poniedziałek, 5 października 2015

Konflikty międzyludzkie- rozwiązujemy test

             Witam serdecznie wszystkich miłych gości na moim blogu:)
Kiedy rok temu byłam na szkoleniu z pracy, o komunikacji międzyludzkiej, relacjach i konfliktach- dano nam do rozwiązania w grupach test. Tamten jest długi, nie chciałabym go tutaj przepisywać, ale dostałam inny, podobny od naszego trenera personalnego.
U mnie rozwiązujemy go w domku wszyscy osobno,  a dyskusja będzie wtedy, kiedy będzie nas komplet i wolny czas.
A będzie ostro, tak jak było za pierwszym razem.
Oto ten test. Bardzo proszę o szczere odpowiedzi i uzasadnienie swojego wyboru. Pogrupujmy i punktujmy osoby.

PRZEPRAWA W RAJU
Kto zachował się najbardziej, a kto najmniej honorowo (od 1 do 5)
Dawno temu w RAJU, kobieta o imieniu EWA kochała się w mężczyźnie imieniem ADAM. 
Żył on nad brzegiem rzeki pełnej mężczyzno i kobieto‑żernych piranii. EWA także mieszkała nad tą rzeką, tyle że na jej drugim brzegu.
Pewnego dnia most łączący brzegi został zerwany. EWA udała się więc do KAPITANA, który dysponując statkiem mógł ją przewieźć na drugą stronę. KAPITAN stwierdził, że chętnie to zrobi, ale EWA przed przeprawą musi pójść z nim do łóżka. EWA odmówiła i poszła poskarżyć się PRZYJACIELOWI. Ten jednak nie chciał być zaangażowany, ponieważ akurat pisał kolejną rajska pieśń i nie miał czasu.
EWA poczuła, że nie ma wyjścia – musi przyjąć warunki KAPITANA! Ten z zadowoleniem przyjął EWĘ i, po sporej chwili zawiózł ją na drugi brzeg. Gdy EWA opowiedziała ADAMOWI o sposobie, w jaki dostała się do niego, ten odepchnął ją z pogardą. Ze złamanym sercem, pełna goryczy EWA poszła do BRUTALA, aby poskarżyć się na swój los. Ten, niewiele myśląc pobiegł do ADAMA i potraktował go boleśnie z całą siłą, jaką miał. EWA była uradowana, że ADAM dostał za swoje.
Po całym dniu w RAJU słońce zachodziło za góry, KAPITAN pykał swoją fajkę na pokładzie statku słuchając niosącego się przez góry szyderczego śmiechu EWY.

Pozdrawiam wszystkich bardzo słonecznie i serdecznie, życzę udanego całego tygodnia:)

 
słucham sobie, bo lubię- klik

Motto na dobry tydzień:

 "Jeśli chcemy zdobyć przyjaciół, powinniśmy zacząć od robienia różnych rzeczy dla innych ludzi. Rzeczy, które wymagają czasu, wysiłku, bezinteresowności i uwagi".
 Dale Carnegie

17 komentarzy:

  1. Po mojemu to tam same kanalie były. Nikt nie zasłużył na więcej niż 0.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oblałeś test Nitagerze :( trzeba jednak go rozwiązać, na tym polega praca zespołowa.

      Usuń
    2. Nie oblałem, tylko "zdałem moralnie"!

      Usuń
    3. nie zgadzam się -praca zespołowa nie polega na rozwiązaniu testu.

      Usuń
    4. Ten test, według coacha (czyt. kołcza), pozwala na dobrą współpracę w dużych zespołach ludzi.

      Usuń
  2. Popieram brutala .jest w naszym życiu sporo sytuacji gdy mężczyzna , który ma władzę(na przykład prezes czy kierownik) proponuje kobiecie seks. na przykład za przedłużenie umowy o pracę. Znam taki przypadek. To jest nie takie rzadkie wcale. Wróciłem z Italii, zapraszam
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  3. tu każdy komuś pomógł,ale za coś...też jestem za tym,że BRUTAL zachował się najbardziej honorowo...reszta do rzeki na żer piraniom,hahaha, no może Ewa jako ta w sumie ofiara,bo została wykorzystana w sumie...niegodziwie.I przez KAPITANA i przez ADAMA....tak mi sie wydaje
    pozdrawiam Morgano.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich Ew, które wmawiają sobie i innym, że nie mają innego wyjścia, w międzyczasie namnożyło się do przesady. Wybacz, Morgano, ale moje zainteresowanie testem ulotniło się, gdy doczytałam do: „musi pójść z nim do łóżka”. Musi to na Rusi, tak za moich młodzieńczych lat kwitowało się coś, co uznawano za niewarte nawet komentarza. Nie zrozum mnie źle, po prostu to nie moje klimaty.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jestem za głupia na ten test, bo nasuwa mi się pytanie dlaczego to Adam do Ewy się nie wybrał, a po drugie co to za Przyjaciel, który nie chce pomóc?
    Czy ktoś tu zachował się honorowo? Nie bardzo widzę, no ewentualnie Brutal, choć niekoniecznie musiał aż tak boleśnie ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że Brutal był najbardziej honorowy. Postawił do pionu Adama, za to, że nie chciał zrozumieć Ewy. Ewa - bez obiekcji, Adam - raptus, Kapitan - świnia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewa kochała Adama, a poszła do łóżka z kapitanem?
    A dlaczego Adam nie ruszył tyłka?
    itd...
    jakoś nikt mnie nie zachwycił ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewa powinna nauczyć się pływać...

    OdpowiedzUsuń
  9. Konflikty rozwiązujemy lub staramy się rozwiązywac rozmawiając testy nawet nie pomogą(cociaż spodobal mi się )wypowiadać się nie będe serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że nie zrozumieliście tego testu. Trudno.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dołączam do tych nierozumiejących.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coach ( czytaj kołcz() nie wyjaśnił, jakie ma być zakończenie.
      To sprawa indywidualna!

      Usuń