niedziela, 28 kwietnia 2024

Kwiaty najwierniejsze przyjaciółki- część 3

 "Jeśli umiecie patrzeć, zobaczycie, że cały świat jest ogrodem". Frances Hodgson Burnett

  Kochani!
Dzisiaj (po ostatnim trudnym) temacie- lżejszy i przyjemny, bo kwiatowy💚🍀🌸🌺
Kto zna mnie dłużej ten wie, że wszelakie rośliny są moją miłością, przekazaną w genach. I ja dalej ją ofiarowuję, zarażam.
O kwiatach można pisać w nieskończoność. To piękna pasja, która może się rozwijać, dzięki której możemy spotkać ciekawych innych entuzjastów. Można się spotykać, rozmawiać, wymieniać szczepkami.
Ja sama poznałam miłe Panie, tj: Agatka C., Ania K., Asia B., Beatka B., Bożenka B., Jadzia W., Jola G., Karolina P., Madzia Ch., i Urszula W.
Mam dzięki nim pięknie rośliny w mieszkaniu i ogródeczku.
 Z serca Wam kochane dziękuję🌼💖
Teraz pokażę, co obecnie u mnie kwitnie oraz rośnie. Ale to tylko część moich kwiatowych ulubienic.
Mam też swoje ulubione rośliny i cieszę się zawsze, gdy uda mi się zdobyć nowy kolor, czy odmianę.
   



"Kwiat nie może kwitnąć bez słońca, a człowiek nie może żyć bez miłości"- Max Muller










"Gdzie kwitną kwiaty, kwitnie też nadzieja"- Lady Bird Johnson













"Kwiat żyje, kocha i przemawia cudownym językiem"- Peter Rosegger














"Szczęście, które posiadasz jest jak ziarno; szczęście, które dzielisz – to kwiat"- przysłowie angielskie










"Kwiaty zawsze czynią ludzi lepszymi, szczęśliwszymi i bardziej pomocnymi; są promieniami słońca, pokarmem i lekarstwem dla duszy"- Luther Burbank











"Kwiaty to najbardziej tajemnicze ze wszystkich stworzeń. Ich życie składa się z jednej chwili, która na zawsze pozostaje w naszej pamięci"– Paul Gauguin











"Kwiaty mówią wiele o tym, kim jesteśmy i kim chcemy być. Możemy otaczać się kwiatami, które reprezentują naszą istotę, lub wybierać takie, które przypominają nam o tym, o czym staramy się zapomnieć"– Deborah Voorhees








"Uwielbiam słuchać deszczu na dachu, szeptu liści, śmiechu małych dzieci i śpiewu ptaków, uwielbiam patrzeć na wschód słońca nad mokrą od rosy trawą. Ale najbardziej ze wszystkiego kocham widzieć kwiat" – John Muir




A jak Wy, otaczacie sie roślinami, kolekcjonujecie je, czy tylko rosną, byle były?
I od razu (bo wiem, co napiszecie)- nie ma czegoś takiego, jak "brak ręki do kwiatów"!
Kto chociaż raz nie spróbuje i nie wyhoduje roślinki z nasionka, listka, czy malutkiej szczepki, ten nie będzie wiedział, że to mit!
Pozdrawiam Was najserdeczniej i życzę dużo zdrowia, słoneczka, ciepełka, uśmiechu na kolejne dni😊🌞💛🌼🍀🦋
Dziękuję za Waszą obecność i pozostawione komentarze💖🤗
słucham, bo lubię


Kącik z ciekawymi książkami📚📗📘📙📖

Pierwszą przyjemną, kobiecą propozycja powieści jest "Willa przy Perłowej", autorstwa Pauliny Molickiej.
Wydawnictwu Dragon dziękuję za egzemplarz recenzencki📙📖💝
Perypetie głównych bohaterów oraz ratowanie willi przed zamknięciem, sekrety, miłosne rozterki, to tematyka.
Ocena 7/10
Z Wydawnictwa Znak- pięknie dziękuję📗📖💚  otrzymałam do recenzji interesującą lekturę, pt."OdNowa! Znam Kościół, który żyje".
To wywiad, a właściwie rozmowa autorki Renaty Czerwickiej z liderem grupy charyzmatycznej Marcinem Zielińskim.
Oboje dobrze się znają, więc ich dialog jest merytoryczny.
Ocena 7/10

18 komentarzy:

  1. Z ogromną przyjemnością obejrzałam Twoje kwiaty, są przepiękne, takie zadbane i dorodne. Kwiaty to moja miłość od zawsze :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham kwiaty. Twoje są prześliczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne kwiaty. Widać, że masz do nich rękę. Podobają mi się też dobrane do nich cytaty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło się ogląda takie dorodne okazy. Kwiaty bardzo lubię, tej zimy domowe niestety bardzo mi zmarniały. Na ogródku za to cieszą oczy tulipany i bratki. Pozdrawiam serecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne kwiaty Morgano. Fajne są takie wymianki. Ja jednak napiszę, że nie mam ręki do kwiatów doniczkowych, w moim rejonie mówi się, że jak ktoś choruje to kwiaty marnieją i chyba coś w tym jest. Pozdrawiam milutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne masz roślinki i odwdzięczają się za opiekę:-)
    O moich pisałam na blogu, ciągle szukam nowych, ale miejsca coraz mniej.
    Pięknej majówki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Morganko, cudne masz te roślinki (i pięknymi cytatami je okrasiłaś). Ja mam tylko jednego kaktusa - wstyd się przyznać.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Kochana 💜
    Ja oczywiście że mam i uwielbiam kwiaty. Mam ogromną monsterę, metrowego kaktusa, duże naprawę duże drzewko szczęścia, dracene i jeszcze jedną roślinę, też wysoką ale nie znam nazywy. Marzy mi się skrzydło kwiat ( był jeden, ale jakoś się nie uchował), palma i bananowiec. Niestety nie mam na nie miejsca. Pod koniec roku przeprowadzamy się do ciut mniejszego mieszkania i też nie będzie miejsca na takie okazy.
    Twoja roślinność w domu imponująca!
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba nie muszę odpowiadać na Twoje pytanie, bo odpowiedź jest wiadoma. Kwiaty to moje życie, po prostu.
    Twoje okazy są piękne, szczególnie zachwyciły mnie storczyki...
    A takie wymiany zawsze przynoszą dużo korzyści dla obydwu stron.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj. Dziękuję, że jesteś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Morgano, masz piękną kolekcję kwiatow. Moja też się powoli powieksza. Ostatnio na mój parapet zawitał kroton i maranta. Ten ostatni zachwyca mnie kolorami i strukturą liści. Pozdrawienia. Penelopa 🙂

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne kwiaty. Z niecierpliwością czekam na recenzję książki.

    OdpowiedzUsuń
  13. I ja zakochana jestem w kwiatach. A Twoje zachwycają.
    Pozdrawiam majem

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam rośliny, kwiaty, przyrodę. Wciąż coś przesadzam, szczepię... Ostatnio wszystko przemarzło, ale spróbuję raz jeszcze. Książek nie czytałam, kończę jedno z dzieł znanego intelektualisty Richarda Dawkinsa. Piekne cytaty. Moc serdeczności i pozdrowień, Morgano!

    OdpowiedzUsuń
  15. masz piękną kolekcję kwiatów.
    serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i miłe słowa🍀🤗🌸💝

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Marzena z LC, odwiedziłam Twój blog , las , kwiaty ...to lubię :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń