środa, 15 stycznia 2020

W oczekiwaniu na...

    Dzień dobry!
Jestem tutaj na chwilkę, w przerwie między czekaniem... na decyzje zdrowotno-formalne, które są dla mnie ważne i decydujące, co dalej.
Nie zapeszam, nie piszę, o jakie sprawy chodzi.
Wyszukałam mądre opowiadanie, póki co, ku przemyśleniom i refleksji.

 Ziarno kawy
     "Córka przyszła do swojej mamy i powiedziała jej: "Moje życie jest tak ciężkie, że nie wiem, czy warto żyć."
     Chciała z nim skończyć, była zbyt zmęczona, aby walczyć. Zdawało się jej, że jeszcze nie zdąży załatwić jednego problemu, a już przychodził nowy.
     Mama zaprowadziła ją do kuchni. Napełniła trzy garnki wodą i zostawiła, aby się zagotowała. 

Woda zagotowała się bardzo szybko. 
Do pierwszego garnka włożyła marchew, do drugiego jajko, a do trzeciego ziarenka kawy. Bez słowa zostawiła wodę, aby się gotowała 20 minut. 
Kiedy upłynął czas, wróciła do kuchni i wyjęła na talerz marchew i jajko, a do filiżanki nalała kawę. 
Spojrzała na swoją córkę i zapytała:
      -"Powiedz mi, co widzisz?"
      -"Marchew, jajko i kawę", odpowiedziała córka.
      -"Dotknij marchwi."
     Córka stwierdziła, że marchew jest miękka i rozpada się. 

Następnie podała jej jajko. Dziewczyna obrała jajko i stwierdziła, że jest ono twarde. 
Na koniec mama dała jej spróbować kawy. Córka uśmiechnęła się i zachwyciła
aromatem kawy.
     -"Mamo, co chcesz mi przez to powiedzieć?"
     - "Wiesz, wszystkie te produkty gotowały się, a każdy inaczej reagował. 

Marchew najpierw była twarda i mocna. Po ugotowaniu stała się miękka i sypka. 
Jajko najpierw było słabe, a w środku ciekłe. Po ugotowaniu stało się twarde. 
Ziarenka kawy reagowały jednak całkiem inaczej. Po tym jak dostały się do wrzątku, zmieniły wodę!"
     - "Jaka jesteś?" spytała mama córkę. 

Kiedy przeciwieństwa pukają do twoich drzwi, jak zareagujesz? 
Jesteś jak marchew, jajko czy ziarenko kawy?
     - "Jesteś jak marchew, która wydaje się twarda, ale w cierpieniu i nieprzyjemnościach, stanie się miękka i straci swoją siłę? 

Jesteś jak jajko, które ma delikatne serce, ale zmieni się przez problemy? 
Jesteś prężna, a trudy zmieniły cię w nieustępliwą? 
Albo jesteś jak ziarnko kawy? Ziarnko zmieni wodę, przetworzy problemy.
 I gdy tylko woda się zagotuje, uwolni aromat i smak. 
Jeśli jesteś, jak ziarnko kawy, staniesz się lepszą i chociaż wszystko kroczy ku gorszemu, ty zmienisz świat wokół siebie." 
 
     Jak Ty reagujesz, przy różnych nieprzyjemnościach?
     Jak marchew, jajko czy kawa?
     W każdym razie, już teraz nie patrz tak samo na filiżankę kawy! ". 

             


Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za miłe słowa wsparcia, otuchy, pocieszenia:)
Do napisania, jeśli to będzie możliwe, już wkrótce...
do posłuchania- klik

 Cytat do zapamiętania:

"Jedna radosna nadzieja jest więcej warta, niż dziesięć suchych rzeczywistości".
 Franz Grillparzer
 

33 komentarze:

  1. Genialne opowiadanie i ja je zapamiętam kochana. Mega mi pomocne, bo ja teraz mam z czym walczyć, mam wiele decyzji do podjęcia, dam radę. :) Życzę kochana, by było dobrze, by było naprawdę dobrze. Jesteś w moim sercu i modlę się o dobro dla Ciebie. :******

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno inaczej spojrzę na filiżankę kawy, ale jaka jestem, to powinni osądzić inni... wolałabym być jak ta kawa.
    Trzymam kciuki za pomyślne załatwienie wszystkich spraw i wysyłam dobra energię:-)
    Pisze nietypowo, bo dzieją sie dziwne rzeczy na blogach...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę,że jestem jak ta kawa:)Mocna, dobra, aromatyczna,ale jak zrobisz mi źle nic nie wyjdzie z naszej znajomości:))))
    zdrówka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym być jak ta kawa, czasem jestem...a czasami jak marchew rozpadam na drobne kawałki, bywa też że jestem twarda, zależy od okoliczności.
    Kochana, wierzę że wszystko potoczy się w dobrym kierunku i czekam na dobre wieści od Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię kawę, ale nigdy jeszcze tak o niej nie pomyślałam...Podobno jesteśmy tym, co jemy...Chciałabym wierzyć, że również tym, co pijemy, bo wybrałam kawę! Życzę pomyślnych wieści!

    OdpowiedzUsuń
  6. ..niezwykłe opowiadanie Morgano :) ..z pewnością wszystko zależy od sytuacji i natłoku problemów.. ale zdarza się, iż człowiekowi zabraknie sił, to przez chwilkę jest jak marchew innym razem, jest jak jajko.. Ja zazwyczaj staram się być jak ziarnko kawy ;)

    ..Morgano Kochana życzę Ci z całego serca aby wszystko zakończyło się dobrze <3

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny cytat. I ciekawe opowiadanie ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo życiowe opowiadanie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Mądre słowa. Trzymam kciuki za pomyślne rozwiązanie spraw związanych z Twoim zdrowiem kochana. 💕

    OdpowiedzUsuń
  10. Morgano! Mocno trzymam kciuki za pozytywny finał w Twoich sprawach zdrowotnych!

    Opowiadanie przepiękne, dające do myślenia. Jaka ja jestem? Myślę, że jak kawa...
    Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  11. No tak, to prawda każdy jest inny i każdy inaczej reaguje na stres. Opowiadanie szalenie ciekawe. Każdy chciałby być ta kawą, ale czy jest....... Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  12. Obyś otrzymała same dobre wieści! I przyznam, że czekam na kolejny wpis z dozą zniecierpliwienia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzymam mocno kciuki, żeby wszytko się ułożyło po Twojej myśli! Moc zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe opowiadanie! Pewnie każdym jest się po trochu, w zależności od sytuacji:)
    A motto wyszukałaś świetne:)
    Trzymaj się kochana, powodzenia w życiowych sprawach:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Niech Ci szybko nadejdą dobre wieści. Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana Morgano, chcę za Antoniną Krzysztoń życzyć Ci "miej dobry dzień", ale dzień ma się ku końcowi, więc modlę się o wszystkie dobre dni dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezwykle opowiadanie, skłania do myślenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu!
      Staram się, aby moje tematy były ciekawe, czasem refleksyjne:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  18. Opowiadanie które zostaje z człowiekiem na dłużej....
    Trzymam kciuki aby dobre wieści szybko nadeszły :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Powodzenia trzymaj się dzielnie! jaka jestem? - myślę że to mała tajemnica ;) hehe Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba kiedyś czytałem to opowiadanie. Nie mniej robi wrażenie.

    Mam nadzieję, że też powoli uporasz się ze swoimi problemami. Bo ja jak na razie jestem na prostej.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Powodzenia Ci życzę, niech wszystko jak najlepiej Ci się uklada. A opowiadanie daje do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne opowiadanie Morgano.
    Życzę Ci zdrowia przede wszystkim, bo ono jest najważniejsze...
    Serdeczności pozostawiam...

    OdpowiedzUsuń
  23. Opowiadsnie jrst super, bardzo bym chciała być kawą, ale jestem marchewką.
    Dużo zdrówka życzę i czekam z niecierpliwością na dobre wieści.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne przesłanie.
    Wiesz, odnoszę wrażenie, że każdy pragnąłby pod wpływem problemów stać się jak kawa, bo wszyscy jesteśmy z gruntu dobrzy, ale rozsiewać aromat dobra, to już nie taka łatwa sprawa.
    Każdy by chciał, ale potrafią wybrańcy...

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem jajkiem ;D

    Dużo zdrowia życzę! :

    OdpowiedzUsuń
  26. Nawet nie masz pojęcia jak bardzo przyda mi się to opowiadanie. Mam komu je przesłać i mam nadzieję, że pomoże w trudnych chwilach.
    Życzę Ci dobrych wieści i zdrowia. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow! Niesamowite opowiadanie.. właśnie wysłałam przyjaciółce, tak dla poczytania, na przyszłość. Zapisałam sobie nawet link do tego posta na lapku.. naprawdę jestem zachwycona. Te metaforyczne rzeczy, obrazy są najbardziej trafne

    Mój kanał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      Opowiadanie ku refleksji.
      Zapraszam jeszcze, tymczasem pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  28. Nigdy nie spotkałam się z tą opowieścią, jednakże bardzo mi się spodobała i daje człowiekowi do myślenia :D
    Czasami małe ziarno potrafi być silniejsze od wszystkiego innego :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowne opowowiadanie- jestem trochę ja ta kawa i trochę jak to jajko . Po latach moja miękka dusza nabrała twardego tyłka , ale jednocześnie jestem jak ta kawa.

    mocno pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie z serca dziękuję za Wasze komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Trzymam kciuki, by wszystko poszło jak najlepiej i po Twojej myśli. Przesyłam masę pozytywnej energii !! :)

    OdpowiedzUsuń