sobota, 4 stycznia 2020

Propozycje książek- audiobooków na styczeń

  Kochani!
Piszę, póki jeszcze mogę.
Mój stan prawej ręki wciąż się pogarsza, drętwieje.
Cała dłoń jest coraz bardziej niesprawna, bez czucia.
Bóle rematyczne się pogłębiły, często nie pozwalają w dzień normalnie funkcjonować, a w nocy spać!
Starość przyszła do mnie zbyt szybko i nie chce się zatrzymać...
Ech...dosyć narzekań, bo pewnie męczę Was sobą ostatnio.


Moim codziennym, nieodzownym przyjacielem na dobre i złe jest ostatnimi czasy ...audiobook.
Teraz przedstawię Wam kilka moich propozycji książkowych, wysłuchanych niedawno.
Nadal lubię książki Maxa Czornyja.
Mają w sobie, to coś, co wciąga!
Wysłuchałam w sumie 6 książek tego autora, w tym 5 tomów z komisarzem Erykiem Deryło: "Grzech", "Ofiara", "Pokuta", " Trauma", "Klątwa".
Max Czornyj jest młodym człowiekiem, rocznik 1989 z wykształcenia prawnik.
Jego powieści z gatunku thriller, kryminał, mają w sobie wiele grozy, napięcia, strachu, ale i psychologicznych wątków.
Bardzo dobrym lektorem jest tutaj Robert Jarociński.

/ Max Czornyj- fot. z sieci /

Kolejny ulubiony autor książek, to Marcin Grygier.

Napisał dotąd tylko 2 książki i obu wysłuchałam. A mianowicie: "Nie patrz w tamtą stronę" i "Nie myśl, że znikną".
To kryminały, także z jednym głównym bohaterem komisarzem Romanem Walterem. 
Rozwiązuje zagadki tajemniczych morderstw, mających swoje zaczątki przed laty.
/ okładka książki, fot. z internetu /

Bardzo ważnymi są lektorzy, podczas słuchania.

I tutaj tak właśnie jest. Wojciech Masiak ma ten Głos!
I znów ulubiony autor, tym razem Stefan Darda.
Przeczytałam 2 książki: "Cymanowski Młyn"(pisałam już o tej książce tutaj- klik) i "Dom na Wyrębach".
/ okładka książki, zdj. z sieci /

Autor w każdej powieści wzbudza dreszczyk emocji, tajemniczości, owiany momentami strachu, a nawet grozy.
Piękne opisy przyrody, ptaków oraz malowniczych miejsc, to mocne akcenty- atuty tej książki.

Znajdziemy ciekawe opisy z dreszczykiem, z nadprzyrodzonymi siłami natury, duchami.
A także motywy i wierzenia ludowe. 
Sięgnę po kolejne tomy z przyjemnością.
Słuchałam jej w formie audiobooka z doskonałym Głosem Pana Wiktora Zborowskiego!
Ciekawa propozycja do słuchania:"Escape room" Megan Goldin.
Tematy w roli głównej z escape roomy są ostatnio bardzo popularne, zarówno w realu, jak filmie czy książkowe.
Te zamknięte pomieszczenia zawsze są pełne: zagadek, niespodzianek, ale i niepokoju, strachu.
Jedną z głównych postaci w książce jest Sara Hall.
Ambitna, pracowita biznes-women. Przy tym bardzo spokojna, ułożona kobieta.
Ukończyła studia i otrzymała pracę w ogromnym, liczącym się banku inwestycyjnym w Nowym Jorku.
Szybko wpada w wir pracy, ale widzi, że nie są to "czyste" biznesowe interesy.
A współpracownicy nawzajem się "podkopują".
Ale przejdźmy do tytułu książki.
Głównym wątkiem jest zatrzaśnięta winda i cztery w niej zamknięte osoby: Vincent, Jules, Sylvie i Sam.
Aby się z niej wydostać muszą wykonać pewne zadania.
Przy tej okazji poznajemy ich charaktery, intencje i towarzyszące temu emocje.
Wszyscy pracują razem z Sarą.
Zadajemy sobie pytania, dlaczego zostali uwięzieni w windzie, co ich łączy z Sarą?
To bardzo dobry thriller korporacyjny z wątkiem psychologicznym.
Doskonały lektor, wspomniany wcześniej: Robert Jarociński.


/ okładka, zdj. z sieci /

Następna propozycja książki, to: "Esesman i Żydówka" autorstwa Justyny Wydry.
Książki słuchało mi się dobrze z lektorką Joanną Gajór.
Wartka akcja, choć temat trudny, bo obejmuje lata II wojny światowej.
Niełatwe losy uczucia Niemca i Żydówki.
Nie zdradzam więcej, tylko polecam i zapraszam do lektury. 
/ okładka książki, fot. z sieci /

Lubię książki o tematyce medycznej, zatem z przyjemnością wysłuchałam książki:"Różany eter" autorstwa Julii Gambrot.
Główna bohaterka, to Róża Zimmerman.
Poznajemy ją jako 18-latkę, której marzeniem jest bycie lekarką i pomaganie chorym, cierpiącym ludziom.
Została przyjęta na pierwszy rok studiów medycznych, choć dla kobiet w dawnych czasach nie za bardzo było tam miejsce.
To raczej męski świat- medycyna.
Róża pokonuje wiele trudności, upokorzeń oraz niezrozumienia, ale się nie poddaje.
Róża była sierotą, wychowywana w klasztorze, jako "podrzutek", przez siostry.
Za wszelką cenę chce poznać swoją przeszłość oraz powody, dla których rodzice ją oddali.
Róża przeżywa także pierwsze poważne zakochanie.
W książce z wątkami medycznym i obyczajowym jednocześnie jest poruszony wątek kryminalny.
Polecam, jako przyjemną lekturę kobiecą na długie wieczory z miłym głosem Ilony Chojnowskiej.

                               /okładka książki, fot. z internetu/

Zachwyciła mnie także lekka kobieca lektura:"Dom, którego nie było" Doroty Schrammek.
Cztery bohaterki: Daria, Karolina, Katarzyna i Łucja, to różne historie, charaktery, odmienne światy.
Połączy je terapia prowadzona przez Alinę, która pomaga zrozumieć, dlaczego są takie, a nie inne i dlaczego dokonały niewłaściwych wyborów życiowych.
Poprzez wyjaśnienie historii sprzed lat przybliżają, zacieśniają się ich relacje z bliskimi.
Kobiety mają być dla siebie wsparciem połączonym z zaufaniem, determinacją, odwagą w podejmowaniu trudnych, ale ważnych decyzji.
Autorka ma lekkie pióro, nie można oderwać się choćby na chwilkę od ciekawych losów naszych czterech bohaterek. 
Miły głos lektorki Joanny Domańskiej.

/ Dorota Schrammek, fot. z sieci /

I jeszcze jedna kobieca piękna, subtelna książka:"Ambasadorowa" Edyty Włoszek.
Ewa- główna bohaterka, zanim została Panią Ambasadorową nie miała łatwego życia.
W domu, gdzie rządziła jej apodyktyczna matka nie czuła się szczęśliwą, wartościową osobą.
Po wyjściu za mąż, było już tylko gorzej, bo "wpadła z deszczu pod rynnę".
Przemoc fizyczna, psychiczna i materialna, poniżanie, brak szacunku, to niestety dla Ewy codzienność przy boku męża- "oprawcy".
Książka "Ambasadorowa" autorstwa Edyty Włoszek, to autentyczna opowieść, tym bardziej smutna.
Na szczęście Ewa nie poddaje się, walczy o godność i dobre imię dla siebie, ale przede wszystkim dla swoich synów.
Długa droga "przez mękę", ale do celu- wolności.
Wreszcie, po długich latach, Ewa wygrywa walkę, odcinając się przy tym od zaborczych bliskich ludzi: matki i męża.
Książka mądrze napisana, bardzo potrzebna, zwłaszcza dla kobiet wątpiących, zagubionych, prześladowanych!

/ okładka książki, zdj. z internetu /

I na zakończenie polecam:"Pokój kołysanek" Nataszy Sochy.
To historia emerytowanego nauczyciela Davida Deutchmana.
Po swojej rehabilitacji w szpitalu w Atlancie trafia na oddział noworodków i wtedy wie, co będzie robił przez resztę swoich lat.
Prosi o wolontariat i zostaje tam, jako etatowy "przytulacz". 
Opowiada dzieciom piękne bajki, wzbogaca je historyjkami ze swojego ciekawego życia.
Przytulanie, dotykanie malutkich osamotnionych dzieci przynosi im ulgę, koi, usypia, uszczęśliwia.
David wzbudza sympatię zarówno wśród dzieci, rodziców, jak i personelu.
Książka bardzo mądra, pouczająca, pełna ciepła i wrażliwości.
W wysłuchaniu pomaga miły głos lektorki Pauliny Holtz.

/ okładka książki, fot. z internetu /

A, co Wy ostatnio wysłuchaliście lub przeczytaliście? podajcie proszę autorów i tytuły. Dziękuję z góry:)
Do kolejnego, choć nie wiem kiedy to nastąpi, napisania.
Pozdrawiam serdecznie, zdrowia życzę i tylko dobrych dni:)

do posłuchania- klik

Cytat z wyżej wymienionej książki:

"Każdy sam pisze swoją własną historię
i tylko splot okoliczności powoduje, że przecina się ona z dziejami drugiej osoby.
Czasem od razu, czasem dopiero w późniejszych pokoleniach".

34 komentarze:

  1. Czytałam książkę Ambasadorowa i bardzo mi się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Audiooboki jakoś do mnie nie przemawiają. Nie mniej zawsze mogę poszukać wersji papierowej książek jakie polecasz. A to już coś. Chociaż szczerze mówiąc powoli kończy mi się miejsce na nowe pozycje w szafkach. :)

    Dzięki wielkie. Mam nadzieję, że coś się za czas jakiś zmieni w kwestii Twojego zdrowia. Bo to jest najważniejsze.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Morgano, powierzanie nam swoich problemów, to nie narzekanie, to wyraz zaufania :-)
    Dzięki za polecajki, wezmę pod uwagę, bo takie książki lubię.
    Moje polecajki są w zakładce Czytam, teraz w wolne dni robimy z mężem wieczory filmowe i o tych filmach napiszę.
    Zdrowie to dziś niezwykle cenna rzecz, bo o lekarzy specjalistów coraz trudniej, a i leczenie coraz droższe...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za duży przegląd nowości! Ja ostatnio zaczęłam czytać "Pół na pół" Hołowni i Prokopa, ich zabawną rozmowę o swoim życiu. Dam znać, czy było warto!
    Życzę wytrwałości i dużo siły oraz powodzenia w medycznych sprawach:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsze jest Twoje zdrowie. Rozumiem Cię doskonale, ponieważ sama mam zaatakowaną prawą rękę, więc rzadziej goszczę na blogu i Komentatorów, bo zwyczajnie boli ręka, a lewą jeszcze nie bardzo umiem pisać.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  6. A co tu moje słowa mogą, nawet poklepać po ramieniu się nie da.

    OdpowiedzUsuń
  7. Morgano, wiesz mi każdy ma jakieś boleści , a propzycje książkowe do słuchania, czytania szalenie ciekawe. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  8. Słuchasz ciekawych książek i to w jakiej ilości. Imponujące! Dom na Wyrębach przeczytałam, całą serię. Moje ulubione klimaty i akcja toczy się w Lublinie i okolicach, a więc moje strony. A w ostatnim tomie to nawet na moment przenosi się do Włodawy, czyli mojego miasteczka :-D To niesamowite uczucie czytać taka powieść! Wiem, że mieszkańcy dużych miast maja takie atrakcje w większej ilości i pewnie ich nawet nie zauważają, ale ja poczułam się miło, mogąc kroczyć z bohaterami uliczkami Włodawy. Esesman i żydówka - mam ja na swojej liście do przeczytania z dwóch powodów: jest o zakazanej miłości oraz dzieje się w okresie II wojny światowej. W jednej książce spełnione dwa warunki, wiec przeczytam ją na pewno. Ja aktualnie kończę Szmaragdową tablicę, a w kolejce czeka Hitler narodziny zła 1899 - 1939. Szmaragdowa czyta się świetnie, akcja toczy się na przemian współcześnie oraz w zajętym przez Niemców Paryżu (II Wojna) i polegania na szukaniu obrazu Giorgione "Astrolog", w którym zakodowano tajemnicę, a jej znalezienie ma pomóc Hitlerowi w zdobyciu władzy absolutnej. Polecam! Nie wiem, czy taki obraz rzeczywiście istniał czy wymyślono go na potrzeby książki... Artysta tak, ale obrazu w spisach jego dzieł nie mogę znaleźć. Droga Morgano, nie poddawaj się, musisz wygrać z chorobą, po prostu musisz. Wiadomo, choroba z czasem opanowuje umysł, a szczególnie destrukcyjny jest ból, dlatego super, że dużo czytasz i przez to może chociaż trochę zapominasz. Pozdrawiam Serdecznie i wysyłam dobra energię :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Morgano jestem pełna podziwu ile udało Ci się przeczytać/wysłuchać. Może zaspokoisz moją ciekawość - kiedy słuchasz książek - gdy leżysz i odpoczywasz czy podczas wykonywania obowiązków domowych? Ściskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Morgano zdrówka życzymy w tym Nowym 2020 Roku. Wybacz za nasze nieobecności. Mało ostatnio nas w sieci, aż wstyd.
    Dużo wyłapałaś pięknych audiobooków. My nie przekonaliśmy się do nich - jeszcze.
    Jakoś forma papierowa to forma papierowa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ilość wysłuchanych audiobooków jest imponująca. Gratuluję..
    Kochana oszczędzaj się, bo zdrowie masz tylko jedno.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Sporo nazwisk nie znam. Aktualnie czytam "Mroczne materie" Gaimana i pewnie skończę za sto lat (brak czasu).

    Dardę chcę poznać, a do Maxa Czorn... jak go odmienić? No, do niego jestem uprzedzona z powodu marketingu szeptanego, na który często się natykałam. Nie wiem, czy to jego znajomi, czy rodzina, czy opłacone osoby, ale polecały go praktycznie wszędzie, w odpowiedzi na pytania o porady. Dobrze, że nie doradzały jego książki na hemoroidy ;)

    Życzę dużo zdrowia. Nie znam się za bardzo na reumatyzmie, czy da się coś z tym zrobić? Nie tylko działać przeciwbólowo?

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. To takie naturalne, że mówimy o bólu, trudno go zignorować. Kiedy sama cierpiałam, to ktoś mi powiedział przewrotnie coś takiego, że jak boli, to przynajmniej wiem, że żyję... Po czasie trochę mu wybaczyłam. Dużo ciekawych propozycji przedstawiłaś, a zrobiłaś to tak, że ta kusi i ta nęci...
    Życzę zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Życzę zdrówka, zdrówka, zdrówka..... zdrówka i chęci do życia :*

    Z książek czytałam kiedyś ten dom ale nie pamiętam treści ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale mnie zmartwiłaś stanem zdrowia. Chciałoby się od razu udzielić milion rad, porad aby stan zdrowia się poprawił. Ja tylko zapytam, czy sprawdzałaś kręgosłup? W mojej rodzinie coś podobnego się dzieje właśnie przez niego. Mnie też zaczynają z wolna drętwieć dłonie i wiem, że muszę znaleźć czas na przebadanie kręgosłupa bo to ucisk czegoś tam to powoduje... Och! Poprawy zdrowia Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdrówka kochana dużo dużo, niech wszystkie bóle idą precz. Wybacz, że mam zaległości u Ciebie na blogu ale ostatnio czasu na nic nie ma. Przez chwilę zastanawiałam się czy dobrze trafiłam, bo coś się pozmieniało :D Wiesz co chyba skorzystam z Twojego pomysłu i sama przerzucę się na audiobooki. Nie mam praktycznie czasu by sięgnąć po ksiażkę. Bardzo dużo szyję a to idealny sposób by połączyć jedno z drugim :). Pozycje ciekawe, choć moja lista taka długa, że wiesz jak to jest. Nie da się przeczytać wszystkiego. Aktualnie pochłonął mnie "Atlas chmur", mimo iż film oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam spore zaległości w blogosferze to mogło mi umknąć. Cieszę się, że jest możliwość ,,naprawy" . Tym bardziej trzymam kciuki aby dobrze się wszystko zakończyło i abyś powróciła do zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zyczę ulgi w cierpieniu. Dziękuję za propozycje audiobooków. Powinnam już się przestawić dawno na tego typu praktyki ze względu na szczególną ochronę moich nerwów wzrokowych.

    OdpowiedzUsuń
  19. :) Już znam i jak mi zabraknie pomysłów co czytać to może znajdę z tych książek coś dla siebie.

    Trafiliśmy dość średnio z tą knajpą. Może następnym razem będzie lepiej.

    Pozdrawiam@

    OdpowiedzUsuń
  20. Morgano tak bym chciała żebyś dalej pisała i z nami była. Powodzenia kochana i zdrowia bo ono jest najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  21. Morgano na odległość to ja mogę dobre myśli wysłać i też tak teraz robię - trzymaj się, otulam ciepło i pozytywnie myślę o Tobie i sprawach Twoich. Książki zawsze dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja po audiobooki sięgam niezwykle rzadko- jednak na pierwszym miejscu książki w formie tradycyjnej i po te sięgam najczęściej :-) Spora ta kolekcja przesłuchanych pozycji i wiele z nich brzmi bardzo interesujaco. W grudniu przeczytałam 10 pozycji w tym min Sapkowskiego :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię książki obyczajowe z lekkim kryminalnym wątkiem, byle nie horrory. Więc zapisuję na karteczce tytuły i autorów, poszukam w bibliotece. A Ty te audiobooki też pożyczasz czy masz swoje?
    Zdrowia życzę Morgano i szczęścia by się choroba cofnęła.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe pozycje wybrałaś. Ostatnio nie potrafię oderwać się od Jakuba Małeckiego. Zaczęłam niewinnie od "Horyzontu" przez "Rdzę" i teraz kolejne.....
    Zajrzę koniecznie do twoich propozycji ponieważ odczuwam ciągły niedosyt.

    OdpowiedzUsuń
  25. Książki wyglądają na bardzo ciekawe.
    A Tobie życzę przede wszystkim zdrowia.
    Bo ono jest najważniejsze.
    Trzymaj się Dziewczyno Najmilsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. ..witaj Morgano, świetne recenzje, bardzo ciekawie opisujesz każdą książkę..
    z pewnością wszystkie książki są warte przeczytania ale narazie nie sięgne po żadną, ponieważ nie czuję sie najlepiej..
    ..doskonale Cię rozumiem, ponieważ sama choruję i wiem, jak ciężko jest pokonac ból..

    - z całego serca życzę Ci Kochana ogrom zdrówka i abyś nie cierpiała,
    przesyłam dużo ciepełka, serdeczności i dobrej mocy ♥ :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba coś napiszę u siebie w związku z wygraną Dawida Kubackiego.

    Jedzenie w tej knajpie nie było złe, atmosfera jakoś na mnie wpłynęła w taki sposób, że przez pewien czas po wyjściu byłem dość mocno na nie. Wolę mniej elegancji w czasie jedzenia. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna lektura :)
    Skorzystam z polecenia i coś sobie wybiorę do posłuchania.
    Rozumiem Twój ból, bo mam jego namiastkę i boję się przyszłości, a póki co daję sobie radę.
    Życzę Tobie dobrego roku, mniejszego bólu i dużo zdrowia.
    Posyłam Ci moc Ciepłego i Puchatego.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj
    Dziękuję, ze nie zapominasz o mnie w te krótkie, szare, zimowe dni. Że przesyłasz miłe, ciepłe słowo.
    Coś na pewno przeczytam
    A bóle ręki, drętwienie.... Doskonale rozumiem.
    Pozdrawiam zwykłym styczniowym dniem

    OdpowiedzUsuń
  30. Biedna Ty Moja, współczuję jak zawsze tych twoich ból. Szkoda że nic się nie poprawia tylko pogarsza 😥😥😥 Propozycje audiobookowe bardzo fajne. Po tego Czornyja z pewnością sięgnę. Trzymaj się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  31. Max Czornyj jest młodszy ode mnie, nie wiedziałam ;D W każdym razie bardziej merytorycznie - do jego książek mnie nie ciągnie ;)
    Za to chętnie przeczytałabym książkę Justyny Wydry.
    Życzę Ci dużo dużo zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Zapraszam, dla każdego coś innego, według gustu:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. Sporo tego wysłuchałaś, ostanio czytałam książkę Trauma Maxa Czornyja i mi się podobała. Sporo wśród tych zaprezentowanych pozycji zapowiada się dla mnie interesująco :-)

    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Z serca dziękuję za Wasze propozycje książek oraz pozostawione komentarze na temat:)

    OdpowiedzUsuń