sobota, 9 stycznia 2016

Książka dla każdego na zimowe wieczory

           Witam pięknie wszystkich miłych gości na moim blogu w Nowym Roku 2016:)
Życzenia już były, zatem pora na pierwszy w tym roku post.
Wybrałam temat książkowy, bo to jedna z moich pasji- czytanie właśnie.
Dla moich bliskich książka, to zawsze trafiony prezent. Wszyscy mamy różnorodne zainteresowania, zatem i tematyka książek jest interesująca.
Oto propozycje kliku tytułów prezentów mikołajkowo- urodzinowych z 2015r.
Koleżanki w pracy podarowały mi książkę, bo wiedzą, że lubię czytać i jestem smakoszką herbaty,  o słodkim tytule: "Sekretna herbaciarnia".

Autorka Vanessa Greene w kobiecej lekturze opisuje losy trzech  kobiet: Charlotte, Kathryn i S'eraphine. Każda z nich ma swoje pasje, zainteresowania i własny bagaż doświadczeń życiowych. Chodź dzieli je wiele, to połączy jedno- nastrojowa herbaciarnia "Nadmorska".
Lekko napisana powieść przeplatana: smakami, zapachami, a przede wszystkim uzupełniona najpiękniejszymi uczuciami, jakimi są: miłość i przyjaźń.
Książka ma ponadto estetyczną i bardzo miłą dla oka grafikę na okładce.
Może być udanym podarunkiem dla przyjaciółki, mamy, córki.
Kolejna propozycja, to także mój prezent mikołajkowo-urodzinowy od znajomego. Zna mój gust, zatem tematyka trafiona. Jestem bowiem fanką kina i filmu.
Książka Łukasza Maciejewskiego: "Aktorki. Portrety",  to zapis 14 ciekawych rozmów w wielkimi damami ekranu i sceny.

Znane, piękne, utalentowane aktorki, tj: Jadwiga Barańska, Iga Cembrzyńska, Bożena Dykiel, Jolanta Fraszyńska, Krystyna Janda, Maja Komorowska, Emilia Krakowska, Anna Radwan, Dorota Segda, Grażyna, Szapołowska, Marzena Trybała, Małgorzata Zajączkowska, Magdalena Zawadzka i Joanna Żółkowska,  opowiadają szczerze o swoim życiu i niełatwej drodze do kariery.
Wielkim atutem książki są czarno-białe fotografie autorstwa Pawła Panczakiewicza.
A teraz coś dla miłośników roślin.
Tytułem, który zachęca do czytania jest książka autorstwa Jane Goodall- "Mądrość i cuda świata roślin".

Takim mikołajkowym prezentem obdarowanym według życzenia był mój Mąż, który lubi zgłębiać tajniki świata: roślin, przyrody, medycyny, techniki, astronomii, fizyki, chemii, matematyki.
Jane Goodman jest znaną badaczką szympansów i cenioną na świecie działaczką na rzecz poprawy egzystencji istot żyjących oraz ochrony dzikiej przyrody.
Książkę napisała przy współpracy  z Gail Hudson, która zajmuje się badaniami na temat relacji  między ludźmi i  światem przyrody.
Dowiadujemy się z tej książki, jak ogromne znaczenie dla naszego życia mają rośliny. Bez nich nie istniałby świat.
Kolejna propozycja  zaadresowana jest  dla miłośników nauk ścisłych, a konkretnie matematyki.
Bestsellerowa książka znanego brytyjskiego matematyka Iana Stewarta pt: "Księga matematycznych tajemnic",  kryje w sobie wiele zagadnień z  matematycznego świata. 

To nie jest ponura lektura dla kujonów tylko.
Autor w zabawny sposób wprowadza czytelnika w  świat zagadek kryminalnych, anegdot, łamigłówek. Aby jednak dojść do sedna sprawy trzeba wytężyć umysł i drogą dedukcji wyjaśnić zadanie matematyczne.  
A pomocnymi w tym względzie będą  dwaj detektywi:  Hemlock Soames i doktor John Watsup. 
To prezent dla najmłodszego Syna- ucznia informatyki.
I na koniec ulubiony temat mojego najstarszego Syna, czyli tajniki umysłu ludzkiego.
Autor "Ukrytej hipnozy"- Kevin Hogan, to znawca komunikacji międzyludzkiej oraz ekspert w dziedzinie wpływu języka ciała na nasze życie.

Książka w ciekawy sposób przekazuje nam, jak nawiązywać i utrzymywać dobre relacje z innymi w celu osiągnięcia swoich własnych wytyczonych nowych i ważnych celów.
Autor pomaga zrozumieć, w jaki sposób przy pomocy prostych  zabiegów psychologicznych, można zmienić bieg kariery zawodowej lub odmienić życie prywatne.
To pomocna cecha zwłaszcza w świecie biznesu, ale nie tylko.
Przepraszam, że jak zwykle nie opisuję dokładnie treści poszczególnych książek. Tym sposobem zachęcam do dokładnego przeczytania i przeanalizowania tematów w nich zawartych.
Na koniec proszę o Wasze ulubione tytuły i w dwu zdaniach o wątek. Dziękuję.
Wkrótce nadrobię moje zaległości na Waszych blogach, proszę o cierpliwość. Zawsze początek roku jest dla mnie bardzo pracowity i męczący zawodowo.
Życzę miłej lektury na długie zimowe popołudnia i wieczory :)
Pozdrawiam serdecznie i cieplutko na nowy, udany tydzień:)

do posłuchania SDM- klik

/książki w domowej biblioteczce/

Cytat do zapamiętania:

"Kto czyta książki, żyje podwójnie."

/część mojej domowej biblioteczki/

25 komentarzy:

  1. "Nikt nic nie czy­ta, a jeśli czy­ta, to nic nie ro­zumie, a jeśli na­wet ro­zumie, to nic nie pamięta." - Stanisław Lem
    Kultowy polski pisarz wskazał tu na wstydliwą i coraz bardziej ujawnianą anomalię intelektualną - analfabetyzm funkcjonalny. Dotyka on nawet, wg najnowszych badań, ludzi z cenzusem naukowym.
    ściskam i niezmiennie zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd, to fakt.
      A Twoja propozycja książki do przeczytania gdzie?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mam ochotę na tę drugą :))) Uściski najserdeczniejsze w nowym roku. Dużo szczęścia, zdrowia i niech będzie on znacznie lepszy od poprzedniego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Twoja propozycja książkowa!
      Za życzenia dziękuję, pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Serdecznie pozdrawiam i miłej lektury

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam całkiem spory stosik książek na szafce do przeczytania, co mnie uszczęśliwia:)
    Serdeczności i wszystkiego dobrego na ten rok!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roksanno, może jakiś tytuł książki podasz!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Christopher. G. Moore- Ulice Bangkoku; Virginia C.-seria 4 tomy sagi o Dollangangerach; Diana Gabaldon -Obca ( to pierwszy tom sagi) dwie Sandry Brown- to pożyczone od koleżanki, oraz 3 pozycje, które kupiłam Mam pod choinkę i są w DM, a skończyłam czytać własną:Paula Hawkins - Dziewczyna z pociągu. Czekam też na Przesyłkę z Matras min. nową pozycję Roberta Galbraith, czyli J.K. Rowling pod pseudonimem.

      Usuń
    3. Dziękuję za tytuły i polecenia:)

      Usuń
    4. Dla ścisłości: to nie są moje ulubione a jedynie aktualne na tapecie :) Trudno mi wymienić ulubione, bo jest ich zbyt dużo.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Pierwszą czytałam i byłam usatysfakcjonowana...

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę na półce książkę o 100 najważniejszych uczonych. Czytałem - mam ją nawet do dziś, co jest rzadkością, bo kolekcjonuję tylko wybrane pozycje.
    Podobno ponad połowa Polaków w zeszłym roku nie przeczytała ani jednej książki. Niepojęte. Odbywają jakąś pokutę, czy co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nit, to tylko maluteńka część książek w moim mieszkaniu. Tematyka przeróżna, bo Mąż lubi książki i zbiera je od dawna, bardzo ciekawe. Musi mieć na każdy temat.
      Niewiele mamy lektur szkolnych, bo się zmieniają i można je zawsze wypożyczyć w bibliotece.
      A Twoja propozycja gdzie?!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Propozycja? Przecież tu sami czytający, każdy ma własne tematy, własnych faworytów, własne gusta.
      No, ale skoro nalegasz...
      Właśnie zabrałem się za 3. część "Trylogii Stulecia" Kena Foletta: "Krawędź wieczności". Obejmuje lata zimnej wojny.
      No i przypominam sobie "Królów przeklętych" Druona - historyczną sagę z średniowiecznej Francji. Myślę, że warto zerknąć w obie te pozycje, bo historię należy poznawać poprzez uczucia, jakie historyczne wydarzenia wywoływały we współczesnym im ludziach, a nie poprzez suche fakty. Dopiero wtedy można ją zrozumieć.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Nit, prosiłam o Wasze tytuły książek ulubionych. Nie szkodzi, że sami czytający, to własnie tytuły mają, nieprawdaż?
      Dobrze się przecież czasem gustami wymienić!
      Dzięki za fatygę:)

      Usuń
  7. zawsze lubiłam czytac książki,dzieki za propozycje Morgano...
    Ostatnio wpadła mi w ręce,z biblioteki książka,przez którą, przyznaję dosc późno chodziłam spac, a jest to książka Hanny Cygler "Tryb warunkowy" i na szczęście jest to pierwsza częśc jakby trylogii o losach dziewczyny,napisana bardzo ciekawie, wątki powstawania Solidarności, na tym tle jej młodośc, uczucia i niespotykane zakończenia, odkryłam przez przypadek nową,od dziś ulubioną autorkę...toż to i moje młode lata i przemiany w Polsce...
    ma swoją stronę : www.hannacygler.pl, polecam, szczególnie dla kobiet...i nie jest to tanie romansidło...
    teraz muszę zdobyc 2 i 3 częśc...
    pozdrawiam Morgano:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za polecenie, tytuł zapisuję:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię czytać!Dzięki za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propozycji książkowych Twoich ulubionych nie podałaś:(

      Usuń
  10. Dziękuję za rekomendację, zainteresowały mnie szczególnie trzy pierwsze książki. Pozdrawiam serdecznie, Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aaaa, jeszcze moje ulubione, to biografie, ale też chętnie sięgam do "Anny Kareniny", książek Paulo Coelho czy współczesnych polskich pisarek, które piszą naprawdę dobrze. Więc przekrój szeroki. Jedyne, które omijam, to niestety te z serduszkiem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię od czasu do czasu poczytać "te z serduszkiem", może w ten sposób rekompensuję nieudane życie uczuciowe w młodości i żadne na starość. Wyłączając literaturę fachową, pozostałe książki chętnie przeczytałabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje zainteresowania, gust czytelniczy!

      Usuń