piątek, 8 lipca 2016

Kto chce poznać duszę Polski - niech jej szuka w Krakowie!

          Witam pięknie wszystkich miłych gości na moim blogu:)
Wybrałam się do Krakowa, co prawda załatwiałam swoje sprawy, ale później chętnie pospacerowałam sobie po tym pięknym mieście. Mam niedaleko, ale wciąż brakuje czasu, aby tutaj przyjeżdżać częściej.
Zawsze chętnie przyjeżdżam do Krakowa i się wolniutko, swobodnie przechadzam .Wolniutko... a to dlatego, żeby poczuć niepowtarzalną atmosferę tego niezwykłego miasta.
Wyszukałam cytaty znanych o mieście Kraka. Dołączam zrobione dzisiaj zdjęcia.

"Kraków jest jak pryzmat przez który pięknieje ojczyzna".
Jan Sztaudynger


"... oto tu wszystko jest Polską, kamień każdy i okruch każdy, a człowiek który tu wstąpi, staje się Polski częścią, budowy tej częścią".
Stanisław Wyspiański


"Kraków jest przykładem wierności wobec swej historii, stąd wynika jego postawa w ciągłości wieków".
 Augustin Yanez pisarz, minister kultury Meksyku


"Jest to urocze i interesujące miasto, jedno z najpiękniejszych w Europie".
  Ignacy Jan Paderewski


"Niewiele miałam czasu, aby poznać Kraków, jednak to, co widziałam, zrobiło na mnie wielkie wrażenie, zwłaszcza Rynek i wspaniała architektura otaczających go budowli. Sukiennice i kościół mariacki to prawdziwe monumentalne dzieła"
Liv Ulmann 


"Chociaż ujrzałem światło dzienne w jednym z najpiękniejszych miast świata (Wenecja), bogatym w skarby artystyczne, jestem głęboko wzruszony i oczarowany pięknem skarbów artystycznych i historycznych zebranych tu w ciągu wieków chwały i służby w kulturze Polski. Kraków to miejsce wielkie, świadectwo wielkiej, niezniszczalnej cywilizacji".
 przedstawiciel Fundacji Giovanni Cini z Wenecji


"O, bo Kraków, to nie płoche
Dziewczę, skore do swawoli
Kraków, by go poznać trochę
Trzeba w nim zjeść beczkę soli".
Tadeusz Boy- Żeleński


Dla mnie Kraków, to: piękno, sentyment, wspomnienia, magia. 
A od ponad 20 lat miejsce narodzin 3- ki moich dzieci, ich edukacji.
Zawsze chętnie tam powracam, mile spędzam czas i jestem dumna, że mieszkam niedaleko.
To miasto pełne: historii, zabytków, kultury i sztuki. Ludzie tutaj są: życzliwi, uśmiechnięci i szczęśliwi.
A, jakie Wy macie wspomnienia związane z Krakowem? za szczere wypowiedzi- dziękuję z góry.
Pozdrawiam serdecznie na kolejne udane dni:)
Przepraszam za brak kolejnego posta, ale u mnie trwa remont mieszkania oraz rehabilitacja. Czasu nadal brakuje, niestety.
Z ostatniej chwili:
Dziś, tj 26 lipca rozpoczęły się w Krakowie Światowe Dni Młodzieży.
Oby te najbliższe dni przeznaczone na modlitwę i spotkania o charakterze religijnym, przebiegały w atmosferze spokoju i pojednania !

/ fot. z sieci /

ulubiona pieśń religijna BARKA- klik

Cytat do zapamiętania:

"Kto chce poznać duszę Polski - niech jej szuka w Krakowie, zaklętą w kamienie i obrazy, w melancholię grobów i w dumy garści wybrańców ducha".
Wilhelm Feldman


18 komentarzy:

  1. Piękne, klimatyczne, wypełnione poezją i teatrem. Uściski Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię Krakowa, męczą mnie ciasne ulice, tłumy turystów i studentów, drożyzna, bezustanne awarie tramwajów. Zwiedzać, odwiedzać znajomych, spacerować, podziwiać zabytki - tak, w roli turysty widzę atrakcje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Morgano!
    Ja krakuska z dziada, pradziada kocham moje miasto...
    Te ciasne klimatyczne uliczki,te urokliwe kawiarenki,zwłaszcza na Kazimierzu.I turystów też lubię,bo zostawiają kaskę na rozwój Krakowa.A studenci sprawiają,że nasze miasto jest wesołe i wiecznie młode i żywe.Mamy coraz ładniejsze tramwaje,klimatyzowane i coraz szybsze.Jestem dumna,że mieszkam w Krakowie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda Anonimowy, że nie podpisałaś się choćby imieniem:(
      Kocham i ja swoje miasteczko, zapraszam na post o nim :)
      Pozdrawiam serdecznie tymczasem:)

      Usuń
  4. Dla mnie Kraków to ciągła tęsknota.
    Muszę o tym kiedyś napisać więcej na swoim blogu.
    Dziękuję Ci za ten tekst, zdjęcia i cytaty.
    Pozdrawiam.:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ostatnie spotkanie z Krakowem było w kwietniu. Jest czarownym miastem, najbardziej lubię dreptać po uliczkach wokół Rynku, gdzie czas się zatrzymał. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio w Krakowie byłam dwa lata temu, oczywiście jako turystka ;) Lubię miasta, więc Kraków jest na mojej liście.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W Krakowie mieszkałam i studiowałam 5 lat - zapamiętam to miasto jako piękne, urzekające, wartościowe miejsce. Zawsze doceniałam, że obok pięknych zabytków, kulturalnych miejsc, z łatwością można znaleźć w Krakowie zielone tereny idealne, by wypocząć i się wyciszyć.
    Piękne cytaty Pani znalazła a ujęcia bardzo oryginalne :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozdrowienia na poniedziałek i cały tydzień. W tym miesiącu też mam się z kimś spotkac z Internetu. Dawniej to najczęściej spotykałem się z kimś ze szkoły.

    Kraków znam pobieżnie. Zawsze w drodze w Tatry i z powrotem. W Krakowie mam kolega z warszawskiego podwórka. Odziedziczył tam hrabiowski spadek i osiadł tam. A urodzony w Warszawie. W Krakowie żyje się wolniej, spokojniej. Jeszcze mi się przypomniało, że kolega z Żoliborza kończył AGH w Krakowie. Ale z powrotem mieszka i pracuje w Warszawie. Zacytuję słowa Krystyny Jandy o Krakowie. "Przynajmniej kilka razy w roku muszę wpaść do Krakowa i pooddychać tamtejszym klimatem"
    Pozdrawiam serdecznie z Żoliborza, najpiękniejszej części Warszawy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli jesteś w tej okolicy to zapraszam do zwiedzania urokliwej Bochni z jej unikatowa kopalnią soli. Pięknego Starego Sącza oraz zwiedzanie zamków w Dębnie gdzie corocznie odbywa się turniej rycerski oraz malowniczego Wiśnicza z jego zabytkami.
    Polecam też rozsiane jak ziarenka różańca sanktuaria:
    Bochnia i Bazylika św. Mikołaja Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej

    Sanktuarium św. Kingi w Starym Sączu
    Okulice: Sanktuarium Matki Bożej Okulickiej
    Szczepanow: sanktuarium św. Stanisława w Szczepanowie
    Porąbka Uszewska : Sanktuarium N.M.P. z Lourdes wPorąbce Uszewskiej
    A wszystko to w odległości ok. 50 km od Krakowa.
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam okazję być w Krakowie ale było to dawno, piękne miasto i chciałabym jeszcze raz pojechać w tamte strony. Mój mąż pochodzi z tamtych stron, może kiedyś (jeszcze) mnie tam zabierze.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Kraków. Bywaliśmy w nim bardzo często jak córka studiowała na UJ-cie. Tam człowiek czuje się bogaty.. Pozdrawiam serdecznie. 🌞 🌞 🌞

    OdpowiedzUsuń
  12. Tej beczki soli jeszcze z Krakowem nie zjadłam... Ale powoli się przekonuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie dziękuję za Wasze ciepłe słowa o Krakowie, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspomnień mam niewiele, lecz lubię je. Najbardziej jedno - z dnia, gdy mój mąż pogadał sobie na migi z babulką sprzedającą oscypki w pobliżu dworca kolejowego i wrócił z uroczym zdjęciem, na którym owa pani uśmiecha się po najwyraźniej wesołej konwersacji :) To także jedno z ulubieńszych wspomnień męża z jego pierwszego pobytu w Polsce.

    Serdecznie Cię pozdrawiam, Morgano, i życzę w pełni udanego lata.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bywam ostatnio tak często, że już mi się przejadł, bo tyle jeszcze na mnie czeka miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  16. W Krakowie byłam raz po pierwszym semestrze na studiach. Pojechałam tam wraz ze swoim rocznikiem, ale jako jedyna nie byłam brana pod uwagę, więc wszystko musiałam sobie opłacić. Głównym punktem programu było zwiedzanie Biblioteki UJ. Moi koledzy wspinali się także na Kopiec, a ja w tym czasie powolnym krokiem oglądałam rynek. Bardzo mi przeszkadzał "kocie łby" i wąskie uliczki, bo bałam się upadku na nierównym terenie lub przy potrąceniu przez mijanego przechodnia. Jednak miasto tak piękne i urokliwe, że chciałabym je zobaczyć jeszcze raz, a nade wszystko, by je zwiedzili moi młodzi.

    OdpowiedzUsuń