wtorek, 22 czerwca 2021

Dla Tatusia!

    Dedykuję cały dzisiejszy post mojego kochanemu Tatusiowi oraz wszystkim Ojcom💖🤗
Ciekawe, czy wiecie komu to święto zawdzięczają tatusiowie?
Kobiecie oczywiście- Sonory Smart Dodd.
Była córką weterana wojny secesyjnej Williama Smarta.
W podzięce za trud wychowania jej oraz pięciorga młodszych braci, postanowiła uhonorować swojego ojca.
Wpadła na ten pomysł podczas kazania na mszy w Dzień Matki w 1909r.
Ojciec po śmierci  jej matki, zajmował się samotnie swoimi dziećmi.
Międzynarodowy Dzień Ojca był po raz pierwszy obchodzony 19.06. 1910r. w w Spokane w Waszyngtonie.
A oficjalnie prezydent Nixon ustanowił Dzień Ojca w 1972 roku.
W Polsce Dzień Ojca obchodzi się 23 czerwca, nieprzerwanie od 1965r.
Od każdego Ojca- głowy rodziny oczekuje się od zawsze całkowitego oddania rodzinie.
Niejednokrotnie spotykamy się z sytuacją, że Tato musi pracować na 2 etaty, aby dzieciom i żonie lepiej się żyło.
To mężczyzn "obwiniamy" za zbyt rzadkie i słabe okazywanie uczuć.
Podobno to męska cecha, bo ten "typ" tak już ma.
Mój Tatuś Henio, już ponad 81-letni, mieszka 120 km ode mnie.
Zawsze o Nim pamiętam, wysyłam kartki z życzeniami, wspieram  modlitwą.
A sercem- jesteśmy nieustannie przy sobie💕🤗

Ostatnio Tato osłabł, jest zamknięty w sobie, małomówny, schorowany.
Zawdzięczam swojemu Tacie dużo: trud wychowania w niełatwych czasach, szacunek do ludzi, estetykę oraz porządek, pracowitość, bezinteresowną pomoc innym, dobre smaki kulinarne.
Tato był zawsze "złotą rączką", z czego zawsze byłam dumna!
Uwielbiam rodzinne spotkania, zawsze ciepłe, serdeczne, wesołe, nadal przepełnione troską, dbałością i miłością i zdaję sobie sprawę, że  wszyscy się starzejemy i te więzi dorosłe są najmocniejszymi.
Tatusiu kocham Cię ! z serca dziękuję za cudowne przeżyte razem lata  💖
Pamiętajmy, że rodzice, to Mama i Tata. Należny im szacunek, troska i opieka na stare lata. A na co dzień: życzliwość, uśmiech i bezinteresowna pomoc.
Wszystkich naszym kochanym Tatkom: dużo zdrówka, więcej wolnego czasu dla swoich pociech oraz pogody ducha i nieustającej miłości 💝🌼🍀



Bardzo proszę opiszcie swojego Tatę w kliku słowach, za co go kochacie i co Was nauczył?
Pozdrawiam gorąco i życzę moc udanych, pięknych, rodzinnych dni 🌞🌺🧡😀




do posłuchania

klik


 Ojciec

"Kiedy byłeś jeszcze mały,
 a ktoś obok był niegrzeczny, 
to jego wielkie ramiona sprawiały, 
że byłeś bezpieczny. 
Ojciec jest tym, który wie,
 jak bliskich otoczyć opieką. 
Wciąż czuwa nad tobą, 
gdy jesteś tuż obok, ale i daleko. 
Gdy twój los jest zbyt ciężki
 i brak ci sił, by się z nim zmagać, 
on jest już na wyciągnięcie ręki, 
aby ci ulżyć i pomagać. 
Jak wzorzec wspina się
 po życiowej drabinie przez lata. 
I nie jest ci kimś obcym ... 
To jest twój kochany tata".
Siv Andersson


Cytat do zapamiętania:

"Każdą inną ludzką miłość trzeba zdobywać, trzeba na nią zasługiwać pokonując stojące na jej drodze przeszkody, tylko miłość Ojca ma się bez zdobywania i bez zasług".
Herman Auerbach
  

14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe informacje o genezie tego święta. Zazdroszczę Ci , że możesz odwiedzać swojego tatę.Mój niestety przegrał walkę z chorobą i zmarł mając 55 lat. Był cudownym człowiekiem, emanował spokojem i pogodą ducha. Był typem pracusia i potrafił robić wszystko. To on nauczył mnie szydełkować i robić na drutach. Jutro to już 33 raz odwiedzę go na cmentarzu w Dniu Taty. Pozdrawiam cieplutko i życzę dużo zdrówka Twojemu Tacie. Ciesz się sobą jak najdłużej

    OdpowiedzUsuń
  2. ..Kochana Bożenko, uroczy post, pięknie napisałaś o swoim Tacie <3 ..śliczne zdjęcia, ładny wiersz i piosenka, świetny cytat :)
    ..mój Tata zmarł kilka lat temu na zawał serca ..zawsze wesoły, lubiany, nie było dla Niego rzeczy niemożliwych.. potrafił robić dosłownie wszystko - 'złota rączka'.. świetnie też gotował (mama też smacznie gotowała) ale to Tata uczył gotowania mnie i siostrę.. lubiłam podpatrywać jak Tatuś coś naprawiał np. telewizor, a potem sama to robiłam ;)

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej, życzę zdrówka i uroczych dni <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój Tata nauczył mnie obowiązkowości, szacunku dla drugiego człowieka,
    a przede wszystkim chęci do życia.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo wzruszający post, Morgano!
    Mojego taty już nie ma, zmarł w samą Wigilię, ale ciągle Go brak, w wielu sytuacjach... były momenty w moim życiu, że był mi bliższy, niż mama.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam o historii tego święta, więc dzięki za informację.
    Mój tatuś czuwa już nade mną z lepszej krainy, a nauczył mnie matematyki, bo miał ku temu zdolności mimo ukończonych kilku klas tylko. No i odziedziczyłam po nim talent muzyczny, którym potem szczycił się na rodzinnych spotkaniach. W piątek minęło 12 lat odkąd go nie ma...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie napisałaś.
    Myślę, że dzięki Tacie mam szacunek do pracy i obowiązkowość. Pokazał mi, że wiele można osiągnąć mając tak niewiele, bo wytrwałość w dążeniu do celów przynosi skutki.
    Serdeczności 🙂

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietnie ze masz tak dobra relacje ze swoim tata. Moj zmarl 16 lat temu...Moim zdaniem slabe okazywanie uczuc to stereotyp, moj maz jest najslodszym tata na swiecie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój tata z jednej strony pracowity i poważny z drugiej nikt tak nie potrafi żartować jak on. Zawsze jest dla mnie wsparciem, nawet gdy nie zawsze się dogadujemy i may różne poglądy wiem, że mogę na niego liczyć. To on zaraził mnie miłością do książek i podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Wspaniały wpis o wspaniałym człowieku! Każdy tata jest idealny, każdy tata jest ukochany! Chciałabym złożyć najserdeczniejsze życzenia wszystkim tatom :) Historia święta bardzo ciekawa! Przyznam, że jej nie znałam.
    Mój taka to mój bohater :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny wpis! Też nie wiedziałam jaka jest historia tego święta, także fajnie było o tym poczytać. Z zamieszczonym cytatem zgadzam się na 100% procent :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny i wzruszający wpis o tacie :) Mój tata w 3 słowach: pokorny, pracowity, bezinteresowny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny wpis i piękne serduszko z czereśni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za wszystkie Wasze wspomnienia o Tatkach, Ojcach💜😀🌺

    OdpowiedzUsuń
  14. Ból jest często przydatny, by sobie przypomnieć, jak nam jest dobrze bez niego. I by umieć to docenić...

    OdpowiedzUsuń