poniedziałek, 11 stycznia 2021

Dla każdego coś ciekawego- propozycje książkowe

 Drodzy moi!
Dziękuję serdecznie za piękne życzenia, pozdrowienia pod ostatnim postem rocznicowym🌼🤗💟
Dziś przedstawię Wam kilka propozycji książkowych do czytania, słuchania  dla różnej grupy wiekowej, czyli dla każdego coś ciekawego📚🌼💙💚💛💜🧡
Bardzo ważnymi osobami przy czytaniu audiobooków są lektorzy.
Mam swoich ulubionych, to Ich Głosy sprawiają, że sięgam po kolejne książki, bo wiem, że warto📖📚😀


Zwiększa się także grono ulubionych pisarzy.
Poniżej Ich wymieniam i polecam📖📚😀
Na początek Igor Brejdygant i dwa bardzo dobre kryminały: "Rysa" i "Układ".
Komisarz Monika Brzozowska w roli głównej.
Seria brutalnych morderstw, wiele zagadek do wyjaśnienia.
Postać samej pani komisarz jest "zagmatwana", warta dokładnej analizy.
Z doskonałym lektorem Marcinem Popczyńskim, a także ze względu na szybkie tempo akcji😀📖

                           /Igor Brejdygant- zdj. z sieci/

Kolejnym, ostatnio odkrytym przeze mnie bardzo dobrym autorem kryminałów jest Mariusz Czubaj.
Pochłonęłam w formie audiobooka, aż 6 powieści: "21:37", "Kołysanka dla mordercy", "Zanim znowu zabiję", "Piąty Beatles" i "Dziewczynka z zapalniczką", "Cios kończący" z serii: Polski psychopata.
Główny bohater, to komisarz-profiler Rudolf Heinz (pseudonim Hipis) o bardzo ciekawej osobowości.
Ma do rozwiązania wiele zagadek tajemniczych śmierci, ale przede wszystkim sam znajdzie się w niebezpieczeństwie, podążając krok w krok za mordercami.
Plusem przy słuchaniu jest doskonały lektor Leszek Filipowicz😀📖

/okładka książki, fot. z sieci/

Dalej w tematyce: kryminału, thrillera, sensacji.
Rob Hart i jego ciekawa książka: "Magazyn".
Po przeczytaniu, ja wysłuchałam jej w formie audiobooka, z doskonałym lektorem Maciejem Więckowskim, musiałam na chwilkę odpocząć!
Najpierw zaznajomiłam się ze słowem "chmura" w sieci.
Chmura jest ogromną firmą technologiczną, która ma władzę i rządzi całym rynkiem w Ameryce.
Ma swoje magazyny o dużych powierzchniach, gdzie znajdują się towary, które potem są rozprowadzane na cały kraj.
Wszystko dobrze zorganizowane z szybką, tanią i sprawną obsługą.
Główni bohaterowie, którzy dostali pracę w Chmurze to: Zinnia i Paxton oraz  jeszcze jeden, sam założyciel- Gibson.
Słuchając książki nie raz czułam niepokój, zatrwożenie, obawę.
Co by było, gdyby świat przedstawiony w Chmurze naprawdę zaistniał?...
Książka wciąga od pierwszej strony, zwroty akcji szybkie oraz tematyka ciekawa.
Dla Pań, ale i Panów lektura w sam raz📖😀

/okładka, fot. z sieci/

Z poleceń mojego Męża dwie ciekawe książki, które posiada, ma w domowej biblioteczce.
Pierwsza: "Ale kosmos", autor- Stuart Clark.
Godna polecenia, bo dla każdego i pasjonata, ale także amatora historii poznawania kosmosu.
Napisana w przystępny sposób, pełna ciekawostek, przeprowadzonych badań, odpowiedzi na niby proste, ale i trudne pytania📖😀



I kolejna: "Nasz wszechświat", autor Jo Dunkley.
Autorka jest profesorem- astrofizykiem.
Brała udział w licznych badaniach na temat powstawania i ewolucji Wszechświata, zdobywając przy tym znaczące nagrody.
W obrazowy sposób przedstawia zagadnienia powstawania galaktyk i układów planetarnych📖😀


Pora na tematykę kobiecą.
Wzruszająca powieść Kristy Cambron: "Wróbel w getcie", to drugi tom z cyklu: Ukryte dzieło.
A pierwszy, to: "Motyl i skrzypce", który także polecam.
Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak mogłam przeczytać i zrecenzować powieść "Wróbel w getcie".
Z książki pierwszej przeniesieni są główni bohaterowie: Sera James i William Hanover oraz Sophie Haurbech-Mason.
Ale mamy także nowych: Kaję i Liama.
To ich burzliwe losy w trudnych czasach wojennej zawieruchy, rozstań, powrotów, sekretów rodzinnych poruszą serce, skłonią do refleksji, nostalgii.
Polecam, bo powieść szybko się czyta i chce się poznać zakończenie pewnych rozpoczętych historii📖😀


Powieść "Gorsza siostra" duetu pisarskiego: Justyny Bednarek i Jagny Kaczanowskiej, także zasługuje na uwagę.
To jedna, z tych pozycji, które na długo pozostają w pamięci.
Historia kilku pokoleń kobiet: babci Wandy, matki Urszuli, córki Idy oraz wnuczki Wandy.
Chora na białaczkę Ida potrzebuje dawcy szpiku kostnego. 
Matka Urszula jest dla Idy przyjaciółką i powiernicą, za wszelką cenę chce ratować swoje dziecko. Szuka dawcy szpiku wśród bliskich i znajomych. Nadaremno.
Aż pewnego dnia odbiera telefon od swojego wuja Hieronima- zakonnika i wyjaśni się kilka spraw sprzed lat, sekretów rodzinnych.
Przyjemny audiobook z miłym głosem Barbary Liberek😀📖

                                       /okładka książki, fot. z sieci /

Jeszcze jedna przepiękna książka, którą napisała Jagna Kaczanowska "I przemówiły ludzkim głosem".
Czas: 2 dni przed Wigilią, pandemia koronawirusa.
Siedem rozdziałów, w każdym bohaterami są ludzie, w tym chore dzieci oraz jakieś zwierzątko.
Są: kot Kajtuś, chomiki syryjskie Kajtuś i Johan, dziki, karp Józef, pająk-Ptasznik naziemny Jola, ptaki, osiołek.
Siedem różnych ludzkich historii, dramatów, chorób, życiowych decyzji, a nawet przemian.
To bardzo wartościowa i pouczająca lektura📖😀
Dobra lektorka- Joanna Derengowska.

/ okładka, zdj. z sieci/



I na deser książeczka dla dzieci. Zakupiłam ją z myślą o Wnusiu- Grzesiu💙😀
Poleciła ją Pani w księgarni.
Nosi tytuł: " Za górami, za lasami. 100 najpiękniejszych bajek świata".


Ciekawy wybór i zbiór bajek z całego świata, tych znanych i mniej popularnych.
Piękna, kolorowa grafika, to zalety tej książki- nie książeczki, bo ciężka i gruba.
Najpierw do przeczytania dla rodziców, później poczytania dla przedszkolaka i samodzielnego czytania przez dziecko. 


To czekający prezent dla Grzesia💝📖
Kochani! to tyle na dzisiaj moich propozycji książek, choć było ich o wiele, wiele więcej, tych przeczytanych, jak i wysłuchanych📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
Czekam na Wasze ulubione książki i autorów. Koniecznie piszcie tytuły.
Pozdrawiam wszystkich miłych czytelników mojego bloga cieplutko, nie dajcie się mrozom💖🤗🌸

do posłuchania


Cytat do zapamiętania:

"Książki kochają każdego, kto je otwiera, dając mu poczucie bezpieczeństwa i przyjaźń, niczego w zamian nie żądając..."

Cornelia Funke

89 komentarzy:

  1. Sporo ciekawych tytułów. Ja ostatnio niestety mało czytam dla siebie. Jak już mam chwilę chwytam za szydełko. Żałuję, że nie mogę wygospodarować czasu na książki.
    Niech ten rok będzie obfity w dobre lektury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego Ci z serca życzę, pozdrawiam serdecznie🌺😃

      Usuń
  2. Książka Gorsza siostra mam już u siebie, więc będę na pewno czytała, a Wróbel w getcie bardzo chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo obie książki ciekawe, pozdrawiam ciepło🤗🌼

      Usuń
  3. "Wróbel w getcie" mnie interesuje ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ciepło w nowym roku i życzę dużo zdrowia :)
    Podobnie, jak przedmówczynie - żadnej książki nie przeczytałam, ale już poluję na ebooki Igora Brejdyganta ;) I "Wróbel w getcie" wydaje się interesujący... Oj, dostarczyłaś mi ogromną dawkę czytelniczych inspiracji - dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie- zdrówka życzę😃
      Polecam, pozdrawiam miło🌼🤗

      Usuń
  5. Na razie u mnie rok zaczął się średnio. I nie wiadomo kiedy to się zmieni.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowa do góry, będzie dobrze!
      Pozdrawiam serdecznie🤗

      Usuń
  6. Żadnego z przytoczonych tytułów nie czytałam. Dwa sobie zapiszę, może znajdę w bibliotece. Ze swej strony mogę polecić książki Agnieszki Lingas-Łoniewskiej.Wśród wielu tytułów najbardziej zapadła mi w pamięć seria "Zakręty losu".

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam autorkę, czytałam.
      Pozdrawiam ciepło🌸😃

      Usuń
  7. Skłaniam się ku mężowskim propozycjom, kryminałów raczej nie czytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki warte przeczytania, polecam.
      Ciepło pozdrawiam🌼🤗

      Usuń
  8. Faktycznie, dla każdego coś ciekawego.
    U mnie stosik rośnie, stopniowo wyczytam uzbierane tytuły, na razie spacerujemy i wycieczkujemy każdego dnia, bo niebawem powrót do pracy w murach.
    Każda pogoda jest dobra, byle ubranie dobrze dopasować:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda-pogodą, oby zdrowie było!
      Pozdrawiam miło🌺🤗

      Usuń
  9. Morgano, ciekawe propozycje, "Wróbel w getcie" to coś dla mnie. Ostatnio czytałam "Mały Oświęcim. Dziecięcy obóz w Łodzi" - spać potem nie mogłam...
    Przesyłam moc uścisków i ciepłych myśli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki o tematyce dziecięcej, wojennej- nigdy nie są obojętnymi!
      Cieplutko pozdrawiam🌼😃

      Usuń
  10. Ja niezmiennie przewodniki podróżnicze. Teraz "Cuda Polski" oraz o naszej farze z okazji urodzin (dziewięćsetnych) "Kazimierz Biskupi Sancta Civitas" oraz "Biblię dla dzieci", bo mi wpadła w ręce. Gratuluję Ci przeczytania tylu pozycji i podzielenia się swoją wiedzą. Zainteresowała mnie pozycja Jagny Kaczanowskiej. I chyba wrócę też do bajek. Dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapewne coś dla siebie wybiorę (tych o kosmosie nie zapomnę przeczytać). Bajeczki dla wnusiów , a jakże, szczególnie, że ten młodszy niedługo będzie słuchaczem bajeczek.
    Kryminałów nie czytam.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmos, to temat "rzeka" zawsze ciekawy.
      Cieplutko pozdrawiam🌼😃

      Usuń
  12. ..imponujący wybór książek Kochana, nie znam żadnej pozycji .. podałaś sporo ciekawych tytułów , więc jest w czym wybierać ;)
    ..zainteresowały mnie dwie polecone przez Ciebie książki : 'Wróbel w getcie' - Kristy Cambron
    i powieść 'Gorsza siostra' duetu pisarskiego Justyny Bednarek i Jagny Kaczanowskiej, więc zapisuje sobie tytuły.. dziękuję Ci bardzo za ciekawe propozycje ;)

    - pozdrawiam Cię najcieplej Kochana, życzę ogrom zdrówka i uroczych dni <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Zainteresowałaś mnie "Gorszą siostrą.Teraz czytam "Bez mojej zgody"Jodi Picoult o podobnej tematyce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Picoult znam, czytałam dużo.
      Pozdrawiam miło🌼😃

      Usuń
  14. Sporo tych książek, i wiele znich mnie zainteresowało :-) Z tych wymienionych przeczytałam "Magazyn",- lubię ksiązki w takim kliamcie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawa pozycja, kupiłam ją także Synowi do poczytania.
      Ciepło pozdrawiam🌸🤗

      Usuń
  15. Fajne polecenia. Uwielbiam kryminały, także parę pozycji mnie zainteresowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kryminałów czytam dużo, często je polecam na blogu.
      Pozdrawiam serdecznie🌼😃

      Usuń
  16. Z wymienionych przez Ciebie ksiażek znam Chmielarza i całkowicie rozumiem, że trafił do grona ulubionych. Chociaż "Wyrwa" była lepsza. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Do Chmielarza wrócę jeszcze nie raz, bo dobrze pisze.
      Pozdrawiam ciepło🌸😃

      Usuń
  17. Ciekawe proppzycje na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.Mnie zainteresowały Dwie siostry. Obecnie czytam Zle miejsce Minki Kent.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecałam "Gorszą siostrę"!
      Książki Minki Kent czytałam, są dobre.
      Pozdrawiam serdecznie🌼🤗

      Usuń
  18. Witaj bielą za oknem Morgano
    Czubaja czytałam. Coś jeszcze może wybiorę
    Pozdrawiam wyjątkowo słonecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest z czego wybierać.
      Ciepło pozdrawiam🌸😃

      Usuń
    2. Pozdrawiam szumem wiatru za oknem Marzenko

      Usuń
    3. Nie mam na imię Marzena, ale pozdrawiam z wzajemnością🌻😉

      Usuń
  19. Myślę że teraz w tym trudnym pandemicznym czasie tylko książki mogą nas uratować...
    Serdeczności Morgano :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chmielarz, Nesbo i Szamałek czytany. Brejdygant na liście- dobry był serial na podstawie jego książki: Szadź.
    Serdeczności zostawiam i nieustająco dużo zdrowia i uśmiechu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam tego serialu.
      Ciepło pozdrawiam, dziekuję za życzenia- odwzajemniam je🌸🤗

      Usuń
  21. Lubię czytać, ostatnio odkryłam serię Ludluma, Kinga i Norę Roberts ("Obsesja").
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam żadnej z wymienionych przez ciebie książek. Ja aktualnie czytam "Potęgę podświadomości" i jestem tą pozycją bardzo zaciekawiona ;) Jak skończę to może sięgnę po którąś z twoich propozycji. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta pozycja książkowa jest od wielu lat w mojej domowej biblioteczce, ciekawa.
      Pozdrawiam miło🌺😃

      Usuń
  23. Witaj w Nowym Roku :) bardzo ciekawe pozycje nam tu poleciłaś. Akurat żadnych z tych przez Ciebie polecanych nie czytałam. Ale przyjrzę się im bliżej...Ostatnio mało czytam jakoś nie mogę się skupić. W głowie robi mi się burza od informacji w internecie i TV na temat wiadomo jaki... Na wyciszenie ratunkiem są moje prace na szydełku i uzupełniane wpisów na blogu :) mam zamiar powoli wracać do czytania także kto wie... może to będzie jedna z tych pozycji :) pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i ja!
      Mnie czytanie pomaga, także w trudnych, bolesnych chwilach.
      Cieplutko pozdrawiam🌼🤗

      Usuń
  24. Tytuł gorsza siostra mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Morgano, u Ciebie jak zawsze bogactwo ciekawych tytułów. Uwielbiam ten cykl.
    Też się przymierzałam "Gorszej siostry" po wysłuchaniu "Okruchów dobra" również duetu Bednarek - Kaczanowska.
    Jeśli masz ochotę na ciekawe reportaże pisane w pięknym stylu to polecam Ci audiobook Mariusza Szczygła "Nie ma" (choć opowiadanie "Śliczny, posłuszny" możesz pominąć, bo jest drastycznie smutne"). A jeśli chcesz się odprężyć i uśmiechnąć to możesz sięgnąć po coś M. Witkiewicz, L. Fabisińskiej, N. Sochy, A. Rogozińskiego czy J. Galińskiego.
    Życzę zdrowia i zasłuchanego, zaczytanego roku 2021. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To byłam ja, Igomama. :) Pozdrawiam cieplutko. :)

      Usuń
    2. Większość znam, resztą się zainteresuję, za propozycje dziekuję.
      Serdecznie pozdrawiam😃🌺

      Usuń
  26. Kochana Morgano bardzo dziekuję za odwiedziny. Życzę Ci miłego i pięknego dnia xx

    OdpowiedzUsuń
  27. O większości autorów nie słyszałam, ale ciekawie było się zapoznać z nowymi tytułami, znalazłam wśród nich kilka perełek, które mogłyby mnie zainteresować ☺️.
    Audiobooków jeszcze nie miałam okazji słuchać, ale zgadzam się, że lektor to podstawa.
    Pozdrawiam serdecznie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam audiobooki także.
      Cieplutko pozdrawiam🌸😃

      Usuń
  28. Ja ostatnio mało czytam i to wiadomo, jestem przed zabiegiem zaćmy ale też nie słucham audiobooków i to błąd. Moje ostatnie sympatie to dwie cienkie książeczki "Afera Grishama" i " Skandal z Modiglianim'" Folletta. Tyle słuchasz i nam recenzujesz, chyba czas zacząć przygodę z zarabianiem na tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukam tych książek, które proponujesz.
      Audiobooki, to super odbiór z dobrym lektorem tylko!
      Serdecznie pozdrawiam🌼🤗

      Usuń
  29. Duzo fajnych pozycji ktore dopisze na liste zeby nie zapomniec Morgano. Sliczna ksiazke kupilas wnusiowi. Ja tez staram sie czytac Julce. Te wieksze juz same sobie czytaja. Jula w przedszkolu uczy sie skupiania uwagi.

    Sciskam najmocniej i zycze duzo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziecięcych książek mam dużo do podarowania.
      Ciepło pozdrawiam😃🌸

      Usuń
  30. A ja jakoś nie mogę się przekonać do audiobooków. Wolę czytać sam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaproponowałam także te papierowe wersje książek, nic Ci nie odpowiada? nawet "mężowskie" propozycje?
      Pozdrawiam serdecznie😃

      Usuń
  31. Szkoda, warto.
    Pozdrawiam miło🌸😃

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpowiedzi
    1. Owszem, choć to tylko niewielka część książkę, audiobooków.
      Miło pozdrawiam🌼🤗

      Usuń
    2. Teraz-audiobooki🤗📖

      Usuń
  33. Dzień dobry, Morgano.
    Mnóstwo propozycji książkowych.
    Ostatnio grzebię tylko w poezji.
    Ale to chwilowe.
    Z lektorów uwielbiam aktorów,
    zwłaszcza Mariusza Bonaszewskiego i Adama Ferencego.

    Życzę kolejnych ciekawych lektur.
    Z serdecznością. 🍀🌹🌼💮

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wielu ulubionych lektorów, zawsze piszę o nich przy propozycjach audiobookach😉📖
      Do poezji obiecałam wrócić🧡
      Pozdrawiam miło🌻🤗

      Usuń
  34. dla mnie wszelkie sensacje i kryminały, a skandynawskie, to już kocham, więc Jo Nesbo w sam raz :)
    pozdrawiam ciepło Morgano :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy podobne gusta📚😉
      Serdecznie pozdrawiam🌻🤗

      Usuń
  35. Odpowiedzi
    1. Miłego tygodnia nowego, pozdrawiam cieplutko🌸😀

      Usuń
  36. Magazyn... zdecydowanie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      Książkę, jak najbardziej polecam📖😃
      Serdecznie pozdrawiam🌷🤗

      Usuń
  37. Bardzo ciekawe propozycje. Ja już mam parę tytułów na oku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem polecam i czekam na komentarz po przeczytaniu📚😉
      Pozdrawiam ciepło🌺🤗

      Usuń
  38. Masz rację. W przypadku audiobooka lektorzy są bardzo ważni. Jedni potrafią totalnie zniechęcić do słuchania nawet bardzo interesującej książki, inni wręcz przeciwnie. Ostatnio złapałam się na tym, że wybierając audiobooki zwracam uwagę i na czytaną książkę, i na lektora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Mam identycznie przy słuchaniu audiobooka😉📚📖
      Milutko pozdrawiam🌷😃

      Usuń
  39. hejka :)
    ja muszę moje książki odkurzyć...

    OdpowiedzUsuń
  40. Ksiazka to najprostszy sposób ucieczki od rzeczywistości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mądre stwierdzenie😉📖📚
      Pozdrawiam milutko🌷😀

      Usuń
  41. Na Czubaja mam największą chęć, ale pozostałe też mnie ciekawią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      Polecam, bo to dobry pisarz, pisze dobre kryminały📚🤗

      Usuń
  42. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, ale Czubaj za mną "chodzi" od jakiegoś czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na blogu!
      Chodzi, to może wychodzi😉polecam książki tego pisarza📚🧡🌼

      Usuń
    2. No całkiem możliwe, że w końcu po niego sięgnę, tym bardziej, że coraz bardziej kusi mnie jego twórczość. :)

      Usuń