadze, no może oprócz ostatniego :)

    Serdeczności zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za polecenie, już dawno nie oglądałam dobrego filmu, jakos czasu ciągle brak.... Może teraz się zmobilizuję ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Asiu mam raz na czas chwilkę tylko dla siebie. Oglądam wtedy coś ciekawego lub czytam księski.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Dzięki za rekomendację, skorzystam. Pozdrawiam Morgano serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie, dziękuję za rekomendację i zapowiedzi filmów. Ten z "Mr.Church" obejrzę chyba najpierw.

    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Morgano. Oprócz komedii i koreańskiej produkcji z chęcią obejrzę, bo nie widziałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam serdecznie. Na miejscu będę dla wszelkiej pomocy. O wszystkim możemy rozmawiać o cenie też.

    Do kina chodzę bardzo rzadko. Sam nie wiem dlaczego. Ale ostatnio byłem na Wołyniu. czterech braci mojej babci w okrutny sposób zamordowali Ukraińcy. Musiałem to obejrzeć. Ediego Murphy bardzo lubię! Nie wiem kiedy następny raz będę w kinie. jak na razie mam kino na żywo. ŻYCIE :)
    Pozdrowienia serdeczne jeszcze z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, adres zapamiętam:)
      Ja lubię czasem zadumać się nad życiem i obejrzeć ciekawe kino.
      Pozdrawiam Vojtku ciepło z zimowej i mroźnej Małopolski:)

      Usuń
  9. Poszukam i obejrzę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. To na pewno dobra rozrywka, nie tylko na wieczory. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie filmy sa rozrywkowe, niektóre są mocne( ostatni) i dają do myślenia- polecam:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Tym razem nic mnie szczególnie nie zainteresowało. Jednak lista poleconych filmów i tak jest imponująca.

    OdpowiedzUsuń