sobota, 31 lipca 2021

Spacerkiem po Ogrodzie Botanicznym w Krakowie

   Kochani!
Nie zapomniałam o Was, ani o blogu.
Niestety w lipcu przeznaczyć czas musiałam na leczenie, a właściwie na wizyty lekarskie, badania.
Niczego w sumie nie wnoszą do mojego świata pełnego bólu i cierpienia.
U lekarzy zero empatii i zrozumienia.
Czasem mam już dosyć i powtarzam sobie, odstawiam leki, odwołuję wizyty lekarskie i czekam...co ma być, to niech będzie.
Ale... jest i inny świat, ten najważniejszy-Rodzina💖 
I tu zapala się u mnie czerwona lampka, że nie warto takich decyzji podejmować zbyt pochopnie!
No dobrze, to tytułem wytłumaczenia, wstępu.
Teraz przechodzę do tematu głównego.
Nie będzie dużo pisania, za to będzie oglądanie zdjęć.
Pięknych, kwiatowych, bo takież jest samo miejsce- oaza spokoju, radości, szczęśliwości😁🌻☘🌼🌸💚
Tym malowniczym miejscem jest Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Jest najstarszym ogrodem botanicznym w Polsce, założony w 1783r.
Więcej o historii można poczytać tutaj https://ogrod.uj.edu.pl/ogrod
Planowałam go od dawna odwiedzić, ale wciąż za mało czasu na spacer.
Tym razem, po wczesnej wizycie stomatologicznej, szkoda było mi marnować pogodnego, cieplutkiego dnia i razem z Mężem poszliśmy sobie pod rączkę, spacerkiem, bez pośpiechu💑
Wolałam oglądać, delektować się, relaksować, zatem w pewnym momencie odpuściłam sobie fotografowanie.
Zapraszam na wspólny spacerek po Ogrodzie Botanicznym w Krakowie🍀🌵🌳🌲🌺😃
















A, jak Wy spędzacie letnie, wakacyjne, urlopowe, słoneczne dni?
Co ciekawego udało Wam się zobaczyć i  czym zostaliście oczarowani?
Dziękuję pięknie za odwiedziny, zostawiane komentarze, pamięć i słowa sympatii🧡😊
Pozdrawiam serdecznie, życzę zdrówka, pogody ducha i uśmiechu😃💚🌞☕🧁
Kochani!
I znowu przerwa... ale wrócę na stałe i częściej.
Muszę uporać się z chorobą, podreperować trochę zdrowie.
Wiadomość z dziś, czyli 17 sierpnia.

do posłuchania





Cytat na dobry letni czas:

„Szczęśliwi ci, którzy nauczyli się cieszyć małymi rzeczami".

Jeremias Gotthelf




44 komentarze:

  1. Super fotki, uwielbiam ogrody botaniczne ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Okazały ogród i wspaniała kolekcja roślin egzotycznych w palmiarni, chce się takie miejsca zwiedzać.
    U mnie spokój i nudy, ale nie narzekam.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu😊
      Dziękuję za odwiedziny i komentarz😃

      Usuń
  3. Miałam okazję raz być w tym ogrodzie - wrażenia niesamowite.
    U mnie przygotowania do remontu.
    Uściski, kochana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam dwa razy - w ramach zajęć na uczelni. Zrobił na mnie niesamowite wrażenia, zwłaszcza część poświęcona roślinom biblijnym. Pozdrowienia przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego najlepszego z okazji dzisiejszego Dnia Blogera :)

      Usuń
  5. Bywałam wiele lat temu często. ostatni raz chyba 6 lat temu. Był piękny, jest piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu🌼😊
      Pozdrawiam, a ogrody zawsze cudne🌸😃

      Usuń
  6. W naszym mieście są dwa piękne ogrody botaniczne, do których chodzimy regularnie na spacery. W otoczeniu przyrody człowiek najlepiej wypoczywa i ładuje akumulatory. Przepiękny jest ten krakowski ogród. Szkoda tylko, że tak daleko od nas. My po urlopie nad morzem zwiedzamy okoliczne miejscowości. Każda inna, każda ciekawa- Polska jest naprawdę piękna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczynam Cię rozumieć, bo nadszedł dla mnie czas na zaakceptowanie bólu, tego fizycznego i psychicznego. Jestem wdzięczna, ze Los mi tego do tej pory oszczędził. Szukam sposobów na zaprzyjaźnianie z nim, bo ani lekarze ani lekarstwa, choć sobie z nim nie radzą, to jednak trochę go osłabiają. Bywam w ogrodzie Botanicznym i Japońskim we Wrocławiu, to cudne spotkania z wprawdzie nie dziką ale ujarzmioną Natura ale urkliwe i czarowne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny ten ogród, można się zrelaksować i podziwiać niesamowitą roślinność :)
    Dużo zdrowia i żeby ból odszedł i żebyś nie musiała się z nim męczyć.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że znowu jesteś Morgano
    Doskonale rozumiem Cię. Wiem co to znaczy, gdy lekarz przez lata nie może pomóc. Na szczęście trafiłam na osobę, która pomagała. Nie jest idealnie, ale zawsze
    Ogród botaniczny w Krakowie
    Nie byłam, nie widziałam, nie podziwiałam....
    Ale przecież jeszcze nic straconego
    A miejsce naprawdę godne odwiedzenia.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Morgano
      Dziękuję za wizytę na moich zielonych stronach i nadrobienie zaległości. Zawsze z przyjemnością czytam Twoje słowa.
      Czekam również na Twoją kolejna opowieść.
      Pozdrawiam ciepło i niech spadające gwiazdy spełnią Twoje marzenia

      Usuń
  10. Witaj Kochana ❤ serce mi pęka jak czytam o twoich bólach, chciałabym Ci pomóc ale nie mam jak... Czy brałaś to o czym pisałyśmy?
    Pięknie miejsce pokazałaś, a ja nigdy tam nie byłam...
    My w te wakacje byliśmy długo w Polsce, długo z rodzicami... Mam mnie potrzebuje to wykorzystałam czas u byłam z nią, ale byliśmy tez w kilku miejscach i poznaliśmy nasz kraj troszke lepiej :) zapraszam na pierwszy wpis z Mazur ;)
    Zdrówka życzę ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się być ostoją spokoju. Nie byłam tam nigdy - chyba trzeba się wybrać przy następnej wizycie w Krakowie. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  12. No powiem Ci, że w takim otoczeniu można zapomnieć o chorobach!
    Niektóre z tych roślin widziałam na żywo w naturalnych warunkach na Krecie:-)
    Trzymaj się, Morgano! Może nasza energia blogowa pomoże Ci przetrwać najgorsze chwile?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ piękne rośliny!!
    Nieustannie zdrowia życzę! A co u mnie to możesz sobie poczytać,;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ..witaj Bożenko 💝
    ..piękny post, fantastyczny spacer pośród boskiej przyrody.. zdjęcia ze spacerku po ogrodu urocze! ..kiedy mogę to chodzę w Warszawie do ogrodu botanicznego, mam niedaleko ;)
    ..od zawsze cieszą mnie małe rzeczy i pewnie dlatego jestem szczęśliwa pomimo wszelakich bólów i trudnych dni :)

    - pozdrawiam Cię Kochana najcieplej, ściskam najserdeczniej,
    niezmiennie z całego serca, życzę Ci ogrom zdrówka i moc uroczych chwil ♡♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Won wszelakie bóle, choróbska, won!!!!!
    Bardzo lubię ten ogród i miło popatrzeć na Twoje piękne zdjęcia. <3 Ja ostatnio tez coraz częściej odpuszczam robienie zdjęć i zwyczajnie cieszę się chwilą obecną, nacieszam węch, słuch i wzrok. :) Pozdrawiam Cię cieplutko, pewnie i u Ciebie upał, tu w każdym razie tak jest, ci powoduje, że nic mi się nie chce, ale walczę z tym dzielnie. ;D Tulę mocno, bądź szczęśliwa. <3 :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie spacery wśród cudowności natury. To niesamowity relaks i podziw dla ich kształtów, barw i gatunków. Ja delektowałam się zapachami i bryzą od morza, bo wakacje spędziłam nad Bałtykiem. Pozdrowionka:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za wizytę u mnie. Ja się cieszę małymi rzeczami. To podstawa dobrego samopoczucia. Oczywiście nie byłem w Ogrodzie Botanicznym w Krakowie. Niestety Kraków znam bardzo słabo. Z fotek wynika że piękny spacer. Zdrowie najważniejsze. Teraz szykuję dalszą podróż. Potem napiszę co i jak. Dopóki właśnie zdrowie jest. Pozdrawiam bardzo serdecznie dziękując za pamięć.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem pod wrażeniem tego ogrodu, Przepiękny, ta wysoka palma wywarła na mnie pozytywne emocje. Byłam w paru ogrodach botanicznych w PL ale w Krakowie jeszcze nie, może w przyszłości będzie okazja. Cieszę się, że przybliżyłaś innym to miejsce. Ja aktualnie poszukuję pracy a spędzam czas wolny ostatnio na spacerki nad morze. Przykro mi z tymi lekarzami co się z nimi spotykasz. :( Dobrze, że razem z mężem miło i odstresująco spędziłaś czas w tym cudownym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Oooo jak milo Morgano. Zdjatka przeurocze. Jeszcze nie bylam w ogrodzie botanicznym w tym roku. Dopiero z gor wrocilam. Pozdrawiam Cie serdecznie jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam serdecznie ♡
    Są rzeczy w życiu tak piękne, tak motywujące, tak inspirujące to dla nich warto żyć. Miłość, przyjaźń, pasja, rodzina. Życie mamy tylko jedno, trzeba skorzystać ze wszystkiego co nam daje :) Życzę wszystkiego co najlepsze oraz dużo, dużo zdrowia!
    Cudowne zdjęcia, naprawdę zachwycające. Kocham naturę i kocham tak piękne miejsca :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu😊🌼
      Piękny komentarz-dziękuję, pozdrawiam z wzajemnością💝😃

      Usuń
  21. Dziękuję za ten uroczy wirtualny spacer. Nie byłam nigdy w krakowski Ogrodzie Botanicznym i teraz żałuję bo jest piękny. Muszę nadrobić podczas kolejnej wizyty w tym pięknym mieście.
    Życie z bólem n pewno nie jest łatwe. Na szczęście dotykają mnie niewielkie dolegliwości bólowe, ale odwiedzam gabinet leczenia bólu z moim tatą. Jemu niestety też nic nie pomaga i cierpi. Nie poddawaj sie jednak kochana, może wreszcie się uda.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu😊🌼
      Dziękuję za odwiedziny, komentarz-zapraszam jeszcze😃🍀

      Usuń
  22. Byłam wielokrotnie w Krakowie, ale zupełnie nie wiedziałam o Ogrodzie Botanicznym, a taki przepiękny jest. Już nie nadrobię, pozostają mi tylko zdjęcia.
    U mnie, akurat kiedy pojawiła się możliwość kilkudniowego odpoczynku zepsuła się pogoda i nieustannie leje, i nie zanosi się na poprawę w najbliższym czasie. Zupełnie jakby nastała druga pora deszczowa.
    Życzę Ci zdrowia i ustąpienia bólu.

    OdpowiedzUsuń
  23. To musiał być piękny spacer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu🌼😃
      To był cudowny, piękny, relaksacyjny spacer🌵🌺💚🌻🌞🌲🌳🌴😃

      Usuń
  24. JAk ja uwielbiam botaniczne ogrody Morgano. Ja jeszcze przed urlopem na który zcekam bo mam totalne zmęczenie materiału.
    Życzę Ci dużo , dużo zdrowia bo oprócz miłości to ono w życiu anjważniejsze

    cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Przede wszystkim życzę zdrowia :)
    Piękny ogród. A cytat - sama prawda, przerobiłam i potwierdzam :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Byłam kilka razy w Ogrodach w Krakowie:))najpiękniejsze były jak kwitły irysy:)))takiej feerii barw i takiej ilości nie widziałam nigdzie indziej:)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia :) odwiedziłam ten ogród w zeszłym roku razem z siostrą, to rzeczywiście bardzo przyjemnie miejsce na relaks i odpoczynek :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

  28. ładne zdjęcia ^^ mam zamiar tam się kiedyś wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu😃🌼
      Warto odwiedzić ten ogród botaniczny- polecam🌸😊🍀

      Usuń
  29. Uczta dla oczu. Ja niedawno odwiedziłem ogród botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego - ale najciekawsze ekspozycje, tj. palmiarnia i katusiarnia były niedostępne dla zwiedzającychm, ze względu na pandemię :(
    Ale najważniejsze, że w tym zwiedzaniu towarzyszył mi Pierworodny - to było warte każdej ceny.

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam Ogrody Botaniczne. W takich miejscach o wszystkim zapominam i doskonale relaksuję się. W krakowskim byłam wiosną, kwitły azalie i różaneczniki. tez było cudnie!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo chciałam zobaczyć ten ogród, ale zabrakło czasu. I siedmiolatek wybierał inne atrakcje.
    Cieszę się, że na Twoich zdjęciach mogłam popatrzeć. Życzę zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję za wszystkie Wasze komentarze, pozdrowienia, miłe słowa💝😊🌼

    OdpowiedzUsuń
  33. Och ! Bardzo dziękuję za tę wycieczkę do ogrodu botanicznego ! Teraz bardzo żałuję, że nie odwiedziliśmy tego ogrodu, gdy byliśmy w Krakowie . Przestraszył nas deszcz. Życzę Tobie duzo zdrowia i pogody ducha !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń